Дата документу 20.12.2024
Справа № 334/9853/24
Провадження № 2-а/334/127/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2024 року Ленінський районний суд міста Запоріжжя в складі:
головуючого судді Коломаренко К.А.,
за участю секретаря Цілінко А.С.,
розглянувши в м.Запоріжжя впорядку спрощеногопозовного провадженнябез викликусторін (уписьмовому провадженні)адміністративний позов ОСОБА_1 / АДРЕСА_1 / до ІНФОРМАЦІЯ_1 / АДРЕСА_2 /, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: ІНФОРМАЦІЯ_2 / АДРЕСА_3 /,
про визнання протиправною та скасування постанови №5758 від 25.11.2024 року,-
ВСТАНОВИВ:
04грудня 2024року впровадження Ленінськогорайонного судум.Запоріжжя надійшлавказана позовназаява ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 провизнання протиправноюта скасуванняпостанови №5758від 25.11.2024року засправою проадміністративне правопорушення,винесену т.в.о.начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 майором ОСОБА_2 ,якою ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ,визнано винниму вчиненніадміністративного правопорушення,передбаченого ч.3ст.210-1КУпАП танакладено нанього адміністративнестягнення увигляді штрафув розмірі17000,00гривень,провадження усправі закрити.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 24.11.2024 року діловодом відділення військового обліку і бронювання ІНФОРМАЦІЯ_4 , складено протокол №5758 про адміністративне правопорушення, стосовно позивача, за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210-1 КУпАП. 25.11.2024 року ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 майором ОСОБА_2 , прийнято постанову №5758 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000, 00 грн., за вчинення правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 210-1 КУПАП. Позивач вважає вказану постанову незаконною та протиправною. В протоколі зазначено суть правопорушення: - 27.10.2024 року військовозобов?язаний ОСОБА_1 1988р.н., не з?явився за повісткою про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_5 , про причини неявки не повідомив. Обвинуваченням в постанові зазначено, про неявку позивача 27.10.2024 року за повісткою до ІНФОРМАЦІЯ_5 ( АДРЕСА_4 ), про що він начебто був оповіщений засобами поштового зв?язку (відправлення 0600298333098) та не повідомлення про причини неявки у строк що не перевищує 7 днів. Стверджується, що повістка направлялась за адресою: АДРЕСА_5 (адреса: згідно Резерв+). З таким обвинуваченням позивач не погодився, і перебуваючи присутнім під час складання протоколу, зазначив в ньому, що повістку не отримував. Представники ІНФОРМАЦІЯ_5 не уповноважені складати протоколи про адміністративне правопорушення. Таке їх право на складання протоколів, не передбачено у статті 255 КУПАП. 13.07.2024р., я оновив свої дані в Резерв+, про що отримав цифровий військово обліковий документ додається). Під час оновлення даних, вказав адресу проживаных на той час: АДРЕСА_5 . Оскільки позивач є особою з третьою безстроковою групою інвалідності, відповідно до довідки до акту огляду МСЕК серії АД №153882 від 23.02.2011р., то вимушений періодично проходити відповідне лікування. 31.10.2024 року він був доставлений медичною швидкою допомогою до Комунальному некомерційному підприємстві «Київська міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» (ЄДРПОУ 00184945), що підтверджується п.7 виписки з медичної карти №21271 від 22.11.2024р. Після доставлення в лікарню, позивачу встановили діагноз та направили на МРТ, а також проводили інші медичні аналізи. Таким чином з 31.10.2024р. по 02.11.2024р., позивач перебував на амбулаторному лікуванні в зазначеній лікарні. 3 02.11.2024 року по 22.11.2024 року в Комунальному некомерційному підприємстві «Київська міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» (ЄДРПОУ 00184945), позивач проходив стаціонарне лікування, що підтверджується випискою із медичної карти №21271 від 22.11.2024 року. До 27.10.2024р. на київську адресу позивача листів з РТЦК та СПІ мені не надходило і з поштового відділення йому також не дзвонили. 20.11.2024 року з ІНФОРМАЦІЯ_1 позивачу зателефонували та повідомили, що йому потрібно прийти на АДРЕСА_6 , та пояснити чому він не з?явився 27.10.2024 року до ІНФОРМАЦІЯ_6 ( АДРЕСА_4 ). Телефоном позивач повідомив, що перебуває на лікуванні і одразу після його закінчення з?явиться на АДРЕСА_6 , з підтверджуючими документами. 24.11.2024 р., прибувши до ІНФОРМАЦІЯ_7 позивач надав довідку до акту МСЕК серії АД №153882 виписку із медичної карти N?21271 від 22.11.2024р., про його перебуванні на лікуванні. Однак перебувавший на той час в приміщенні діловод ІНФОРМАЦІЯ_8 , не прийняв поважні причини неявки та протиправно склав на мене протокол, додавши до нього вищевказані документи. Отже, якщо вважати повістку надісланою відправленням №0600298333098, семиденний строк на оповіщення про причини неявки 27.10.2024р., за виключенням часу лікування від хвороби з 31.10.2024Р. - 02.11.2024 року по 22.11.2024 року, не збігав на 24.11.2024 року. Через що в діях позивача відсутнє правопорушення передбачене ч. 3 ст. 210-1 КУПАП. Відправлення №0600298333098 вручено 31.10.2024р., в м. Вільнянськ, відповідно до трекінгу листів укрпошти, що перебуває у вільному доступі на сайті track.ukrposhta.ua. Також після складання протоколу, 24.11.2024р. позивачу було вручено повістку про явку 25.11.2024р., на розгляд справи за обставинами вказаними протоколі. 25.11.2024р., з?явившись до ІНФОРМАЦІЯ_7 позивач отримав оскаржувану постанову за підписом ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 , який не уповноважений на складання постанови та розгляд справи.
Ухвалою суду від 04.12.2024 позов прийнято до розгляду, відкрито провадження та призначено судове засідання без виклику учасників. Залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ІНФОРМАЦІЯ_2 . Витребувано від ІНФОРМАЦІЯ_1 належним чином засвідчені копії матеріалів справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 та повістку про явку ОСОБА_1 ; матеріали, якими обґрунтовується підстави на складання повістки і повноваження в особи, яка її виписала; копію витягу з посадової інструкції майора ОСОБА_2 , із зазначенням права останнього накладати адміністративні стягнення та складати постанови в справах про адміністративні правопорушення; копію наказа про призначення майора ОСОБА_3 керівником ІНФОРМАЦІЯ_7 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ); копію свідоцтва про реєстрацію ІНФОРМАЦІЯ_7 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ). Зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_9 : надіслати витребувані судом матеріали (інформацію) до Ленінського районного суду Дніпропетровської м. Запоріжжя протягом 5 (п`яти) днів з моменту отримання копії даної ухвали. У випадку неможливості подання суду витребуваних доказів у встановлений судом строк невідкладно повідомити про це суд із зазначенням причин протягом 5 (п`яти) днів з дня вручення копії ухвали.
16.12.2024 року на адресу суду від відповідача ІНФОРМАЦІЯ_7 надійшли витребувані ухвалою суду документи, а також зазначено, що під час розгляду справи, ОСОБА_1 надав копію виписки №21271 із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого. Відповідно до вказаної виписки він 02.11.2024 надійшов до стаціонару КНП "КМКЛШМД" м. Києва та 22.11.2024 був виписаний з клініки. Оскільки період лікування ОСОБА_1 був після дати на яку він викликався до ІНФОРМАЦІЯ_7 , виклик був на 27.10.2024 та під час розгляду справи він надав усні пояснення, що у жовтні місяці не перебував на лікарняному, ця обставина не врахована як поважна причина, а саме "хвороба громадянина" для неприбуття за викликом до ІНФОРМАЦІЯ_7 . З наданої до матеріалів справи повістки №695656 на ім?я ОСОБА_1 , вбачається, що 17.10.2024 на той момент начальником ІНФОРМАЦІЯ_7 , підполковником ОСОБА_4 , 17.10.2024 був накладений кваліфікований електронний підпис. повістка №695656 була підписана електронним підписом 17.10.2024, а прийнята на АТ "Укрпошта" 19.10.2024 у м. Києві, що не перевищує 48 годин для надсилання адресату повістки після підпису повістки відповідним керівником. Відповідно до Ф.20 довідки про причини повернення/досилання вказаний рекомендований лист з повісткою на ім?я про виклик ОСОБА_1 25.10.2024 "повернутий відправнику у зв?язку з відсутністю адресата за вказаною адресою". Вказана підстава невручення листа є належним повідомленням особи про її виклик до ІНФОРМАЦІЯ_5 відповідно до пункту 41 Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024. Просять провести розгляд справи № 334/9853/24 за відсутності представника ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Зважаючи на викладене, суд розглядає справу за наявними у справі матеріалами без повідомлення сторін.
У відповідності до ч. 4 ст. 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин цієї справи, дослідивши наявні матеріали справи, відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права, прийшов до наступних висновків.
Відповідно до ч. 2 ст.19Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями ст.55Конституції України визначено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права та свободи від порушень і протиправних посягань.
Згідно ст.65Конституції України захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України.
Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Відповідно до ст.35Конституції України кожен має право на свободу світогляду і віросповідання. Це право включає свободу сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати ніякої, безперешкодно відправляти одноособово чи колективно релігійні культи і ритуальні обряди, вести релігійну діяльність.
Згідно з положеннями ст.64Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.
Відповідно до ст.106Конституції України Президент України, зокрема, приймає відповідно до закону рішення про загальну або часткову мобілізацію та введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях у разі загрози нападу, небезпеки державній незалежності України.
Указом ПрезидентаУкраїни від24.02.2022№ 64/2022"Провведення воєнногостану вУкраїні" у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України"Проправовий режимвоєнного стану" в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.
Надалі, воєнний стан був неодноразово продовжений і Верховна Рада України щоразу їх затверджувала відповідними законами та діє станом на дату прийняття рішення у даній справі.
Водночас, Указом Президента України від 24.02.2022 № 65/2022 "Про загальну мобілізацію", затвердженим Законом України від 03.03.2022 N 2105-IX, оголошено проведення загальної мобілізації. Згідно з цим Указом призову на військову службу за мобілізацією підлягають військовозобов`язані та резервісти.
У відповідності зі ч. 1 ст.1Закону України«Про військовийобов`язокі військовуслужбу» від25.03.92№ 2232-XII (далі - Закон N 2232-XII) захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.
Частиною 1 статті 1Закону N2232-XII передбачено, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.
Відповідно до ч. 3 ст.1Закону N2232-XII військовий обов`язок включає проходження військової служби.
Згідно ч. 2 ст.1Закону №2232-XII військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.
Статтею 3Закону №2232-XII передбачено, що правовою основою військового обов`язку і військової служби є Конституція України, цей Закон, Закон України "Про оборону України", Про Збройні Сили України", Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію", інші закони України, а також прийняті відповідно до них укази Президента України та інші нормативно-правові акти щодо забезпечення обороноздатності держави, виконання військового обов`язку, проходження військової служби, служби у військовому резерві та статусу військовослужбовців, а також міжнародні договори України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Закон України«Про мобілізаційнупідготовку тамобілізацію» від21.10.93№ 3543-XII (далі - Закон № 3543-XII) встановлює правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні, визначає засади організації цієї роботи, повноваження органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також обов`язки підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності (далі - підприємства, установи і організації), повноваження і відповідальність посадових осіб та обов`язки громадян щодо здійснення мобілізаційних заходів.
Так, мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано (ст. 1 Закону № 3543-XII).
Відповідно до ч. 8 ст.4Закону №3543-XII з моменту оголошення мобілізації (крім цільової) чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях настає особливий період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій.
Відповідно до статей 17, 65Конституції України захист держави і забезпечення її безпеки є найважливішими функціями всього Українського народу. Військова служба - це конституційний обов`язок громадян України, який полягає у забезпеченні оборони України, захисті її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності. захист вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Такі положення основного закону дублюються в ст.1Закону N2232-XII - захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. До військовослужбовців належать особи, які проходять таку службу, зокрема у Збройних Силах України. Військовій службі передує необхідність виконання конституційного військового обов`язку, що передбачає проходження громадянами України військової служби (добровільно чи за призовом).
Відповідно до ст.2Закону №2232-XII військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, посади в яких комплектуються військовослужбовцями.
Згідно зі ст.17Закону Українивід 06.12.91№ 1932-XII«Про оборонуУкраїни» захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. Громадяни України чоловічої статі, придатні до проходження військової служби за станом здоров`я і віком, а жіночої статі -також за відповідною фаховою підготовкою, повинні виконувати військовий обов`язок згідно із законодавством.
Стаття 210-1КУпАП передбачає відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
Згідно ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період - тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об`єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що 24.11.2024 року діловодом відділення військового обліку і бронювання ІНФОРМАЦІЯ_8 молодшим сержантом складено протокол про адміністративне правопорушення №5758 стосовно ОСОБА_1 за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП.
25.11.2024 року т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 майором ОСОБА_5 винесено постанову №5758 від 25.11.2024 року, якою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, та накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі 17000 гривень.
Відповідно до змісту оскаржуваної постанови, військовозобов`язаний ОСОБА_1 , 27.10.2024 року не з`явився за повісткою (розпорядженням) про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_10 ( АДРЕСА_4 ), в зазначений час та дату, доказів наявності поважним причин неприбуття не надав, чим порушив вимоги законодавства України, а саме ч.3 ст.22 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», ч. 10 ст. 1 ЗУ «Про військовий обов`язок та військову службу».
Відповідно до «Порядку проведення призову громадян на військову службу підчас мобілізації, на особливий період», затвердженого постановою КМУ від16травня 2024року №560 кожна повістка, сформована за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, містить унікальний електронний ідентифікатору вигляді QR-коду(далі-QR-код)(п.30-1). QR-код містить інформацію, зазначену в пункті 29цього Порядку, а також реєстраційний номер поштового відправлення у разі відправлення повістки засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням. Повістка, сформована за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, може бути роздрукована. У такому разі її паперова форма повинна містити придатний для зчитування QR-код з відповідною інформацією.
У разі надсилання повістки, сформованої за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення, на такому відправленні повинні зазначатися штриховий кодовий ідентифікатор оператора поштового зв`язку, прізвище, власне ім`я та по батькові (за наявності), адреса громадянина, якому надсилається повістка.
В описі вкладення зазначається інформація про найменування поштового відправлення, власне ім`я та по батькові (за наявності), адреса громадянина, якому надсилається поштове відправлення, найменування вкладення із кількістю аркушів, власне ім`я та прізвище керівника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу, інформація про дату накладення кваліфікованого електронного підпису (п. 30-3).
Повістка про виклик резервіста або військовозобов`язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.
У разі коли резервіст або військовозобов`язаний уточнив свої облікові дані після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, повістка може надсилатися на адресу місця проживання, зазначену резервістом або військовозобов`язаним під час уточнення облікових даних.
У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов`язаним своєї адреси місця проживання, повістка може надсилатися на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.
Повістка про виклик резервіста або військовозобов`язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ надсилається адресату протягом 48 годин після підпису повістки відповідним керівником. При цьому день явки за викликом резервіста або військовозобов`язаного з населеного пункту, що є адміністративним центром області, визначається протягом семи діб, а з інших населених пунктів - протягом десяти діб від дня надсилання повістки засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення (п. 34).
Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов`язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:
1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов`язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;
2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв`язку:
день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання. (п. 41).
Із досліджених судом документів, поданих сторонами, встановлено, що позивач ОСОБА_1 уточнив свої персональні дані через електронний кабінет у встановлений законодавством строк. Місцем проживання вказав АДРЕСА_5 .
Відповідно до положень вищевказаного Порядку на ім`я ОСОБА_1 17.10.2024 року було сформовано повістку №695656 за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, містить унікальний електронний ідентифікатор у вигляді QR-коду із відповідною інформацією (а.с.39).
Дана повістка була направлена засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням за №0600298333098 на адресу місця проживання, зазначену ОСОБА_1 під час уточнення облікових даних 13.07.2024 року (40).
Із копії конверту вбачається, що поштове відправлення повернуто відправнику з відміткою про відсутність адресата за вказаною адресою, а саме ОСОБА_1 (а.с.41) .
З огляду на вказане, суд констатує дотримання процедури направлення повістки позивачу.
Вищенаведене у сукупності спростовує доводи позивача в частині того, що на його «київську» адресу листів з ІНФОРМАЦІЯ_5 не надходило, на які він посилається в обґрунтування своїх позовних вимог.
Диспозиції ст.210-1КУпАП є банкетною, тобто передбачає вказівку про порушення вимог інших нормативно-правового актів, які регламентують мобілізаційне законодавство, зокрема, Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», під час мобілізації громадяни зобов`язані з`явитися: військовозобов`язані та резервісти, які приписані до військових частин для проходження військової служби у воєнний час або до інших підрозділів чи формувань для виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, - на збірні пункти територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними повістках або мобілізаційних розпорядженнях; резервісти, які проходять службу у військовому резерві, - до військових частин у строки, визначені командирами військових частин; військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом керівників органів, в яких вони перебувають на військовому обліку; військовозобов`язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом керівників відповідних підрозділів; особи, які уклали контракти про перебування у резерві служби цивільного захисту, - за викликом керівників відповідних органів управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.
Інші військовозобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, зобов`язані уточнити свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
У разі отримання повістки про виклик до територіального центру комплектування та соціальної підтримки громадянин зобов`язаний з`явитися у зазначені у ній місце та строк.
Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються: перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк; смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).
У разі неприбуття громадянин зобов`язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.
З копії Виписки з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого вбачається, що в період часу з 02.11.2024 року по 22.11.2024 року ОСОБА_1 перебував на лікарняному.
Таким чином, зважаючи на встановлені обставини справи, беручи до уваги норми чинного законодавства, суд приходить до висновку, що позивач будучи військовозобов`язаним, не повідомив ІНФОРМАЦІЯ_11 про причини неприбуття за повісткою на 27.10.2024 року не пізніше трьох діб від дати визначеній у повістці (тобто до 30.10.2024 року включно), при цьому ще не перебуваючи на лікарняному, а тому, приймаючи постанову № 5758 у справі про адміністративне правопорушення за ч.3 ст.210-1КУпАП т.в.о.начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 майором ОСОБА_2 діяв у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому відсутні підстави для визнання постанови протиправною та її скасуванню.
У відповідності до положень ст.139КАС України суд відносить судові витрати за рахунок позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 72-77, 90, 241-242, 244-246, 250-251, 255, 286, 295 КАС України, ст.ст. 35, 64 Конституції України, Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», Законом України «Про військовий обов`язок і військову службу»,
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа,яка незаявляє самостійнихвимог: ІНФОРМАЦІЯ_2 ,про визнанняпротиправною таскасування постанови№5758від 25.11.2024року- відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня його проголошення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя: Коломаренко К. А.
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
Оприлюднено | 24.12.2024 |
Номер документу | 123959553 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Коломаренко К. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні