Ухвала
від 20.12.2024 по справі 320/37472/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

20 грудня 2024 року 320/37472/23

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Боярської міської ради, Виконавчого комітету Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Іскорка" Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Котигорошко" Боярської міської ради про визнання протиправним та скасування розпорядження, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку, -

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Боярської міської ради, Виконавчого комітету Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Іскорка" Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Котигорошко" Боярської міської ради, а якому просить:

- визнати протиправним та скасувати Розпорядження Боярської міської ради від 19 вересня 2023 року № 01-02/17-к/УО «Про звільнення з посади директора Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради;

- поновити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на посаді директора Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради (ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 45183225);

- стягнути із Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради (ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 45183225) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) невиплачену суму при звільненні;

- зобов`язати Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради (ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 45183225) нарахувати ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) середній заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 20 вересня 2023 року по день фактичного розрахунку.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Боярською міською радою подане клопотання про закриття провадження у справі, мотивоване тим, що дана справа не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 10.06.2002 була призначена на посаду завідуючої дитячим дошкільним навчальним закладом «Іскорка» м. Боярка, що підтверджується наказом по відділу освіти Києво-Святошинської райдержадміністрації Київської області від 10.06.2002 № 147-К.

На підставі рішення сесії Боярської міської ради від 15.12.2016 року № 23/743 дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Іскорка» перейменовано на Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради Києво-Святошинського району Київської області, а згідно наказу від 19.02.2021 № 18-ОД/21 вказаний заклад перейменовано на Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради, а наказом від 19.02.2021 № 17-ОД/21 посаду завідувач перейменовано на посаду директор.

Боярською міською радою VIII скликання 09.02.2023 на черговій 32 сесії прийнято Рішення 32/1962 від "Про реорганізацію шляхом злиття Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Іскорка" Боярської міської ради та Закладу дошкільної освіти "Бджілка" Боярської міської ради".

Згідно пункту 1 такого рішення вирішено реорганізувати шляхом злиття заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради (код ЄДРПОУ 22208439, місцезнаходження: Україна, 08153, Київська обл., Фастівський р-н, місто Боярка, вул. Котляревського Івана, будинок 3-А) та Заклад дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради (код ЄДРПОУ 45001397, місцезнаходження: Україна, 08150, Київська обл., Фастівський р-н, місто Боярка, вул. Сільгосптехнікум, будинок 25-А) з припиненням юридичних осіб, створивши на їх матеріальній базі Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради.

Боярською міською радою 19.09.2023 прийнято розпорядження №01- 02/17-к/УО «Про звільнення з посади директора закладу дошкільної освіти (ясла- садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради.

Відповідно до пункту 1 такого розпорядження звільнено ОСОБА_1 директора закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради 19 вересня 2023 року у зв`язку з реорганізацією закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради за скороченням штату працівників відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України.

Відповідно до вимог статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно- правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 4 КАС України визначено, що адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Статтею 5 КАС України гарантовано, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно- правовий. Проте сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Критеріями розмежування судової юрисдикції є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, в якому розглядається визначена категорія справ.

У постанові від 16.01.2019 у справі 815/1121/17 Велика Палата Верховного Суду вказала, що при визначенні предметної юрисдикції справи суд має виходити із суті права/інтересу, за захистом якого суб`єкт публічного права звертається до суду, та мети звернення з позовом, оскільки саме такі критерії розмежування належності спору до тієї чи іншої юрисдикції дають змогу найбільш ефективно захистити порушене право позивача, аніж розмежування юрисдикції виключно на підставі участі у спорі суб`єкта владних повноважень.

Вирішуючи питання про юрисдикцію суду, необхідно з`ясувати, зокрема, характер спірних правовідносин, а також суть права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа.

Із змісту наведених вище правових норм вбачається, що при розгляді адміністративної справи обов`язковою повинна бути наявність публічно-правового спору між конкретним позивачем та конкретним відповідачем, з метою судового захисту прав, свобод чи інтересів такого позивача від порушень з боку такого відповідача як суб`єкта владних повноважень при здійсненні ним владних управлінських функцій.

Суттю адміністративного судочинства є судовий контроль за діяльністю суб`єктів владних повноважень у сфері дотримання прав та свобод громадян та юридичних осіб за допомогою процесуального закону. Однією з визначальних особливостей КАС є те, що позивачем в адміністративній справі може бути фізична чи юридична особа, чиї права, свободи чи інтереси вони вважають порушеними, а відповідачем - суб`єкт владних повноважень.

При цьому, юрисдикція адміністративних судів поширюється не на всі публічно-правові спори, а лише на ті спори, які виникають у результаті здійснення суб`єктом владних повноважень управлінських функцій і для яких законом не встановлений інший порядок судового вирішення.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 19 КАС України визначено, що до предметної юрисдикції адміністративних судів відносяться справи у спорах з проводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.

Таким чином, основною характеризуючою ознакою трудових спорів, які можуть бути розглянуті в порядку адміністративного судочинства, є публічний характер таких трудових правовідносин.

Визначення поняттю «публічна служба» надається в пункті 17 частини 1 статті 4 КАС України, відповідно до якого такою є діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.

Законодавчими нормами, що регулюють організаційні засади функціонування системи закладів дошкільної освіти не передбачено, що керівник такого закладу є державним службовцем. Жодних посилань на те, що вказана посада відноситься до публічної служби, також немає.

Відповідно до статті 19 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

У свою чергу, предметом спору у даній справі є трудові відносини позивача з відповідачами як працівника та роботодавця щодо її трудової діяльності як керівника закладу дошкільної освіти у зв`язку з його реорганізацією. Отже, даний спір є приватноправовим і підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі, зокрема якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Враховуючи вищевикладене, провадження в даній адміністративній справі підлягає закриттю на підставі пункту 1 частини 1 статті 238 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись статтями 238, 239, 243, 248, 250, 256, 293-295 КАС України суд, -

У Х В А Л И В:

Клопотання Боярської міської ради про закриття провадження у справі задовольнити.

Закрити провадження у справі № 320/37472/23 за позовом ОСОБА_1 до Боярської міської ради, Виконавчого комітету Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Іскорка" Боярської міської ради, Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Котигорошко" Боярської міської ради про визнання протиправним та скасування розпорядження, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку.

Роз`яснити позивачу, що розгляд даної справи віднесено до розгляду суду цивільної юрисдикції.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Колеснікова І.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124021183
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —320/37472/23

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні