Справа № 186/1886/24
2/0186/1023/24
У Х В А Л А
про закриття підготовчого засідання
та призначення справи до судового розгляду по суті
"23" грудня 2024 р. м.Шахтарське.
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області в складі:
головуючого - судді Янжули С.А.,
при секретарі - Лиман Н.П.,
розглянувши у підготовчому засіданні в місті Шахтарському цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Луганської міської громади в особі Луганської обласної державної адміністрації - військово-цивільної адміністрації про визнання права власності в порядку спадкування,
ВСТАНОВИВ:
07 листопада 2024 року в провадження Першотравенського міського суду Дніпропетровської області надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Луганської міської громади в особі Луганської обласної державної адміністрації - військово-цивільної адміністрації про визнання права власності в порядку спадкування, подана представником позивача - адвокатом Бузиною Н.В.
Ухвалою Першотравенського міського суду Дніпропетровської області від 12 листопада 2024 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.
Сторони в підготовче судове засідання не з`явилися, надали заяви про проведення підготовчого судового засідання в їх відсутність.
25 листопада 2024 року представник відповідача надала відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що вони є неналежним відповідачем по справі.
02 грудня 2024 року представник позивача подала клопотання про заміну первісного відповідача на належного - Луганську міську раду.
Суд, вивчивши матеріали клопотань, приходить до наступного.
Судом встановлено, що позовну заяву подано до відповідача - Луганської обласної державної військової адміністрації.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Аналіз даної норми дає змогу дійти висновку, що діяльність органів державної влади здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, яке побудовано на основі принципу «заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом». Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій» утворено Луганську обласну військову адміністрацію та передбачено, що облдержадміністрація та її голова набувають статусу обласної військової адміністрації та її начальника відповідно (стаття 1).
Правові засади діяльності військових адміністрацій врегульовані Законом України «Про правовий режим воєнного стану».
Відповідно до пункту 1 статті 8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними зокрема органами місцевого самоврядування.
Як вбачається з позовної заяви, позивач просить визнати за ним право власності на квартиру, що розташована в м.Луганську.
Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22 грудня 2022 року № 309, вся територія Луганського району, у тому числі місто Луганськ, тимчасово окупована з 07 квітня 2014 року.
Населені пункти Луганського району включені до переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2014 року № 1085 (в редакції від 02 лютого 2022 року № 117-р).
Відповідно до частини першої статті 6 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.
Представницький орган місцевого самоврядування виборний орган (рада), наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення (абзац шостий статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Повноваження Луганської міської ради поширюються виключно на територію громади міста Луганська.
Як було вказано раніше Указом Президента України № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій» утворено Луганську обласну військову адміністрацію (стаття 1).
Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у разі утворення обласної військової адміністрації на період дії воєнного стану та протягом 30 днів після його припинення чи скасування, у разі тимчасової окупації або оточення адміністративного центру області або у разі прийняття Верховною Радою України за поданням Президента України відповідного рішення ця обласна військова адміністрація здійснює повноваження обласної ради.
Згідно із пунктом 1 частини другої статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування начальник військової адміністрації населеного пункту (пунктів) здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.
Луганська міська військова адміністрація не утворювалася, тому жоден орган державної влади на підконтрольній українській владі території не здійснює повноважень Луганської міської ради.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Луганська міська рада та Луганська обласна рада є самостійними юридичними особами публічного права і мають різні ідентифікаційні коди юридичних осіб: 26070794 (Луганська міська рада) та 24046449 (Луганська обласна рада). Облдержадміністрація не наділялася повноваженнями органу місцевого самоврядування, а тому не може бути належним відповідачем у цій справі.
Згідно зі ст.51 ЦПК України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання за клопотанням позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі. Після спливу строків, зазначених у частинах першій та другій цієї статті, суд може залучити до участі у справі співвідповідача або замінює первісного відповідача належним відповідачем виключно у разі, якщо позивач доведе, що не знав та не міг знати до подання позову у справі про підставу залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача. Про залучення співвідповідача чи заміну неналежного відповідача постановляється ухвала. За клопотанням нового відповідача або залученого співвідповідача розгляд справи починається спочатку.
Таким чином, клопотання представника позивача про заміну первісного відповідача є таким, що підлягає задоволенню.
Положеннями ст.189 ЦПК України визначено, що завданнями підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті. Підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі й закінчується закриттям підготовчого засідання.
Під час підготовчого провадження дії, передбачені ст. 197 ЦПК України, виконано, спір між сторонами не врегульовано. Підстав для залишення позову без розгляду, зупинення провадження у справі чи закриття такого не має.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 200 ЦПК України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
На даний час закінчився строк на подання відзиву та доказів, отже суд провів підготовчі дії, які необхідні для забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті, які є достатніми для закриття підготовчого провадження і призначення судового засідання для розгляду справи по суті.
Керуючись ст. ст. 196-200 ЦПК України, -суд
УХВАЛИВ:
Клопотання представника позивача про заміну відповідача на належного - задовільнити.
Замінити первісного відповідача - Луганську обласну державну адміністрацію - Луганську обласну військову адміністрацію в цивільній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Луганської міської громади в особі Луганської обласної державної адміністрації - військово-цивільної адміністрації про визнання права власності в порядку спадкування, належним відповідачем Луганською міською радою, код ЄДРПОУ 26070794.
Закрити підготовче засідання у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Луганської міської ради про визнання права власності в порядку спадкування.
Призначити у даній справі судовий розгляд по суті о 08:30 годині 13 січня 2025 року.
Копію ухвали направити сторонам по справі, відповідачу по справі направити копію позовної заяви з додатками до неї.
Ухвала, відповідно до ст. 353 ЦПК України, оскарженню не підлягає.
Суддя: С.А.Янжула.
Суд | Першотравенський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2024 |
Оприлюднено | 24.12.2024 |
Номер документу | 123949847 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: визнання права власності |
Цивільне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Янжула С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні