УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
23 грудня 2024 року справа № 580/12494/24
м. Черкаси
Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Паламар П.Г., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Апарату Верховної Ради України про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) з адміністративним позовом до Апарату Верховної Ради України (01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 5) в якій позивач просить:
-визнати неправомірною бездіяльність Апарату Верховної Ради України, яка проявилася в тому, що перший заступник керівника управління з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України Соболь С., розглянувши запит на інформацію від 12 грудня 2024 року, не надав завірену копію розпорядчого акту, яким створено Апарат Верховної Ради України;
-зобов`язати Апарат Верховної Ради України надати розпорядчий акт, яким створено Апарат Верховної Ради України;
-визнати неправомірною бездіяльність Апарату Верховної Ради України, яка проявилася в тому, що перший заступник керівника управління з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України Соболь С., розглянувши запит на інформацію від 12 грудня 2024 року, не проінформував про те, чи Апарат Верховної Ради України зареєстрований у встановленому законом порядку;
-зобов`язати Апарат Верховної Ради України проінформувати про те, чи Апарат Верховної Ради України зареєстрований у встановленому законом порядку;
-визнати неправомірною бездіяльність Апарату Верховної Ради України, яка проявилася в тому, що перший заступник керівника управління з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України Соболь С., розглянувши запит на інформацію від 12 грудня 2024 року, не надав завірену копію розпорядчого акту, яким створено Верховну Раду України;
-зобов`язати Апарат Верховної Ради України надати розпорядчий акт, яким створено Верховну Раду України;
-визнати неправомірною бездіяльність Апарату Верховної Ради України, яка проявилася в тому, що перший заступник керівника управління з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України Соболь С., розглянувши запит на інформацію від 12 грудня 2024 року, не проінформував про те, чи Верховна Рада України зареєстрована у встановленому законом порядку;
-зобов`язати Апарат Верховної Ради України проінформувати про те, чи Верховна Рада України зареєстрована у встановленому законом порядку.
Вивчивши позовну заяву, суддя вважає, що вона не відповідає вимогам ст. 160, 161 КАС України, а тому повинна бути залишена без руху для усунення недоліків, виходячи з наступного.
Частиною 3 ст. 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Звертаючись до суду позивач не додав до своєї позовної заяви документ про сплату судового збору та зазначив, що він звільнення від його сплати на підставі пункту 13 частини першої статті 5 Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI Про судовий збір, надавши копію посвідчення, згідно з яким він має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій.
Так, відповідно до положень пункту 13 частини першої статті 5 зазначеного Закону від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності, Герої України у справах, пов`язаних з порушенням їхніх прав.
Отже, Законом № 3674-VI звільнення від сплати судового збору осіб, які мають такий статус, обмежено справами, пов`язаними з порушенням їхніх прав. Тобто встановлені цим Законом положення стосуються випадків звернення до адміністративного суду за захистом прав, пов`язаних винятково зі статусом учасника бойових дій, і не поширюються на подання позовних заяв до суду із вимогами, що виходять за межі таких спірних правовідносин.
Правовий статус ветеранів війни, забезпечення створення належних умов для їх життєзабезпечення та членів їх сімей, встановлені Законом України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту. У статті 22 цього ж Закону передбачено, що особи, на яких поширюється дія цього нормативного акту, отримують безоплатну правову допомогу щодо питань, пов`язаних з їх соціальним захистом, а також звільняються від судових витрат, пов`язаних з розглядом цих питань.
Перелік пільг учасникам бойових дій та особам, прирівняним до них, визначені у статті 12 цього Закону. Серед них немає права на звернення до суду зі звільненням від сплати судового збору з вимогами, подібними до тих, з якими позивач звернувся у цій справі.
Наведене відповідає висновкам Великої Палати Верховного Суду щодо застосування положень пункту 13 частини першої статті 5 Закону № 3674-VI, викладеним, зокрема, у постанові від 9 жовтня 2019 року (справа № 9901/311/19) та ухвалі від 06.05.2020 у справі №9901/70/20.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (надалі - Закон № 3674).
Частиною 2 ст. 4 Закону №3674-VI визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою розмір ставки судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно ч. 3 ст. 6 ЗУ Про судовий збір, за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2024 рік від 09.11.2023 №3460-IX встановлено розмір прожитковий мінімум на одну особу для працездатних осіб на 2024 рік, а саме у місячному розмірі з 1 січня 3028грн.
Даний позов містить чотири вимоги немайнового характеру, а тому позивачу, з урахуванням коефіцієнта пониження, належить сплатити судовий збір у розмірі 968,96грн.*4 вимоги = 3 875,84грн.
З огляду на викладене, суддя дійшов до висновку про необхідність надання позивачеві строку для усунення недоліків, а саме надання доказів сплати судового збору за подання адміністративного позову у сумі 3875,84грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 160, 161, 169 КАС України, суддя,
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Апарату Верховної Ради України про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити дії - залишити без руху.
Надати позивачу строк тривалістю п`ять днів з моменту отримання копії даної ухвали, протягом якого останній має усунути недоліки позовної заяви.
У разі невиконання вимог, зазначених в ухвалі, позовна заява буде повернута позивачеві.
Копію ухвали надіслати позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Петро ПАЛАМАР
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2024 |
Оприлюднено | 25.12.2024 |
Номер документу | 123987282 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Петро ПАЛАМАР
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні