Рішення
від 12.12.2024 по справі 600/2105/24-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/2105/24-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Анісімова О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Жабокріцької Я.В.,

представника позивача Савчука Д.М.,

представника відповідача Калініченко Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні справу за позовом Дочірнього підприємства "Чернівецькій облавтодор" Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення,-

В С Т А Н О В И В:

І. РУХ СПРАВИ

1.1. Дочірнє підприємство Чернівецький облавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України (далі позивач), звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області (далі відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №000001035/Ж10/24-13-04-09 від 06.02.2024 року.

1.2. Ухвалою суду від 30.05.2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження.

1.3. Ухвалою суду від 20.06.2024 року позов залишено без розгляду.

1.4. Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 03.09.2024 року ухвалу Чернівецького окружного адміністративного суду від 20.06.2024 року про залишення позову без розгляду, скасовано, справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

1.5. Ухвалою суду від 06.11.2024 року справу прийнято до свого провадження суддею Анісімовим О.В.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА АРГУМЕНТИ СТОРІН

Аргументи позивача

2.1. В обґрунтування позовних вимог, згідно позовної заяви та пояснень наданих представником позивача у судовому засіданні, позивача зазначає, що ДП "Чернівецький облавтодор" оскаржується податкове повідомлення-рішення №000001035/Ж10/24-13-04-09 від 06.02.2024 року, яким було застосовано штрафні санкції на суму 6578849,09 грн за відсутність реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Позивач вже пройшла процедуру адміністративного оскарження до ДПС України, але рішення було залишено без змін.

2.2. Позивач стверджує, що ГУ ДПС у Чернівецькій області неправильно застосувало штрафні санкції, не врахувавши зміни в законодавстві. Зокрема, згідно п.90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідних положень" ПК України, на період воєнного стану встановлено значно менші розміри штрафів - від 2% до 25% суми ПДВ залежно від строку прострочення реєстрації, замість 50% як було нараховано.

2.3. Обґрунтовуючи свою позицію, позивач посилається на конституційний принцип про зворотну дію в часі законів, що пом`якшують відповідальність, та пункт 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідних положень" ПК України, згідно з яким штрафні санкції застосовуються в розмірах, передбачених законом на день прийняття рішення. На підставі цього позивач просить визнати податкове повідомлення-рішення протиправним та скасувати його.

Аргументи відповідача

2.4. Представник відповідача щодо задоволення позову заперечив, відповідно до відзиву на позов та пояснень наданих у судовому засіданні, його позиція обґрунтовується наступним.

2.5. Так зазначає, що пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

2.6. Відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних передбачена статтею 120-1 розділу II Податкового кодексу України. Так, п.120-1.2 ст. 120-1 ПК України передбачено, що відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу), що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної, або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування.

Відсутність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, зазначених в абзаці першому цього пункту, після спливу 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

2.7. Представник відповідача зазначає, що платник не заперечує факту нереєстрації податкових накладних в ЄРПН, проте наголошує на необхідності застосування штрафних санкцій за зменшеними ставками. Однак, платником не враховано, що пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) встановлено розміри штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу. При цьому, в пункті 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) визначено що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

- для податкових накладних і розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

2.8. Вказані зміни щодо збільшення граничних термінів реєстрації ПН в ЄРПН внесені до Податкового кодексу України Законом України від 12.01.2023 р. № 2876-ІХ Про внесення змін до розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування, який набрав чинності 08.02.2023 р., а отже не діяли на момент вчинення платником зазначеного в акті порушення. Крім того, в акті камеральної перевірки чітко зафіксовано порушення саме пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, відповідальність за яке передбачена пунктом п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України.

2.10. Оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням №000001035/Ж10/24-13-04-09 від 06.02.2024 року, застосовано штрафні санкції із датою виписки та граничним терміном реєстрації лютий-грудень 2021 року, тобто до прийняття Закону України Про внесення змін до розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування від 12.01.2023 р. № 2876-ІХ, а отже оскаржуване податкове повідомлення-рішення від є правомірним.

ІІІ. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

3.1. Відповідачем проведену камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ДП «Чернівецький облавтодор» ВАТ ДАК Автомобільні дороги України (31963989), за результатами якої складено акт від 15.01.2024 року №358/Ж5/24-13-04-09/31963989 (дата вручення 22.01.2024 р.) (а.с.9-10).

3.3. На підставі висновків акту перевірки, ГУ ДПС у Чернівецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення №000001035/Ж10/24-13-04-09 від 06.02.2024 року, яким на підставі пункту 120-1.2 статті 120-1 Податкового кодексу України (далі ПК України) до позивача застосовано штраф у сумі 6578849,09 грн (а.с.11)

3.4. Згідно додатку до податкового повідомлення-рішення №000001035/Ж10/24-13-04-09 від 06.02.2024 року - Розрахунку штрафу за відсутність складених та/або реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового кодексу України податкових накладних/розрахунків коригування ДП «Чернівецький облавтодор» ВАТ ДАК Автомобільні дороги України (а.с.12), податковим органом застосовано такі розміри штрафу:

- період лютий 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9001416790 від 10.01.2024 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 2405087, сума ПДВ за даними ЄРПН 1373987, відхилення суми податку на додану вартість, грн 1031100, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 515550,00 грн;

- період квітень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9149685576 від 08.06.2021 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 3539138, сума ПДВ за даними ЄРПН 3304912, відхилення суми податку на додану вартість, грн 234226, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 117113 грн;

- період травень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9393372636 від 24.12.2021 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 1523633, сума ПДВ за даними ЄРПН 159630,02, відхилення суми податку на додану вартість, грн 1364003,50 розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 682001,75 грн;

- період серпень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9272803691 від 20.09.2021 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 2518426, сума ПДВ за даними ЄРПН 2516851, відхилення суми податку на додану вартість, грн 1575, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 787,5 грн;

- період вересень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9432257713 від 21.02.2022 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 1951538, сума ПДВ за даними ЄРПН 147127, відхилення суми податку на додану вартість, грн 1804410,67, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 902205,34 грн;

- період жовтень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9432892004 від 29.03.2022 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 2191909, сума ПДВ за даними ЄРПН 97839, відхилення суми податку на додану вартість, грн 2094070, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 1047035 грн;

- період листопад 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9432892041 від 29.03.2022 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 3113573, сума ПДВ за даними ЄРПН 1008448, відхилення суми податку на додану вартість, грн 2105125, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 1052562,5 грн;

- період грудень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9432892268 від 29.03.2022 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 4616899, сума ПДВ за даними ЄРПН 93711, відхилення суми податку на додану вартість, грн 4523188, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 2261594 грн.

ІV. ПОЗИЦІЯ СУДУ

4.1. Так, предметом оскарження у цій справі є податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Чернівецькій області №000001035/Ж10/24-13-04-09 від 06.02.2024 року, яким до позивача застосовано штраф у сумі 6578849,09 грн за нереєстрацію податкових накладних в ЄРПН, зазначених у пункті 201.10 статті 201 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі ПК України, у редакції чинній на час винесення податкового повідомлення-рішення).

4.2. Так, відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

4.3. При цьому відповідно до абзацу 4 цього ж пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4.4. Отже, підсумовуючи викладене слід прийти до висновку, що продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

4.5. По своїй правовій природі норма, викладена в абзаці 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України, є нормою зобов`язального характеру (норма-припис), а отже має існувати норма, яка передбачає відповідальність за невиконання платником податку зобов`язання у вигляді обов`язку реєстрації податкової накладної.

4.6. Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за нереєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.

4.7. Так, згідно п.120-1.2 ст. 120-1 ПК України передбачено, що відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу), що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної, або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування.

Відсутність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, зазначених в абзаці першому цього пункту, після спливу 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

4.8. Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

4.9. Нереєстрація податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 50%, що передбачено пунктом 120-1.2 статті 120-1 ПК України.

4.10. Відповідно до абзацу 4 пункту п.120-1.2 ст. 120-1 ПК України у разі відсутності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, та/або податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 5 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 3400 гривень.

4.11. Аналізуючи положення цього абзацу пункту п.120-1.2 ст. 120-1 ПК України слід прийти до висновку, що зменшений розмір штрафу застосовується за нереєстрацію податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, та/або податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної.

Щодо суті спору

4.12. Суд зазначає, що спірним у цій справі є не факт нереєстрації податкових накладних, за що вищевказаним податковим повідомленням-рішенням накладено штрафну санкцію, а те, що позивачем оскаржується податкове повідомлення-рішення з тих міркувань, що на дату застосування штрафних санкцій ГУ ДПС у Чернівецькій області мало керуватись пунктами 89-90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 12.01.2023 № 2876-ІХ Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набрав чинності 08.02.2023), якими передбачено суттєво нижчі розміри штрафних санкцій за нереєстрацію податкових накладних.

4.13. Відтак, щодо наявності у платника податків відповідальності за нереєстрацію спірних податкових накладних, суд зазначає наступне.

4.14. 18 березня 2020 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 17 березня 2020 року № 533- IX (далі - Закон № 533-IX).

4.15. У зв`язку із набранням чинності Закону №533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 30 березня 2020 року № 540-IX та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)) підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений пунктом 52-1 такого змісту:

За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

4.16. Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

4.17. Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

4.18. Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у відповідний період.

4.19. Необхідно зазначити, що карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року.

4.20. Постановою від 27 червня 2023 року № 651 Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

4.21. Разом з тим, до завершення карантину Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні продовжувався та станом на час розгляду справи триває.

4.22. З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану від 3 березня 2022 року №2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі - Закон № 2118-IX).

4.22. Законом №2118-IX підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

4.23. Зокрема, підпунктами 69.1, 69.9 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

4.24. Для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

4.25. Законом № 2142-IX від 24 березня 2022 року внесено зміни у підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, а саме слова трьох місяців замінено словами шести місяців.

4.26. В подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану від 12 травня 2022 року № 2260-IX (далі - Закон № 2260-IX).

4.27. У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції:

У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

4.28. Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

4.29. Закон № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

4.30. Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України.

4.31. Законом № 2260-IX було внесено зміни й до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України.

4.32. Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

4.33. З 27 травня 2022 року пункт 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений підпунктом 69.1-1.

4.34. Згідно з новими положеннями цього підпункту платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4.35. Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

4.36. З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин суд зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

4.37. Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, відповідальність за таке порушення застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

4.38. Щодо застосування розміру штрафних санкцій, передбачених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, суд зазначає наступне.

4.39. Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX Про внесення змін до розділу XX Прикінцеві положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

4.40. Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

4.41. Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

- 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

4.42. Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

4.43. Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

4.44. Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

4.45. А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.

4.46. Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

4.47. Такий висновок суду узгоджується із правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду від 30 січня 2024 року у справі № 280/4484/23.

4.48. Водночас суд звертає увагу, що наведене правозастосування, стосується правопорушення пов`язаного з несвоєчасною реєстрацією податкових накладних, а не відсутністю реєстрації податкових накладних взагалі.

Це інше правопорушення, яке має свій відокремлений склад.

4.49. Відповідно до наявного оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, Розрахунку штрафу за відсутність складених та/або реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового кодексу України податкових накладних/розрахунків коригування ДП «Чернівецький облавтодор» ВАТ ДАК Автомобільні дороги України та акту камеральної перевірки, відповідач застосував до позивача штрафні (фінансові) санкції за нереєстрацію ним 10 податкових накладних/розрахунків коригування, складених в період з 28.02.2021 року по 31.12.2021 року (а.с.10).

4.50. Правовою підставою для застосування такого штрафу є положення п.120-1.2 ст. 120-1 ПК України, згідно яких до платника податків, який незареєстрував в ЄРПН податкову накладу, застосовується штраф у розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної, або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

4.51. Зокрема, до позивача застосовано такі розміри штрафу:

- період лютий 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9001416790 від 10.01.2024 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 2405087, сума ПДВ за даними ЄРПН 1373987, відхилення суми податку на додану вартість, грн 1031100, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 515550,00 грн;

- період квітень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9149685576 від 08.06.2021 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 3539138, сума ПДВ за даними ЄРПН 3304912, відхилення суми податку на додану вартість, грн 234226, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 117113 грн;

- період травень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9393372636 від 24.12.2021 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 1523633, сума ПДВ за даними ЄРПН 159630,02, відхилення суми податку на додану вартість, грн 1364003,50 розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 682001,75 грн;

- період серпень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9272803691 від 20.09.2021 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 2518426, сума ПДВ за даними ЄРПН 2516851, відхилення суми податку на додану вартість, грн 1575, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 787,5 грн;

- період вересень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9432257713 від 21.02.2022 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 1951538, сума ПДВ за даними ЄРПН 147127, відхилення суми податку на додану вартість, грн 1804410,67, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 902205,34 грн;

- період жовтень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9432892004 від 29.03.2022 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 2191909, сума ПДВ за даними ЄРПН 97839, відхилення суми податку на додану вартість, грн 2094070, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 1047035 грн;

- період листопад 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9432892041 від 29.03.2022 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 3113573, сума ПДВ за даними ЄРПН 1008448, відхилення суми податку на додану вартість, грн 2105125, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 1052562,5 грн;

- період грудень 2021 року, Декларація з ПДВ / Уточнюючий розрахунок (реєстраційний №, дата) №9432892268 від 29.03.2022 року, сума ПДВ за даними декларації по ПДВ 4616899, сума ПДВ за даними ЄРПН 93711, відхилення суми податку на додану вартість, грн 4523188, розмір штрафу 50%, сума штрафної санкції 2261594 грн.

4.52. Аналізуючи наведене судом правове регулювання суд приходить до висновку про наявність в діяннях позивача складу податкового правопорушення, яке полягає в нереєстрації ним податкових накладних.

При цьому, відповідачем вірно розраховано розмір штрафу, відповідно до положень пункту 120-1.2 статті 120-1 ПК України.

4.53. Щодо посилань позивача на положення абзацу 4 пункту 120-1.2 статті 120-1 ПК України, згідно яких у разі відсутності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, та/або податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 5 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 3400 гривень, то суд зазначає, що зменшений розмір штрафу застосовується за нереєстрацію податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, та/або податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної.

4.54. Позивач є платником податків за основною ставкою, що видно з поданих ним податкових декларацій з ПДВ, а тому зменшений розмір штрафу до нього не може бути застосовано.

VІ. ВИСНОВКИ СУДУ

6.1. Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. На розвиток зазначених положень Конституції України частиною 2 статті 2 КАС України визначені критерії законності рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, яким є відповідач.

6.2. Дослідженням матеріалів справи встановлено, що відповідач, приймаючи податкове повідомлення-рішення №000001035/Ж10/24-13-04-09 від 06.02.2024 року в частині застосування до позивача штрафу, діяв на підставі Конституції та законів України.

6.3. При цьому суд вважає за необхідним зазначити, що принцип верховенства права підпорядковує державу інтересам людини, а не навпаки. Коли учасником правовідносин виступає держава, остання у суперечці щодо права з будь-якою особою, має поступитися на користь опонента, оскільки вона сама створила ситуацію правової невизначеності і порушила в такий спосіб принцип верховенства права.

6.4. У публічно-правових відносинах презюмується правомірність поведінки суб`єкта приватного права, якщо це не буде спростовано в порядку визначеному законом. У даному разі будь-яких порушень вимог чинного законодавства судом не встановлено.

6.5. Суд вважає, що доводи позивача щодо протиправності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення є не обґрунтованими, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення №000001035/Ж10/24-13-04-09 від 06.02.2024 року є правомірним та скасуванню не підлягає.

6.6. При цьому, суд зазначає, що інші доводи сторін, наведені у заявах по суті справи, вищезазначених висновків суду не спростовують.

6.7. Оцінивши надані сторонами у справі докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, та надавши відповідь на кожен із специфічних, доречних та важливих доводів заявника в світлі висновку, викладеного в пункті 25 Рішення Європейського Суду з прав людини Проніна проти України (заява №63566/00, Страсбург 18 липня 2006 року), суд приходить до висновку про можливість винесення законного і об`єктивного рішення у справі з урахуванням всіх обставин, наведених вище.

6.8. За таких обставин суд прийшов до висновку, що зазначений позов не підлягає задоволенню повністю з підстав, викладених у його мотивувальній частині.

VІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

6.1. Згідно частини 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі. Статтею 139 КАС України визначені правила розподілу судових витрат.

6.2. Оскільки у цій справі судом відмолено у задоволенні позову повністю, ним не присуджується та не стягується судові витрати на користь будь-якої із сторін.

На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позову Дочірнього підприємства «Чернівецький облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» до Головного управління ДПС в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, відмовити повністю.

У відповідності до статей 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Повне судове рішення складено 23 грудня 2024 р.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Дочірнє підприємство "Чернівецькій облавтодор" Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (вул. Головна, 205,м. Чернівці, Чернівецький р-н, Чернівецька обл.,58018 код ЄДРПОУ 31963989).

Відповідач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200А,м. Чернівці, Чернівецький р-н, Чернівецька обл.,58013 код ЄДРПОУ 44057187).

Суддя О.В. Анісімов

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124024172
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —600/2105/24-а

Рішення від 12.12.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Постанова від 03.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 02.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні