Ухвала
від 24.12.2024 по справі 945/2964/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Миколаївський районний суд Миколаївської області

Справа № 945/2964/24

Провадження № 2-о/945/101/24

Ухвала

про залишення заяви без руху

24 грудня 2024 року м. Миколаїв

Суддя Миколаївського районного суду Миколаївської області Павленко І.В., перевіривши матеріали заяви Ольшанської селищної ради Миколаївського району Миколаївської області, заінтересована особа: виконавчий комітет Ольшанської селищної ради Миколаївського району Миколаївської області про передачу безхазяйного нерухомого майна у власність територіальної громади,

ВСТАНОВИВ:

23.12.2024 Ольшанська селищна рада Миколаївського району Миколаївської області, заінтересована особа: виконавчий комітет Ольшанської селищної ради Миколаївського району Миколаївської області звернулась до Миколаївського районного суду Миколаївської області із заявою про передачу безхазяйного нерухомого майна у власність територіальної громади, а саме електричної підстанції ЗТП № 332, яка розташована на території Шостаківської ЗЗСО.

Відповідно до ч. 3, 4 ст. 294 ЦПК України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом. Справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.

Отже, заява про визнання нерухомого майна безхазяйним, подана в порядку окремого провадження, повинна відповідати як загальним вимогам, передбаченим ст. ст. 175, 177 ЦПК України, так і вимогам розділу IV «Окреме провадження» ЦПК України.

Глава 8 розділу IV ЦПК України встановлює порядок розгляду судами справ про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність. Заява про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади подається до суду за місцезнаходженням цієї речі органом, уповноваженим управляти майном відповідної територіальної громади.

Відповідно до ст. 330 ЦПК України, у заяві про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади повинно бути зазначено, яку нерухому річ заявник просить передати у власність територіальної громади, основні характеристики нерухомої речі, посилання на документи про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, друковані медіа, в яких було зроблено оголошення про взяття відповідної нерухомої речі на облік.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна від 21.11.2024 № 404702497, в розділі «Відомості про об`єкт нерухомого майна» опис об`єкта значиться як «трансформаторна підстанція ЗТП-332».

Відповідно до змісту заяви та змісту заявлених вимог, вказаний об`єкт заявник описує як «електрична підстанція ЗТП № 332».

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів», лінійний об`єкт енергетичноїінфраструктури - комплекс об`єктів енергетичної інфраструктури, включаючи наземні, надземні та підземні об`єкти, пов`язані повітряними та кабельними лініями та призначені для передачі та розподілу електричної енергії, а також будівлі та споруди, площею до 200 квадратних метрів, у тому числі електричні підстанції, трансформаторні підстанції, розподільчі пункти та пристрої, споруди опорних конструкцій, допоміжне обладнання, зв`язані з ними єдиним технологічним процесом, які забезпечують безпечну та надійну експлуатацію, виробництво, передачу і розподіл електричної та теплової енергії; об`єктипередачі електричноїенергії - повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої; об`єктенергетики - електрична станція (крім ядерної частини атомної електричної станції), лінійний об`єкт енергетичної інфраструктури, електрична підстанція, електрична мережа, підключені до об`єднаної енергетичної системи України, а також котельня, підключена до магістральної теплової мережі, магістральна теплова мережа, споруда альтернативної енергетики тощо; трансформаторна підстанція - електрична установка відкритого або закритого типу, призначена для розподілу або перетворення електричної енергії.

Крім того, цим же законом визначено, що землі енергетики - земельні ділянки, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва та експлуатації енергогенеруючих підприємств, об`єктів альтернативної енергетики, об`єктів передачі електричної та теплової енергії, виробничих об`єктів, необхідних для експлуатації об`єктів енергетики, в тому числі баз та пунктів.

В той же час, всупереч вимог ст. 330 ЦПК України, в заяві не зазначено основні характеристики нерухомої речі, не вказано категорію земельної ділянки, на який збудовано нерухоме майно, не вказано кому та на якій підставі належить земельна ділянка, на якій розташована трансформаторна/електрична підстанція, на чийому балансі вона знаходиться, хто несе витрати на її утримання та експлуатацію, не вказано чи звертався заявник до оператора системи розподілу електричної енергії чи інших зацікавлених осіб.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна від 21.11.2024 № 404702497 для державної реєстрації взяття на облік безхазяйного нерухомого майна надано ряд документів: технічний паспорт (Витяг з ЄДЕССБ), серія та номер: TI01:6338-1037-0619-1276, виданий 05.03.2024, видавник: ЄДЕССБ, Документ отримано з ЕДЕСС»; документ, отриманий на запит державного реєстратора прав на нерухоме майно, серія та номер: 02/788, виданий 24.07.2024, видавник: Фонд державного майна України; документ від підприємства бюро технічної інвентаризації, що містить відомості про зареєстроване право власності на паперовому носії інформації до 1 січня 2013 р., серія та номер: 3-48, виданий 04.03.2024, видавник: КІ ММБТІ; рішення органу місцевого самоврядування щодо об?єкта речового права, серія та номер: 9, виданий 28.01.2022, видавник: Ольшанська селищна рада Миколаївського району Миколаївської області.

Також у витязі вказано, що підставою для внесення запису є рішення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, індексний номер: 76198673 від 21.11.2024.

Однак не всі ці документи не долучено до заяви Ольшанської селищної ради Миколаївського району Миколаївської області.

В той же час, відповідно до ч. 5 ст. 177 ЦПК України, позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Відповідно до ч. 2 ст. 95 ЦПК України, письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

Однак, документи, додані до заяви не засвідчені належним чином.

Частиною 3 ст. 42 ЦПК України визначено, що у справах окремого провадження учасниками справи є заявники, інші заінтересовані особи.

Згідно з ч. 4 ст. 294 ЦПК України справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.

До заінтересованих осіб належать особи, які беруть участь у справі та мають у ній юридичну заінтересованість. Коло заінтересованих осіб визначається взаємовідносинами із заявником у зв`язку з обставинами, які підлягають встановленню і які можуть вплинути на їх права та обов`язки. Участь у справі цих осіб зумовлюється тим, що із установленням окремих обставин заявник може реалізувати свої права у правовідносинах, у яких беруть участь і заінтересовані особи. Для цих осіб характерним є те, що їхні суб`єктивні права та обов`язки мають юридичний зв`язок із суб`єктивними правами і обов`язками заявників.

В якості заінтересованої особи в заяві зазначено лише виконавчий комітет Ольшанської селищної ради Миколаївського району Миколаївської області, без визначення інших заінтересованих осіб у справі.

Однак, дії щодо взяття на облік даного майна як безхазяйного нерухомого майна та державної реєстрації взяття на облік безхазяйного нерухомого майна вчинено державним реєстратором Веснянської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області Глушак Ольгою Олегівною.

В заяві вказано, що електрична підстанція знаходиться на території Шостаківської ЗЗСО.

В заяві не зазначено власника або користувача земельної ділянки на якій розташовано трансформаторна/електрична підстанція.

Отже заявнику необхідно визначити коло заінтересованих осіб.

Крім того, не зазначено відомостей щодо наявності у заявника або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; не зазначено відомостей про наявність або відсутність електронного кабінету у нього та заінтересованої особи.

Відповідно до ч. 9 ст. 10 ЦПК України якщо спірні відносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутністю такого суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

Зокрема, чинне цивільне процесуальне законодавство не регулює залишення без руху заяви поданої в порядку окремого провадження. Тому при вирішенні питання щодо залишення без руху заяви поданої в порядку окремого провадження суд керується положеннями ЦПК України, якими врегульовано порядок залишення без руху позову.

У зв`язку із наведеним вище, суд позбавлений можливості відкрити провадження за цією справою та призначити її до розгляду.

Відповідно до положень ст. 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається позивачеві.

За таких обставин, оскільки заяву подано без додержання вимог ст. 175, 177 ЦПК України, ст. 330 ЦПК України, заяву належить залишити без руху і надати заявнику строк для усунення недоліків.

Керуючись ст. 185, 294, 330 ЦПК України, суддя,

постановила:

Заяву Ольшанської селищної ради Миколаївського району Миколаївської області, заінтересована особа: виконавчий комітет Ольшанської селищної ради Миколаївського району Миколаївської області про передачу безхазяйного нерухомого майна у власність територіальної громади - залишити без руху.

Надати заявнику строк для усунення недоліків протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали.

Роз`яснити, що якщо заявник відповідно до ухвали суду у встановлений строк усуне недоліки, заява вважається поданою в день первісного її подання до суду. Інакше заява вважається неподаною і повертається заявнику.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя І. В. Павленко

СудМиколаївський районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення24.12.2024
Оприлюднено25.12.2024
Номер документу123994484
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність

Судовий реєстр по справі —945/2964/24

Ухвала від 07.01.2025

Цивільне

Миколаївський районний суд Миколаївської області

Павленко І. В.

Ухвала від 24.12.2024

Цивільне

Миколаївський районний суд Миколаївської області

Павленко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні