КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
20 грудня 2024 року 320/37472/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Боярської міської ради, Виконавчого комітету Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Іскорка" Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Котигорошко" Боярської міської ради про визнання протиправним та скасування розпорядження, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку, -
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Боярської міської ради, Виконавчого комітету Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Іскорка" Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Котигорошко" Боярської міської ради, а якому просить:
- визнати протиправним та скасувати Розпорядження Боярської міської ради від 19 вересня 2023 року № 01-02/17-к/УО «Про звільнення з посади директора Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради;
- поновити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на посаді директора Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради (ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 45183225);
- стягнути із Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради (ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 45183225) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) невиплачену суму при звільненні;
- зобов`язати Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради (ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 45183225) нарахувати ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) середній заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 20 вересня 2023 року по день фактичного розрахунку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Боярською міською радою подане клопотання про закриття провадження у справі, мотивоване тим, що дана справа не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 10.06.2002 була призначена на посаду завідуючої дитячим дошкільним навчальним закладом «Іскорка» м. Боярка, що підтверджується наказом по відділу освіти Києво-Святошинської райдержадміністрації Київської області від 10.06.2002 № 147-К.
На підставі рішення сесії Боярської міської ради від 15.12.2016 року № 23/743 дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Іскорка» перейменовано на Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради Києво-Святошинського району Київської області, а згідно наказу від 19.02.2021 № 18-ОД/21 вказаний заклад перейменовано на Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради, а наказом від 19.02.2021 № 17-ОД/21 посаду завідувач перейменовано на посаду директор.
Боярською міською радою VIII скликання 09.02.2023 на черговій 32 сесії прийнято Рішення 32/1962 від "Про реорганізацію шляхом злиття Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Іскорка" Боярської міської ради та Закладу дошкільної освіти "Бджілка" Боярської міської ради".
Згідно пункту 1 такого рішення вирішено реорганізувати шляхом злиття заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради (код ЄДРПОУ 22208439, місцезнаходження: Україна, 08153, Київська обл., Фастівський р-н, місто Боярка, вул. Котляревського Івана, будинок 3-А) та Заклад дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради (код ЄДРПОУ 45001397, місцезнаходження: Україна, 08150, Київська обл., Фастівський р-н, місто Боярка, вул. Сільгосптехнікум, будинок 25-А) з припиненням юридичних осіб, створивши на їх матеріальній базі Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради.
Боярською міською радою 19.09.2023 прийнято розпорядження №01- 02/17-к/УО «Про звільнення з посади директора закладу дошкільної освіти (ясла- садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради.
Відповідно до пункту 1 такого розпорядження звільнено ОСОБА_1 директора закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради 19 вересня 2023 року у зв`язку з реорганізацією закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради за скороченням штату працівників відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України.
Відповідно до вимог статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно- правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 4 КАС України визначено, що адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Статтею 5 КАС України гарантовано, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно- правовий. Проте сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.
Критеріями розмежування судової юрисдикції є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, в якому розглядається визначена категорія справ.
У постанові від 16.01.2019 у справі 815/1121/17 Велика Палата Верховного Суду вказала, що при визначенні предметної юрисдикції справи суд має виходити із суті права/інтересу, за захистом якого суб`єкт публічного права звертається до суду, та мети звернення з позовом, оскільки саме такі критерії розмежування належності спору до тієї чи іншої юрисдикції дають змогу найбільш ефективно захистити порушене право позивача, аніж розмежування юрисдикції виключно на підставі участі у спорі суб`єкта владних повноважень.
Вирішуючи питання про юрисдикцію суду, необхідно з`ясувати, зокрема, характер спірних правовідносин, а також суть права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа.
Із змісту наведених вище правових норм вбачається, що при розгляді адміністративної справи обов`язковою повинна бути наявність публічно-правового спору між конкретним позивачем та конкретним відповідачем, з метою судового захисту прав, свобод чи інтересів такого позивача від порушень з боку такого відповідача як суб`єкта владних повноважень при здійсненні ним владних управлінських функцій.
Суттю адміністративного судочинства є судовий контроль за діяльністю суб`єктів владних повноважень у сфері дотримання прав та свобод громадян та юридичних осіб за допомогою процесуального закону. Однією з визначальних особливостей КАС є те, що позивачем в адміністративній справі може бути фізична чи юридична особа, чиї права, свободи чи інтереси вони вважають порушеними, а відповідачем - суб`єкт владних повноважень.
При цьому, юрисдикція адміністративних судів поширюється не на всі публічно-правові спори, а лише на ті спори, які виникають у результаті здійснення суб`єктом владних повноважень управлінських функцій і для яких законом не встановлений інший порядок судового вирішення.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 19 КАС України визначено, що до предметної юрисдикції адміністративних судів відносяться справи у спорах з проводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.
Таким чином, основною характеризуючою ознакою трудових спорів, які можуть бути розглянуті в порядку адміністративного судочинства, є публічний характер таких трудових правовідносин.
Визначення поняттю «публічна служба» надається в пункті 17 частини 1 статті 4 КАС України, відповідно до якого такою є діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.
Законодавчими нормами, що регулюють організаційні засади функціонування системи закладів дошкільної освіти не передбачено, що керівник такого закладу є державним службовцем. Жодних посилань на те, що вказана посада відноситься до публічної служби, також немає.
Відповідно до статті 19 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
У свою чергу, предметом спору у даній справі є трудові відносини позивача з відповідачами як працівника та роботодавця щодо її трудової діяльності як керівника закладу дошкільної освіти у зв`язку з його реорганізацією. Отже, даний спір є приватноправовим і підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі, зокрема якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Враховуючи вищевикладене, провадження в даній адміністративній справі підлягає закриттю на підставі пункту 1 частини 1 статті 238 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись статтями 238, 239, 243, 248, 250, 256, 293-295 КАС України суд, -
У Х В А Л И В:
Клопотання Боярської міської ради про закриття провадження у справі задовольнити.
Закрити провадження у справі № 320/37472/23 за позовом ОСОБА_1 до Боярської міської ради, Виконавчого комітету Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Іскорка" Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Котигорошко" Боярської міської ради про визнання протиправним та скасування розпорядження, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку.
Роз`яснити позивачу, що розгляд даної справи віднесено до розгляду суду цивільної юрисдикції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали до Шостого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Колеснікова І.С.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
Оприлюднено | 26.12.2024 |
Номер документу | 124021183 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні