Постанова
від 31.10.2024 по справі 569/13748/23
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/13748/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2024 року м.Рівне

Суддя Рівненського міського суду Крижова О.Г. з участю представника Рівненської митниці, розглянувши справу, яка надійшла з Державної митної служби України Рівненської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с.Прикладники, Зарічненського району, Рівненської області, громадянки України, працюючого головним бухгалтером ТОВ «Сігвей Груп», зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП


,

у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.2 ст.483 Митного Кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

16.08.2022 року в зоні діяльності Львівської митниці громадянин ОСОБА_2 (паспорт НОМЕР_1 ), відповідно до поданої директором, декларантом та особою, уповноваженою на роботу з митними органами ТОВ "СІГВЕЙ ГРУП" (код ЄДРПОУ 43529493) ОСОБА_1 , митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2022/941709 від 15.08.2022 року, рахунком-фактурою (FAKTURA VAT) №FV16/2022 від 10.08.2022 року та міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 11.08.2022 року ввезено на митну територію України товар «навантажувач телескопічний, марка JCB, модель 535-140, ідентифікаційний номер (номер рами) НОМЕР_2 , бувший у використанні, календарний рік виготовлення 2007».

17.08.2022 року, директором в особі декларанта ТОВ "СІГВЕЙ ГРУП" (код ЄДРПОУ 43529493) ОСОБА_1 в Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204040/2022/005476 для здійснення митного оформлення товару «навантажувач телескопічний, марка JCB, модель 535-140, ідентифікаційний номер (номер рами) НОМЕР_2 , бувший у використанні, календарний рік виготовлення 2007, модельний рік виготовлення 2007, тип двигуна - дилезьний» з пакетом товаросупровідних документів: зовнішньоекономічний контракт №SG-007-22 від 31.03.2022 року укладений між продавцем «"EUROPA AVTO+" Sp. z o. o. (Suchedniowska 19A, 26-010 Bodzentyn, Polska) та покупцем ТОВ "СІГВЕЙ ГРУП", рахунком-фактурою (FAKTURA VAT) №FV16/2022 від 10.08.2022 року виписаний продавцем «EUROPA AVTO+» Sp. z o.o. (Suchedniowska 19A, 26-010 Bodzentyn, Polska), у якому зазначено, що вартість товару становить 35500 Польських злотих (або еквівалент 288857,40 грн. на дату здійснення митного оформлення товару), міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) 11.08.2022 року та експертну довідку №17063/22 від 17.08.2022 року.

Відповідно до графи 20 митної декларації від 17.08.2022 року типу ІМ40ДЕ №204040/2022/005476, поданої ОСОБА_1 умови поставки товару DAP-UA Біла Криниця.

13.04.2023 року на адресу Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 13.04.2023 року №26/26-04/7.13/846, яким направлено відповідь митних органів Республіки Польща від 15.03.2023 №0201-IGM.542.255.2023.2 на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України товару «навантажувачі» на адресу ТОВ "СІГВЕЙ ГРУП" (код ЄДРПОУ 43529493) в тому числі «навантажувач марки JCB, модель 535-140, ідентифікаційний номер (номер рами) НОМЕР_2 .

Фіскальною адміністрацією у Вроцлаві Республіки Польща надіслано копію експортної декларації митних органів Республіки Польща від 12.08.2022 року №22PL341010E0224750, на підставі якої товар «навантажувач телескопічний, марка JCB, модель 535-140, ідентифікаційний номер (номер рами) НОМЕР_2 , бувший у використанні» був експортований з території Європейського Союзу. За результатом аналізу встановлено, що відправником товару являється компанія «EUROPA AVTO+» Sp. z o.o. (Suchedniowska 19A, 26-010 Bodzentyn, Polska), отримувачем LLC "SIGWAY GROUP" (11 POPOVYCHA ST., OF 41, 33001, RIVNE), вартість товару на умовах поставки EXW BODZENTYN становить 196500 польських злотих (або еквівалент 1548773.70 грн.) а навантажувач телескопічний, марка JCB, модель 535-140, ідентифікаційний номер (номер рами) НОМЕР_2 - 2015 року виготовлення.

Службовою запискою управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці від 27.04.2023 року №7.13-15/вн.-23/721 проінформовано, що недобори митних платежів, які необхідно було б сплатити при митному оформленні даного товару за відсутності інформації про суми інших додаткових витрат, становлять 327578.25 грн.

Отже, директор ТОВ "СІГВЕЙ ГРУП" ОСОБА_1 подала до митного оформлення митним органам України, митну декларацію від 15.08.2022 року типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2022/941709, митну декларацію від 17.08.2022 року типу ІМ40ДЕ №204040/2022/005476 та рахунок-фактуру (FAKTURA VAT) №FV16/2022 від 10.08.2022 року, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товару - навантажувача телескопічного, марки JCB, модель 535-140, ідентифікаційний номер (номер рами) НОМЕР_2 , а саме року його виготовлення, умов поставки а також його вартості.

Частиною 1 статті 293 Митного кодексу України визначено, що особою, на яку покладається обов`язок із сплати митних платежів, є декларант. Згідно графи 9 митної декларації від 17.08.2022 року типу ІМ40ДЕ №204040/2022/005476 ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП», є особою відповідальною за фінансове врегулювання.

У відповідністю із положеннями статті 459 Митного кодексу України, суб`єктами відповідальності при вчиненні порушення митних правил підприємствами є посадові особи цих підприємств.

Таким чином, директор в особі декларанта ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП», громадянка України ОСОБА_1 , вчинила дії, спрямовані на переміщення товару «навантажувача телескопічного, марки JCB, модель 535-140, ідентифікаційний номер (номер рами) НОМЕР_2 », вартістю 1548773.70 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, а саме: митної декларації від 15.08.2022 року типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2022/941709, митної декларації від 17.08.2022 року типу ІМ40ДЕ №204040/2022/005476 та рахунку-фактури (FAKTURA VAT) №FV16/2022 від 10.08.2022 року, що містять неправдиві відомості, щодо року його виготовлення, умов поставки а також його вартості.

Відповідно до постанови Рівненського міського суду від 14.06.2023 (справа №569/4735/23) громадянку України ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні порушення митних правил за ознаками ч.1 ст.483 Митного кодексу України та притягнуто до адміністративної відповідальності.

Таким чином, митний орган вважає, що ОСОБА_1 повторно протягом року вчинила дії спрямовані на незаконне переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та кваліфікує його дії за ч.2ст.483 МК України.

Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності адвокатЛевченко К.В. надала заперечення щодо протоколу Рівненської митниці про порушення митних правил №0109/20400/2023 від 29.06.2023 року в яких просила закрити провадження у справі про порушення митних правил за ч.2 ст.483МК Українив зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення відповідно до п.1 ч.1ст.247 КУпАП. Вказала, що постанова Рівненського міського суду від 14.06.2023 року, якою ОСОБА_1 визнано винною за ч.1 ст.483 МК України не набрала законної сили, оскільки захисником подана апеляційна скарга, яка на даний час не розглянута, тому кваліфікація її дій за ч.2ст.483МК України протоколом про порушення митних правил №0109/20400/2023 від 29 червня 2023 року є неправильною.

Представник Рівненської митниці Ступак А. в судовому засіданні вказав, що протокол відносно ОСОБА_1 складений правомірно, у ньому викладені всі обставини справи, що підтверджують винність останнього у вчиненні порушення передбаченого ч.2ст.483 МК України. Просив застосувати до порушника стягнення передбачене санкцією ч.2ст.483 МК України.

Заслухавши думку представника Рівненської митниці, захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності адвокатаЛевченко К.В. дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до наступного висновку.

У відповідності до ч.4ст.526 МК Українисправа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

Відповідно до ч.2ст.495 МК Українипосадова особа митного органу, яка здійснює провадження у справі про порушення митних правил, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і обєктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.

Частиною другоюст. 483 МК Українивстановлено відповідальність за дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею абостаттею 482 цього Кодексу.

Таким чином, для кваліфікації дій за ч.2ст.483 МК Україниокрім даних, що підтверджують переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, доказуванню також підлягає факт притягнення особи раніше протягом року до адміністративної відповідальності за вчинення порушення передбаченого ч. 1 ст. 483 абост. 482 МК України.

Зі змісту протоколу про ПМП вбачається, що 14.06.2023 року ОСОБА_1 притягнуто до відповідальності за вчинення правопорушення передбаченого ч.1ст.483 МК України, проте матеріали справи не містять належних і допустимих доказів на підтвердження даної обставини, оскільки захисником подана апеляційна скарга на вищевказане рішення суду.

Отже, наявність складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.2ст.483 МК Українине знайшло свого підтвердження за наслідками розгляду справи, проте в діях ОСОБА_1 вбачається складправопорушення передбаченого ч.1ст.483 МК Українипо факту вчинення нею дійспрямованих на незаконне переміщення через митний кордон України «навантажувача телескопічного, марки JCB, модель 535-140, ідентифікаційний номер (номер рами) НОМЕР_2 ».

Таким чином, дії ОСОБА_1 слід перекваліфікувати з ч.2ст.483 МК Українина ч.1ст.483 МК України.

Відповідно дост.458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановленийМК Українита іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів вказаним Кодексом чи іншими законами України, і за які вказаним Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За приписами ч.1ст.486МК Українизавданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ч.1ст.318 МК Українимитному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Відповідно до ч.4ст.58 МК Українимитною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорт, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована у разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.

Ст.257 МК Українипередбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно ч.8ст.264 МК Україниз моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ч.1ст.495 МК Українидоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення підтверджується дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами по справі, зокрема протоколом про порушення митних правил №0109/20400/2023 від 29 червня 2024 року який відповідно дост. 495 МК Україниє доказом у справі про порушення митних правил, службовою запискою від 29.06.2023 року, копіями митних декларацій та іншими матеріалами справи.

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами (ст.23 КУпАП).

Відповідно дост.33 КУпАПстягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч.1ст.483МК Україниза вчинення даного правопорушення передбачено адміністративне стягнення у виді накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Враховуючи наведені докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч.1ст.483 МК Україниу виді штрафу в розмірі 50% вартості переміщуваного товару, що становить 774 386,85 грн. без конфіскації товару.

Відповідно дост.40-1 КУпАПсудовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно п.5 ч.2ст.4 Закону України "Про судовий збір"до стягнення з ОСОБА_1 підлягає судовий збір в розмірі 605,60 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.33,283,284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винною ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за ч.1 ст.483 Митного кодексу України та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 774 386 (сімсотсімдесят чотиритисячі триставісімдесят шість) грн. 85 коп. без конфіскації товару.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп. (шістсот п`ять грн. 60 коп.).

Реквізити для оплати судового збору: Отримувач коштів: ГУК у Рівн.обл/Рiвнен.міс.тг/22030101. Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38012494. Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП). Код отримувача: (код за ЄДРПОУ): 38012494. Рахунок отримувача: UA458999980313191206000017527. Кодкласифікації доходів бюджету: 22030101.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області.

Суддя Рівненського міського суду Оксана КРИЖОВА

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення31.10.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124009322
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —569/13748/23

Постанова від 31.10.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні