Рішення
від 23.12.2024 по справі 947/40737/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ


Справа № 947/40737/24

Провадження № 2-о/947/722/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.12.2024 року

Київський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого судді Куриленко О.М.,

за участю секретаря судового засідання Сопової А.Є.,

розглянувши у закритому судовому засіданні цивільну справу за заявою Головного управління ДПС у м. Києві, заінтересовані особи: Публічне акціонерне товариство Акціонерний Банк «Південний» та Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛОТС Ю.ЕЙ» про розкриття інформації, яка містить банківську таємницю,

ВСТАНОВИВ:

18 грудня 2024 року представник заявника звернувся до суду з вказаною заявою, в якій просить суд зобов`язати ПАТ АБ «ПІВДЕННИЙ», МФО 328209, код ЄДРОПУ 30953647, що розташована за адресою: 65059, м. Одеса, вул. Краснова, 6/1, розкрити банківську таємницю по рахунках: р/р № НОМЕР_1 (980-УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ), який належать ТОВ «СЛОТС Ю.ЕЙ» (код ЄДРПОУ 43846231), за період з 30.06.2023 року по 30.09.2024 року, із зазначенням руху коштів, їх відправника і одержувача та призначенням платежу (розшифровкою контрагентів та призначенням платежу).

В обґрунтуваннязаявлених вимогзазначає,що з метою виконання функцій, передбачених Податковим Кодексом України, виникла необхідність в отриманні інформації щодо обсягу та обігу коштів на банківських рахунках, відкритих Товариством з обмеженою відповідальністю «СЛОТС Ю.ЕЙ» (код ЄДРПОУ 43846231) в установі банку із зазначенням контрагентів, а також дати та суми операцій, призначення платежів, які подавались до банку, з метою використання інформації при проведенні перевірки.

Посадовими особамиГУ ДПСу м.Києві 11.11.2024,12.11.2024,15.11.2024та 21.11.2024року здійснено виїздна податковуадресу ТОВ«СЛОТС Ю.ЕЙ»,а саме:м.Київ,вул.Ділова,6,з метоюознайомлення знаправленнями наперевірку від03.10.2024№ 22847/26-15-24-02-02та 22848/26-15-24-02-02. Проте,під часобстеження встановленовідсутність посадовихосіб ТОВ«СЛОТС Ю.ЕЙ»за податковоюадресою,що унеможливилоознайомлення знаправленнями наперевірку від03.10.2024№ 22847/26-15-24-02-02та 22848/26-15-24-02-02та проведенняперевірки утерміни,вказані унаказі танаправленнях. Враховуючи вищенаведене,посадовими особамиГУ ДПСу м.Києві зарезультатом встановленнявідсутності посадовихосіб ТОВ«СЛОТС Ю.ЕЙ»за податковоюадресою,складено актипро неможливістьвручення наказута ознайомленняз направленнямищодо проведеннядокументальної плановоїперевірки ТОВ«СЛОТС Ю.ЕЙ»від 11.11.2024року №10193/Ж6/26-15-24-02-02, від 12.11.2024 №10259/Ж6/26-15-24-02-02, від 15.11.2024 року №10399/Ж6/26-15-24-02-02, від 21.11.2024 №10606/Ж6/26-15-24-02-02.

Представник заявника зазначає, що для забезпечення дієвого контролю за діяльністю підприємства та декларування ним фактично отриманих доходів, сплати належних податків необхідним є розкриття банківської таємниці про рух коштів на розрахункових рахунках ТОВ «СЛОТС Ю.ЕЙ» (код ЄДРПОУ: 43846231).

Ухвалою Київського районного суду міста Одеси від 19 грудня 2024 року відкрито окреме провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні.

Сторони в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином.

23.12.2024 року через систему «Електронний суд» від представника заявника Головного управління ДПС у м. Києві Поліщук Марини Олександрівни надійшла заява про розгляд справи без участі представника заявника за наявними матеріалами справи.

Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають істотне значення для розгляду і вирішення справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно з ч. 2ст. 349 ЦПК Українинеявка в судове засідання без поважних причин заявника та (або) особи, щодо якої вимагається розкриття банківської таємниці, чи їх представників або представника банку не перешкоджає розгляду справи, якщо суд не визнав їхню участь обов`язковою.

Відповідно до п. 11 ч. 2ст. 293 ЦПК Українисуд розглядає в порядку окремого провадження справи про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб.

Справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом (ч. 3ст. 294 ЦПК України).

Судом встановлено, що ТОВ «СЛОТС Ю.ЕЙ» (код ЄДРПОУ 43846231) зареєстроване Печерською районною в місті Києві державною адміністрацією 30.09.2020 року та перебуває на податковому обліку в ДПІ у Печерському районі Головного управління ДПС у м. Києві з 01.10.2020 року.

TOB «Слотс Ю.ЕЙ» (код ЄДРПОУ - 43846231) здійснює діяльність із організації та проведення азартних ігор казино у мережі інтернет та отримало відповідну ліцензію за рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей за № 150 від 12.04.2021 року.

ГУ ДПС у м.Києві проводить документальну планову виїзну перевірку ТОВ «СЛОТС Ю.ЕЙ» (код ЄДРПОУ 43846231), податкова адреса: 03150, м. Київ, вул. Ділова, 6 за період з 01.01.2023 року по 30.09.2024 року. Посадовими особами ГУ ДПС у м. Києві 11.11.2024, 12.11.2024, 15.11.2024 та 21.11.2024 року здійснено виїзд на податкову адресу ТОВ «СЛОТС Ю.ЕЙ», а саме: м. Київ, вул. Ділова, 6, з метою ознайомлення з направленнями на перевірку від 03.10.2024 № 22847/26-15-24-02-02 та 22848/26-15-24-02-02.

Представник заявника зазначав, що під час обстеження встановлено відсутність посадових осіб ТОВ «СЛОТС Ю.ЕЙ» за податковою адресою, що унеможливило ознайомлення з направленнями на перевірку від 03.10.2024 № 22847/26-15-24-02-02 та 22848/26-15-24-02-02 та проведення перевірки у терміни, вказані у наказі та направленнях.

Враховуючи вищенаведене, посадовими особами ГУ ДПС у м. Києві за результатом встановлення відсутності посадових осіб ТОВ «СЛОТС Ю.ЕЙ» за податковою адресою, складено Акти про неможливість вручення наказу та ознайомлення з направленнями щодо проведення документальної планової перевірки ТОВ «СЛОТС Ю.ЕЙ» від 11.11.2024 року №10193/Ж6/26-15-24-02-02, від 12.11.2024 №10259/Ж6/26-15-24-02-02, від 15.11.2024 року №10399/Ж6/26-15-24-02-02, від 21.11.2024 року №10606/Ж6/26-15-24-02-02.

Головним управлінням ДПС у м. Києві було направлено запит від 15.11.2024 року №43755/Ж12/26-15-24-02-02-08 до ПАТ АБ «ПІВДЕННИЙ» щодо надання інформації про обсяг та обіг коштів в розрізі контрагентів з наданням дати проведення операцій, суми платежів, призначення платежів по відкритим рахункам в банку.

ПАТ АБ «ПІВДЕННИЙ» у своїй відповіді від 29.11.2024 року №14/001/35437/2024 повідомив, що запитувана інформація є банківською таємницею та не може бути надана.

Відповідно дост. 19 Конституції Україниоргани державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Згідно з ч. 1ст. 1076 ЦК Українибанк гарантує таємницю банківського рахунка, операцій за рахунком і відомостей про клієнта. Відомості про операції та рахунки можуть бути надані тільки самим клієнтам або їхнім представникам. Іншим особам, у тому числі органам державної влади, їхнім посадовим і службовим особам, такі відомості можуть бути надані виключно у випадках та в порядку, встановлених законом про банки і банківську діяльність.

Частинами 1 та 2ст. 60 Закону України «Про банки і банківську діяльність»визначено, що інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним або стала відомою третім особам при наданні послуг банку або виконанні функцій, визначених законом, а також визначена у цій статті інформація про банк є банківською таємницею.

Банківською таємницею, зокрема, є: 1) відомості про банківські рахунки клієнтів, у тому числі кореспондентські рахунки банків у Національному банку України; 2) інформація про операції, проведені на користь чи за дорученням клієнта, вчинені ним правочини; 3) фінансово-економічний стан клієнтів; 4) інформація про організацію та здійснення охорони банку та осіб, які перебувають у приміщеннях банку; 5) інформація про організаційно-правову структуру юридичної особи - клієнта, її керівників, напрями діяльності; 6) відомості стосовно комерційної діяльності клієнтів чи комерційної таємниці, будь-якого проекту, винаходів, зразків продукції та інша комерційна інформація; 7) інформація щодо звітності по окремому банку, за винятком тієї, що підлягає опублікуванню; 8) коди, що використовуються банками для захисту інформації; 9) інформація про фізичну особу, яка має намір укласти договір про споживчий кредит, отримана під час оцінки її кредитоспроможності; 10) інформація про організацію та здійснення інкасації коштів та/або перевезення валютних цінностей; 11) інформація про банки чи клієнтів банків, що збирається від банків під час здійснення банківського нагляду, валютного нагляду, нагляду за діяльністю надавачів платіжних послуг, оверсайту платіжної інфраструктури, а також нагляду у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; 12) інформація про банки чи клієнтів банків, отримана Національним банком України відповідно до міжнародного договору або за принципом взаємності від органу банківського нагляду іншої держави; 13) рішення Національного банку України про застосування заходів впливу, крім рішень про накладення штрафів, про віднесення банку до категорії неплатоспроможних, про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку.

Статтею 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність»встановлено, що інформація щодо юридичних та фізичних осіб, що становить банківську таємницю, розкривається банками: 1) на запит або з письмового дозволу відповідної юридичної чи фізичної особи. Інформація щодо рахунку умовного зберігання (ескроу) та операцій за ним розкривається також на письмовий запит бенефіціара. Інформація про залишок коштів на банківському рахунку, майнові права на кошти на якому є предметом обтяження, операції за ним, обтяження, щодо яких до банку надійшли повідомлення, у тому числі взяті банком на облік, інші обмеження права розпоряджання рахунком розкривається також на письмовий запит обтяжувача, якщо право обтяжувача на отримання відповідної інформації передбачено правочином, на підставі якого виникає таке обтяження; 2) за рішенням суду; 3) органам прокуратури України, Служби безпеки України, Державному бюро розслідувань, органам Національної поліції України, Національному антикорупційному бюро України, Бюро економічної безпеки України, Антимонопольному комітету України, Національному агентству з питань запобігання корупції, Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, - на їхні запити щодо банківських рахунків клієнтів та операцій, проведених на користь чи за дорученням клієнта, у тому числі операцій без відкриття рахунків, а саме відомості на конкретно визначену дату або за конкретний проміжок часу та стосовно конкретної юридичної або фізичної особи, фізичної особи - підприємця про: наявність рахунків, номери рахунків, інформацію про унікальні ідентифікатори та/або номери емісійних платіжних інструментів, залишок коштів на рахунках, операції списання з рахунків та/або зарахування на рахунки, призначення платежу, ідентифікаційні дані контрагента (для фізичних осіб - прізвище, ім`я та по батькові, ідентифікаційний номер платника податку; для юридичних осіб - повне найменування, ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), номер рахунку контрагента, інформацію про унікальні ідентифікатори та/або номери емісійних платіжних інструментів контрагента, єдиний ідентифікатор Національного банку України (код ID НБУ) надавача платіжних послуг контрагента, найменування надавача платіжних послуг контрагента; 4) центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику: а) на його запит щодо наявності банківських рахунків/електронних гаманців; б) у випадках та в обсязі, визначених Угодою між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA) та іншими міжнародними договорами, що містять положення про обмін інформацією для податкових цілей, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або укладеними на їх підставі міжвідомчими договорами. Порядок розкриття такої інформації встановлюється Національним банком України; в) на його запит щодо дотримання резидентами встановлених Національним банком України граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів; г) на його запит - щодо операцій за рахунками електронних резидентів (е-резидентів), а саме відомості на визначену дату або за визначений період часу про операції зарахування коштів на рахунки, призначення платежу, ідентифікаційні дані та номер рахунку контрагента; ґ) на його запит відповідно достатті 44-1 Податкового кодексу України; д) на його запит у випадках, встановлених підпунктами 6-8 підпункту73.3.1 пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України; е) у випадках та в обсязі, визначенихстаттею 39-3 Податкового кодексу України; 5) центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, на його запит у випадках, встановленихЗаконом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"; 6) органам державної виконавчої служби, приватним виконавцям - на їхні запити з питань виконання рішень судів та рішень, що підлягають примусовому виконанню відповідно доЗакону України "Про виконавче провадження", - щодо банківських рахунків/електронних гаманців клієнтів та операцій, проведених на користь чи за дорученням клієнта, а саме відомості на конкретно визначену дату або за конкретний проміжок часу та стосовно конкретної юридичної або фізичної особи, фізичної особи - підприємця про: наявність рахунків/електронних гаманців, номери рахунків/електронних гаманців, залишок коштів/електронних грошей на рахунках/електронних гаманцях, операції списання з рахунків/електронних гаманців та/або зарахування на рахунки/електронні гаманці, призначення платежу, а також щодо договорів боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком; 7) Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку у разі самостійного подання банком інформації про банк як емітент та адміністративних даних відповідно до законів про цінні папери та фондовий ринок; 8) іншим банкам - на їхні запити у випадках, передбачених цим Законом таЗаконом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"; 9) центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, з метою здійснення верифікації та моніторингу державних виплат - на його запит щодо банківських рахунків/електронних гаманців фізичних осіб, яким призначено, нараховано та/або здійснено державні виплати, а також фізичних осіб, які звернулися за призначенням державних виплат, операцій списання з рахунків/електронних гаманців та/або зарахування на рахунки/електронні гаманці і залишки за такими рахунками/електронними гаманцями на визначену дату або за конкретний проміжок часу; 10) особам, зазначеним власником рахунку (вкладу)/електронного гаманця у відповідному розпорядженні банку, у разі смерті такого власника рахунку (вкладу)/електронного гаманця - на їхній запит щодо наявності рахунків (вкладів)/електронних гаманців померлого власника та залишку коштів/електронних грошей на рахунках (вкладах)/електронних гаманцях; 11) державним нотаріальним конторам, приватним нотаріусам, посадовим особам органів місцевого самоврядування, уповноваженим на вчинення нотаріальних дій, іноземним консульським установам (для вчинення такими особами нотаріальних дій з охорони спадкового майна, з видачі свідоцтв про право на спадщину, про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя) - на їхні запити щодо наявності рахунків (вкладів)/електронних гаманців та залишку коштів/електронних грошей на рахунках (вкладах)/електронних гаманцях померлих власників цих рахунків/електронних гаманців та/або щодо залишку коштів/електронних грошей, які належать померлим фізичним особам та зберігаються на будь-яких рахунках/електронних гаманцях у банках, та/або щодо рухомого майна таких осіб, що перебуває на збереженні та/або у заставі банку як заклад, щодо наявності індивідуального банківського сейфа та/або договорів про надання в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, та/або щодо наявності рахунків умовного зберігання (ескроу) та грошових коштів на цих рахунках, призначених для перерахування померлим бенефіціарам; 12) держателю Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у випадках, передбаченихЗаконом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»; 13) арбітражним керуючим - на їхні запити стосовно боржників, щодо яких арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацію або керуючого реалізацією, в порядку, встановленомустаттею 12-1 Кодексу України з процедур банкрутства, - щодо банківських рахунків клієнтів та операцій, проведених на користь чи за дорученням клієнта, а саме відомості на конкретно визначену дату або за конкретний проміжок часу та стосовно конкретного клієнта (юридичної або фізичної особи, фізичної особи - підприємця) про наявність рахунків, номери рахунків, залишок коштів на рахунках, операції списання з рахунків та/або зарахування на рахунки, призначення платежу, а також щодо договорів боржника про зберігання цінностей або надання клієнту в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа.

Підставою для розкриття інформації, яка містить банківську таємницю, є, за твердженням заявника, встановлення наявності або відсутності порушення податкового законодавства з боку Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛОТС Ю.ЕЙ».

Необхідність перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбаченихПК Україниподатків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства тощо є підставою для ініціювання органами державної податкової служби перевірок, згідно з процедурою, визначеноюглавою 8 ПК України. У цьому випадку розкриття банківської таємниці можливе в разі доведення органом державної податкової служби обставин, за яких перевірки є неможливими або є інша об`єктивна потреба в розкритті такої таємниці.

Відповідно до вимог п.п.20.1.4,20.1.5 ст.20 ПК Україниконтролюючі органи, визначені підпунктом41.1.1 пункту 41.1 статті 41цьогоКодексу, мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; отримувати безоплатно від платників податків, а також від Національного банку України, банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей довідки у порядку та на підставах, визначених цим Кодексом, з урахуванням законів, що визначають порядок розкриття зазначеними особами інформації, що містить банківську таємницю, таємницю надавача платіжних послуг, а на підставі рішення суду - інформацію про обсяг та обіг коштів/електронних грошей на рахунках у банку/небанківському надавачу платіжних послуг, електронних гаманцях, у тому числі про ненадходження в установлені строки валютної виручки від суб`єктів господарювання, інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком.

Уст. 75 ПК Українизазначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з п.п.75.1.2 ст. 75 ПК Українидокументальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Відповідно дост.77Податкового кодексуУкраїни документальнапланова перевіркаповинна бутипередбачена уплані-графікупроведення плановихдокументальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування, затвердження плану-графіка та внесення змін до нього, а також перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі такого року, крім випадків коли зміни пов`язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок.

Документальна перевірка платника податків, який був включений до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік внаслідок внесення змін у такому році (інших ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата не раніше 1 липня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у першому кварталі такого року і не раніше 1 жовтня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у другому кварталі такого року.

Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 30 числа останнього місяця кварталу (у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок - до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки).

Платники податків юридичні особи, що відповідають критеріям, визначенимпунктом 44підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу, та у яких сума сплаченого до бюджету податку на додану вартість становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, а також самозайняті особи, сума сплачених податків яких становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки. Зазначена норма не поширюється на таких платників податків у разі порушення ними статей45,49,50,51,57цього Кодексу.

Забороняється проведення документальної планової перевірки за окремими видами зобов`язань перед бюджетами, крім правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати митних платежів, податків, зборів та єдиного внеску при виплаті (нарахуванні) доходів фізичним особам, податку з доходів фізичних осіб та зобов`язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами.

Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано (вручено) у порядку, визначеномустаттею 42цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

У разі планування перевірок одного й того самого платника податків контролюючими органами та органами державного фінансового контролю у звітному періоді такі перевірки проводяться зазначеними органами одночасно.Порядок координаціїпроведення таких перевірок та залучення до перевірок інших органів, передбачених законом, визначається Кабінетом Міністрів України.

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно ізстаттею 81цього Кодексу. Документальна планова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченомустаттею 79цього Кодексу.

Строки проведення документальної планової перевірки встановленістаттею 82цього Кодексу.

Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної планової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановленостаттями 83,85цього Кодексу.

Порядок оформлення результатів документальної планової перевірки встановленостаттею 86цього Кодексу.

Матеріали справи не містять доказів направлення Товариству зобмеженою відповідальністю«СЛОТС Ю.ЕЙ» наказу від 03 жовтня 2024 року про проведення такої перевірки.

Крім того представником заявника не надано план-графік проведення планових документальних перевірок, в якому передбачено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛОТС Ю.ЕЙ».

За змістомст. 348 ЦПК Україниу заяві до суду про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичної або фізичної особи має бути зазначено: 1) найменування суду, до якого подається заява; 2) ім`я (найменування) заявника та особи, щодо якої вимагається розкриття інформації, яка містить банківську таємницю, їх місце проживання або місцезнаходження, а також ім`я представника заявника, коли заява подається представником; 3) найменування та місцезнаходження банку, що обслуговує особу, щодо якої необхідно розкрити банківську таємницю; 4) обґрунтування необхідності та обставини, за яких вимагається розкрити інформацію, що містить банківську таємницю, щодо особи, із зазначенням положень законів, які надають відповідні повноваження, або прав та інтересів, які порушено; 5) обсяги (межі розкриття) інформації, яка містить банківську таємницю, щодо особи та мету її використання.

Згідно з частиною першою статті 1076 ЦК України банк гарантує таємницю банківського рахунка, операцій за рахунком і відомостей про клієнта. Відомості про операції та рахунки можуть бути надані тільки самим клієнтам або їхнім представникам. Іншим особам, у тому числі органам державної влади, їхнім посадовим і службовим особам, такі відомості можуть бути надані виключно у випадках та в порядку, встановлених законом про банки і банківську діяльність.

Відповідно до ч. 2ст. 350 ЦПК Україниякщо під час судового розгляду буде встановлено, що заявник вимагає розкрити інформацію, яка містить банківську таємницю, щодо юридичної або фізичної особи без підстав і повноважень, визначених законом, то суд ухвалює рішення про відмову в задоволенні заяви.

Заст. 76 ЦПК Українидоказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Статтею 77 ЦПК Українивизначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Згідно зіст. 80 ЦПК Українидостатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною 1ст. 81 ЦПК Українипередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Виходячи з наведених норм законодавства, якщо підставою звернення до суду, зокрема, органу державної податкової служби із заявою про розкриття банківської таємниці, є дії порушника податкового законодавства, і стосовно таких дій для цих органів відповідними спеціальними законами передбачений спосіб реагування, то суд не має підстав для задоволення заяви. Винятком є обґрунтовані посилання заявника на неможливість вчинення ним дій відповідно до способів реагування, передбачених зазначеними законами. Зокрема, це можуть бути обґрунтовані посилання з поданням відповідних доказів про те, що особа, щодо якої вимагається розкриття банківської таємниці, не знаходиться за місцем своєї реєстрації; підтверджена неможливість вручення повідомлення з копією наказу про проведення документальної перевірки тощо.

Верховний Суд неодноразово у постановах від 21.09.22 у справі №461/6331/21, від 21.07.22 у справі №686/17914/21, від 19.05.22 у справі №386/17441/21, від 08.06.22 у справі №686/17998/21, від 21.04.22 у справі №761/8629/19, від 28.03.23 у справі №752/18896/21, вказував на необхідність подання суду доказів щодо проведення в установленому порядку перевірки з питань дотримання податкового законодавства та/або неможливості вчинення дій відповідно до способів реагування, передбачених законодавством, а також на доведення існування обставин, за яких перевірка є неможливою або є інша об`єктивна потреба в розкритті такої інформації.

З наведенихобставин справивбачається,що заявникне надавсуду належнихта допустимихдоказів напідтвердження,як самогофакту проведеннядокументальної плановоїперевірки зпитань дотриманняподаткового законодавствау відповідностідо вимог ПК України, доказів відсутності Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛОТС Ю.ЕЙ» за адресою й неможливості вручення особисто або направлення засобами поштового зв`язку на адресу реєстрації повідомлення з копією наказу про проведення документальної перевірки.

Крім того, строк зазначеної перевірки встановлено у 10 днів. Отже, станом на день звернення до суду строк проведення перевірки закінчився.

На підставі викладеного, суд доходить до висновку, що заява про розкриття інформації, що містить банківську таємницю задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. статтями 20, 77, 75 ПК України, Законом України «Про банки і банківську діяльність», ст.ст.10-13,258,259,263-265,268,293,349-350 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволені заяви Головного управлінняДПС ум.Києві,заінтересовані особи:Публічне акціонернетовариство АкціонернийБанк «Південний»та Товариствоз обмеженоювідповідальністю «СЛОТСЮ.ЕЙ»про розкриттяінформації,яка міститьбанківську таємницю, відмовити.

Апеляційна скарганарішеннясуду подаєтьсяпротягомтридцяти днівздня йогопроголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О. М. Куриленко

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено25.12.2024
Номер документу123995783
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб

Судовий реєстр по справі —947/40737/24

Ухвала від 24.01.2025

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Назарова М. В.

Рішення від 23.12.2024

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Куриленко О. М.

Ухвала від 19.12.2024

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Куриленко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні