Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про передачу справи до іншого суду
23 грудня 2024 року Справа № 200/8853/24
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Буряк І. В., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Пенсійного фонду України, третя особа Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області визнання дій/бездіяльність протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, -
УСТАНОВИЛА
Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Пенсійного фонду України, третя особа Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області, в якому просить суд:
визнати протиправними дії/бездіяльність відповідача, який не перевірив та не зобов`язав третю особу перепризначити та виплатити невиплачену субсидію позивачу з 14.04.2023 до 01.08.2024 згідно особової справи № 10135, щодо будинку, який не був введений у експлуатацію, але по якому 03.05.2019 відповідно до технічного висновку про проведення технічного обстеження об`єкта в технічному паспорті № 271, житловий будинок «Л-1»; літньої кухні «Ж» ; сараю «К»; погрібу під «К»; літнього душу «Е»; вбиральні «З» Полтавської області, місто Гребінка, вулиця Маяковського 12, встановлено можливість його надійної та безпечної експлуатації, по якому нараховують комунальні послуги;
зобов`язати відповідача перевірити достовірність відомостей внесених третьою особою у свої рішення про відмову у субсидії, про те чи має (чи мав) позивач у власності транспорт менше 10 років випуску, чи більше одного житлового приміщення на день прийняття кожного рішення про відмову, покарати винних посадових осіб у фальшуванні відомостей;
зобов`язати відповідача прийняти рішення про нарахування та виплату субсидії позивачу, яка невиплачена з 14.04.2023 до 01.08.202 згідно особової справи № 10135 щодо будинку, який не був введений в експлуатацію, але по якому нараховують комунальні послуги та 03.05.2019 відповідно до технічного висновку про проведення технічного обстеження об`єкта в технічному паспорті № 271, житловий будинок «Л-1»; літньої кухні «Ж» ; сараю «К»; погрібу під «К»; літнього душу «Е»; вбиральні «З» Полтавської області, місто Гребінка, вулиця Маяковського 12, встановлено можливість його надійної та безпечної експлуатації;
стягнути з відповідача на користь позивача 550 000 (п`ятсот тисяч) грн у відшкодування моральної шкоди, які перерахувати на рахунок UA 263226690000026202000147143 в ТВБВ № 10026/0020 філії ГУ по м. Києву та Київській обл, АТ «Ощадбанк».
Відповідно до вимог п. 4 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано її з дотриманням правил підсудності.
На виконання вказаного нормативного припису судом установлено наступне.
Відповідно до паспорта громадянина України НОМЕР_1 позивач є зареєстрованим за адресою: Донецька область, с. Октябрське.
Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 14.03.2019 року №1608-5000073952, місцем реєстрації позивача як внутрішньо переміщеної особи є: АДРЕСА_1 .
У позовній заяві позивач вказав адресу: Полтавська область, місто Гребінка, вул. Василя Симоненка 12, індекс 37400, одночасно, на вказану адресу просив направляти поштову кореспонденцію.
Разом із тим, судом встановлено, що рішенням суду від 31.07.2023 у справі №200/2197/23 адміністративний позов ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: Донецька область, Добропільський район, с. Октябрьське, РНОКПП НОМЕР_2 ) до Виконавчого комітету Гребінківської міської ради (місцезнаходження: 37400, Полтавська область, Лубенський район, м. Гребінка, пров. припутня Олексія, буд. № 1, ЄДРПОУ 04057406) про визнання відмови протиправною, визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення моральної шкоди задоволено частково.
Визнано протиправною відмову Виконавчого комітету Гребінківської міської ради в оформленні та реєстрації заяви ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: Донецька область, Добропільський район, с. Октябрьське, РНОКПП НОМЕР_2 ) про реєстрацію місця проживання (перебування) з одночасним зняттям із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) відповідно до постанови КМУ №265 від 7 лютого 2022 року.
Зобов`язано Виконавчий комітет Гребінківської міської ради прийняти та розглянути заяву ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: Донецька область, Добропільський район, с. Октябрьське, РНОКПП НОМЕР_2 ) щодо реєстрації місця проживання (перебування) з одночасним зняттям із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) відповідно до вимог ст. 9 Закону України «Про адміністративні послуги».
Вказане рішення набрало законної сили 23.10.2023 згідно постанови Першого апеляційного адміністративного суду.
Предметом позову у даній справі, серед іншого були вимоги про:
визнання протиправним та скасування рішення відповідача про відмову в реєстрації місця проживання позивача у будинку Л-1 за адресою: АДРЕСА_2 , оформленого у вигляді листа № 03-24/1173 від 15.05.2023 року;
визнання протиправною відмову відповідача визнати житлове право та зареєструвати місце проживання позивача у житловому будинку Л-1, за адресою: АДРЕСА_2 , після введення будинку в експлуатацію 28.03.2022р. шляхом реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта № ІУ101220330658;
зобов`язання відповідача зареєструвати місце проживання позивача у будинку Л-1 за адресою: АДРЕСА_2 , з одночасним зняттям із попереднього задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування).
Частиною 1 статті 25 КАС України визначено, що адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної або юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.
Таким чином, вказаною нормою за певною категорією спорів визначено право позивача обирати адміністративний суд, до якого звертатись з позовом: або за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) позивача або за місцезнаходженням відповідача.
Згідно з відомостями, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходженням відповідача є: вул. Бастіонна,9, м. Київ-14, 01601, ЄДРПОУ 00035323.
Положеннями частини 1 статті 29 ЦК України передбачено, що місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" від 11.12.2003 року № 1382-IV місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини.
Згідно з частинами 1 та 2 статті 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" від 20.10.2014 року № 1706-VII (далі - Закон № 1706-VII) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець, особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об`єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення.
Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.
Постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 р. № 265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад» встановлений механізм здійснення декларування/реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування), а також встановлює форми необхідних для цього документів (п.1).
У додатку 1 до Порядку створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад міститься форма довідки про декларування/реєстрацію місця проживання осіб.
З метою дотримання правової визначеності у питанні територіальної підсудності, основоположним для визначенням є зареєстроване місце проживання, про що наголошено у правовому висновку Об`єднаної палати КЦС в складі ВС у постанові від 24.06.2024 у справі 554/7669/21.
Згідно з правовим висновком, викладеним Об`єднаною палатою КЦС в складі ВС, у пункті 4 вказаного вище Порядку в чинній редакції передбачено, що особа може задекларувати/зареєструвати своє місце проживання (перебування) лише за однією адресою.
У разі коли особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює декларування/реєстрацію місця проживання (перебування) за однією з таких адрес за власним вибором. За адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) з особою ведеться офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції. Положення абзацу першого цього пункту не поширюються на осіб, адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) яких знаходиться на територіях, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації. Така особа може задекларувати/зареєструвати місце свого проживання без зняття з реєстрації місця свого попереднього проживання.
Результат аналізу змісту вказаних норм дозволяє зробити висновок, що особа може мати декілька місць проживання/перебування. Водночас законодавством визначено необхідність проведення реєстрації (декларування) місця проживання/перебування особи, яка може бути здійснена тільки за однією адресою за її власним вибором.
Реєстрація (декларування) місця проживання/перебування у встановленому порядку має значення для реалізації окремих прав особи, зокрема, під час вибору суду, якому підсудна справа.
Положення частини 1 статті 25 КАС України імперативно встановлюють, що визначення територіальної юрисдикції (підсудності) здійснюється за вибором позивача адміністративним судом з урахуванням зареєстрованого у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Зазначена вимога процесуального закону унеможливлює зловживання процесуальними правами при визначенні підсудності.
Суд враховує означений правовий висновок Верховного Суду з питань дотримання процесуального закону, оскільки принцип визначення територіальної підсудності в ЦПК та КАС України, в контексті процесуального закону в частині обов`язковості застосування зареєстрованого у встановленому законом порядку місця проживання (перебування, знаходження), є ідентичним.
Механізм надання житлової субсидії регулюється Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (зі змінами) (далі Положення).
Пунктом 80 Положення передбачено, що зазначеним домогосподарствам призначення житлової субсидії на наступний строк здійснюється після подання нових заяви про призначення житлової субсидії (далі - заява) та декларації про доходи та витрати осіб (далі декларація).
Відповідно до пункту 24 Положення, житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства. До складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані та / або задекларовані в житловому приміщенні (будинку).
Суд звертає увагу, що позивачем самостійно неодноразово задекларовано місцем свого проживання - АДРЕСА_2 .
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги спірні правовідносини, наявність судового рішення, підставами ухвалення якого, були вимоги позивача про зобов`язання суб`єкта владних повноважень змінити місце реєстрації, суд дійшов висновку про наявність підстав для передачі адміністративної справи за позовною заявою ОСОБА_1 до Пенсійного фонду України, третя особа Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області визнання дій\бездіяльність протиправними, зобов`язання вчинити певні дії на розгляд Полтавського окружного адміністративного суду.
Відповідно до ч.8 ст.29 КАС України передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
Згідно приписів статті 30 КАС України, спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються. Адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.
Керуючись статтею 25, пунктом 2 частини 1 статті 29, статтями 171, 243, 248, 256, 295, 297 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
Адміністративну справу №200/8853/24 за позовом ОСОБА_1 до Пенсійного фонду України, третя особа Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області визнання дій/бездіяльність протиправними, зобов`язання вчинити певні дії - передати на розгляд Полтавського окружного адміністративного суду.
Роз`яснити сторонам, що з урахуванням положень частини 8 статті 29 КАС України справу буде передано до іншого суду після закінчення строку на оскарження цієї ухвали, а в разі подання апеляційної скарги після залишення її без задоволення.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України. Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції порядку та в строки, передбачені ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.В. Буряк
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2024 |
Оприлюднено | 25.12.2024 |
Номер документу | 123981459 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Буряк І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні