Рішення
від 23.12.2024 по справі 381/4488/24
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа381/4488/24

Провадження 2-а/362/57/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" грудня 2024 р. м. Васильків

Васильківський міськрайонний суд Київської області у складі судді Сухаревої О.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження позовну заяву ОСОБА_1 (представник адвокат Козаченко К.В.) до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про накладення адміністративне правопорушення,

В С Т А Н О В И В:

Позовна заява мотивована тим, що винесена стосовно позивача постанова про притягнення його до відповідальності за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, є незаконною, оскільки ОСОБА_1 перебуває на військовому обліку у ІНФОРМАЦІЯ_2 і працює фізичним терапевтом у ТОВ Добробут-поліклініка. Відповідно до постанови КМУ від 05.06.2024 працівник ОСОБА_1 через державний веб-портал Резерв + за заявою від 03.09.2024 заброньований на період мобілізації і йому надано відстрочку від призову строком до 15.03.2025, тому направлення на медичний огляд є незаконним і постанова стосовно нього є неправомірною.

Ухвалою суду від 21.10.2024 відкрито спрощене позовне провадженнябез виклику учасників справи. Відповідач своїм правом на подання відзиву не скористався.

Дослідивши надані докази у їх сукупності, суд вважає, щопозов не підлягає задоволеннюз таких підстав.

Відповідно дост. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частиною 2статті 210 КУпАПпередбачена адміністративна відповідальність, за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку.

Відповідно до ч. 10ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані , зокрема прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу розвідувальних органів України для оформлення військово-облікових документів, взяття на військовий облік, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів.

Згідно з п.п. 2 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, що є Додатком № 2 доПостанови КМУ «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» від 30.12.2022 року № 1487, призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні: прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов`язаних та резервістів.

Відповідно дост. 235 КУпАП, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України). Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Судом встановлено, що 10.09.2024 начальник ІНФОРМАЦІЯ_3 майором ОСОБА_2 винесено постанову про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за фактом того, що він відмовився від проходження медичного огляду згідно ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу.

Надаючи оцінку доводам позовної заяви, суд звертає увагу, що позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за відмову від проходження медичного огляду на підставі повістки, при цьому як вбачається з матеріалів справи і позовної заяви позивач вважає, що не повинен проходити медичний огляд, оскільки має відстрочку від мобілізації.

Таким чином, позивач висловив і підтримує добровільну, усвідомлену і категоричну відмову від проходження медичного огляду 10.09.2024 за повісткою.

При цьому, в матеріалах справи відсутні будь-які відомості щодо проходження медичного огляду позивачем до 10.09.2024.

Суд наголошує, що питання наявності у позивача права на відстрочку від призову, та оформлення у зв`язку із цим відповідних документів не є предметом спору у цій справі.

Водночас, в силу ч. 10ст. 1 «Про військовий обов`язок і військову службу», ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», позивач був зобов`язаний з`явитись за викликом і пройти медичний огляд, за відмову від проходження якого і складено постанову уповноваженою особою.

Таким чином, суд приходить до висновку, що викладені позивачем аргументи є необґрунтованими та недостатніми для висновку про незаконність прийнятого рішення, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.5-7,77,90,139,241-246,286 КАС України, суд,

в и р і ш и в:

В задоволенні позову ОСОБА_1 (представник адвокат Козаченко К.В.) до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про накладення адміністративне правопорушення -відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня складення судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або проголошення постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В.Сухарева

СудВасильківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено25.12.2024
Номер документу124000272
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —381/4488/24

Рішення від 23.12.2024

Адміністративне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Сухарева О. В.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Сухарева О. В.

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Соловей Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні