Рішення
від 24.12.2024 по справі 260/7067/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

24 грудня 2024 рокум. Ужгород№ 260/7067/24

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Плеханова З.Б. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департамент соціальної політики Ужгородської міської ради про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

12 листопада 2024 року позивач - ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом , в якому просить :

-визнати протиправним та скасувати Рішення Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради про припинення виплати компенсації ОСОБА_1 , які фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі , яке оформлене листом 25.04.02-11/2120 від 05.06.2024 року.

-зобовязати Департамент соціальної політики Ужгородської міської ради здійснити призначення та виплату компенсації ОСОБА_1 як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі з моменту припинення виплат ( квітень 2024) у сумі 2250,00 грн. щомісячно та виплатити недоотримані суми починаючи з 01 квітня 2024 року по 31 січня 2025 року.

-стягнути Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради судовий збір.

Позовні вимоги обгрунтовує тим, що 06.02.2024 року до Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради ним було подано пакет документів щодо оформлення постійного догляду за своєю матірю ОСОБА_2 , і 30 квітня 2024 року йому було призначено компенсацію в розмірі 2250 грн. як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі .

Однак 18.06.2024 року він отримав листа від 05.06.2024 року , з якого стало зрозуміло , що йому припинено виплату зазначеної компенсації у звязку з ніби-то порушенням підпункту 1 пункту 11 Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі , затвердженої ПКМУ № 859 від 23.09.2020 року. з посилання на складені Акти

15 листопада 2024 року ухвалою ЗОАС відкрито спрощене позовне провадження в справі та зобов`язано Департамент соціальної політики Ужгородської міської ради надати суду в термін 7 днів з дня отримання ухвали всю справу позивача стосовно оформлення позивачем постійного догляду за своєю матір`ю ОСОБА_2 , а також запропоновано відповідачу надати відзив на позов та докази, які в нього є в термін протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання даної ухвали.

25 листопада 2024 року на виконання ухвали суду відповідачем надано оригінал особової справи позивача.

06 грудня 2024 року до суду надійшов Відзив, в якому відповідач виклав заперечення проти позову і зазначив наступне.

Позивач при зверненні 06.02.2024 року до Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради ним із заявою про згоду надавати соціальні послуги для постійного догляду за своєю матірю ОСОБА_2 , зазначив адресу проживання в АДРЕСА_1 .

05 березня 2024 року Департаментом соціальної політики Ужгородської міської ради прийнято рішення про призначення компенсації з 01.02.2024 року по 31.12.2024 року та з 01.01.2025 року по 31.01.2025 р сумі 2250 грн.

У звязку із здійсненням контролю за наданням соціальних послуг 11 квітня 2024 року та 20 травня 2024 року комісією по здійсненню контролю за наданням соціальних послуг, склад якої затверджено наказом Департаменту здійснено повторні проведення обстеження сімї, за результатами яких складено акт проведення обстеження сімї № 2 від 11.04.2024 року, де зазначено про відсутність проживаючих за адресою в АДРЕСА_1 , після чого було зателефоновано позивачу, який повідомив, що він з матірю перебуває у їх приватному будинку в м. Виноградові.

20 травня 2024 року було проведено повторне обстеження та комісією складено відповідний акт про відсутність проживаючих за адресою в АДРЕСА_1 , після чого було зателефоновано позивачу, який повідомив , що перебуває в місті Києві разом з матірю на консультації у лікаря. Даний факт позивач нічим не підтвердив.

Заданими верифікації відповідачем було встановлено, що ОСОБА_2 23.04.2024 року знята з реєстрації в АДРЕСА_1 , а позивач знятий з реєстрації за адресою в АДРЕСА_1 - 26.09.2022 року.

У звязку з наведеним відповідно до п.11 Порядку позивачу припинено виплату компенсації як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

17 грудня 2024 року позивачем до суду подано Відповідь на відзив, в якому звернув увагу на лист голови ОСББ, який позивачем було подано разом із заявою про згоду надання соціальних послуг, наявність у власності ОСОБА_2 житла в АДРЕСА_1 , платіжні документи про оплату комунальних послуг у даній квартирі., а відповідач неправильно трактує формулювання "проведення обстеження місця проживання особи, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Крім того, позивач зазначає про сумнівність проведення самих перевірок, а час проведення такої перевірки не було з ним узгоджено.

Обставини встановлені судом згідно матеріалів справи( Соц послуга), наданої відповідачем

05 лютого 2024 року комісією КНП Ужгородський міський центр первинної медико-санітарної допомоги складено Висновок № 38/8 про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі щодо ОСОБА_2 і зазначено , що рекомендовано отримання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від фізичної особи.

05 лютого 2024 року комісією КНП Ужгородський міський центр первинної медико-санітарної допомоги також складно Довідку ЛКК № 38 щодо ОСОБА_2 , яка потребує постійного догляду і довідку ЛКК № 37 щодо ОСОБА_1 , який є практично здоровим.

06 лютого 2024 року ОСОБА_1 подав Заяву до про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі до "Структурного підрозділу з питань захисту населення


районної, районної у містах Києві/Севастополі державної адміністрації , виконавчий орган сільської , селищної , міської , районної в місті ради , в якій зазначив:

- місце проживання /перебування - АДРЕСА_1

- серію та номер свого паспорту

Унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі - не вказано

- зареєстроване місце проживання - не вказано.

В розділі Заяви "Відомості про склад сімї отримувача компенсації за надання соціальних послуг на непрофесійній основі " вказано інформацію про заявника аналогічну зазначеної у заяві.

В графі "відповідальна особа, яка заповнила дану заяву" міститься тільки підпис особи, а також підпис заявника.

В заяві про згоду отримувати соціальні послуги від 06.02.24 року ОСОБА_2 адресованій Структурного підрозділу з питань захисту населення


районної, районної у містах Києві/Севастополі державної адміністрації , виконавчий орган сільської , селищної , міської , районної в місті ради міститься запис про місце проживання: АДРЕСА_1 і зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 .

06 лютого 2024 року в.о. заступником начальника Управління соціального захисту населення Берегівської районної військової адміністрації складено Довідку про неотримання допомоги щодо ОСОБА_1 і зазначено , що він проживає в АДРЕСА_2 і на обліку в Управлінні соціального захисту населення Берегівської районної військової адміністрації як отримувач будь-яких видів державних соціальних послуг не перебуває.

08 лютого 2024 року складено Акт проведення обстеження сімї ОСОБА_1 за адресою в АДРЕСА_1 . зазначено , що проживають разом з особою , якій надаються соціальні послуги. Акт підписано двома відповідальними працівниками Кіндрат та Червак, а також ОСОБА_1 .

04 березня 2024 року ОСОБА_1 подав заяву в.о. директора департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради, в якій зазначив місце проживання: АДРЕСА_1 , а місце реєстрації: АДРЕСА_2 з прохання надати йому довідку по догляду за мамою ОСОБА_2 акт і медичний висновок.

05 березня 2024 року було проведено перевірки на відповідність повідомленої реципієнтом інформації- невідповідності відсутні.

05 березня 2024 року Департаментом соціальної політики Ужгородської міської ради прийнято Рішення про призначення/перерахунок компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі :

-заявник: ОСОБА_1

- дата звернення 06.02.2024 року

- адреса проживання: АДРЕСА_1

-список повязаних осіб: ОСОБА_2

Відповідно до ПКМУ № 859 від 23.09.2020 року

ПРИЗНАЧИТИ : з 01.02.2024 по 31.12.2024

з 01.01.2025 по 31.01.2025

Згідно Висновку (без номера та дати) про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг , підписаного відповідальними за проведення комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг: Кіндрат, Червак, Козак сума балів становить 51,5 , група рухової активності 4.

В матеріалах справи ( Соц.послуг) міститься копія Довідки від 30.05.2019 року про реєстрацію місця проживання ОСОБА_2 за адресою в АДРЕСА_2 .

Згідно Довідки голови правління ОСББ "Авангард Уж" від 05.02.2024 року зазначено, що ОСОБА_1 проживає за адресою в АДРЕСА_1 разом з мамою ОСОБА_2 , яка фактично знаходиться на його утриманні.

18 червня 2024 року директором Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради надіслано повідомлення на адресу позивача в м. Ужгороді, де зазначено , що йому припинено виплату компенсації фізичним особам , які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі з посиланням на:

- п. 11 Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі , затв. ПКМУ № 859 від 23 вересня 2020 року., в якому виділено підпункт 1 - виплата компенсації припиняється в разі зміни місця проживання /перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, чи фізичної особи, яка надає соціальні послуги.

- Акти 11.04.2024 року та 20.05.2024 року.

До Відзиву відповідачем надано :

- копію Акту проведення обстеження сімї № 2 від 11.04.2024 року за адресою в АДРЕСА_1 , де зазначено, що за результатами обстеження за адресою АДРЕСА_1 ніхто не відчинив двері, і у телефонній розмові ОСОБА_1 повідомив, що перебуває за межами міста Ужгорода в місті Виноградів у своєму приватному будинку.Акт містить підписи трьох відповідальних осіб)

- копію Акту проведення обстеження сімї № 9 від 20.05.2024 року за адресою в АДРЕСА_1 , де зазначено, що за результатами обстеження за адресою АДРЕСА_1 ніхто не відчинив двері, а у у телефонній розмові ОСОБА_1 повідомив, що перебуває разом з ОСОБА_2 в м. Києві для отримання консультації лікаря.

Мотиви та норми права застосовані судом

Закон України "Про соціальні послуги" № 2671-VIII визначає основні організаційні та правові засади надання соціальних послуг, спрямованих на профілактику складних життєвих обставин, подолання або мінімізацію їх негативних наслідків, особам/сім`ям, які перебувають у складних життєвих обставинах.

У відповідності до ст. 4 Закону № 2671-VIII законодавство про соціальні послуги ґрунтується на Конституції України і складається з цього Закону, інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до цього Закону, що регулюють відносини у системі надання соціальних послуг, та міжнародних договорів України з питань надання соціальних послуг, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до ст. 21 Закону № 2671-VIII рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів приймає структурний підрозділ з питань соціального захисту населення уповноважених органів системи надання соціальних послуг, передбачених пунктами 2 і 3 частини першої статті 11 цього Закону. Рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг надавачами соціальних послуг недержавного сектору приймає відповідний надавач.

. Підставою для припинення надання соціальних послуг є серед іншого зміна місця проживання/перебування отримувача соціальних послуг, що унеможливлює надання соціальних послуг( п.3 ч. 2 ст.24 Закону № 2671-VIII

Постановою КМУ від 23 вересня 2020 р. № 859 Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі затверджений Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, який встановлює механізм призначення і виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги) особам із числа членів своєї сім`ї, які спільно з нею проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки (далі - соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі) та є:

особами з інвалідністю I групи;

дітьми з інвалідністю;

громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями;

невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися;

дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги відповідно до переліку тяжких захворювань, розладів, травм, станів, що дають право на одержання державної допомоги на дитину, якій не встановлено інвалідність, надання такій дитині соціальних послуг.

Компенсація призначається і виплачується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (далі - уповноважені органи) за місцем проживання / перебування осіб, яким надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.( п. 3 Порядку 859).

Для отримання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги, подаються до уповноваженого органу заява про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені в пункті 7 цього Порядку.( п. 6 Порядку 859).

Якщо фізична особа надає соціальні послуги з догляду за місцем проживання / перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, але має інше зареєстроване місце проживання, уповноважений орган на підставі даних, отриманих в електронній формі шляхом автоматизованого доступу/обміну, перевіряє відомості щодо неотримання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, компенсації за зареєстрованим місцем проживання.( п. 9 Порядку 859)

11. Виплата компенсації припиняється в разі: зміни місця проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, чи фізичної особи, яка надає соціальні послуги( п.п.1 п.11 Порядку 859).

Уповноважені органи, що призначають та виплачують компенсацію, здійснюють контроль за наданням соціальних послуг фізичними особами, які надають соціальні послуги.( (п. 20 Порядку 859).

Судом встановлено, що при зверненні до відповідача у заяві від 06.02.24 року вказав не місце реєстрації у м. Виноградові , а зазначене ним місце проживання за адресою в м. Ужгороді. Так само зазначила і його мама: отримувач соціальних послуг ОСОБА_2 у заяві від 06.02.24 року про згоду отримувати соціальні послуги: місце реєстрації у м. Виноградові, а проживання- в м. Ужгорода.

Однак як свідчать складені відповідачем акти саме за місцем проживання, яке вказав і заявник як надавач соціальних послуг так і отримувач соціальних послуг - його мама - вони не знаходилися за місцем проживання в м. Ужгороді, що підтвердив заявник у телефонній розмові . Крім того , і місце проживання і місце їх реєстрації співпадають , тобто за адресою в м. Виноградів.

Крім того, позивач не надав доказів про його проживання і перебування, про перебування та проживання його мами та здійснення за здійснення за нею догляду за адресою , яку він вказав у заяві від 06.02.24 року, а саме в м. Ужгороді.

Щодо посилання позивача на довідку голови правління ОСББ "Авангард Уж" від 05.02.2024 року , в якій зазначено, що ОСОБА_1 проживає за адресою в АДРЕСА_1 разом з мамою ОСОБА_2 , яка фактично знаходиться на його утриманні., то суд критично оцінює даний письмовий доказ, який є неналежним та недопустимим в розумінні ст. ст. 73,74 КАСУ , оскільки позивач не надав жодного доказу , що він є власником взказаної квартири , а Закон України про ОСББ визначає правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку.

У відповідності до ст. 77 КАСУ кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже на підставі наданих сторонами письмових доказів, оцінивши їх в сукупності , суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необгрунтованими та задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 6, 9, 72-76, 242 -246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради про визнання рішення протиправним та зобовязати вчинити дії - відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом 30 днів.

СуддяЗ.Б.Плеханова

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124020752
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —260/7067/24

Ухвала від 17.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 17.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 17.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 24.12.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 15.11.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні