номер провадження справи 15/173/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.12.2024 Справа № 908/2763/24
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Горохова І.С., розглянувши матеріали
за позовом Акціонерного товариства «Укртрансгаз», 01021, м. Київ, Кловський узвіз, 9/1
до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лермонтово», 69035, м. Запоріжжя, вул. Волгоградська, 26-А
про стягнення коштів
установив
17.10.2024 до Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява позовом Акціонерного товариства «Укртрансгаз» до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лермонтово» про стягнення компенсації вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу за березень 2017 року в розмірі 11 317,68 грн, 3% річних в розмірі 510,15 грн та інфляційні втрати в сумі 1678,19 грн.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.10.2024, справу № 908/2763/24 передано на розгляд судді Горохову І.С.
Ухвалою суду від 24.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/2763/24 в порядку спрощеного позовного провадження. Присвоєно справі номер провадження 15/173/24. Постановлено здійснювати розгляд справи без повідомлення (виклику) учасників справи.
Запропоновано відповідачу в строк не пізніше 25.11.2024 подати відзив на позовну заяву і всі можливі докази у підтвердження його заперечень проти позову або його визнання, позивачу запропоновано у строк не пізніше 09.12.2024 подати письмову відповідь щодо відзиву на позовну заяву, оформлену згідно з вимогами ст. 166 ГПК України, а також запропоновано відповідачу у строк не пізніше 23.12.2024 подати заперечення на відповідь на відзив, оформлені відповідно до ст. 167 ГПК України.
Згідно з ч. ч. 2, 3 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до ч. ч. 5, 7 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.
Клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін до суду не надходило.
Позов заявлено з тих підстав, що станом на 16.10.2024 настав строк оплати за період з 01.10.2021 по 01.10.2024 вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу в розмірі 11 317,68 грн. Однак відповідач кошти не сплатив. Просить окрім суми основного боргу стягнути також 3% річних та інфляційні втрати.
Відповідач відзив на позов та документи, докази в обґрунтування відзиву до суду не надіслав.
Ухвала суду про відкриття провадження у справі від 24.10.2024 надіслана відповідачу в електронний кабінет та доставлена 24.10.2024, про що свідчить довідка про доставку електронного листа.
Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Враховуючи приписи ч. ч. 4, 5 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення. Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.
З урахуванням обставин справи та наданих доказів, суд щодо спору зазначає наступне.
Акціонерне товариство «Укртрансгаз» (АТ «Укртрансгаз») до 31.12.2019 було оператором газотранспортної системи, суб`єктом господарювання, який на підставі ліцензії здійснював діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників), п. 19 ч. 1 с т. 1 Закону України «Про природний газ».
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лєрмонтове» (ОСББ «Лермонтово») є споживачем - юридичною особою, яка отримує природний газ на підставі договору постачання природного газу з метою використання для власних потреб, а не для перепродажу, або використання в якості сировини (споживач), п. 37 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок природного газу».
Для здійснення діяльності з виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню, ОСББ «Лєрмонтово» використовує природний газ, постачати який було зобов`язано ПуАТ НАК «Нафтогаз України» відповідно до «Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015 (зі змінами та доповненнями).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 № 742-р «Деякі питання опалювального сезону 2016/17» покладено на НАК «Нафтогаз України» обов`язок разом з операторами газотранспортних та газорозподільних систем забезпечити протягом опалювального сезону 2016/17 безперебійне постачання природного газу виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії для бюджетних установ, релігійних та інших організацій, для надання послуг з постачання теплової енергії та гарячої води населенню в необхідних обсягах, у тому числі, ОСББ «Лермонтово».
ОСББ «Лермонтово» - с захищеним споживачем природного газу у розумінні п. 10 ст. 1 Закону України «Про ринок природного газу», оскільки здійснює надання важливих суспільних послуг та є виробником теплової енергії для потреб таких споживачів або підприємств, установ, організацій за умови, що виробництво теплової енергії для потреб таких споживачів або підприємств, установ, організацій здійснюється за допомогою об`єктів, не пристосованих до зміни палива та приєднаних до газотранспортної або газорозподільної системи.
Відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 № 74.2-р «Про деякі питання опалювального сезону 2016/17 року» на Публічне акціонерне товариство «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та постачальників природного газу до початку опалювального сезону 2016/17 року (опалювальний сезон) покладено обов`язок видати номінації теплогенеруючим і теплопостачальним організаціям відповідно до договорів, які укладені з ними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2016 № 357 «Про затвердження Примірного договору про постачання природного газу виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії» (Офіційний вісник України, 201 6 р, № 46, ст. 1666), та з дотриманням принципу недискримінації.
На підставі вказаного розпорядження, яке є обов`язковим до виконання, на Публічне акціонерне товариство «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та постачальників природного газу покладено обов`язок видати номінації теплогенеруючим і теплопостачальним організаціям ще на початку опалювального сезону.
Аналогічний висновок про обов`язок Акціонерного товариства «НАК «Нафтогаз України» видати номінації відповідно до вказаного розпорядження викладено у постановах Верховного Суду від 14.05.2018 у справі № 926/680/17, від 21.03.2018 у справі № 911/656/17, від 04.04.2018 у справі № 904/5094/17, від 15.03.2018 у справі № 922/345/17.
Відповідно до ст. 1 Кодексу газотранспортної системи номінація - попереднє повідомлення, надане замовником послуг транспортування оператору газотранспортної системи, стосовно обсягів природного газу, які будуть подані замовником послуг транспортування протягом доби до газотранспортної системи в точках входу та відібрані з газотранспортної системи в точках виходу.
Таким чином, зважаючи на викладеш норми, саме на позивача покладено обов`язок прийняти номінацію, а на замовника послуг транспортування - подати номінацію.
Обставини наявності укладеного у ОСББ «Лєрмонтове» з АТ «НАК «Нафтогаз України» договорів від 20.10.2016 № 5217/1617-ТЕ-13, від 14.09.2016 № 5218/1617-БО-13 на постачання природного газу на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 № 742-р «Деякі питання опалювального сезону 2016/17» підтверджено АТ «НАК «Нафтогаз України» у відповіді на адвокатський запит представника АТ «Укртрансгаз».
Відповідно до п. 1 глави 1 розділу XI Кодексу ГТС, замовники послуг транспортування зобов`язані подати Оператору ГТС номінації та/або місячну номінацію по точках входу та точках виходу.
За результатом опрацювання поданих номінацій, позивачем було встановлено відсутність поданих номінацій АТ НАК «Нафтогаз України» у березні 2017 року в обсязі 2,398 тис.куб.м. для ОСББ «Лермонтово».
Також позивачем установлено відсутність будь-якого замовника послуг транспортування та фактичної передачі в порядку, визначеному Кодексом ГТС будь-яким суб`єктом ринку природного газу (зокрема будь-яким постачальником) в обсязі 2,398 тис. куб. м у березні 2017 року на вході до газотранспортної системи для його подальшого транспортування для відповідача.
Обсяг підбору відповідачем природного газу у березні 2017 року без подання номінацій складає 2,398 тис. куб. м.
Вказані обсяги відбору відповідачем природного газу підтверджуються:
- алокацією (звітом) АТ «Запоріжгаз» про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПуАТ «Запоріжгаз» між замовниками послуги транспортування (постачальниками) за березень 2017 року із додатком звітом про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ «Запоріжгаз», між замовниками послуг транспортування (постачальниками) в розрізі їх контрагентів (споживачів) за березень 2017 року. Згідно з яким фактичний обсяг відбору ОСББ «Лєрмонтове» за березень 2017 року склав 5,537 тис. куб. метрів;
- реєстр реалізації природного газу за прямими договорами Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» теплопостачальним підприємствам у березні 2017 року відповідно до якого АТ «НАК «Нафтогаз України» у березні 2017 року поставлено для ОСББ «Лермонтово» 3,139 тис. куб. метрів;
- листом АТ НАК «Нафтогаз України» від 21.04.2017 № 26-3680/1.2-17 «Щодо повернення актів приймання-передачі природного газу за березень 2017 року», згідно з яким АТ НАК «Нафтогаз України» повернуто ОСББ «Лермонтово» без підписання акт приймання-передачі природного газу за березень 2017 року щодо обсягу природного газу 2,39-8 тис.куб. метрів.
У спірний період відповідач мав договірні відносини з постачання природного газу з АТ «НАК «Нафтогаз України», натомість постачальник не здійснив постачання відповідачу природного газу в обсязі 2,398 тис. куб. м., внаслідок чого ОСББ «Лермонтово»» у березні 2017 року здійснило відбір природного газу з газотранспортної системи, з ресурсу АТ «Укртрансгаз» загальним обсягом 5,537 тис. куб. м., з яких 2,398 тис. куб. м без поданих номінацій будь-яким замовником послуг транспортування.
З метою забезпечення сталого функціонування ринку природного газу, було прийнято Закон України від 14.07.2021 № 1639-ІХ «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу» (Закон України № 1639), який набрав чинності 29.08.2021.
Законом України № 1639 внесено зміни, в тому числі, до Закону України від 03.11.2016 № 1730-VIII «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» (Закон України № 1730), який, зокрема, доповнено ст. 8 цього Закону.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України № 1730, підприємства, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води (підприємства ПЕК), які протягом періоду з 1 грудня 2015 року по 31 грудня 2019 року здійснювали відбір природного газу з газотранспортної системи без поданих постачальником газу номінацій та у яких відсутні підписані акти приймання-передачі природного газу з постачальником щодо таких обсягів, зобов`язані, незалежно від включення до реєстру, укладення договору реструктуризації та підписання акту звіряння взаєморозрахунків, протягом 72 місяців, починаючи з 1 жовтня 2021 року, щомісяця рівними частинами компенсувати (оплатити) особі, що здійснювали функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, вартість:
- відібраних без номінацій обсягів природногогазу за цінами реалізації природного газу категоріям споживачів, визначеними положенням про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затверджених постановами Кабінету Міністрів України на виконання статті 11 Закону України «Про ринок природного газу», чинних протягом періоду таких відборів для відповідних категорій споживачів;
- послуг транспортування відібраних без номінацій обсягів природного газу за цінами, встановленими постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, чинними протягом періоду таких відборів.
Різниця між вартістю природного газу за ціною компенсації, що визначена частиною другою цієї статті, та фактичною вартістю природного газу, яку відображено в бухгалтерському обліку особи, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, у відповідні періоди відбору природного газу без поданих номінацій, підлягає. списанню в обліку особи, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно.
Згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України № 1730 обсяги природного газу, зазначені в частиш другій цієї статті, визначаються як різниця між обсягами фактично спожитого природного газу на підставі алокацій/звітів операторів газорозподільних систем та обсягами поставленого/придбаного природного газу на підставі договорів купівлі-продажу/постачання природного газу та актів приймання-передачі природного газу за відповідний період споживання.
Таким чином, ч. 2. ст. 8 Закону України № 1730, держава встановила імперативне нормативне регулювання правовідносин, щодо врегулювання заборгованості підприємства перед Оператором ГТС, які протягом Періоду з 1 грудня 2015 року по 31 грудня 2019 рокуздійснювали відбір природногогазу з газотранспортної системи без подання номінацій та визначила, що вартість вказаних обсягів природного газу компенсується Оператору ГТС.
Відповідно до ст. 2 Закону України № 1730, дія цього Закону поширюється на відносини з врегулювання заборгованості підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з центрального опалення та централізованого постачання гарячої води, які протягом періоду з 1 грудня 2015 по 31 грудня 2019 року здійснювали відбір природного газу з газотранспортної,системи без подання номінацій.
Також визначено порядок компенсації - оплата протягом 72 місяців починаюча з 1 жовтня 2021 року щомісяця рівними частини починаючи з 1 жовтим 2021 року вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу - особі, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року.
АТ «Укртрансгаз» до 31.12.2019 виконувало функції Оператора газотранспортної системи відповідно до ліцензії НКРЕКП серія АЕ № 194511 від 28.02.2013.
Згідно з ч. 3-4 ст. 8 Закону України № 1730 обсяги природного газу, зазначені в частині другій цієї статті, визначаються як різниця між обсягами фактично спожитого природного газу на підставі алокацій/звітів операторів газорозподільних систем та обсягами поставленого/придбаного природного газу на підставі договорів купівлі-продажу/постачання природного газу та актів приймання-передачі природного газу за відповідний період споживання.
Ураховуючи, що відповідач здійснював відбір природного газу з газотранспортної системи в обсязі 2,398 тис.куб.м у березні 2017 року без поданих постачальником газу номінацій, вартість вказаних обсягів компенсується позивачу відповідно до порядку встановленого ч. 2 ст. 8 Закону України № 1730.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання),, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Згідно з ч. 2 ст. 509 ЦК України зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 3 ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.
Згідно з ч. 2 ст. 4 ЦК України основним актом цивільного законодавство України є Цивільний кодекс України. Актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України та цього Кодексу.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 173 ГК України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.
Відповідно до ч. 1 ст. 174 ГК України господарські зобов`язання можуть виникати безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність.
Виходячи з вказаних норм права, в силу вимог Закону України № 1730 у відповідача виникло зобов`язання компенсувати позивачу вартість відібраних у лютому, березні 2017 року, без номінацій обсягів природного газу.
З урахуванням того що ст. 8 Закону № 1730 визначено, що компенсація позивачу має бути здійснена відповідачем за цінами реалізації природного газу, чинних протягом періоду таких відборів для відповідних категорій споживачів, то при розрахунку загального розміру заборгованості позивачем враховано обсяги споживання природного газу, використані відповідачем для виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню, що визначені самим відповідачем в договорі постачання природного газу (копія додається), а також враховано ціни для виробників теплової енергії по категоріям споживачів, які діяли протягом періоду відборів природного газу без номінацій.
Вартість відібраних без номінацій обсягів природного газу в обсязі 2,398 тис. куб. м у березні 2017 року за цінами реалізації природного газу по категоріям споживачів (за інформацією АТ НАК «Нафтогаз України» щодо цін на природний газ для виробників теплової енергії, реалізований за договорами постачання природного газу з АТ НАК «Нафтогаз України» складає 22 635,20 гри (з ПДВ), яку відповідач зобов`язаний протягом 72 місяців, починаючи з 1 жовтня 2021 року, щомісяця рівними частинами оплатити Позивачу. Розмір щомісячної оплати (починаючи з 01.10.2021) вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу складає 314,38 гривень.
Положення ст. 526 ЦК України передбачають, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Аналогічні положення відтворені в абз. 1 ч. 1 ст. 193 ГК України, відповідно до якого суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Відповідно до ч. 1 ст. 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Згідно ч. 1ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо віті не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Станом на 16.10.2024 строк оплати (за 01.10.2021 - 01.10.2024) вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу є таким, що настав, а тому відповідач зобов`язаний був сплати 11 317,68 гривень.
Відповідач в порушення наведених положень законодавства взагалі не здійснив оплату вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу на користь позивача, що призвело до прострочення строку для оплати, порушуючи відповідне зобов`язання.
Статтею 15 ЦК України передбачено, що кожна особа мас право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до ч. 1 та п. 5 ч. 2 ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способом захисту цивільних прав та інтересів може бути примусово виконання обов`язку в натурі.
Згідно з ч. 2 ст. 20 ГК України встановлено, що кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом, зокрема, присудження до виконання обов`язку в натурі.
Відповідач ігноруючи положення ч. 2 ст. 8 Закону № 1730 та ухиляючись від виконання зобов`язання, встановленого цим Законом, не здійснює оплату належних Позивачу грошових коштів, якими продовжує протиправно користуватись.
Відповідно до ст. 536 ЦК України за користування чужими грошовими коштами боржник зобов`язаний сплачувати проценти, якщо інше не встановлено договором між фізичними особами, розмір процентів за користування чужими грошовими коштами встановлюється договором, законом або іншим актом цивільного законодавства, а згідно ч. 2 ст. 625 цього кодексу боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Перевіривши розрахунок позивача щодо 3% річних за період з 01.11.2021 по 16.10.2024 у розмірі 510,15 грн та інфляційних втрат за період листопад 2021 року по вересень 2024 року у розмірі 1678,19 грн, суд вважає їх обґрунтованими.
Аналогічні висновки щодо вирішення спору про стягнення вартості спожитого без номінації обсягу природного газу наведено в постанові Верховного Суду від 04.05.2023 по справі № 914/1940/22.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Відповідно до статей 76, 77, 78, 79, 80 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.
Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.
Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.
Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.
Позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом з поданням позовної заяви.
Відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом з поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи.
Відповідачем не надано доказів сплати коштів за відібраний обсяг природного газу.
З урахуванням наданих доказів, які досліджені судом, обставин наведених в обґрунтування позову, вимог чинного законодавства України суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю.
Витрати із сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 46, 74, 76-80, 129, 233, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, суд
вирішив
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лермонтово» (вулиця Волгоградська буд. 26-А, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69035, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 39273127) на користь Акціонерного товариства «Укртрансгаз» (Кловський узвіз 9/1, м. Київ, 01021, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 30019801) компенсацію вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу за березень 2017 рік у розмірі 11 317,68 грн (одинадцять тисяч триста сімнадцять гривень 68 коп.), 3% річних у розмірі 510,15 грн (п`ятсот десять гривень 15 коп.), інфляційні втрати у розмірі 1678,19 грн (одна тисяча шістсот сімдесят вісім гривень 19 коп.). Видати наказ.
Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лермонтово» (вулиця Волгоградська буд. 26-А, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69035, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 39273127) на користь Акціонерного товариства «Укртрансгаз» (Кловський узвіз 9/1, м. Київ, 01021, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 30019801) судовий збір у розмірі 2422,40 грн (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні 40 коп.). Видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення оформлено і підписано у відповідності до вимог ст. ст. 240, 241 ГПК України 23 грудня 2024 року.
Суддя І. С. Горохов
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2024 |
Оприлюднено | 24.12.2024 |
Номер документу | 123963628 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Горохов І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні