Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
23 грудня 2024 року Справа №200/8157/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Донецької обласної державної адміністрації про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору у справі за позовом ОСОБА_1 до Слов`янської міської військової адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Донецька обласна державна адміністрація про визнання протиправною бездіяльності і зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
У листопаді 2024 року ОСОБА_2 звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Слов`янської міської військової адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Донецька обласна державна адміністрація, в якому просить: - визнати протиправною бездіяльність Слов`янської міської військової адміністрації, що полягає у непереданні списку постраждалих, до якого включена ОСОБА_2 , з усіма необхідними документами, до комісії з розгляду питань, пов`язаних з наданням грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, утвореної розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 02.10.2020 № 1095/5-20, для розгляду заяви на отримання грошової компенсації за зруйноване житло; - зобов`язати Слов`янську міську військову адміністрацію передати список постраждалих, до якого включена ОСОБА_2 , з усіма необхідними документами, комісії з розгляду питань, пов`язаних з наданням грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, утвореної розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 02.10.2020 № 1095/5-20, для розгляду заяви на отримання грошової компенсації за зруйноване житло.
На обґрунтування позову ОСОБА_2 посилається на те, що її заява на отримання компенсації за зруйноване житло тривалий час не розглядається через бездіяльність відповідача.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25 листопада 2024 року суддею прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, витребувано докази.
До суду від Донецької обласної державної адміністрації надійшло клопотання яким заявник просить залучити Міністерство національної єдності України до участі у справі № 200/8157/24 за позовом ОСОБА_2 до Слов`янської міської військової адміністрації, третя особа у справі Донецька обласна державна адміністрація в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
На обґрунтування вказаного клопотання Донецька обласна державна адміністрація посилається на те, що порядок надання та визначення розміру грошової допомоги постраждалим від надзвичайних ситуацій та розміру грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року № 947 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2020 року № 767), який встановлює механізм надання та визначення розміру грошової компенсації. Зазначає, що Комісія утворюється в Донецькій та Луганській областях Донецькою та Луганською облдержадміністраціями. Рішення про утворення комісії, затвердження її складу та положення про неї (в тому числі внесення змін до них) погоджується з Мінреінтеграції шляхом надсилання відповідного листа. Органи місцевого самоврядування, а у разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації населених пунктів формують та затверджують щомісяця до 5 числа списки постраждалих, житло яких зруйноване внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, та надсилають їх разом з усіма наданими постраждалими або їх представниками документами, передбаченими пунктом 16 цього Порядку, копіями складених актів обстеження за формою згідно з додатком 1 та копіями виданих довідок про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації за формою згідно з додатком 3 до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення Донецької та Луганської облдержадміністрацій за встановленою формою подання, що затверджується Мінреінтеграції, для подальшого їх внесення на розгляд комісій. За результатами прийнятих комісією рішень та на підставі отриманих документів, що засвідчують припинення права власності на житло у зв`язку з його знищенням (щодо житла, яке було зруйноване, але на дату обстеження є повністю або частково відбудованим лише на підставі прийнятих комісію рішень), регіональні органи соціального захисту населення щомісяця до 10 числа затверджують подання за формою, встановленою Мінреінтеграції, в якому зазначається узагальнений список постраждалих, обсяг необхідних коштів, інформація про припинення права власності на зруйноване житло, інша інформація, на підставі якої прийнято рішення, яке надсилається на погодження до Мінреінтеграції у двох примірниках, один з яких залишається у Мінреінтеграції. До відповідного подання додаються всі документи, надані відповідно до вимог пунктів 21 та 26-2 цього Порядку. Мінреінтеграції відповідно до обсягу бюджетних коштів на відповідний рік на підставі отриманого та погодженого подання від регіональних органів соціального захисту населення здійснює розподіл бюджетних коштів пропорційно кількості постраждалих за областями, яким у порядку черговості відповідно до дати подання заяв, передбачених пунктом 16 цього Порядку, виплачується грошова компенсація. У разі наявності заяв, поданих в один день, пріоритетність надається постраждалим, житло яких було зруйноване, але на дату проведення обстеження не є повністю або частково відбудованим. У разі наявності заяв, поданих в один день особами, житло яких є зруйнованим на дату проведення обстеження, пріоритетність надається постраждалим, які раніше зареєстрували припинення права власності на житло у зв`язку з його знищенням. У разі наявності заяв, поданих в один день особами, житло яких було зруйноване, але на дату проведення обстеження є повністю або частково відбудованим, пріоритетність надається постраждалим, житло яких було відбудоване пізніше. Посилається на те, що постановою Кабінету міністрів України від 3 грудня 2024 року № 1366 «Про перейменування Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України», перейменоване Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України на Міністерство національної єдності України. Вважає, що рішення у справі № 200/8157/24 вплине на обов`язки Міністерства національної єдності України щодо виконання Порядку № 947 відносно позивача.
Відповідно до ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Суд дійшов висновку наявність підстав для задоволення вказаного клопотання і вважає за необхідне залучити в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - Міністерство національної єдності України.
Частиною 4 ст. 9 КАС України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
За приписами ч. 2, ч. 4 ст. 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
На підставі наведеного, суд вважає за необхідне витребувати письмові докази, які мають значення для повного та всебічного дослідження обставин у справі.
Також суд зазначає, що за приписами ст. 149 КАС України суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу; зловживання процесуальними правами, вчинення дій або допущення бездіяльності з метою перешкоджання судочинству; неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень.
При цьому, ураховуючи рекомендації Ради суддів України від 02.03.2022, у зв`язку з введенням воєнного стану, постійними обстрілами міста території Донецької області та веденням активних бойових дій на території Донецької області, з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю і безпеці учасників справи: - учасники справи мають право надсилати документи, що стосуються розгляду судових справ, без особистого прибуття до приміщення суду: - через особистий кабінет в системі «Електронний суд»; - у разі неможливості надсилання через систему «Електронний суд» - електронною поштою на е-mail: inbox@adm.dn.court.gov.ua (з обов`язковим підписанням всіх документів кваліфікованим електронним підписом).
Керуючись ст. ст. 9, 49, 77, 171, 248, 256, 257, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Клопотання Донецької обласної державної адміністрації про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору задовольнити.
Залучити Міністерство національної єдності України (ідентифікаційний код: 40446210, м. Київ, бульвар Чоколівський, буд.13) в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору.
Установити Міністерству національної єдності України дводенний строк з дня отримання ухвали для подання пояснень щодо позову і відзиву, копія яких одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до вимог статті 94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.
Копію цієї ухвали направити сторонам. Третій особі-2 направити також копію позовної заяви та доданих до неї матеріалів.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://adm.dn.court.gov.ua/sud0570.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя К.О. Куденков
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2024 |
Оприлюднено | 26.12.2024 |
Номер документу | 124020259 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Куденков К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні