Рішення
від 16.12.2024 по справі 904/2332/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.12.2024м. ДніпроСправа № 904/2332/24 (904/4211/24)За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" (49127, м.Дніпро, вул.Базова, буд.8, кім.8, ідентифікаційний номер юридичної особи 41590608)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "АТБ-Інвест" (49000, м.Дніпро, вул.Січових Стрільців, будинок 21А, ідентифікаційний номер юридичної особи 30691543)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Рітейл Девелопмент" (52005, Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт.Слобожанське, вул.Василя Сухомлинського, 76, ідентифікаційний номер юридичної особи 34735704)

про стягнення заборгованості за договором генерального підряду

в межах справи №904/2332/24

за заявою Приватного акціонерного товариства "Техносервіс 2011" (18029, м.Черкаси, вул.Сумгаїтська, буд.7, ідентифікаційний номер юридичної особи 02132639)

до Товариства з обмеженою відповідальності "Арбіс Строй" (49127, м.Дніпро, вул.Базова, буд.8, кім.8, ідентифікаційний номер юридичної особи 41590608)

про визнання банкрутом

Суддя Суховаров А.В.

За участю секретаря судового засідання Рудь В.Г.

Представники:

від позивача - Ткаченко О.В., посв. адв. №0921 від 06.04.2000

від відповідача - Фішелєва Г.В., посв. адв. №49 від 08.11.2005

від третьої особи - Фішелєва Г.В., посв. адв. №49 від 08.11.2005

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Господарського суду Дніпропетровської області перебуває справа №904/2332/24 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" (49127, м.Дніпро, вул.Базова, буд.8, кім.8, ідентифікаційний номер юридичної особи 41590608) на стадії розпорядження майном.

Повноваження розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальності "Будівельна компанія "Абріс Строй" виконуються арбітражним керуючим Носань Н.С. (свідоцтво №548 від 10.04.2013).

24.09.2024 через систему "Електронний суд" надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" до Товариства з обмеженою відповідальністю "АТБ- Маркет", за змістом якої позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АТБ-Маркет" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" заборгованість за договором генерального підряду №10-09/1 на організацію та здійснення реконструкції нерухомого майна у розмірі 300 000, 00 грн., інфляції у розмірі 124 498, 33 грн., 3% річних у розмірі 25 915,07 грн., а також відстрочити сплату судового збору до ухвалення судового рішення по справі.

Ухвалою суду від 30.09.2024 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" (49127, м.Дніпро, вул.Базова, буд.8, кім.8, ідентифікаційний номер юридичної особи 41590608) залишено без руху; зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" протягом 5-ти днів з дня вручення ухвали суду усунути недоліки заяви, а саме надати до Господарського суду Дніпропетровської області докази сплати судового збору у розмірі 5 404,97грн.

07.10.2024 до суду надійшло клопотання про усунення недоліків заяви на виконання вимог ухвали суду від 30.09.2024.

Ухвалою суду від 14.10.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №904/2332/24(904/4211/24); розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження; судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 06.11.2024; зобов`язано відповідача надати відзив на позов протягом 15 днів з дня отримання (вручення) ухвали про відкриття провадження у справі, направити відзив на позов учасникам справи (докази направлення надати суду); зобов`язано; позивача надати відповідь на відзив протягом 10 днів з дня отримання (вручення) відзиву на позов, направити відповідь на відзив учасникам справи (докази направлення надати суду).

29.10.2024 через систему "Електронний суд" надійшов відзив ТОВ "АТБ-Маркет" на позовну заяву, за змістом якого відповідач зазначає, що ТОВ "АТБ-Маркет" не укладало із ТОВ "БК "Абріс Строй" договір генерального підряду договором генерального підряду №10-09/1 від 10.09.2020 на організацію та здійснення реконструкції нерухомого майна за адресою: Черкаська область, Корсунь-Шевченківський район, м. Корсунь-Шевченківський, вул. Ярослава Мудрого, 59, а тому просить суд відмовити у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" до Товариства з обмеженою відповідальністю "АТБ- Маркет".

05.11.2024 через систему "Електронний суд" надійшло клопотання ТОВ "БК "Абріс Строй", за змістом якого позивач просить суд:

- замінити первісного відповідача ТОВ "АТБ-Маркет" на належного відповідача - ТОВ "АТБ-Інвест" (код ЄДРПОУ 30691543, м.Дніпро, вул.Січових Стрільців, будинок 21А);

- залучити до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ТОВ "Рітейл Девелопмент" (код ЄДРПОУ 34735704, 52005, Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт.Слобожанське, вул.Василя Сухомлинського, 76).

Ухвалою суду від 06.11.2024 задоволено клопотання ТОВ "БК "Абріс Строй"; здійснено заміну первісного відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "АТБ-Маркет" (49031, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, 40, ідентифікаційний номер юридичної особи 30487219) на належного відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "АТБ-Інвест" (49000, м.Дніпро, вул.Січових Стрільців, будинок 21А, ідентифікаційний номер юридичної особи 30691543); залучено Товариство з обмеженою відповідальністю "Рітейл-Девелопмент" (52005, Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт.Слобожанське, вул.Василя Сухомлинського, 76, ідентифікаційний номер юридичної особи 34735704) до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача; зобов`язано позивача надіслати на адресу відповідача та третьої особи копію позовної заяви з додатками (докази надсилання надати суду); зобов`язано відповідача надати відзив на позов протягом 15 днів з дня отримання (вручення) ухвали, направити відзив на позов учасникам справи (докази направлення надати суду); зобов`язано третю особу в порядку ст.168 Господарського процесуального кодексу України надати пояснення по суті спору протягом 15-ти днів з моменту отримання цієї ухвали, які направити відповідним учасникам справи (докази направлення надати суду); зобов`язано позивача надати відповідь на відзив протягом 10 днів з дня отримання (вручення) відзиву на позов, направити відповідь на відзив учасникам справи (докази направлення надати суду); зобов`язано відповідача надати заперечення на відповідь на відзив в строк до 06.12.2024, які направити відповідним учасникам справи (докази направлення надати суду); відкладено підготовче засідання на 10.12.2024.

02.12.2024 через систему "Електронний суд" надійшли пояснення ТОВ "Рітейл-Девелопмент" по суті заявлених позовних вимог, за змістом яких останній заперечує проти позову, вказує про відсутність порушення зобов`язань зі сплати виконаних підрядником робіт з огляду на терміни оплати, визначені графіком фінансування та невиконання підрядником передбаченого п.4.1 договору генерального підряду №10-09/1 на організацію та здійснення реконструкції нерухомого майна від 10.09.2020 зобов`язання в частині надання оригінала рахунка на оплату підрядних робіт. Разом з тим, ТОВ "Рітейл-Девелопмент" зазначає про відсутність у ТОВ "Будівельна компанія "Абріс Строй" підстав для нарахування 3% річних та інфляційних з огляду на приписи п.4.5 договору генерального підряду №10-09/1 від 10.09.2020.

02.12.2024 через систему "Електронний суд" надійшов відзив ТОВ "АТБ-Інвест" на позовну заяву, за змістом якого відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог ТОВ "Будівельна компанія "Абріс Строй" в частині стягнення 3% річних та інфляційних. За змістом наданого відзиву, відповідач вказує, що на запит ТОВ "АТБ-Інвест" до ТОВ "Рітейл-Девелопмент" про стан виконання умов договору генерального підряду №10-09/1 на організацію та здійснення реконструкції нерухомого майна від 10.09.2020 та стан розрахунків ТОВ «Рітейл- Девелопмент» надано інформацію, за змістом якої останній вказує про відсутність порушення зобов`язань зі сплати виконаних підрядником робіт з огляду на терміни оплати, визначені графіком фінансування, невиконання підрядником передбаченого п.4.1 договору генерального підряду №10-09/1 на організацію та здійснення реконструкції нерухомого майна від 10.09.2020 зобов`язання в частині надання оригінала рахунка на оплату підрядних робіт та відсутність у ТОВ "Будівельна компанія "Абріс Строй" підстав для нарахування 3% річних та інфляційних з огляду на приписи п.4.5 договору генерального підряду №10-09/1 від 10.09.2020.

Ухвалою суд від 10.12.2024 розгляд справи відкладено на 16.12.2024.

В судовому засіданні 16.12.2024 позивач підтримує позовні вимоги, відповідач та третя особа заперечують проти задоволення позовних вимог, з підстав, викладених у відповідних поясненнях.

В порядку статті 240 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 16.12.2024 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників справи та оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

10.09.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "АТБ-інвест" (замовником), від імені та в інтересах якого на підставі договору доручення №12-1492/2201 від 22.01.2020 року та довіреності №6 від 22.01.2020 року діє ТОВ "Рітейл-Девелопмент", та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" (підрядником) укладено договір генерального підряду №10-09/1 на організацію та здійснення реконструкції нерухомого майна (далі Договір), за умовами пункту 1.1 якого підрядник зобов`язується виконати власними, а за потреби і залученими силами роботи з розроблення проектно-кошторисної документації та будівництва об`єкта на земельній ділянці, місце розташування:

Черкаська область, Корсунь-Шевченківський район, м.Корсунь-Шевченківський, вул. Ярослава Мудрого, 59 (далі - об`єкт) відповідно до вимог затвердженої замовником проектно-кошторисної документації та наданої замовником концепції улаштування об`єктів, здати об`єкт робочій комісії замовника у встановлений Договором генерального підряду строк після завершення усіх робіт, передбачених Договором генерального підряду, та прийняття об`єкту до експлуатації.

За змістом пункту 2.1 Договору загальний строк виконання усіх підрядних робіт і прийняття об`єкта в експлуатацію за цим договором складає:

2.1.1. початок робіт - з моменту передачі будівельного майданчика в день підписання договору генерального підряду по акту приймання - передачі будівельного майданчика за формою, зазначеною у додатку № 3 до цього договору, що є його невід`ємною частиною;

2.1.2. початок виконання будівельно-монтажних робіт - з моменту затвердження Замовником проектної документації та отримання дозвільної документації па початок виконання будівельних робіт;

2.1.3. завершення робіт і передача об`єкта підрядником замовнику після прийняття об`єкта до експлуатації - « 07» липня 2021р.

Згідно пункту 2.2 Договору конкретні строки виконання окремих зобов`язань у межах строків, зазначених у п.2.1 цього Договору, можуть встановлюватися у графіку виконання зобов`язань, який підписується обома сторонами і з цього моменту стає додатком № 1 до цього договору, що є його невід`ємною частиною.

За змістом Додатку№1, в редакції Додаткової угоди №2 від 05.11.2021 до Договору, сторонами погоджено виконання основних зобов`язань у наступній редакції:

1. Забезпечення зміни цільового використання/виду використання земельної ділянки (внесення змін до Державного земельного кадастру у частині актуалізації назви виду цільового призначення) на умовах пункту 15.7. - забезпечується Підрядником.

2. Забезпечення отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки - у строк до 30.10.20р.

3. Збір вихідних даних та забезпечення розроблення робочого проекту на підставі отриманих даних (у тому числі у разі необхідності проведення отримання технічних умов) та передання розробленого робочого проекту на затвердження замовнику - у строк до 10.12.20р.

4. Забезпечення подання робочого проекту для проведення державної будівельної експертизи та забезпечення отримання позитивного висновку державної експертизи - у строк до 30.12.20р.

5. Забезпечення отримання Дозволу на будівництво - у строк до 20.01.21р.

6. Отримання та передання Замовнику розрахунку розміру плати на пайову участь у розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста та/або договору на пайову участь у розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста - у строк до 07.06.21р.

7. Забезпечення отримання технічного паспорту на об`єкт - у строк до 07.07.21р.

8. Завершення будівельно-монтажних робіт із забезпеченням-опалення, вентиляції та кондиціювання торгового залу за допомогою систем УКР - у строк до 25.06.21р.

9. Завершення пусконалагоджувальних робіт систем - опалення, вентиляції та кондиціюванням - у строк 25.06.21р.

10. Пред`явлення закінченого будівництвом об`єкта робочій комісії замовника - у строк до 07.07.21р.

11.Завершення будівельно-монтажних робіт та забезпечення працездатності холодильного обладнання та рекуперації не пізніше ніж на третій день після завершення будівельно-монтажних робіт.

12.Забезпечення отримання документів, що підтверджують прийняття закінченого будівництвом об`єкту до експлуатації - у строк до 07.07.21р.

13. Забезпечення проведення реєстрації права власності замовника на об`єкт - у строк до 07.07.21р.

Згідно Додаткової угоди №4 від 14.07.2021 до Договору сторонами погоджено наступне:

1. Договірна ціна на виконання робіт по об`єкту, розташованому за адресою: Черкаська область, Корсунь-Шевченківський район, м.Корсунь-Шевченківський, вул. Ярослава Мудрого, 59 становить: 20 529 622, 00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 4 421 603, 67грн.

2. Змінити пункт 3.1 цього Договору, виклавши його в новій редакції:

« 3.1. Загальна сума цього договору дорівнює договірній ціні, зазначеній у додатках № 2, 2/2, 2/3, 2/4 до цього договору, що є його невід`ємною частиною. Вищезазначена договірна ціна є твердою та не підлягає зміні, окрім випадків, передбачених цим Договором. До загальної ціни включені усі та будь-які витрати та платежі, що пов`язані із розробленням проектної документації, отриманням будь-яких вихідних даних, технічних умов, інших дозволів чи погоджень, отриманням будь-яких послуг чи робіт, передбачених даним договором (у тому числі але не виключно платежі (плата) за приєднання до інженерних мереж). До загальної вартості не включаються платежі за пайову участь у розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, що підлягають сплаті замовником, відповідно до вимог діючого законодавства, якщо це передбачено законодавством України. У разі неможливості підрядника здійснити будь-який платіж безпосередньо від свого імені (якщо такий платіж підлягає сплаті безпосередньо від імені замовника) - такі платежі здійснюються замовником, з наступним відповідним зменшенням загальної суми цього договору на розмір проведеного замовником платежу».

Відповідно до пункту 4.1 Договору оплата виконаних підрядних робіт за цим договором здійснюється замовником у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок підрядника в порядку, передбаченому графіком фінансування відповідно до Додатку № 2 (продовження) до цього договору на підставі відповідних оригіналів рахунків підрядника.

Згідно пункту 4.5 Договору при закінченні строку дії цього договору, а також у випадку його дострокового розірвання замовник має право зупинити оплату виконаних підрядником робіт до моменту врегулювання сторонами питання про взаєморозрахунки за цим договором та підписання сторонами відповідної угоди за формою, зазначеною у Додатку №11 до цього договору, що є його невід`ємною частиною. Це зупинення оплати не є порушенням умов цього договору та не є підставою для застосування до замовника будь-яких заходів відповідальності (у тому числі стягнення штрафів, пені, збитків (включаючи збитки від інфляції), відсотків за користування чужими коштами та ін.).

Кошториси (складені відповідно до ДБН), підписані уповноваженою на те особою Підрядника, скріплені печаткою підрядника та перевірені замовником надаються до кошторисного відділу замовника не пізніше, ніж через 10 (десять) робочих днів після дати завершення робіт і передачі Об`єкта робочій комісії Замовника для монтажу торговельного обладнання (п.8.1 Договору в редакції додаткової угоди №1 від 18.02.2024 до Договору).

Акти приймання виконаних підрядних робіт за формою КБ-2в, довідки про вартість виконаних підрядних робіт за формою КБ-3, складені у програмному комплексі ЛВК-5, та Акт приймання виконаних робіт з розробки проектної документації (якщо таке передбачено цим договором), підписані уповноваженою на те особою Підрядника та скріплені печаткою Підрядника, надаються до кошторисного відділу замовника, в обсязі не менше 85 (вісімдесяти п`яти) % від загальної вартості робіт, не пізніше, ніж через 15 (п`ятнадцять) робочих днів після завершення робіт і передачі об`єкта робочій комісії замовника для монтажу торговельного обладнання (пп.8.1.1 Договору в редакції додаткової угоди №1 від 18.02.2024 до Договору).

Акти приймання виконаних підрядних робіт за формою КБ-2в, довідки про вартість виконаних підрядних робіт за формою КБ-3, складені у програмному комплексі АВК-5, та Акт приймання виконаних робіт з розробки технічної документації/Технічний паспорт (якщо таке передбачено цим договором), підписані уповноваженою на те особою підрядника та скріплені печаткою підрядника, надаються до кошторисного відділ у замовника, в обсязі не менше 15 (п`ятнадцяти) % від загальної вартості робіт, не пізніше, ніж через 60 (шістдесят) календарних днів після завершення робіт і передачі об`єкта робочій комісії замовника для монтажу торговельного обладнання (пп.8.1.2 Договору в редакції додаткової угоди №1 від 18.02.2024 до Договору).

Підрядник зобов`язаний пред`явити замовнику до оплати усі акти виконаних підрядних робіт за формою КБ-2в (у тому числі по роботах, первісно не передбачених цим договором) та усі довідки про вартість виконаних підрядних робіт за формою КБ-3, складені у програмному комплексі АВК-5, підписані уповноваженою на те особою Підрядника та скріплені печаткою Підрядника, не пізніше, ніж через 60 (шістдесят) календарних днів після завершення робіт і передачі Об`єкта робочій комісії Замовника для монтажу торговельного обладнання (пп.8.9. Договору в редакції додаткової угоди №1 від 18.02.2024 до Договору).

Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін і діє протягом 2 (двох) років з моменту укладення. Якщо хоча б однією із сторін не виконано будь - яке зобов`язання за цим Договором, строк дії цього договору продовжується до моменту належного виконання цього зобов`язання (п.13.1 Договору).

Позивач вказує, що на виконання умов Договору підрядником виконано обумовлені Договором роботи, які прийняті замовником, що підтверджується відповідними актами приймання виконаних будівельних робіт, проте відповідачем порушено зобов`язання щодо повного та своєчасного розрахунку за виконані роботи, у зв`язку з чим у відповідача утворилась заборгованість перед позивачем на суму 300 000, 00 грн.

Разом з тим, у відповідності до приписів ч.2 ст. 625 ЦК України позивачем нараховано до сплати відповідачу інфляційні у розмірі 124 498,33 грн., а також 3% річних у розмірі 25 915,07 грн.

За викладених обставин, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача суми 300 000, 00 грн. основного боргу, 124 498, 33 грн. інфляційних та 25 915,07 грн. 3% річних.

На час розгляду спору відповідач не надав господарському суду доказів добровільної сплати спірної суми заборгованості.

Господарський суд дійшов висновку щодо часткового задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.11 Цивільного кодексу України, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Частиною 1 ст.14 ЦК України встановлено, що цивільні обов`язки виконуються у межах встановлених договором або актом цивільного законодавства.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України).

Зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку (частина 1 статті 509 Цивільного кодексу України).

Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події (ч.1 ст. 530 Цивільного кодексу України).

Статтею 610 Цивільного кодексу України передбачено, що порушенням зобов`язання є його не виконання або виконання з порушенням умов, які визначені змістом зобов`язання, а ст. 629 ЦК України передбачає, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно ст. 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений

договором або законом.

За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові (ч. 1, 2 ст. 837 Цивільного кодексу України).

Згідно з ст. 844 ЦК України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Кошторис на виконання робіт може бути приблизним або твердим. Кошторис є твердим, якщо інше не встановлено договором. Зміни до твердого кошторису можуть вноситися лише за погодженням сторін.

Згідно з ст. 843 ЦК України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Якщо у договорі підряду не встановлено ціну роботи або способи її визначення, ціна встановлюється за рішенням суду на основі цін, що звичайно застосовуються за аналогічні роботи з урахуванням необхідних витрат, визначених сторонами. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу.

Згідно вимог ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою.

Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

За результатом дослідження матеріалів справи, господарський суд зазначає, що позивачем виконано обумовлені Договором роботи на суму 20 529 622, 00 грн., які прийнято відповідачем без зауважень, в той час як відповідачем сплачено на користь позивача суму 20 229 622, 00 грн. (а.с.219-236, т.1), у зв`язку з чим господарський суд дійшов висновку щодо обґрунтованості вимог позивача про стягнення з відповідача суми 300 000, 00 грн. заборгованості за виконані роботи.

Щодо заперечень відповідача та третьої особи з посиланням на умови проведення розрахунку з підрядником, визначені пунктом 4.1 Договору, господарський суд вказує наступне.

Порядок проведення розрахунків замовника з підрядником визначений Додатком №2 до Договору «Графік фінансування», з якого вбачається, що етапи оплати за договором залежать від виконання підрядником робіт.

За змістом Графіку фінансування, виконання 6 етапу, що є остаточним розрахунком - сплата залишку ФГ (фінансових гарантій), заплановано на січень 2022 року. Поряд з цим, графіком визначено фінансування 6 етапу через 6 місяців після здачі об`єкта під монтаж торгового обладнання та виконання 4 та 5 етапів (4 етап введення в експлуатацію, 5 етап - оформлення комунальних договорів, права власності та надання актів виконаних робіт за договором у повному обсязі).

Згідно пункту 2.3 Договору строк завершення робіт та передача об`єкта підрядником замовнику після прийняття до експлуатації - 07 липня 2021 року.

Таким чином, розрахунок за виконані роботи належить здійснити у січні 2022 року за умови дотримання вищезазначеного строку завершення робіт, приймання до експлуатації та виконання 4 та 5 етапів.

З огляду на те, що реєстрація права власності ТОВ «АТБ-інвест» на об`єкт реконструкції в Державному реєстрі речових прав відбулась 01.11.2021, обставини, які передбачають проведення остаточного розрахунку з підрядником, настали з 01.05.2022.

За змістом пункту 4.1 Договору оплата виконаних підрядних робіт за цим договором здійснюється замовником у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок підрядника в порядку, передбаченому графіком фінансування відповідно до Додатку № 2 (продовження) до цього договору на підставі відповідних оригіналів рахунків підрядника.

Господарський суд зазначає про відсутність підстав вважати обґрунтованими твердження відповідача та третьої особи про те, що ненадання відповідного рахунку позивачем є відкладальною умовою для здійснення розрахунків за виконані роботи. При цьому, строк розрахунків, за домовленістю сторін, пов`язано зі строками виконання визначених графіком фінансування етапів робіт, а не з моменту отримання відповідних рахунків на оплату.

Поряд з цим, рахунок або рахунок - фактура, що за своїми функціями є тотожними документами, за своїм призначенням не відповідають ознакам первинного документа, оскільки ними не фіксується будь - яка господарська операція, розпорядження або дозвіл на проведення господарської операції, а вони мають лише інформаційний характер. Рахунок є розрахунковим документом, який містить тільки платіжні реквізити, на які потрібно перерахувати кошти.

Ненадання рахунка - фактури, у контексті спірних правовідносин, не є відкладальною умовою у розумінні статті 212 Цивільного кодексу України та не є простроченням кредитора у розумінні статті 613 Цивільного кодексу України; тому наявність або відсутність рахунка - фактури не звільняє відповідача від обов`язку сплатити грошові кошти за договором (близька за змістом правова позиція викладена також у постановах Верховного Суду від 02.07.2019 у справі №918/537/18, від 29.08.2019 у справі №905/2245/17, від 26.02.2020 у справі №915/400/18, від 29.04.2020 у справі №915/641/19, від 11.11.2021 у справі №922/449/21).

Крім того, встановлені у справі обставини свідчать, що позивач виконав умови Договору, що підтверджується наявними в матеріалах справи актами приймання виконаних підрядних робіт, які підписані уповноваженими представниками сторін без заперечень, в той час як доказів виконання відповідачем покладених на нього як на замовника обов`язків щодо проведення повного розрахунку за виконані роботи, відповідачем до суду не надано. Факт наявності заборгованості за договором підтверджений матеріалами справи та не спростовано відповідачем належними та допустимими доказами.

За викладених обставин, господарський суд дійшов висновку про безпідставність тверджень відповідача та третьої особи щодо відсутності обов`язку зі сплати виконаних робіт внаслідок ненадання позивачем рахунків на оплату, оскільки ненадання позивачем рахунків для оплати не звільняє відповідача від виконання свого зобов`язання за договором щодо своєчасної оплати виконаних робіт.

Щодо позовних вимог про стягнення з відповідача суми 124 498,33 грн. інфляційних та 25 915,07 грн. 3% річних, господарський суд зазначає наступне.

За умовами пункту 4.5 Договору сторонами погоджено, що при закінченні строку дії цього Договору, а також у випадку його дострокового розірвання замовник має право зупинити оплату виконаних підрядником робіт до моменту врегулювання сторонами питання про взаєморозрахунки за цим договором та підписання сторонами відповідної угоди за формою, зазначеною у Додатку №11 до цього договору, що є його невід`ємною частиною. Це зупинення оплати не є порушенням умов цього договору та не є підставою для застосування до замовника будь-яких заходів відповідальності (у тому числі стягнення штрафів, пені, збитків (включаючи збитки від інфляції), відсотків за користування чужими коштами та ін.).

Враховуючи відсутність доказів виконання умов пункту 4.5 Договору, підстави для застосування до замовника будь-яких заходів відповідальності, відсутні, а тому у задоволенні вимог позивача про стягнення з відповідача суми 124 498,33 грн. інфляційних та 25 915,07 грн. 3% річних відмовляється судом.

Наведене є підставою для часткового задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" (49127, м.Дніпро, вул.Базова, буд.8, кім.8, ідентифікаційний номер юридичної особи 41590608) до Товариства з обмеженою відповідальністю "АТБ-інвест" (49000, м.Дніпро, вул.Січових Стрільців, будинок 21 А, ідентифікаційний номер юридичної особи 30691543) про стягнення заборгованості за договором генерального підряду задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АТБ- інвест" (49000, м.Дніпро, вул.Січових Стрільців, будинок 21 А, ідентифікаційний номер юридичної особи 30691543) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" (49127, м.Дніпро, вул.Базова, буд.8, кім.8, ідентифікаційний номер юридичної особи 41590608) суму 300 000, 00 грн. основного боргу, 3 600, 00 грн. витрат по сплаті судового збору.

В частині позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Абріс Строй" (49127, м.Дніпро, вул.Базова, буд.8, кім.8, ідентифікаційний номер юридичної особи 41590608) до Товариства з обмеженою відповідальністю "АТБ-інвест" (49000, м.Дніпро, вул.Січових Стрільців, будинок 21А, ідентифікаційний номер юридичної особи 30691543) про стягнення 124 498, 33 грн. інфляційних, 25 915, 07 грн. 3% річних, 1 804, 97 грн. витрат по сплаті судового збору відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскарженим протягом цього строку до Центрального апеляційного господарського суду в порядку ст.ст. 256, 257 ГПК України.

Повний текст рішення складено 23.12.2024.

Суддя А.В. Суховаров

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення16.12.2024
Оприлюднено24.12.2024
Номер документу123963341
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: майнові спори, стороною в яких є боржник, з них:

Судовий реєстр по справі —904/2332/24

Рішення від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 13.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 10.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 04.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні