Постанова
від 19.12.2024 по справі 163/2643/24
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/2643/24

Провадження № 3/163/1201/24

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 грудня 2024 року місто Любомль

Суддя Любомльського районного суду Волинської області Павлусь О.С.

з участю представника Волинської митниці Федчишина Р.А.,

розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом № 0396/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, що проживає по АДРЕСА_1 , директора ТОВ «Сантрейд Авто» (код ЄДРПОУ - 44639169), РНОКПП НОМЕР_1 ,

в с т а н о в и в :

Інспектор Волинської митниці 24 вересня 2024 року склав протокол № 0396/20500/24 про те, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора ТОВ «Сантрейд Авто», під час митного оформлення товарів «транспортні засоби…» вчинила дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів в загальній сумі 863296,56 гривень шляхом подання митному органу сертифікатів з перевезення товару EUR.1: PL/MF/AS 1495176 від 28.07.2023, PL/MF/AS 1495173 від 28.07.2023, PL/MF/AS 1495290 від 04.08.2023, PL/MF/AS 1497750 від 11.08.2023, PL/MF/AS 1497780 від 15.08.2023, PL/MF/AS 1497918 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497921 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497915 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497924 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497933 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497927 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497930 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497945 від 04.09.2023, PL/MF/AS 1497954 від 04.09.2023, PL/MF/AS 1497972 від 06.09.2023, PL/MF/AS 1497975 від 06.09.2023, які не є автентичними та містять неправдиві відомості щодо країни походження товару та стали підставою для неправомірного застосування преференційного режиму, заявленого в митних деклараціях типу ІМ40ДЕ: №UA205170/2023/21917 від 31.07.2023,№UA205170/2023/21956 від 31.07.2023, №UA205170/2023/22703від 07.08.2023, №UA205170/2023/23751 від 16.08.2023,№UA205170/2023/24045 від 18.08.2023, №UA205170/2023/25852 від 04.09.2023, №UA205170/2023/25853 від 04.09.2023, №UA205170/2023/25854 від 04.09.2023, №UA205170/2023/26626 від 08.09.2023, №UA205170/2023/25859 від 04.09.2023,UA205170/2023/25860 від 04.09.2023, №UA205170/2023/25861 від 04.09.2023, №UA205170/2023/26066 від 05.09.2023, №UA205170/2023/26379 від 07.09.2023,UA205170/2023/26586 від 08.09.2023, №UA205170/2023/26583 від 8.09.2023.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст.485 МК України.

ОСОБА_1 на розгляд справи в суд не з`явилась, хоча про час і місце розгляду була належним чином повідомлена, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Представник Волинської митниці під час розгляду протоколу заявив, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, просив накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України, стягнути судовий збір.

Дослідження доказів по справі встановлено таке.

Факт ввезення на митну територію України 16 транспортних засобів як товарів і випуск їх у вільний обіг підтверджується доданими до протоколу митними деклараціями типу ІМ40ДЕ: №UA205170/2023/21917, №UA205170/2023/21956, №UA205170/2023/22703, №UA205170/2023/23751, №UA205170/2023/24045, №UA205170/2023/25852, №UA205170/2023/25853, №UA205170/2023/25854, №UA205170/2023/26626, №UA205170/2023/25859, №UA205170/2023/25860, №UA205170/2023/25861, №UA205170/2023/26066, №UA205170/2023/26379, №UA205170/2023/26586, №UA205170/2023/26583.

Відправниками товаріввиступали компанії«FreshautoAnnaShmid»(РеспублікаПольща), «JukonektJerzyPilipczuk»(РеспублікаПольща), отримувачем - ТОВ «Сантрейд Авто».

Декларантом у митних деклараціях зазначена ОСОБА_1 , яка згідно облікової картки ЗЕД є керівником отримувача товарів ТОВ «Сантрейд Авто».

У графі 36 митних декларацій заявлена преференція при сплаті мита за митне оформлення товару за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС).

Преферанція заявленана підставі сертифікатів з перевезення товару EUR.1 PL/MF/AS 1495176 від 28.07.2023, PL/MF/AS 1495173 від 28.07.2023, PL/MF/AS 1495290 від 04.08.2023, PL/MF/AS 1497750 від 11.08.2023, PL/MF/AS 1497780 від 15.08.2023, PL/MF/AS 1497918 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497921 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497915 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497924 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497933 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497927 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497930 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497945 від 04.09.2023, PL/MF/AS 1497954 від 04.09.2023, PL/MF/AS 1497972 від 06.09.2023, PL/MF/AS 1497975 від 06.09.2023.

На ініційований митницею в порядку перевірки заявленої преференції запит Регіональна податкова адміністрація у м.Лодзь Республіки Польщі надала відповідь від 19.06.2024 №1001-IOС.4331.82-97.2024.5.SZ про те, що вище вказані сертифікати є підробленими.

У зв`язку із цим, відповідно до доповідної записки управління контролю та адміністрування митних платежів Волинської митниці №15-04/15-03/7219 від 12.07.2024 та службової записки цього ж управління від 25.11.2024 № 15/15-03/12249, указані в сертифікатах EUR.1 товари не мають преференційного походження, тому доплаті до Державного бюджету за вище вказаними митними деклараціями підлягають митні платежі в загальній сумі 863296,56 гривень, у тому числі: мито - 719 413,80 гривень; ПДВ - 143882,76 гривень.

Згідно із ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Стаття 485 МК України встановлює відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Санкція цієї норми передбачає стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Отже, обов`язковим елементом передбаченого ст.485 МК України правопорушення є мета його вчинення - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.

У зв`язку із цим, предметом доказування у таких категоріях справ є визначення розміру митних платежів, від сплати яких має намір ухилитись винна особа.

Визначення такого розміру має істотне значення і з огляду на санкцію ст.485 МК України, яка визначена в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Згідно із ч.1 ст.295 МК України митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.50 МК України відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів.

Згідно із ч.ч.1, 2 ст.51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 55 МК України встановлено, що рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

За змістом п.4 ч.6 ст.54 МК України митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.

За змістом ст.345 МК України дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі достовірності та повноти нарахування і сплати митних платежів здійснюється шляхом документальної перевірки.

Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення митним органом суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК України).

Відповідно до ч.1 ст.351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.351 МК України документальна невиїзна перевірка проводиться у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження дотримання критеріїв походження або автентичності поданих митному органу документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

По справі встановлено, що митне оформлення товарів «транспортні засоби» проведено відповідно до митних декларацій типу ІМ40ДЕ, у яких митна вартість товару визначена за 1 (основним) методом.

Митне оформлення товарів, у тому числі, визначення митної вартості, нарахування і сплата митних платежів, завершене, їх результати не оспорені у встановленому порядку і не скасовані.

Обставини, які підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, повинні бути підтверджені належними і допустимими доказами.

З огляду на вище наведені норми МК України, вбачаються підстави для висновку, що належними і допустимими доказами на підтвердження суми недоплачених митних платежів є рішення про коригування митної вартості в порядку ст.55 МК України або результати невиїзної документальної перевірки у формі акта (довідки) в порядку ст.ст.351-354 МК України.

Проте таких доказів матеріали справи не містять і в судове засідання таких не надано.

Приєднана допротоколу доповідназаписка УКта АМПВолинської митниці№15-04/15-03/7219від 12.07.2024та службовазаписка цьогож управління від25.11.2024№ 15/15-03/12249не відповідаютьприписам ст.ст.55,295,345-354МК України,тому не можуть бути допустимими доказами, через що їх використання обмежується лише службовими цілями.

Визначення розміру митних платежів у спосіб, відмінний від передбачених вищенаведеними положеннями МК України способів, ні митним, ні іншим законодавством не передбачено.

Доповідною запискоюуправління контролюта адмініструваннямитних платежівВолинської митниці№15-04/15-03/7219від 12.07.2024визначено здійснитиконтрольно-перевірочнізаходи увідповідності доположень статей345-354МК України до платника податків ТОВ «Сантрейд Авто», у зв`язку із чим матеріали скерувати до Рівненської митниці.

Проте документальні результати таких контрольно-перевірочних заходів матеріали справи не містять і на розгляд справи в суді не надані.

Зазначене свідчить про неповноту здійсненого митним органом провадження, що є підставою для направлення справи на додаткову перевірку.

Під час додаткової перевірки митниці необхідно визначити митну вартість переміщених товарів відповідно до митного законодавства і на її основі розмір недоплачених митних платежів, при потребі провести інші процесуальні дії.

Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,

п о с т а н о в и в :

Справу за протоколом про порушення митних правил № 0396/20500/24 щодо ОСОБА_1 за ознаками ст.485 МК України направити Волинській митниці для проведення додаткової перевірки.

Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Суддя Любомльського районного суду

Волинської області О.С. Павлусь

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення19.12.2024
Оприлюднено25.12.2024
Номер документу123968556
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —163/2643/24

Постанова від 19.12.2024

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Павлусь О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні