ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
24 грудня 2024 року м. Ужгород№ 260/5734/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ващиліна Р.О., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, в якому просить: 1) визнати дії Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області щодо скасування виплати індексації пенсії за 2022 та 2023 роки ОСОБА_1 ; 2) зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області поновити виплату індексації пенсії за 2022 та 2023 роки ОСОБА_1 із 01 червня 2024 року.
Заявлені позовні вимоги обґрунтував тим, що з 2021 року він отримує пенсію відповідно до норм Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». У зв`язку з повномасштабним вторгненням російської федерації позивач мобілізувався до лав Збройних Сил України та проходив військову службу до 2023 року. На виконання постанов Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 №118 та від 24.02.2023 №168 орган Пенсійного фонду України нараховував та виплачував йому індексацію пенсії. Проте після звільнення з військової служби та перерахунку пенсії з врахуванням додаткової вислуги років та оновленого грошового забезпечення відповідач протиправно припинив виплати такої індексації. Зауважує, що при проведенні такого перерахунку розмір його пенсії зменшився, в порівнянні з раніше отримуваною пенсією.
10 вересня 2024 року відповідач подав до суду відзив на позов №0700-0902-8/55469 від 06.09.2024, відповідно до змісту якого проти задоволення позову заперечив з мотивів його безпідставності. Так, зокрема, зазначив, що згідно із законодавчими нормами після звільнення зі служби виплата пенсії здійснюється з врахуванням додаткової вислуги років від часу призову особи на військову службу за призовом під час мобілізації, до дня фактичного звільнення. Перерахунок пенсії здійснюється після надходження від уповноваженого органу, з якого пенсіонер звільнився зі служби, відповідної довідки та виключно з урахуванням тих складових грошового забезпечення, які вказані в такій довідці. Зауважує, що норми постанов Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 №118 та від 24.02.2023 №168 передбачають виплату індексації пенсій, призначених до 31 грудня 2021 року та 31 грудня 2022 року включно, крім тих, що перераховані у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення. З огляду на що вважає, що враховуючи нове грошове забезпечення позивача, основний розмір його пенсії не підлягає індексації.
Дослідивши подані сторонами документи та матеріали справи, розглянувши доводи сторін, наведені ними в письмових заявах, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 ) проходив службу в органах Державної прикордонної служби України.
ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Закарпатській області (далі ГУ ПФУ в Закарпатській області) та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 року №2262-ХІІ.
Так, згідно з протоколом за пенсійною справою №0710007899 від 12.08.2021 ОСОБА_1 з 12 серпня 2021 року призначено пенсію за вислугу 30 років військової служби.
З 01 березня 2022 року на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 року №118 ГУ ПФУ в Закарпатській області було проведено перерахунок пенсії ОСОБА_1 з врахуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,14.
В подальшому з 01 березня 2023 року на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2023 року №168 ГУ ПФУ в Закарпатській області було проведено перерахунок пенсії ОСОБА_1 з врахуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,1970. Так, як вбачається з протоколу перерахунку пенсії за пенсійною справою №0710007899, з 01 березня 2023 року пенсія ОСОБА_1 розрахована у сумі 17434,58 грн з урахуванням індексації базового ОСНП за 2022 рік у сумі 1956,88 грн, індексації базового ОСНП за 2023 рік з урахуванням коефіцієнта 0,1970 у сумі 1500,00 грн.
Поряд з цим 25 лютого 2022 року на підставі Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» №69/2022 від 24.02.2022 наказом ІНФОРМАЦІЯ_1 №91-ОС ОСОБА_1 було прийнято на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період та зараховано у списки особового складу частини та всі види забезпечення.
Наказом НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби №313-СО від 28.03.2023 ОСОБА_1 , звільненого з військової служби на підставі п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», виключено зі списків особового складу загону та всіх видів забезпечення. Так, як вбачається з такого наказу (з урахуванням наказу начальника НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України №984-ОС від 26.08.2023, загальна вислуга років ОСОБА_1 станом на 28 березня 2023 року становить 31 рік 09 місяці 13 днів.
У зв`язку з вищезазначеним 31 серпня 2023 року ОСОБА_1 звернувся до ГУ ПФУ в Закарпатській області із заявою про перерахунок пенсії.
24 жовтня 2023 року Адміністрація Державної прикордонної служби України надіслала на адресу ГУ ПФУ в Закарпатській області подання про призначення пенсії ОСОБА_1 №11/ПВ-11956 ід 24.10.2023 з урахуванням додаткової вислуги років. До такої долучила, серед іншого, грошовий атестат №667 та довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премію №321 від 22.09.2023.
Відповідно до протоколу перерахунку пенсії за пенсійною справою №0710007899 з 01 червня 2024 року ГУ ПФУ в Закарпатській області провело перерахунок пенсії ОСОБА_1 з наданого Адміністрацією Державної прикордонної служби України грошового забезпечення з розрахунку 31 календарний рік вислуги років. Однак при цьому припинило виплату індексації пенсії, передбаченої постановами Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 №118 та від 24.02.2023 №168.
У відповідь на поданий адвокатський запит листом №0700-0307-8/44004 від 11.07.2024 ГУ ПФУ в Закарпатській області повідомило, що у зв`язку із доопрацюванням Пенсійним фондом України програмного забезпечення в частині реалізації функції розрахунку/перерахунку пенсії у разі зміни грошового забезпечення після 01.01.2022 року, розмір пенсії приведено у відповідність до чинного законодавства. Враховуючи проведений перерахунок пенсії на підставі заяви позивача у зв`язку із повторним звільненням з служби з урахуванням додаткової вислуги років з оновленого грошового забезпечення станом на 28 березня 2023 року, основний розмір пенсії підлягає індексації на відповідний коефіцієнт 1,0796 (2024). Індексацію основного розміру пенсії з урахуванням коефіцієнту 1,14 (2022) та 1,197 (2023) скасовано.
Вважаючи дії ГУ ПФУ в Закарпатській області щодо скасування виплати індексації за 2022 та 2023 роки протиправними та такими, що порушують його конституційні права, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.
Зі змісту ч. 3 ст. 23 Загальної Декларації прав людини, п. 4 частини першої Європейської соціальної хартії випливає, що кожна особа похилого віку має право на справедливу і задовільну винагороду, соціальний захист, за роки важкої праці та шкідливих робіт, яка є основним джерелом існування для них самих та їхніх сімей.
Ст. 46 Конституції України також передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Отже, право особи на отримання пенсії як складова частина права на соціальний захист є її конституційним правом, яке гарантується міжнародними зобов`язаннями України.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, регулюються нормами Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-ХІІ (далі Закон).
Відповідно до преамбули Закону, держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.
За приписами ч. 3 ст. 43 Закону пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Питання перерахунку раніше призначених пенсій регламентовано ст. 63 Закону, згідно з якою перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції та податкової міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.
Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій (ч. 4 ст. 63 Закону).
Статтею 64 Закону визначено, що у разі якщо пенсії, призначені військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію згідно з цим Законом, та членам їх сімей у попередньому календарному році та до дати індексації пенсії включно у році, в якому проводиться індексація пенсій, не перераховувалися відповідно до частини четвертої статті 63 цього Закону, для забезпечення їх індексації проводиться перерахунок пенсій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до ч. 2 ст. 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Сума індексації враховується під час подальшого перерахунку пенсії відповідно до статті 63 цього Закону.
Ст. 2 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» від 03.07.1991 №1282-XII передбачено, що пенсії є одним із об`єктів індексації грошових доходів населення.
Індексація пенсій проводиться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до абзаців другого і третього частини другої статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
16 лютого 2022 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про індексацію пенсій та заходи щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2022 році» №118 (далі Постанова №118).
Такою установлено, що з 01 березня 2022 року перерахунок пенсій згідно з Порядком проведення перерахунку пенсій відповідно до ч. 2 ст. 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 р. №124 «Питання проведення індексації пенсій у 2019 році», проводиться із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,14.
Відповідно до п. 2 Постанови №118, з 01 березня 2022 року розміри пенсій, призначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації пенсії, доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, щомісячної доплати до пенсії, адресної допомоги до пенсійної виплати та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством) військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за зазначеним Законом (крім військовослужбовців строкової служби), та членам їх сімей і строк призначення яких до 31 грудня 2021 року включно, підвищуються на коефіцієнт збільшення, установлений абзацом другим пункту 1 цієї постанови, у межах максимального розміру пенсії, визначеного законом.
Підвищення на коефіцієнт збільшення, установлений абзацом другим пункту 1 цієї постанови, застосовується також у разі поновлення виплати пенсії, призначеної до 31 грудня 2021 р. відповідно до Закону, та перерахунку пенсії відповідно до Закону, крім перерахунків пенсії, що проводилися у період з 1 січня 2021 року до 28 лютого 2022 року за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до частини четвертої статті 63 зазначеного Закону.
Підвищення пенсії, передбачене цим пунктом, враховується під час подальших перерахунків пенсії відповідно до частини четвертої статті 63 Закону.
24 лютого 2023 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році» №168 (далі Постанова №168).
Такою установлено, що з 01 березня 2023 року перерахунок пенсій згідно з Порядком проведення перерахунку пенсій відповідно до ч. 2 ст. 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 року №124 «Питання проведення індексації пенсій у 2019 році», проводиться із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії (далі - коефіцієнт збільшення), у розмірі 1,197.
Відповідно до п. 2 Постанови №168, з 01 березня 2023 року розміри пенсій, призначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації пенсії, доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, щомісячної доплати до пенсії, адресної допомоги до пенсійної виплати та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством) з урахуванням розміру підвищення пенсій відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 року №118 «Про індексацію пенсій та заходи щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2022 році» військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за зазначеним Законом (крім військовослужбовців строкової служби), та членам їх сімей і строк призначення яких до 31 грудня 2022 року включно, підвищуються на коефіцієнт збільшення, установлений пунктом 1 цієї постанови, з урахуванням положень, передбачених пунктом 10 цієї постанови, у межах максимального розміру пенсії, визначеного законом.
Підвищення на коефіцієнт збільшення, установлений пунктом 1 цієї постанови, застосовується також у разі поновлення виплати пенсії, призначеної до 31 грудня 2022 р. відповідно до Закону №2262-ХІІ, та перерахунку пенсії відповідно до Закону, крім перерахунків у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за зазначеним Законом.
Підвищення пенсії, передбачене цим пунктом, враховується під час подальших перерахунків пенсії відповідно до частини четвертої статті 63 Закону.
Таким чином, постановами №118 та №168 визначено умови та порядок застосування в тому числі статті 64 Закону. При цьому, як постановою №118, так і постановою №168 чітко визначено, що передбачене підвищення пенсії, враховується під час подальших перерахунків пенсії відповідно до ч. 4 ст. 63 Закону.
Припиняючи виплату позивачу індексацій пенсії, встановлених постановами №118 та №168, відповідач посилався на те, що після проведеного перерахунку пенсії позивача на підставі його заяви у зв`язку із повторним звільненням зі служби з урахуванням додаткової вислуги років з оновленого грошового забезпечення станом на 28.03.2023 основний розмір пенсії підлягає індексації на відповідний коефіцієнт 1,0796 (2024 р.). В свою чергу індексація пенсії з урахуванням коефіцієнту 1,14 (2022) та 1,197 (2023 р.) не підлягає нарахуванню з огляду на те, що розмір грошового забезпечення позивача збільшилося.
Однак суд вважає помилковими такі твердження ГУ ПФУ в Закарпатській області, оскільки первинне призначення позивачу пенсії відповідно до Закону відбулося 12 серпня 2021 року. В подальшому після повторного звільнення з військової служби в 2023 році пенсія ОСОБА_1 була перерахована. При цьому підставою такого перерахунку було не підвищення грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, як помилково стверджує відповідач, а зміна вислуги років після повторного звільнення зі служби.
Так, з цього приводу суд вважає за необхідне врахувати норми статті 2 Закону, відповідно до яких особам, які отримують пенсію за цим Законом, у разі призову їх на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення виплата пенсій не припиняється, а після звільнення із служби таких осіб виплата їм пенсій здійснюється з урахуванням додаткової вислуги років від часу призову їх на військову службу. Якщо новий розмір пенсії цих осіб буде меншим за розмір, який вони отримували до призову або повторного прийняття їх на службу, виплата їм пенсій здійснюється у розмірі, який вони отримували до призову або прийняття на службу в особливий період.
Тобто, відповідно до ст. 2 Закону здійснюється не призначення пенсії, а її перерахунок з урахуванням додаткової вислуги років. Проте у спірних правовідносинах норми ст. 2 Закону відповідачем протиправно враховані не були.
Таким чином, провівши правовий аналіз законодавчих актів, що регулюють спірні правовідносини, крізь призму встановлених судом обставин справ суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. 241, 243, 255, 257, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (місцезнаходження: пл. Народна, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88008, код ЄДРПОУ 20453063) про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області щодо скасування виплати ОСОБА_1 індексації пенсії за 2022 рік, передбаченої постановою Кабінету міністрів №118 від 16.02.2022 року «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих населення в 2022 році», та індексації пенсії за 2023 рік, передбаченої постановою Кабінету міністрів № 168 від 24.02.2023 року «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих населення в 2023 році».
3. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області здійснити із 01 червня 2024 року нарахування та виплату ОСОБА_1 індексації пенсії згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 №118 «Про індексацію пенсій та заходи щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2022 році» та постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2023 №168 «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році», з урахуванням раніше проведених виплат.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (місцезнаходження: пл. Народна, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88008, код ЄДРПОУ 20453063) на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_2 ) судові витрати у розмірі 1211,20 грн. (Одна тисяча двісті одинадцять гривень 20 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
СуддяР.О. Ващилін
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2024 |
Оприлюднено | 26.12.2024 |
Номер документу | 124020746 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Ващилін Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні