Рішення
від 23.12.2024 по справі 160/28077/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2024 рокуСправа №160/28077/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ремез К.І.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

21.10.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з вимогами про:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 16.09.2024 № 49676 про відповідність/невідіповідність платника податку па додану вартість критеріям ризиковості платника податку, прийняте щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП» (код ЄДРПОУ 37805868;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (адреса: 49005, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Сімферопольська , буд.17-Д код ЄДРПОУ ВП: 44118658) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП» (адреса: 49000, м. Дніпро, вул. Мечникова, буд.19 офіс 803а, код ЄДРПОУ 37805868) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП» зареєстроване 18.07.2011. Видами економічної діяльності товариства є: 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, 46.12 діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами, 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом та подібними продуктами. 16.08.2011 позивач зареєстрований платником ПДВ.

08.08.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняте рішення № 8177 про відповідність позивача як платника податку на додану вартість критеріям ризиковості у зв`язку із виявленням інформації щодо придбання товару (код УКТЗЕД 2710194300) 30.04.2024 у платника податку (код ЄДРПОУ 42831334), якого 23.07.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

15.08.2024 позивач направив до відповідача звернення № 150824/1 щодо прийнятого рішення, додавши інформацію та документи, які свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

23.08.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийняте рішення із урахуванням звернення позивача про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку за № 46352. Підставою для прийняття такого рішення стало:

- код 13 придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо якого прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

- код 14 постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Зазначено про придбання товару (код УКТЗЕД 2710194300) 30.04.2024 у платника податку (код ЄДРПОУ 42831334), якого 23.07.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Зазначено про придбання товару 01.05.2024 (код УКТЗЕД 4410113000), 16.05.2024 (код УКТЗЕД 8415109000), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 3920300090), 09.04.2024 (код УКТЗЕД 6806900000), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 8302420090), 08.03.2024 (код УКТЗЕД 8708309198), 09.04.2024 (код УКТЗЕД 7308905900), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 8302100090), 17.05.2024 (код УКТЗЕД 3209100000), у платника податку (код ЄДРПОУ 37805868), якого 08.08.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

27.08.2024 позивач направив до відповідача звернення № 270824/1 щодо прийнятого рішення, додавши інформацію та документи, які свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

04.09.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийняте рішення із урахуванням звернення позивача про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку за № 47946. Підставою для прийняття такого рішення стало:

- код 13 придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо якого прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

- код 14 постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Зазначено про придбання товару (код УКТЗЕД 2710194300) 30.04.2024 у платника податку (код ЄДРПОУ 42831334), якого 23.07.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Зазначено про придбання товару 01.05.2024 (код УКТЗЕД 4410113000), 16.05.2024 (код УКТЗЕД 8415109000), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 3920300090), 09.04.2024 (код УКТЗЕД 6806900000), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 8302420090), 08.03.2024 (код УКТЗЕД 8708309198), 09.04.2024 (код УКТЗЕД 7308905900), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 8302100090), 17.05.2024 (код УКТЗЕД 3209100000), у платника податку (код ЄДРПОУ 37805868), якого 08.08.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

06.09.2024 позивач направив до відповідача звернення № 060924/1 щодо прийнятого рішення, додавши інформацію та документи, які свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

16.09.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийняте рішення із урахуванням звернення позивача про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку за № 49676. Підставою для прийняття такого рішення стало:

- код 13 придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо якого прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Зазначено про придбання товару (код УКТЗЕД 2710194300) 30.04.2024 у платника податку (код ЄДРПОУ 42831334), якого 23.07.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

30.09.2024 позивач направив до відповідача скаргу № 300924/1 щодо прийнятого рішення, додавши інформацію та документи, які свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

09.10.2024 позивач отримав рішення № 56590 про відмову у задоволенні скарги.

Позивач зазначає, що на підставі пункту 6 Порядку № 1165 у зв`язку з прийняттям рішення № 49676 від 16.09.2024, попередні рішення № 8177 від 08.08.2024, № 46352 від 23.08.2024, № 47946 від 04.09.2024 втратили чинність.

Не погоджуючись із рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями зазначена справа розподілена судді К.І. Ремез.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.10.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

24.11.2024 через підсистему «Електронний суд» від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому він просить суд відмовити у задоволенні позову, оскільки використання контролюючим органом податкової інформації наявної в інформаційних системах ДПС або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання у певних спосіб здійснення податкового контролю, зокрема, віднесення позивача до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань, безпосередньо рішення Комісії по віднесенню платника податків до переліку таких платників які відповідають критеріям ризиковості без прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань не порушує права та інтереси позивача.

У відзиві відповідач посилається на господарські відносини позивача із контрагентами, проте не наводить жодного контраргументу щодо викладених у позові підстав для скасування оскаржуваного рішення.

Так, відповідач вказує, що податкова інформація, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку відповідно до довідника кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку стало: придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку: ТОВ "АЗАРЕС" (код ЄДРПОУ 42831334), що включено до переліку ризикових (Рішення від 23.07.2024 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку).

28.11.2024 позивач подав до суду відповідь на відзив, у якій вказав, що відповідачем порушено строки подання відзиву на позов. Суд погоджується із позивачем, оскільки як убачається з довідки про доставку електронного листа ухвала про відкриття спрощеного провадження від 22.10.2024 була надіслана та доставлена до електронного кабінету відповідача 22.10.2022.

Також позивач зазначив, що контрагент позивача товариство з обмеженою відповідальністю «АЗАРЕС» на момент здійснення господарської діяльності із позивачем 30.04.2024 не було включено до переліку ризикових платників податку (дата включення 23.07.2024).

Додатково позивач вказав на порушення відповідачем порядку прийняття оскаржуваного рішення (за власною ініціативою), на дефектність форми доказів, поданих відповідачем. Зазначені позивачем аргументи приймаються судом до уваги.

Згідно положень статті 262 КАС України, суд розглянув справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП» зареєстроване 18.07.2011. Видами економічної діяльності товариства є: 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, 46.12 діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами, 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом та подібними продуктами. 16.08.2011 позивач зареєстрований платником ПДВ.

08.08.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняте рішення № 8177 про відповідність позивача як платника податку на додану вартість критеріям ризиковості у зв`язку із виявленням інформації щодо придбання товару (код УКТЗЕД 2710194300) 30.04.2024 у платника податку (код ЄДРПОУ 42831334), якого 23.07.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

15.08.2024 позивач направив до відповідача звернення № 150824/1 щодо прийнятого рішення, додавши інформацію та документи, які свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

23.08.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийняте рішення із урахуванням звернення позивача про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку за № 46352. Підставою для прийняття такого рішення стало:

- код 13 придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо якого прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

- код 14 постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Зазначено про придбання товару (код УКТЗЕД 2710194300) 30.04.2024 у платника податку (код ЄДРПОУ 42831334), якого 23.07.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Зазначено про придбання товару 01.05.2024 (код УКТЗЕД 4410113000), 16.05.2024 (код УКТЗЕД 8415109000), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 3920300090), 09.04.2024 (код УКТЗЕД 6806900000), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 8302420090), 08.03.2024 (код УКТЗЕД 8708309198), 09.04.2024 (код УКТЗЕД 7308905900), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 8302100090), 17.05.2024 (код УКТЗЕД 3209100000), у платника податку (код ЄДРПОУ 37805868), якого 08.08.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

27.08.2024 позивач направив до відповідача звернення № 270824/1 щодо прийнятого рішення, додавши інформацію та документи, які свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

04.09.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийняте рішення із урахуванням звернення позивача про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку за № 47946. Підставою для прийняття такого рішення стало:

- код 13 придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо якого прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

- код 14 постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Зазначено про придбання товару (код УКТЗЕД 2710194300) 30.04.2024 у платника податку (код ЄДРПОУ 42831334), якого 23.07.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Зазначено про придбання товару 01.05.2024 (код УКТЗЕД 4410113000), 16.05.2024 (код УКТЗЕД 8415109000), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 3920300090), 09.04.2024 (код УКТЗЕД 6806900000), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 8302420090), 08.03.2024 (код УКТЗЕД 8708309198), 09.04.2024 (код УКТЗЕД 7308905900), 01.05.2024 (код УКТЗЕД 8302100090), 17.05.2024 (код УКТЗЕД 3209100000), у платника податку (код ЄДРПОУ 37805868), якого 08.08.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

06.09.2024 позивач направив до відповідача звернення № 060924/1 щодо прийнятого рішення, додавши інформацію та документи, які свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

16.09.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийняте рішення із урахуванням звернення позивача про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку за № 49676. Підставою для прийняття такого рішення стало:

- код 13 придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо якого прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Зазначено про придбання товару (код УКТЗЕД 2710194300) 30.04.2024 у платника податку (код ЄДРПОУ 42831334), якого 23.07.2024 було включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

30.09.2024 позивач направив до відповідача скаргу № 300924/1 щодо прийнятого рішення, додавши інформацію та документи, які свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

09.10.2024 позивач отримав рішення № 56590 про відмову у задоволенні скарги та 21.10.2024 звернувся до суду із цим позовом.

Судом встановлено, що між позивачем та товариством з обмеженою відповідальністю «АЗАРЕС» (код ЄДРПОУ 42831334) 09.06.2023 був укладений договір поставки нафтопродуктів № ОМ/09062023-1, на виконання якого позивач здійснив оплату за дизельне паливо на суму 4700000,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 475.

30.04.2024 товариством з обмеженою відповідальністю «АЗАРЕС» (код ЄДРПОУ 42831334) склало та направило на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 426 на суму: 3916 666,67 грн обсяг постачання, ПДВ 783333,33 грн.

17.05.2024 податкова накладна була прийнята та зареєстрована в ЄРПН.

Сума ПДВ за цією операцією включена до податкового кредиту та відображена у податковій декларації з ПДВ за квітень 2024 року, яка прийнята без зауважень згідно з квитанцією № 2 від 20.05.2024.

Відвантаження дизельного палива (код УКТЗЕД 2710194300) підтверджується специфікацією № 51 від 30.04.2024, видатковою накладною № 2841 від 30.04.2024, ТТН № 2841 від 30.04.2024, акцизною накладною № 300450 від 30.04.2024, специфікацією № 53 від 30.04.2024, видатковою накладною № 2872 від 30.04.2024, ТТН № 2872 від 30.04.2024, акцизною накладною № 300465 від 30.04.2024, специфікацією № 54 від 30.04.2024, видатковою накладною № 2873 від 30.04.2024, ТТН № 2873 від 30.04.2024, акцизною накладною № 300464 від 30.04.2024, специфікацією № 55 від 30.04.2024, видатковою накладною № 2878 від 30.04.2024, ТТН № 2878 від 30.04.2024, акцизною накладною № 300475 від 30.04.2024.

Отриманий товар передано на зберігання на склад ТОВ «ОКТАН ГРУП» (код ЄДРПОУ 38334875) за договором відповідального зберігання № 01.03-20 від 01.03.2020 та підтверджується актами приймання нафтопродуктів на відповідальне зберігання № 51 від 01.05.2024, № 52 від 02.05.2024, № 53 від 02.05.2024, № 54 від 02.05.2024.

Імпортування дизельного палива товариством з обмеженою відповідальністю «АЗАРЕС» підтверджується ВМД № 24 UA903150001617U1 від 27.04.2024, коносаментом № 1318 від 14.04.2024, сертифікатом якості № 106 від 13.04.2024, сертифікатом відповідності.

Залишок передоплати позивача станом на початок 30.04.2024 становив 4913217, 28 грн, що підтверджується журналом-ордером і відомістю по рахунку 631 за 30.042024 31.05.2024.

Після поставки товару залишилася невикористана передоплата в сумі 757381,20 грн, яку ТОВ «АЗАРЕС» повернуло позивачу 09.05.2024, що підтверджується платіжною інструкцією № 1734.

09.05.2024 товариством з обмеженою відповідальністю «АЗАРЕС» направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування на зменшення суми компенсації № 426, який був прийнятий податковим органом та зареєстрований згідно квитанції № 1 від 20.05.2024.

Позивачем було зменшено податковий кредит на суму, вказану у розрахунку коригування, та відображено у податковій декларації за травень 2024 року, яка була прийнята податковим органом згідно квитанції № 2 від 19.06.2024.

Позивачем у повному обсязі були надані відповідачу всі документи, які підтверджують невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає про таке.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України (тут й надалі в редакції на час виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12 2019 № 1165 (далі Порядок №1165).

Згідно з пунктом 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Кодексу, з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно пункту 6 Порядку № 1165 питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

Як видно з оскаржуваного рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, в якості підстави для відповідності позивача Критеріям ризиковості платника податку, відповідачем вказаний п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, при цьому, у рішеннях конкретизовано в якості податкової інформації придбання та продаж товарів у платників податків, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Положеннями пункту 6 Порядку №1165 визначено, що комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Додатком 4 до Порядку №1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржувані рішення прийнято з підстав відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Додатком №1 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пункт 8 яких передбачає, що такий критерій, як у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з додатком 4 Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Аналогічну правову позицію займає Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.

У той же час, оскаржуване рішення не містить жодної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.

В якості доказів, на підставі яких винесене оскаржуване рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідачем надано копії аналітичних довідок та інформаційних довідок, а також схему руху ПДВ, у яких лише міститься інформація про здійснення операцій позивачем з суб`єктами господарювання, стосовно яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості.

Отже, висновок контролюючого органу про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку ґрунтується в тому числі і на тому, що серед контрагентів позивача є суб`єкти господарювання, які здійснюють сумнівні господарські операції.

Тобто, негативна податкова інформація стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагентів.

Разом з тим, відповідачем як суб`єктом владних повноважень жодних доказів на підтвердження зазначеної інформації суду не надано.

Доказів того, що контролюючий орган досліджував обставини господарської діяльності позивача станом на момент прийняття оскаржуваного рішення, до суду не надано.

Також відповідачем не надано суду жодних доказів на підтвердження фактичної відсутності у контрагента позивача об`єктивної неможливості здійснення господарської діяльності.

Судова практика вирішення податкових спорів виходить з презумпції добросовісності платника, яка передбачає економічну виправданість дій платника, що мають своїм наслідком отримання податкової вигоди, та достовірність у бухгалтерській та податковій звітності платника.

Зазначена правова позиція узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеному у постанові від 23.07.2020 у справі № 240/6806/17.

За вказаних обставин оскаржуване рішення відповідача є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Отже, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Належним способом захисту прав позивача, який забезпечить їх ефективне поновлення, є зобов`язання ГУ ДПС у Дніпропетровській області виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частина 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час, ч.1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про судовий збір» сплачений судовий збір повертається ухвалою суду за клопотанням особи, яка його сплатила, у разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

З огляду на те, що позовні вимоги були задоволені в повному обсязі, судовий збір, сплачений позивачем за подачу адміністративного позову до суду в розмірі 3028,00 грн, підлягає стягненню з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. 139, 241-246, 250, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 16.09.2024 № 49676 про відповідність/невідіповідність платника податку па додану вартість критеріям ризиковості платника податку, прийняте щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП» (код ЄДРПОУ 37805868).

Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (адреса: 49005, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.17-Д код ЄДРПОУ ВП: 44118658) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП» (адреса: 49000, м. Дніпро, вул. Мечникова, буд.19 офіс 803а, код ЄДРПОУ 37805868) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а, код ЄДРПОУ 44118658) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР ІНВЕСТ ГРУП» (адреса: 49000, м. Дніпро, вул. Мечникова, буд.19 офіс 803а, код ЄДРПОУ 37805868) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.І. Ремез

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено25.12.2024
Номер документу123981002
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/28077/24

Рішення від 23.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні