Постанова
від 20.12.2024 по справі 471/1196/24
БРАТСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 471/1196/24

Провадження №3/471/589/24

Номер рядка звіту 208

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р АЇ Н И

20 грудня 2024 року с-ще Братське

Суддя Братського районного суду Миколаївської області Жила Н.М., за участю секретаря - Холоденко І.Ю, розглянувши справу проадміністративне правопорушення,яка надійшла від Головного управління ДПС у Миколаївській області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого в ТОВ «Людмилівський елеватор» на посаді головного бухгалтера,

за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 527 від 09.09.2024 р., головним державним інспектором відділу позапланових перевірок ризикових платників управління податкового аудиту ГУ ДПС у Миколаївській області Ковальчик В. при проведенні перевірки ТОВ «Людмилівський елеватор» (код ЄДРПОУ 34355917) за податковою адресою: вул. Привокзальна, буд. 1, с. Людмилівка, Вознесенський район, Миколаївська область, встановлено, що ОСОБА_1 , головний бухгалтер ТОВ «Людмилівський елеватор» на момент вчинення правопорушення (01.12.2020 по 31.12.2020) вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, а саме: ведення податкового обліку з порушенням встановленого порядку. Перевіркою ТОВ «Людмилівський елеватор» встановлено порушення:

1) п. 198.1, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 675279 грн., а саме:

- за вересень 2019 року на суму 296404 грн.;

- за січень 2020 року на суму 130958 грн.;

- за грудень 2020 року на суму 247917 грн..

2) п. 198.1, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, абз. в) п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України в результаті чого занижено суму від`ємного значення з податку на додану вартість на загальну суму 904579 грн., а саме:

- за липень 2019 року 16100 грн.;

- за вересень 2019 року 849567 грн.;

- за січень 2020 року 38912 грн.,

(завищено податковий кредит з податку на додану вартість за період липень, вересень 2019 року, січень, грудень 2020 року по операціях з придбання у контрагентів-постачальників товарно-матеріальних цінностей, послуг, реальність здійснення яких перевіркою не підтверджено на загальну суму ПДВ 1579857 грн., а саме:

- ТОВ «ІНСТА ГРУП» (код ЄДРПОУ 41393390) за липень 2019 року на суму ПДВ 16100 грн.;

- ТОВ «ІНСТА ГРУП» (код ЄДРПОУ 41393390) за вересень 2019 року на суму ПДВ 8 717 грн.;

- ТОВ «МАСЛОДАР 2019» (код ЄДРПОУ 43030693) за вересень 2019 року на суму ПДВ 1137254 грн.;

- ТОВ «ФІНАНС-ГРУП ЛТД» (код ЄДРПОУ 43339403) за січень 2020 року на суму ПДВ 169870 грн.;

- ПрАТ «СГ НАДІЯ НОВА» (код ЄДРПОУ 03756690) за грудень 2020 року на суму ПДВ 247917 грн..

Відповідно до зазначеного протоколу про адміністративне правопорушення вказані порушення викладені в Акті перевірки від 09.09.2024 р. № 14784/14-29-07-03/34355917. Дата вчинення правопорушення з 01.07.2019 по 31.12.2020, триваюче правопорушення виявлено 09.09.2024 року.

В судовезасідання ОСОБА_1 не з`явився,однак надіславдо судутелефонограму,в якійпросить судрозглянути справубез йогоучасті.Відповідно дописьмових поясненьостаннього від26.09.2024р.,надісланих досуду, з23.08.2024року по02.09.2024року головнимдержавним інспекторомвідділу позаплановихперевірок ризиковихплатників управлінняподаткового аудитуГУ ДПСу Миколаївськійобласті КовальчикВ.та головнимдержавним інспекторомвідділу позаплановихперевірок ризиковихплатників управлінняподаткового аудитуГУ ДПСу Миколаївськійобласті КоркачН.проведена документальнапозапланова виїзнаперевірка ТОВ«Людмилівський елеватор»щодо дотриманнявимог податковогозаконодавства зподатку надодану вартістьпо взаємовідносинахз контрагентами-постачальниками:TOB«Маслодар 2019»за вересень2019року,ТОВ «Фінанс-ГрупЛТД» засічень 2020року,ПрАТ «СГНадія Нова»за грудень2020року,ТОВ «ІнстаГруп» залипень,вересень 2019року. За результатами перевірки складено акт №14784/14-29-07-03/34355917 від 09.09.2024 року (далі Акт). Вказаний Акт отримано нарочно 09.09.2024 року. Протокол про адміністративне правопорушення № 527 від 09.09.2024 був складений відносно нього за результатами вказаної перевірки на підставі зазначеного Акта.

Пунктом 86.7ст.86ПК Українивизначено,що уразі незгодиплатника податківабо йогопредставників звисновками перевіркичи фактамиі даними,викладеними вакті (довідці)перевірки (крімдокументальної позаплановоїперевірки,проведеної упорядку,встановленому підпунктом78.1.5пункту 78.1статті 78цього Кодексу),вони маютьправо податисвої запереченнята додатковідокументи іпояснення,зокрема,але невиключно,документи,що підтверджуютьвідсутність вини,наявність пом`якшуючихобставин абообставин,що звільняютьвід фінансовоївідповідальності відповіднодо цьогоКодексу,до контролюючогооргану,який проводивперевірку платникаподатків,протягом 10робочих днівз дня,наступного заднем отриманняакта (довідки).

ТОВ «Людмилівськийелеватор» непогодилось ізвисновками Актута черезсвого представникаоскаржило їхв адміністративномупорядку. 19.09.2024 року представником Товариства направлено засобами поштового зв`язку заперечення на акт документальної позапланової виїзної перевірки №14784/14-29-07-03/34355917 від 09.09.2024 року до ГУ ДПС у Миколаївській області, що підтверджується копією фіскального чеку АТ «Укрпошта» від 19.09.2024 року про відправлення поштового конверту на якому міститься трек- номер №250010001 1670.

Відповідно до п.п. 86.7.5 п. 86.7 ст. 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу на підставі висновку комісії контролюючого органу з питань розгляду заперечень протягом п`яти робочих днів, наступних за днем прийняття такого висновку комісією і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків, у порядку, визначеному підпунктом 86.7.1 цього пункту.

Податкові повідомлення-рішення від контролюючого органу на адресу ТОВ «Людмилівський елеватор» не надходили. Податковий борг зі сплати будь-яких податків, зборів, штрафів, пені за підприємством не обліковується.

ОСОБА_1 вважає,що такимчином,протокол проадміністративне правопорушеннята актперевірки неє доказамийого виниу вчиненіадміністративного правопорушення,передбаченого ч.1ст.163-1КУпАП,так якдо закінченняпроцедури адміністративногооскарження фактпорушення порядкуведення податковогообліку нимне євстановленим,відповідні твердженняконтролюючого органу,що містятьсяв актіперевірки відображаютьлише позиціюоднієї ізсторін спору-контролюючого органу,і неможуть бутипідставою длявисновку пронаявність вйого діях,як посадовоїособи -головного бухгалтераТОВ «Людмилівськийелеватор» винив порушеннівстановленого закономпорядку веденняподаткового обліку,відповідно,не можутьбути підставоюдля притягненняйого доадміністративної відповідальності. Вважає, що ГУ ДПС у Миколаївській області передчасно складено протокол про адміністративне правопорушення. Крім того, зазначає про закінчення строків накладення адміністративного стягнення, оскільки актом документальної перевірки встановлено порушення норм податкового законодавства України за період з 01.07.2019 року по 31.12.2020 року. Просить суд закрити справу про адміністративне правопорушення №471/1196/24 у зв`язку з відсутністю події адміністративного правопорушення.

Дослідивши матеріали справи, враховуючи письмові пояснення ОСОБА_1 суд прийшов до наступного.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 527 від 09.09.2024 р., ОСОБА_1 , головному бухгалтеру ТОВ «Людмилівський елеватор» інкримінується вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, а саме: ведення податкового обліку з порушенням встановленого порядку. Перевіркою ТОВ «Людмилівський елеватор» встановлено порушення п. 198.1, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 ст. 200 ПК України в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 675279 грн. та п. 198.1, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, абз. в) п. 200.4 ст. 200 ПК України в результаті чого занижено суму від`ємного значення з податку на додану вартість на загальну суму 904579 грн.. Порушення викладені в Акті перевірки від 09.09.2024 р. № 14784/14-29-07-03/34355917.

Посадовою особою, яка склала вказаний протокол про адміністративне правопорушення, зазначена дата вчинення правопорушення «з 01.07.2019 по 31.12.2020, триваюче правопорушення виявлено 09.09.2024 року».

Протокол про адміністративне правопорушення № 527 від 09.09.2024 надійшов до суду 20.09.2024 року.

При цьому в матеріалах справи відсутні відомості щодо того чи було після складення вищевказаного Акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу чи було воно оскаржено суб`єктом господарської діяльності, а також чи являються суми вказані податковим органом в Акті перевірки від 09.09.2024 р. № 14784/14-29-07-03/34355917, узгодженими, згідно податкового законодавства (п. 56.17, п. 56.18 ст. 56 ПК України), оскільки сам по собі акт документальної перевірки є ненормативним правовим актом, який не породжує певні правові наслідки, не створює юридичний стан і не спрямований на регулювання суспільних відносин.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «Людмилівський елеватор», не погодившись із висновками Акту, 19.09.2024 року подало до ГУ ДПС у Миколаївській області заперечення на акт документальної позапланової виїзної перевірки №14784/14-29-07-03/34355917 від 09.09.2024 року (а. с. № 54-69). Однак, на момент розгляду справу, суду не надано результату розгляду вказаних заперечень.

Суд звертає увагу на те, що КУпАП не містить визначення поняття "триваюче правопорушення". Проте, як зазначено у листі Міністерства юстиції України від 02 серпня 2013 року N 6802-0-4-13/11, в теорії адміністративного права триваючими визначаються правопорушення, які, почавшись з якоїсь протиправної дії або бездіяльності, здійснюються потім безперервно шляхом невиконання обов`язку. Початковим моментом такого діяння може бути активна дія або бездіяльність, коли винний або не виконує конкретний покладений на нього обов`язок, або виконує його не повністю чи неналежним чином.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 18 грудня 2019 року у справі №158/286/17.

Адміністративні правопорушення, передбачені ч.1 ст.163-1КУпАП за своєю правовою природою не є триваючими, оскільки вважаються вчиненими з моменту порушення порядку ведення податкового обліку.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

Згідно п. 7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 цього Кодексу.

Головним державним інспектором відділу позапланових перевірок ризикових платників управління податкового аудиту ГУ ДПС у Миколаївській області Ковальчик В. в протоколі про адміністративне правопорушення № 527 від 09.09.2024 р. зазначена дата вчинення правопорушення «з 01.07.2019 по 31.12.2020».

На момент розгляду справи закінчився строк, передбачений ст. 38 КУпАП, тобто строк накладення адміністративного стягнення.

За таких обставин, провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП підлягає закриттю у зв`язку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строку, передбаченого ст. 38 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 38, 247, 283, 284 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 зач. 1 ст. 163-1 КУпАПзакрити на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку з закінчення строку, передбаченого ст. 38 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Жила Н.М.

СудБратський районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення20.12.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124013980
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —471/1196/24

Постанова від 20.12.2024

Адмінправопорушення

Братський районний суд Миколаївської області

Жила Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні