Рішення
від 23.12.2024 по справі 620/13799/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 грудня 2024 року Чернігів Справа № 620/13799/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді ТкаченкоО.Є., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом Приватного підприємства «Зерно-Трейд» до Головного управління ДПС у Чернігівській області, Державної податкової служба України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Зерно-Трейд" звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Державної податкової служби України, в якому просить:

визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області:

- від 16.05.2024 №11057051/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства «ЗЕРНО-ТРЕЙД» №16 від 08.03.2024;

- від 16.05.2024 №11057052/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства «ЗЕРНО-ТРЕЙД» №19 від 11.03.2024;

- від 16.05.2024 №11057053/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства «ЗЕРНО-ТРЕЙД» №20 від 13.03.2024;

- від 16.05.2024 №11057050/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства «ЗЕРНО-ТРЕЙД» №41 від 28.03.2024;

- від 16.05.2024 №11057049/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства «ЗЕРНО-ТРЕЙД» №42 від 29.03.2024;

- від 15.05.2024 №11055458/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства «ЗЕРНО-ТРЕЙД» №6 від 01.04.2024;

- від 15.05.2024 №11055459/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства «ЗЕРНО-ТРЕЙД» №7 від 02.04.2024;

- від 15.05.2024 №11055460/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства «ЗЕРНО-ТРЕЙД» №8 від 03.04.2024;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати:

-податкову накладну №16 від 08.03.2024, складену приватним підприємством «ЗЕРНО-ТРЕЙД» датою її направлення до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-податкову накладну №19 від 11.03.2024, складену приватним підприємством «ЗЕРНО-ТРЕЙД» датою її направлення до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-податкову накладну №20 від 13.03.2024, складену приватним підприємством «ЗЕРНО-ТРЕЙД» датою її направлення до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-податкову накладну №41 від 28.03.2024, складену приватним підприємством «ЗЕРНО-ТРЕЙД» датою її направлення до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-податкову накладну №42 від 29.03.2024, складену приватним підприємством «ЗЕРНО-ТРЕЙД» датою її направлення до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-податкову накладну №6 від 01.04.2024, складену приватним підприємством «ЗЕРНО-ТРЕЙД» датою її направлення до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-податкову накладну №7 від 02.04.2024, складену приватним підприємством «ЗЕРНО-ТРЕЙД» датою її направлення до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-податкову накладну №8 від 03.04.2024, складену приватним підприємством «ЗЕРНО-ТРЕЙД» датою її направлення до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем подано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій по податковим накладним. Проте контролюючими органами не було надано належної оцінки господарським операціям і наданим первинним документам на їх підтвердження, не враховано наданих пояснень, наслідком чого стало прийняття протиправних рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою суду від 24.10.2024 прийнято позову заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 23.12.2024 відмовлено у задоволенні клопотання представника Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Представник Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області подав відзив на позов, у якому позовні вимоги не визнав, просив відмовити у їх задоволенні та зазначив, що реєстрацію податкових накладних було зупинено, а при розгляді поданих платником документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ухвалено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки платник податків не надав документів, що відповідно до чинного законодавства є необхідними для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Представник позивача надав відповідь на відзив, заперечив проти доводів відповідача, зауважив, що рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.09.2024 №5663 визнано, що ПП «Зерно-Трейд» не відповідає критеріям ризиковості платника податків підтримав позовні вимоги з підстав зазначених у позові.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зважає на таке.

Приватне підприємство «Зерно-Трейд» (код ЄДРПОУ 38615056) зареєстроване як юридична особа та перебуває на податковому обліку в органах державної податкової служби. Основним видом економічної діяльності позивача є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (КВЕД 46.21) (а.с. 142145).

26.02.2024 між ПП «Зено-Трейд» (постачальник) та приватним підприємством «БУД МАРКЕТ СВ» (покупець) укладений договір поставки №26022419/211(а.с. 2023).

Згідно з п.1.1 договору №26022419/11 постачальник зобов`язується передати у власність покупця сільськогосподарську продукцію - сою, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар та оплатити його.

Згідно з п.3.3 договору №26022419/11 покупець сплачує за товар по факту приймання товару у безготівковій формі, згідно рахунку наданого постачальником, виходячи з розрахункової ваги та якісних показників поставленого товару, шляхом перерахування коштів на банківський рахунок постачальника, в наступному порядку:

-частина вартості товару в розмірі 86% - протягом 10 банківських робочих днів, з дати отримання товару;

-частина вартості товару в розмірі 14% - протягом 5 банківських робочих днів з моменту реєстрації податкових накладних.

На виконання умов вказаного договору, підприємством «Зерно-Трейд» в адресу ПП «БУД МАРКЕТ СВ» поставлено (а.с. 2453):

08.03.2024 відповідно до видаткової накладної №26, сою в кількості 33,951т на суму 577166,97 грн в т.ч. ПДВ 14% -70880,15грн, доставка здійснена автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортними накладними від 08.03.2024 №014, від 08.03.2024 №01), на підставі рахунку на оплату від 08.03.2024 №26 поставку вказаного товару згідно з платіжною інструкцією №5964 від 12.03.2024 оплачено в сумі 506286,82 грн;

11.03.2024 відповідно до видаткової накладної №30, сою в кількості 37,060 т на суму 630019,97 грн, в т.ч. ПДВ 14% - 77370,87 грн, доставка здійснена автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортними накладними від 11.03.2024 №01, від 11.03.2024 №01/1, на підставі рахунку на оплату від 11.03.2024 №30 поставку вказаного товару згідно з платіжною інструкцією №5997 від 13.03.2024 оплачено в сумі 552649,10 грн;

13.03.2024 відповідно до видаткової накладної №31, сою в кількості 99,900 т на суму 1698299,92 грн, в т.ч. ПДВ 14% - 208563,15грн, доставка здійснена автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортними накладними від 13.03.2024 №01, від 13.03.2024 №01/1, від 13.03.2024 №02, від 13.03.2024 №02/1, від 13.03.2024 №03, від 13.03.2024 №03/1), на підставі рахунку на оплату від 13.03.2024 №31 поставку вказаного товару згідно з платіжною інструкцією №6044 від 15.03.2024 оплачено в сумі 1489736,77 грн;

28.03.2024 відповідно до видаткової накладної №48, сою в кількості 142,37 т на суму 2491475,46 грн, в т.ч. ПДВ 14% - 305970,67 грн, доставка здійснена автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортними накладними від 28.03.2024 №01, від 28.03.2024 №02/1, від 28.03.2024 №03/1, від 28.03.2024 №05/1, від 28.03.2024 у №06, від 28.03.2024 №07, на підставі рахунку на оплату від 28.03.2024 №48 поставку вказаного товару згідно з платіжною інструкцією №6362 від 01.04.2024 оплачено в сумі 2185504,79 грн;

29.03.2024 відповідно до видаткової накладної №50, сою в кількості 192,060 т на суму 3361050,61грн, в т.ч. ПДВ 14% - 412760,60 грн, доставка здійснена автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортними накладними від 29.03.2024 №01, від 29.03.2024 №02, від 29.03.2024 №03, від 29.03.2024 №04, від 29.03.2024 №05, від 29.03.2024 №06, від 29.03.2024 №07, від 29.03.2024 №08, на підставі рахунку на оплату від 29.03.2024 №50 поставку вказаного товару згідно з платіжної інструкції №6394 від 02.04.2024 оплачено в сумі 2948290,01грн;

01.04.2024 відповідно до видаткової накладної №56, сою в кількості 107,070 т на суму 1873725,341 грн, в т.ч. ПДВ 14% -230106,62грн, доставка здійснена автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортними накладними від 01.04.2024 №01, від 01.04.2024 №02, від 01.04.2024 №03, від 01.04.2024 №03/1, від 01.04.2024 №04, на підставі рахунку на оплату від 01.04.2024 №56 поставку вказаного товару згідно з платіжною інструкцією №6414 від 03.04.2024 оплачено в сумі 1643618,72 грн;

02.04.2024 відповідно до видаткової накладної №58, сою в кількості 168,343 т на суму 2946003,04 грн, в т.ч. ПДВ 14% - 361789,85грн, доставка здійснена автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортними накладними від 02.04.2024 №01, від 02.04.2024 №01/1, від 02.04.2024 №02, від 02.04.2024 №02/1, від 02.04.2024 №03, від 02.04.2024 №03/1, від 02.04.2024 №05, від 02.04.2024 №05/1; від 02.04.2024 №08, від 02.04.2024 №08/1, на підставі рахунку на оплату від 02.04.2024 №58 поставку вказаного товару згідно з платіжною інструкцією №6432 від 04.04.2024 оплачено в сумі 2584213,19 грн;

03.04.2024 відповідно до видаткової накладної №60, сою в кількості 83,600 т на суму 1463000,27 грн, в т.ч. ПДВ 14% - 179666,70 грн, доставка здійснена автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортними накладними від 03.04.2024 №01 (16900 т), від 03.04.2024 №01 (24400 т), від 03.04.2024 №01/1, від 03.04.2024 №07, на підставі рахунку на оплату від 03.04.2024 №60 поставку вказаного товару згідно з платіжною інструкцією №6458 від 05.04.2024 оплачено в сумі 1283333,57грн.

В період з 01.03.2024 по 15.05.2024 відповідно до договору №26022419/11 підприємством «Зерно-Трейд» в адресу підприємства «БУД МАРКЕТ СВ» реалізовано зерно сої в кількості 1249,24 т на суму 21 903 131,81 грн, у тому числі ПДВ - 2 689 858,29 грн.

За результатами господарських операцій позивачем складено і подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні №16 від 08.03.2024, №19 від 11.03.2024, №20 від 13.03.2024, №41 від 28.03.2024, №42 від 29.03.2024, №6 від 01.04.2024, №7 від 02.04.2024, №8 від 03.04.2024 (а.с. 5461).

За допомогою програми електронного документообігу позивачем отримано квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і якісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:

-квитанція від 05.04.2024 №9082179360, в якій зазначено, що документ збережено, реєстрація податкової накладної від 08.03.2024 №16 зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D»= .1527%, «Рпоточ» =494363,87. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 62).

-квитанція від 05.04.2024 №9082154100, в якій зазначено, що документ збережено, реєстрація податкової накладної від 11.03.2024 №19 зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D»= .1527%, «Рпоточ» =494363,87. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 63).

-квитанція від 26.04.2024 №9107455721, в якій зазначено, що документ збережено, реєстрація податкової накладної від 02.04.2024 №7 зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D»= .1527%, «Рпоточ» =3395984,85. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 64).

-квитанція від 05.04.2024 №9082177951, в якій зазначено, що документ збережено, реєстрація податкової накладної від 13.03.2024 №20 зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D»= .1527%, «Рпоточ» =494363,87. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 65).

-квитанція від 15.04.2024 №9093885291, в якій зазначено, що документ збережено, реєстрація податкової накладної від 28.03.2024 №41 зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D»= .1527%, «Рпоточ» =863302,18. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 66).

-квитанція від 15.04.2024 №9093847315, в якій зазначено, що документ збережено, реєстрація податкової накладної від 29.03.2024 №42 зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D»= .1527%, «Рпоточ» =863302,18. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 67).

-квитанція від 26.04.2024 №9107456165, в якій зазначено, що документ збережено, реєстрація податкової накладної від 01.04.2024 №6 зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D»= .1527%, «Рпоточ» =3355432,97. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 68).

-квитанція від 30.04.2024 №9111570121, в якій зазначено, що документ збережено, реєстрація податкової накладної від 03.04.2024 №8 зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D»= .1527%, «Рпоточ» =3885434,45. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 69).

ПП «Зерно-Трейд» направило пояснення від 26.04.2024 №15/04-24 та від 08.05.2024 №16/05-24 та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій по спірним податковим накладним (а.с. 70140).

Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у Чернігівській області (далі - Комісія ГУ ДПС у Чернігівській області) прийнято рішення від 15.05.2024 №11055458/38615056 про відмову у реєстрації податкової накладної від 01.04.2024 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведені ризикових операцій, неможливо дослідити джерело походження товару, ТТН складені з порушенням вимог наказу Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», не надано акти звірки з контрагентом та/або оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 для повноти визначення податкових зобов`язань у податковій накладній(а.с. 12).

Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято рішення від 15.05.2024 №11055459/38615056 про відмову у реєстрації податкової накладної від 02.04.2024 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведені ризикових операцій, неможливо дослідити джерело походження товару, ТТН складені з порушенням вимог наказу Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», не надано акти звірки з контрагентом та/або оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 для повноти визначення податкових зобов`язань у податковій накладній(а.с. 13).

Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області) прийнято рішення від 15.05.2024 №11055460/38615056 про відмову у реєстрації податкової накладної від 03.04.2024 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведені ризикових операцій, неможливо дослідити джерело походження товару, ТТН складені з порушенням вимог наказу Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», не надано акти звірки з контрагентом та/або оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 для повноти визначення податкових зобов`язань у податковій накладній(а.с. 14).

Комісією Комісія ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято рішення від 16.05.2024 №11057051/38615056 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.03.2024 №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведені ризикових операцій, неможливо дослідити джерело походження товару (а.с. 15).

Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято рішення від 16.05.2024 №11057052/38615056 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.03.2024 №19 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведені ризикових операцій, неможливо дослідити джерело походження товару (а.с. 16).

Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято рішення від 16.05.2024 №11057053/38615056 про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.03.2024 №20 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведені ризикових операцій, неможливо дослідити джерело походження товару (а.с. 17).

Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято рішення від 16.05.2024 №11057050/38615056 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.03.2024 №41 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведені ризикових операцій, неможливо дослідити джерело походження товару (а.с. 18).

Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято рішення від 16.05.2024 №11057049/38615056 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №42 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведені ризикових операцій, неможливо дослідити джерело походження товару (а.с. 19).

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у Чернігівській області від 25.09.2024 №5663 ПП «Зерно-Трейд» виключено з категорії ризикованих підприємств (а.с. 141).

Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з відповідним позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюютьсяПодатковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI(далі -ПК України).

Згідно із підпунктами «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Своєю чергою датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем складено та надіслано до контролюючого органу спірні податкові накладні для реєстрації в ЄРПН.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341) (далі - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, серед іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165 в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 4 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно із пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 8 Порядку №1165 платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Пунктом 10 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12. 2019 №520.

Як встановлено судом, у квитанціях контролюючим органом сформовано висновок про відповідність спірних податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 1 Критеріїв здійснення операцій, достатніх для зупинення реєстрації ПН в ЄРПН.

Разом з тим такі квитанції не містять податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій, зазначеної у спірних ПН.

На підтвердження цих обставин, доказів у формі рішення суду не надано, не надано і доказів існування такого рішення.

Своєю чергою у квитанції про зупинення реєстрації спірної податкової накладної в обов`язковому порядку зазначається не лише сам критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, а й вказується розрахований показник за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

У квитанції про зупинення реєстрації спірної ПН даних про розрахунковий показник критерію (їв) ризиковості платника податку не наведений.

Натомість в якості додаткового показника зазначені такі показники як D та Р. Однак такий покажчик не є прийнятним, оскільки розрахункові величини D та P - є ознаками, відповідно до яких перевіряються подані на реєстрацію податкові накладні саме до початку проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації. Тобто ці величини ні за яких умов не можуть вважатися показниками критеріїв ризиковості платника податку.

Крім того не зазначено і конкретного переліку документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію таких податкових накладних.

При цьому можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкових накладних напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій (її) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку.

Нечітке формулювання органом ДПС у вказаній квитанції підстав для зупинення реєстрації податкової накладної з вказівкою про те, що така податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, зумовило необхідність подання позивачем для відповідача тих документів, якими була оформлена відповідна господарська операція.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 24 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з пунктом 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Тобто, зазначений у пункті 5 перелік документів є узагальненим та не містить імперативного обов`язку для платника податків, подати всі визначені цим пунктом документи.

З наведеного слідує, що рішення про зупинення реєстрації податкової накладної в апріорі не може містити вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків, що призводить до створення штучних передумов для невиконання позивачем вимоги про надання необхідних документів, перелік яких по суті залишається для нього невідомим та призводить до порушення принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної, внаслідок чого позивач не може належним чином виконати свої обов`язки щодо реєстрації податкової накладної.

У постанові від 05.01.2021 у справі №640/11321/20 (№К/9901/32767/20) Верховний Суд зазначив, що при вирішенні спорів такої категорії суди попередніх інстанцій з огляду на правове регулювання характер цих відносин мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного Рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу (п.53).

У постанові від 03.11.2021 у справі №360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Як вже зазначено вище, реєстрація поданих позивачем податкових накладних була зупинена з тієї причини, що платник податків відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків.

Суд зауважує, що рішенням Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.09.2024 №5663 ПП «Зерно-Трейд» виключено з категорії ризикованих підприємств.

Суд зазначає, що відповідачами не надано доказів виявлення об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з поставки товару, дані про який зазначені у податкових накладних, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.

Таким чином, відповідачами не доведено, а судом не встановлено наявність підстав для зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної в ЄРПН.

Позивач, отримавши квитанції про зупинення спірних податкових накладних направив до контролюючого органу пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операції, у рамках якої виписані спірні накладні.

Проте, контролюючий орган приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій, неможливо дослідити джерело походження товару (по податковим накладним №16 від 08.03.24, №19 від 11.03.24, № 20 від 13.03.24, №41 від 28.03.24, №42 від 29.03.24), неможливо дослідити джерело походження товару, ТТН складені з порушенням вимог Наказу Мінтранспорту від 14.10.1997 №363, не надано акти звірки з контрагентом та/або оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 для повноти визначення податкових зобов`язань у податковій накладній (по податковим накладним №6 від 01.04.2024, №7 від 02.04.2024, №8 від 03.04.2024).

У той же час, суд зазначає, що в наданих позивачем до ГУ ДПС у Чернігівській області поясненнях позивач повідомляв та надав відповідні докази щодо придбання/вирощування/зберігання/транспортування та реалізації товару.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 10 Порядку №520 передбачено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинні містити, як чітку підставу для зупинення реєстрації ПН/РК, так і чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Водночас, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної свідчить про наявність у податкового органу підстав вважати здійснену операцію ризиковою, зважаючи на те, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

Однак, прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної обумовлене наданням контролюючому органу документів, складених із порушенням законодавства.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, оскільки факт зупинення реєстрації податкової накладної у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Суд звертає увагу на той факт, що недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної, теж не є законним.

Аналогічна правова позиція висловлена і Верховним Судом у постановах від 22.07.2019 у справі №815/2985/18, від 10.04.2020 у справі № 819/330/18.

При цьому суд зауважує, що у даній справі суд не надає оцінку реальності здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, на підставі яких складено спірні ПН, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимогПК України, а тому воно не є предметом судового розгляду у справах щодо оскарження рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, які стосуються наявності чи відсутності підстав для зупинення та відмови у реєстрації податкових накладних згідно виключних підстав для вчинення податковим органом таких дій та прийняття рішень, що передбачені податковим законодавством, до числа яких не відноситься встановлення ані контролюючим органом, ані судом реальності господарських операцій поза межами податкового контролю та прийнятими за такими заходами контролю рішеннями.

Своєю чергою, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результатами розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної. При цьому суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 28.11.2019 №К/9901/17623/19 (справа №1640/2650/18), від 27.04.2020 №К/9901/27904/19 (справа №360/1050/19), від 21.05.2019 №К/9901/7590/19 (справа №0940/1240/18).

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області від 16.05.2024 №11057051/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.03.2024 №16, від 16.05.2024 №11057052/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 11.03.2024 №19, від 16.05.2024 №11057053/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.03.2024 №20, від 16.05.2024 №11057050/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 28.03.2024 №41, від 16.05.2024 №11057049/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №42, від 15.05.2024 №11055458/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.04.2024 №6, 15.05.2024 №11055459/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.04.2024 №7, від 15.05.2024 №11055460/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.04.2024 №8.

Щодо позовних вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 08.03.2024 №16, від 11.03.2024 №19, від 13.03.2024 №20, від 28.03.2024 №41, від 29.03.2024 №42, від 01.04.2024 №6, від 02.04.2024 №7, від 03.04.2024 №8, поданих Приватним підприємством «Зерно-Трейд», то суд зазначає наступне.

Приписами пункту 20 Порядку №1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У даному випадку, зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої позивачем податкової накладної датою її подання є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Суд також враховує, що чинним законодавством України покладено на ДПС України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто фіскальному органу надано право вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже «свобода розсуду» фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 11.06.2019 у справі №480/4038/18 та від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 08.03.2024 №16, від 11.03.2024 №19, від 13.03.2024 №20, від 28.03.2024 №41, від 29.03.2024 №42, від 01.04.2024 №6, від 02.04.2024 №7, від 03.04.2024 №8, подані ПП «Зерно-Трейд», датою їх фактичного подання.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України доходить висновку, що позов ПП «Зерно-Трейд» необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки позивачем за подання позову сплачено судовий збір у сумі 19379,20 грн (а.с.146), суд вважає за необхідне стягнути на користь ПП «Зерно-Трейд» сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Чернігівській області у сумі 9689,60грн та за рахунок бюджетних асигнувань ДПС України у сумі 9689,60грн.

Керуючись статтями 72-74, 77, 134, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Приватного підприємства «Зерно-Трейд» до Головного управління ДПС у Чернігівській області Державної податкової служба України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.05.2024 №11057051/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.03.2024 №16, від 16.05.2024 №11057052/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 11.03.2024 №19 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 16.05.2024 №11057053/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.03.2024 №20 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 16.05.2024 №11057050/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 28.03.2024 №41 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 16.05.2024 №11057049/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №42 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 15.05.2024 №11055458/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.04.2024 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 15.05.2024 №11055459/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.04.2024 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 15.05.2024 №11055460/38615056 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.04.2024 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 08.03.2024 №16, від 11.03.2024 №19, від 13.03.2024 №20, від 28.03.2024 №41, від 29.03.2024 №42, від 01.04.2024 №6, від 02.04.2024 №7, від 03.04.2024 №8, подані Приватним підприємством «Зерно-Трейд», датою їх фактичного подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області на користь Приватного підприємства «Зерно-Трейд» судовий збір у розмірі 9689 (дев`ять тисяч шістсот вісімдесят дев`ять) грн 60 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Приватного підприємства «Зерно-Трейд» судовий збір у розмірі 9689 (дев`ять тисяч шістсот вісімдесят дев`ять) грн 60 коп.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Позивач: Приватне підприємство "Зерно-Трейд" (вул.Соборна, буд.46, офіс 2, м.Прилуки, Прилуцький р-н, Чернігівська обл., 17507, код ЄДРПОУ 38615056).

Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області (вул.Реміснича, буд.11, м.Чернігів, Чернігівський р-н, Чернігівська обл., 14000, код ЄДРПОУ ВП 44094124).

Відповідач: Державна податкова служба України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393).

Повний текст рішення суду складено 23 грудня 2024 року.

Суддя Ольга ТКАЧЕНКО

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124024344
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —620/13799/24

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Рішення від 23.12.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ольга ТКАЧЕНКО

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ольга ТКАЧЕНКО

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ольга ТКАЧЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні