РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
20 грудня 2024 року м. Рівне№460/9390/24
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді О.Р. Греська, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1
доПолітичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Рівненська обласна організація Політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ", про визнання протиправним та скасування рішення,В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ", Рівненської обласної організації Політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ" про визнання протиправним та скасування рішення XХVII з`їзду політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від 17 серпня 2024 року №3-XХVII/24 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 .
Ухвалою від 27.08.2024 позовну заяву залишено без руху та запропоновано позивачу протягом 10 днів з дня вручення даної ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду нової позовної заяви, що відповідає вимогам ст. ст. 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України), із зазначенням у ній, в тому числі, змісту позовних вимог щодо кожного з відповідачів - в разі подання позову до декількох відповідачів, а також подання документу про сплату судового збору у розмірі 968,96 грн або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
На усунення недоліків позовної заяви позивачем подано документ про сплату судового збору, а також нову позовну заяву, що відповідає вимогам ст. ст. 160, 161, 172 КАС України, із зазначенням у ній одного відповідача - Політичну партію "ЗА МАЙБУТНЄ". При цьому, позовними вимогами ОСОБА_1 до Політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ" є визнання протиправним та скасувати рішення XХVII з`їзду політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від 17 серпня 2024 року №3-XХVII/24 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 14 серпня 2024 року XVIII Загальними зборами Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вараської міської ради за народною ініціативою ОСОБА_1 , обраного від Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2020.
Вказує, що 17 серпня 2024 року рішенням XХVII з`їзду політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ прийнято рішення № 4-XХVII/24 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 за народною ініціативою. Вважає, що при відкликанні його, як депутата місцевої ради за народною ініціативою, не було дотримано гарантій прав депутата та було здійснено ряд порушень законодавчої процедури відкликання депутата місцевої ради. Крім того, позивач зазначає, що оспорюване рішення прийнято за відсутності достатніх для цього правових підстав. Зокрема, при розгляді питання про відкликання позивача, як депутата місцевої ради за народною ініціативою, він не був належно запрошений на XVIII Загальні збори Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ, що відбулися 14 серпня 2024 року та відповідно, був позбавлений права виступати на свій захист та надавати пояснення, чим, на думку ОСОБА_1 , порушено його права, передбачені ст. 48 Закону України Про статус депутатів місцевих рад.
Ухвалою від 10.09.2024 у задоволенні заяви Рівненської обласної організації Політичної партії "За майбутнє" про відмову у відкритті провадження у справі відмовлено. Позовну заяву прийнято до розгляду. Відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №460/9390/24. Залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненську обласну організацію Політичної партії "За майбутнє".
Відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому просив відмовити у задоволенні позову повністю. Вказує, що рішення від 14 серпня 2024 року, прийняте XVIII Загальними зборами Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ, стосується внутрішньо-організаційної діяльності політичної партії, а тому суд не може надавати такому рішенню правову оцінку. Разом з тим, Рівненська обласна організація політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ вжила належних заходів задля повідомлення позивача про дату загальних зборів, що відбулися 14 серпня 2024 року, засобами поштового зв`язку. Відповідач стверджує, що ОСОБА_1 на з`їзд не з`явився, жодних заяв, намірів, побажань від позивача щодо участі у з`їзді партії з приводу відкликання його з числа депутатів за народною ініціативою не надходило, а тому порушень з боку політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ в частині недотримання гарантій прав депутата допущено не було.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Рівненська обласна організація Політичної партії "За майбутнє" подала пояснення, у яких просила відмовити у задоволенні позову. Зазначила, що нею було вжито всіх належних заходів для повідомлення позивача про дату проведення ХVIII Загальних зборів Рівненської обласної організації Політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ. При цьому, вважає, що оскільки рішення Загальних зборів Рівненської обласної організації Політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від 14.08.2024 є чинним, то судом не може надаватися оцінка такому рішенню по суті та не може встановлюватися протиправність його винесення, оскільки воно стосується внутрішньої та організаційної діяльності політичної партії.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.
14.08.2024 о 18-00 год за адресою: вул. Вишиванка (Орлова), буд. 47, м. Рівне, Рівненська область, відбулися ХVIII Загальні збори Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ, на яких, зокрема, було розглянуто питання порядку денного Про внесення пропозиції про відкликання депутата Вараської міської ради за народною ініціативою ОСОБА_1 , обраного від Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2020.
11.08.2024 позивачу надіслано повідомлення (рекомендований лист з повідомленням про вручення) про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії у якому зазначено, що 14.08.2024 о 18:00 відбудуться ХVIII Загальні збори Рівненської обласної організації Політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1 .
14.08.2024 позивач на ХVIII Загальні збори Рівненської обласної організації Політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ не прибув.
Того ж дня, XVIII Загальними зборами Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вараської міської ради за народною ініціативою ОСОБА_1 , обраного від Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2020.
Підстава прийняття рішення: практична діяльність депутата не відповідає основним принципам і положенням Статуту Партії, передвиборчої програми Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від якої його обрано депутатом.
17.08.2024 XХVII з`їздом політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ прийнято рішення № 3-XХVII/24 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 за народною ініціативою.
Не погоджуючись з рішенням XХVII з`їзду політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ № 3-ХVII/24 від 17.08.2024 та вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 2 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 № 2365-III (далі - Закон № 2365-III) політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об`єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Втручання з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб у створення і внутрішню діяльність політичних партій та їх структурних утворень забороняється, за винятком випадків, передбачених цим Законом (частина третя статті 3 Закону № 2365-III).
Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради визначається Законом України Про статус депутатів місцевих рад (далі - Закон № 93-IV), який встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 5 Закону України № 93-IV повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі: його відкликання за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.
Спори щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вирішуються судом (частина третя статті 5 Закону № 93-IV).
Депутатські фракції місцевих рад формуються на партійній основі депутатами місцевих рад (крім депутатів сільських, селищних рад) (частина перша статті 27 Закону № 93-IV).
Депутати сільських та селищних рад на основі єдності поглядів або партійного членства можуть об`єднуватися у депутатські фракції місцевих рад. До складу депутатських фракцій можуть входити також позапартійні депутати сільської та селищної ради, які підтримують політичну спрямованість фракцій (частина друга статті 27 Закону № 93-IV).
Депутат місцевої ради може входити до складу лише однієї депутатської фракції. Після відповідного оформлення матеріалів про утворення депутатської фракції головуючий на пленарному засіданні відповідної місцевої ради інформує депутатів місцевої ради про реєстрацію такої депутатської фракції, її кількісний склад (частина четверта статті 27 Закону № 93-IV).
Інші питання створення та діяльності депутатських фракцій визначаються регламентом місцевої ради (частина шоста статті 27 Закону № 93-IV).
Порядок відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою врегульовано розділом V Закону № 93-IV.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 37 Закону № 93-IV підставою для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зокрема, може бути невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано.
Згідно із частиною першою статті 38 Закону № 93-IV право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, а також громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу.
Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції). Про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа. Порядок акредитації представників медіа на таких зборах (конференції) визначає організатор заходу (частина дев`ята статті 38 Закону № 93-IV).
У триденний строк після дня проведення зборів (конференції) місцевої організації партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, така організація партії повідомляє територіальну виборчу комісію, яка встановила результати відповідних місцевих виборів, про факт проведення зборів (конференції). До повідомлення додається витяг з протоколу зборів (конференції), в якому зазначаються дата, місце проведення зборів (конференції), кількість їх учасників (делегатів), хід обговорення питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, результати голосування, зміст прийнятого рішення. Голова, а в разі його відсутності - заступник голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення про проведення зборів виборців чи зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата та місцеву раду. Протокол зборів (конференції), на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцевою організацією політичної партії надсилається політичній партії для розгляду питання про відкликання депутата місцевої ради її вищим керівним органом (частина друга статті 39 Закону № 93-IV).
Вищий керівний орган політичної партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою чи протокол зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї пропозиції (частина сьома статті 41 Закону № 93-IV).
На підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною п`ятою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі (частина дев`ята статті 41 Закону № 93-IV).
Рішення, дії або бездіяльність виборчої комісії, що стосуються відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України (стаття 46 Закону № 93-IV).
Про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії письмово повідомляє депутата, щодо якого розглядатиметься відповідне питання. Такий депутат має право на гарантований виступ на зборах (конференції) до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції. Неприбуття на збори (конференцію) депутата місцевої ради, який був належним чином повідомлений про них, не перешкоджає розгляду питання про внесення пропозиції щодо його відкликання за народною ініціативою (абзац третій частини першої статті 48 Закону № 93-IV).
Депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання (абзац четвертий частини першої статті 48 Закону № 93-IV).
Депутат місцевої ради має право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об`єднань громадян. У встановленому законодавством порядку депутат місцевої ради може використовувати для роз`яснення своєї позиції медіа (частина друга статті 48 Закону № 93-IV).
Депутат має право звернутися до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про його відкликання (частина третя статті 48 Закону № 93-IV).
Відповідно до правової позиції, викладеної Верховним Судом у постанові від 29.12.2020 у справі № 819/151/18, оскарження рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата місцевої ради може бути самостійним предметом судового розгляду, а заявлені позовні вимоги в цій частині можуть бути предметом розгляду адміністративного суду.
Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам про визнання протиправним та скасування рішення XХVII з`їзду політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від 17 серпня 2024 року №3-XХVII/24 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 , суд виходить з того, що підставою прийняття такого рішення є отримання з`їздом політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ Протоколу Загальних зборів Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від 14.08.2024, яким вирішено внести на розгляд з`їзду політичної партії пропозицію щодо відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 за народною ініціативою.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 11.08.2024 позивачу направлено на адресу: АДРЕСА_1 , письмове повідомлення про проведення зборів рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак 14.08.2024 спроба вручення листа була невдалою. Надалі, 28.08.2024 лист був повернутий відправнику за закінченням встановленого терміну зберігання.
Положеннями Закону № 93-IV визначено лише обов`язок письмово повідомити депутата про проведення зборів, що і здійснено Рівненською обласною організацією політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ, однак не встановлено ані строків направлення такого (повідомлення), ані наслідків в разі, якщо повідомлення не отримано з незалежних від організації причин.
При вирішенні цього спору, суд також враховує позицію Верховного суду, яка міститься у постанові від 13.06.2018 по справі № 820/6755/16, що відносини між оператором поштового зв`язку, який доставляє лист та адресатом (позивачем), перебувають поза контролем відправника (відповідача) Відправник не знає і не може знати хто саме та за яких обставин отримає поштове відправлення і чи отримає взагалі. У зв`язку з цим відправник не може відповідати за доставку кореспонденції.
Отже, позивачу, згідно з абзацом третім частини першої статті 48 Закону № 93-IV, забезпечено право участі у XVIII Загальних зборах Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ, що відбулися 14.08.2024, яким позивач не скористався, хоча був повідомлений про дату, час та місце проведення зборів.
Водночас, згідно з частиною першою статті 48 Закону № 93-IV неприбуття на збори (конференцію) депутата місцевої ради, який був належним чином повідомлений про неї не перешкоджає розгляду питання про внесення пропозиції щодо його відкликання за народною ініціативою.
При цьому, суд звертає увагу, що на відміну від норми абз. 3 ч. 1 ст. 48 Закону № 93-IV, яка передбачає обов`язок місцевої організації політичної партії письмово повідомити депутата про скликання і проведення зборів (конференції), норми абз. 4 ч. 1 ст. 48 Закону № 93-IV не містять аналогічного обов`язку для політичної партії (її вищого керівного органу) письмово повідомляти депутата про дату, час і місце розгляду протоколу конференції та прийняття рішень про відкликання депутата. Норми абз. 4 ч. 1 ст. 48 Закону № 93-IV передбачають право депутата бути присутнім на засіданні вищого керівного органу політичної партії.
Слід також зауважити, що Рівненською обласною організацією політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ, з метою виконання вимог частини дев`ятої статті 38 Закону № 93-IV, згідно якої про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа, а тому 12.08.2024 на сайті телеканалу Рівне-1 місцевою організацією політичної партії було розміщено оголошення про те, що 14 серпня 2024 року о 18 год 00 хв за адресою: м. Рівне, вул. Орлова, буд. 47, відбудуться Загальні збори Рівненської обласної організації Політичної партієї ЗА МАЙБУТНЄ.
При цьому, законодавцем не визначено строків, в які має бути розміщено оголошення. Враховуючи, що веб-сайт є засобом масової інформації та оголошення розміщено до початку Загальних зборів, суд дійшов висновку, що Рівненською обласною організацією Політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ належним чином виконано також і обов`язок щодо повідомлення засобів масової інформації про проведення зборів.
Що ж стосується тверджень про надіслання позивачу та отримання останнім у застосунку «Viber» повідомлення, що 14.08.2024 о 18:00 відбудуться ХVIII Загальні збори Рівненської обласної організації Політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1 , то суд вважає, що відповідні фотознімки в сукупності з іншими вищевказаними дослідженими доказами дають змогу дійти висновку про вжиття належних заходів з метою повідомлення позивача про дату, час та місце проведення зборів політичної партії.
З огляду на наведене, суд прийшов до висновку, що місцевою політичною партією ЗА МАЙБУТНЄ було забезпечено право позивача на гарантований виступ на зборах (конференції) місцевої організації політичної партії до моменту прийняття відповідного рішення для роз`яснення своєї позиції.
На переконання суду, позивач не був позбавлений можливості слідкувати за діяльністю політичної партії, отримати інформацію про планування проведення з`їзду політичної партії, та, за бажанням, прийняти участь у такому з`їзді.
У свою чергу, позивач не надав доказів, які б підтвердили, що він вчиняв необхідні дії щодо такої участі, а також не надав доказів, що відповідачі перешкоджали в реалізації такого права.
Отже, доводи позивача щодо порушення процедури розгляду питання про його відкликання з посади депутата міської ради не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, оскільки судом встановлено протилежне.
Стосовно тверджень позивача про те, що рішення загальних зборів Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від 14.08.2024, не містить посилання на доведені в передбаченому законодавством порядку фактів порушень позивачем положень Статуту, передвиборчої програми Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від якої його було обрано, суд зазначає, що не підлягають оцінці судом висновки місцевого осередку політичної партії та вищого керівного органу політичної партії щодо належної діяльності свого члена, обраного до складу місцевої ради від партії. Пропозиція та рішення про дострокове припинення повноважень депутата місцевої ради підлягають перевірці виключно на предмет дотримання процедури їх прийняття.
Суд зазначає, що прийняття рішення про внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою є рішенням, яке пов`язане із відносинами, які відповідно до Закону № 2365-ІІІ, статуту політичної партії віднесено до її внутрішньої діяльності та виключної компетенції партії, та такому рішенню не може бути надана оцінка судом, що підтверджено у постанові Верховного Суду від 27.06.2023 у справі № 380/16146/22.
Разом з тим, у постанові від 23.03.2021 у справі № 761/3540/20 Велика Палата Верховного Суду вказала, що втручання з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб у створення і внутрішню діяльність політичних партій та їх структурних утворень забороняється законом, за винятком передбачених Законом № 2365-ІІІ випадків, і суди не належать до органів, які відповідно до цього Закону можуть здійснювати контроль за діяльністю політичних партій, у тому числі й стосовно дотримання ними вимог їх статуту.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 48 Закону № 93-IV депутат має право звернутися до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про його відкликання, чого у спірних правовідносинах зроблено не було.
Так, у ході розгляду справи судом встановлено, що прийняте рішення XХVII з`їзду політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від 17 серпня 2024 року №3-XХVII/24 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 , прийняте за наслідком розгляду протоколу XVIII Загальних зборів Рівненської обласної організації політичної партії ЗА МАЙБУТНЄ від 14.08.2024, є правомірним.
Відтак у задоволенні позову належить відмовити повністю.
Відповідно до статті 139 КАС України відсутні підстави для розподілу судових витрат.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Рівненська обласна організація Політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ", про визнання протиправним та скасування рішення відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 . ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач - Політична партія "ЗА МАЙБУТНЄ" (вул. Володимирська, 55,м. Київ,01054. ЄДРПОУ/РНОКПП 36088708)
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Рівненська обласна організація Політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ"
Повний текст рішення складений 20.12.2024.
Суддя Олег ГРЕСЬКО
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
Оприлюднено | 25.12.2024 |
Номер документу | 123984577 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.Р. Гресько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні