Постанова
від 19.12.2024 по справі 280/6087/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

19 грудня 2024 року м. Дніпросправа № 280/6087/24

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Олефіренко Н.А. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 04.09.2024 ( суддя Стрельнікова Н.В.) в адміністративній справі №280/6087/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еталонія" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду через підсистему «Електронний суд» надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «ЕТАЛОНІЯ » (надалі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі відповідач-1), Державної податкової служби України (надалі відповідач-2), у кому просить суд:

-визнати протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10759317/37611548 від 21.03.2024, № 10759316/37611548 від 21.03.2024;

-зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕТАЛОНІЯ» (код ЄДРПОУ 37611548) №18 від 24.01.2024, №30 від 30.01.2024, датою їх подання на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у 2024 році мав господарські відносини з АТ «МОТОР-СІЧ», ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «КОМБІНАТ ХАРЧУВАННЯ» та господарські операції здійснювались на підставі Договору №25/12-22Д/КХ/ купівлі-продажу товару від 25.12.2022. Позивачем складено та направлено для реєстрації податкові накладні №18 від 24.01.2024, №30 від 30.01.2024, реєстрацію яких було безпідставно зупинено. Стверджує, що підприємством було подано до контролюючого органу письмові пояснення, а також підтверджуючі документи, однак рішеннями відповідача 1 № 10759317/37611548 від 21.03.2024, № 10759316/37611548 від 21.03.2024 відмовлено у реєстрації податкових накладних. На думку позивача, оскаржувані рішення не містять належної мотивації. Звертає увагу суду, що відповідачем 1 в оскаржуваних рішеннях, всупереч встановленій формі оформлення рішення, затвердженої порядком, не вказано яких саме первинних документів останньому не вистачало для прийняття позитивного рішення щодо реєстрації податкової накладної, а саме відповідач повинен був підкреслити, відповідно до правил оформлення, ті первинні документи, яких йому не вистачило. Враховуючи викладене, просить позовні вимоги задовольнити.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 04.09.2024 адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду та ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Аргументи, наведені контролюючим органом в обґрунтування вимог апеляційної скарги, фактично аналогічні наведеному у відзиві на позов.

У відзиві позивач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, відмовивши у задоволенні апеляційної скарги.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕТАЛОНІЯ», як юридична особа зареєстроване 29.03.2011, дата запису: 29.03.2011, номер запису: 11031020000029098 в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи. Основними видами діяльності товариства є «Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами» (код УКТ ЗЕД 46.32.), Оптова торгівля фруктами й овочами (Код УКТ ЗЕД 46.31); Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами (Код УКТ ЗЕД 46.33); Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками (Код УКТ ЗЕД 46.38); Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (Код УКТ ЗЕД 46.39); Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (Код УКТ ЗЕД 52.29);інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсами (Код УКТ ЗЕД 78.30); надання в оренду й експлуатація власного чи орендованого нерухомого майна (Код УКТ ЗЕД 68.20); виробництво м`ясних продуктів (Код УКТ ЗЕД 10.13); виробництво м`яса (Код УКТ ЗЕД 10.11).

ТОВ «ЕТАЛОНІЯ», здійснює господарську діяльність на загальній системі оподаткування, та з 01.03.2014 є платником податку на додану вартість, ІПН 376115408274.

Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності позивач купив товар, який у подальшому переробив та реалізував своїм контрагентам.

Щодо податкової накладної №18 від 24.01.2024.

ТОВ «ЕТАЛОНІЯ» було придбано у підприємства ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) згідно Договору поставки № 1105/02-МПЗ від 11.08.2022 Товар, а саме : - свинина 1 кат. охолоджена у кількості 818,20 (вісімсот вісімнадцять кг 200 гр) кг, (Декларація виробника (посвідчення якості), було отримано 12.01.2024 на підставі видаткової накладної №50144 від 12.01.2024, ТТН №50144 від 12.01.2024, рахунок-фактура №50144 від 12.01.2024, на загальну суму 71305,20 (сімдесят одна тисяча триста п`ять) гривень 20 копійок, у т.ч. ПДВ 20% - 11884,20рн. Сплата за товар була проведена у повному обсязі - платіжна інструкція №16 від 16.01.2024, №17 від 19.01.2024. Відповідно до вимог п. 201.1., п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) було зареєстровано податкову накладну №50144 від 12.01.2024 за реєстраційним №9008305449, в строки, передбачені діючим законодавством, в якій зазначено код товару згідно УКТЗЕД « 0203» -свинина 1 кат. охолоджена у кількості 342,7 ( триста сорок два кг 700гр) кг, (Декларація виробника (посвідчення якості) було отримано 19.01.2024 на підставі видаткової накладної №50211 від 19.01.2024, ТТН №50211 від 19.01.2024, рахунок-фактура №50211 від 19.01.2024, на загальну суму 28108,26 (двадцять вісім тисяч сто вісім ) гривень 26 копійок, у т.ч. ПДВ 20% - 4684,71 грн. Сплата за товар була проведена у повному обсязі - платіжна інструкція №22 від 24.01.2024. Відповідно до вимог п. 201.1., п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) було зареєстровано податкову накладну №50211 від 19.01.2024 за реєстраційним №9027789489, в строки, передбачені діючим законодавством, в якій зазначено код товару згідно УКТЗЕД « 0203» свинина 1 кат. охолоджена у кількості 646,3 ( шістсот сорок шість кг 300гр) кг, (Декларація виробника (посвідчення якості), було отримано 22.01.2024 на підставі видаткової накладної №50263 від 22.01.2024, ТТН №50263 від 22.01.2024, рахунок-фактура №50263 від 22.01.2024, на загальну суму 58826,23 (п`ятдесят вісім тисяч вісімсот двадцять шість) гривень 23 копійки, у т.ч. ПДВ 20% - 9804,37 грн. Сплата за товар була проведена у повному обсязі - платіжна інструкція №31 від 26.01.2024. Відповідно до вимог п. 201.1., п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) було зареєстровано податкову накладну №50263 від 22.01.2024р. за реєстраційним №9027812228, в строки, передбачені діючим законодавством, в якій зазначено код товару згідно УКТЗЕД « 0203» .

ТОВ «ЕТАЛОНІЯ», відповідно до зареєстрованого виду діяльності згідно КВЕД 009:2010, а саме : 10.11 Виробництво м`яса, придбане у ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) «свинина 1 кат. охолоджена» код товару згідно УКТЗЕД « 0203», було оброблено та проведено фасування товару (акт переробки №2401/2024 від 24.01.2024), яке у подальшому було реалізовано - АТ «МОТОР-СІЧ», ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «КОМБІНАТ ХАРЧУВАННЯ» (код ЄДРПОУ 14307794, ІПН 143077908246) як «свинина н/т» код товару згідно УКТЗЕД « 0203» та «сало свинина хребтове» код товару згідно УКТЗЕД « 0209»

З метою ведення господарської діяльності між позивачем та АТ «МОТОР-СІЧ», ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «КОМБІНАТ ХАРЧУВАННЯ» (код ЄДРПОУ 14307794, ІПН 143077908246) було укладено Договір №25/12-22Д/КХ/ купівлі-продажу товару від 25.12.2022 на продаж (постачання) продовольчих товарів, згідно накладних, які є невід`ємною частиною даного договору. На виконання умов Договору 18.01.2024р. було проведено постачання Товару, а саме «свинина н/т» у кількості 454 (чотириста п`ятдесят чотири ) кілограмів за ціною 102,00 грн ( в т.ч. ПДВ 20%) на суму 46308,00 (сорок шість тисяч триста вісім) гривень, у т.ч. ПДВ 20%-7718,00грн., та «сало свинина хребтове» у кількості 202 (двісті два ) кілограмів за ціною 96,00 грн ( в т.ч. ПДВ 20%) на суму 19392,00 (дев`ятнадцять тисяч триста дев`яносто дві) гривні, у т.ч. ПДВ 20%-3232,00грн на загальну суму 65700,00 (шістдесят п`ять тисяч сімсот) гривень , у т.ч. ПДВ 20% -10950,00 грн. за видатковою накладною №18 від 24.01.2024, ТТН №Р18 від 24.01.2024, та надано рахунок на оплату за № 18 від 24.01.2024. Сплата за товар була проведена у повному обсязі - платіжна інструкція №63 від 25.01.2024.

Керуючись положеннями ст. ст. 187, 201 ПК України та вищезазначеного договору, позивач склав та направив на реєстрацію податкову накладну № 18 від 24.01.2024 на суму 65700,0 грн. (у тому числі ПДВ 10950,0 грн.).

Згідно отриманої квитанції №1 від 09.02.2024, податкову накладну № 18 від 24.01.2024, реєстраційний номер документа 9021875848, прийнято, але реєстрацію зупинено у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/ послуги 0209, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції (додаток 3 Порядку). Показник «D»=2,2828%, «Рпоточ»=0 та запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Позивач через електронний кабінет платника податків надав на розгляд Комісії Повідомлення № 1 від 11.03.2024 про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено з документами, із додатками в кількості 17 шт. У поясненнях №1103/2024-1 від 11.03.2024 до яких додано копії: ПН № 18 від 24.01.2024р. з квитанцією, договору №25/12-22Д/КХ/ від 25.12.2022р., видаткової накладної №18 від 24.01.2024, рахунку на оплату №18 від 24.01.2024, ТТН №Р18 від 24.01.2024, платіжної інструкції №63 від 25.01.2024, договору поставки №1108/02-МПЗ від 11.08.2024, видаткової накладної №50144 від 12.01.2024р, ТТН №50144 від 12.01.2024р., рахунок-фактура №50144 від 12.01.2024р., Декларація виробника (посвідчення якості), видаткової накладної №50211 від 19.01.2024р, ТТН №50211 від 19.01.2024, рахунок-фактура №50211 від 19.01.2024р., декларації виробника (посвідчення якості), видаткової накладної №50263 від 22.01.2024р, ТТН №50263 від 22.01.2024, рахунок-фактура №50263 від 22.01.2024р., декларація виробника (посвідчення якості), платіжних інструкцій №16 від 16.01.2024р., №17 від 19.01.2024р., №22 від 24.01.2024р., №31 від 26.01.2024, Сертифікату №8О143.FSMS.023-23 від 14.03.2023, Сертифікату №8О143.FSMS.023.01-23 від 14.03.2023, Експлуатаційного дозволу №02-22-187 від 25.11.2021, Експертного висновку №000002п/24 від 08.01.2024, Договору оренди №0401/2022-03 від 04.01.2022, Акту переробки від 24.01.2024, Виписки Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, витягу з реєстру платників податку на додану вартість, Таблиця даних платника податків від 08.03.2024р., додаток 1, квитанція №2.

13.03.2024 позивачу направлено Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 13.03.2024 №10711799/37611548, яким, у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, запропоновано надати: письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. Додаткова інформація: «Надати складські документи (інвентаризаційні описи), бух рахунки щодо формування торгової націнки, пояснити несплату ПДВ протягом 7 податкових періодів».

19.03.2024 позивачем через електронний кабінет платника податків направлено додаткові пояснення №2 від 19.03.2024 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено (Додаткові пояснення 19.03.2024 вих. №1903/2024-1, акт від 24.01.2024, договір оренди від 04.01.2022, ПН кв 18 24.01.2024, витяг ЄДР «Еталонія», накладна рахунок ТТН 18 24.01.2024, договір 25.12.2022 ДКХ, картка 28.04.01), для розгляду питання щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної накладних № 18 від 24.01.2024 в ЄРПН.

Однак, 21.03.2024 Комісією ГУ ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято Рішення № 10759317/37611548 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 24.01.2024 на суму 67500,0 грн. (у тому числі ПДВ 10950,0 грн.), з посиланням: ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку, без зазначення будь-якої додаткової інформації

29.03.2024 позивачем було подано скаргу до Державної податкової служби України щодо рішення про відмову в реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується квитанцією №2.

Рішенням за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.04.2024 №21640/37611548/2, скарга залишена без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін на підставі ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування \, навантаження. Розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки, інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та галузевої специфіки, накладних.

Щодо податкової накладної №30 від 30.01.2024.

ТОВ «ЕТАЛОНІЯ» було придбано у підприємства ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) згідно Договору поставки № 1105/02-МПЗ від 11.08.2022 Товар, а саме :- свинина 1 кат. охолоджена у кількості 818,20 (вісімсот вісімнадцять кг 200 гр) кг, (Декларація виробника (посвідчення якості), було отримано 12.01.2024р. на підставі видаткової накладної №50144 від 12.01.2024, ТТН №50144 від 12.01.2024, рахунок-фактура №50144 від 12.01.2024, на загальну суму 71305,20 (сімдесят одна тисяча триста п`ять) гривень 20 копійок, у т.ч. ПДВ 20% - 11884,20рн. Сплата за товар була проведена у повному обсязі - платіжна інструкція №16 від 16.01.2024, №17 від 19.01.2024. Відповідно до вимог п. 201.1., п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) було зареєстровано податкову накладну №50144 від 12.01.2024р. за реєстраційним №9008305449, в строки, передбачені діючим законодавством, в якій зазначено код товару згідно УКТЗЕД « 0203»-свинина 1 кат. охолоджена у кількості 342,7 ( триста сорок два кг 700гр) кг, (Декларація виробника (посвідчення якості) було отримано 19.01.2024р. на підставі видаткової накладної №50211 від 19.01.2024, ТТН №50211 від 19.01.2024, рахунок-фактура №50211 від 19.01.2024, на загальну суму 28108,26 (двадцять вісім тисяч сто вісім ) гривень 26 копійок, у т.ч. ПДВ 20% - 4684,71 грн. Сплата за товар була проведена у повному обсязі - платіжна інструкція №22 від 24.01.2024. Відповідно до вимог п. 201.1., п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) було зареєстровано податкову накладну №50211 від 19.01.2024 за реєстраційним №9027789489, в строки, передбачені діючим законодавством, в якій зазначено код товару згідно УКТЗЕД « 0203»-свинина 1 кат. охолоджена у кількості 646,3 ( шістсот сорок шість кг 300гр) кг, (Декларація виробника (посвідчення якості), було отримано 22.01.2024 на підставі видаткової накладної №50263 від 22.01.2024, ТТН №50263 від 22.01.2024, рахунок-фактура №50263 від 22.01.2024, на загальну суму 58826,23 (п`ятдесят вісім тисяч вісімсот двадцять шість) гривень 23 копійки, у т.ч. ПДВ 20% - 9804,37 грн. Сплата за товар була проведена у повному обсязі - платіжна інструкція №31 від 26.01.2024. Відповідно до вимог п. 201.1., п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) було зареєстровано податкову накладну №50263 від 22.01.2024 за реєстраційним №9027812228, в строки, передбачені діючим законодавством, в якій зазначено код товару згідно УКТЗЕД « 0203»-свинина 1 кат. охолоджена у кількості 174,6 ( сто сімдесят чотири кг 600гр) кг, (Декларація виробника (посвідчення якості), та свинина 3 кат.охолоджена у кількості 1304,1 (одна тисяча триста чотири кг 100гр) було отримано 26.01.2024 на підставі видаткової накладної №50319 від 26.01.2024, ТТН №50319 від 26.01.2024, рахунок-фактура №50319 від 26.01.2024, на загальну суму 100710,76 (сто тисяч сімсот десять ) гривні 76 копійок, у т.ч. ПДВ 20% - 16785,13 грн. Сплата за товар була проведена у повному обсязі - платіжна інструкція №32 від 26.01.2024. Відповідно до вимог п. 201.1., п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) було зареєстровано податкову накладну №50319 від 26.01.202. за реєстраційним № 9027781500, в строки, передбачені діючим законодавством, в якій зазначено код товару згідно УКТЗЕД « 0203».

ТОВ «ЕТАЛОНІЯ», відповідно до зареєстрованого виду діяльності згідно КВЕД 009:2010, а саме : 10.11 Виробництво м`яса, придбане у ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-ОВЕН Ко» (код ЄДРПОУ 44581879, ІПН 445818704202) «свинина 1 кат. охолоджена» код товару згідно УКТЗЕД « 0203», було оброблено, та проведено фасування (акт переробки від 30.01.2024), яке у подальшому було реалізовано - АТ «МОТОР-СІЧ», ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «КОМБІНАТ ХАРЧУВАННЯ» (код ЄДРПОУ 14307794, ІПН 143077908246) як «свинина н/т» код товару згідно УКТЗЕД « 0203» та «сало свинина хребтове» код товару згідно УКТЗЕД « 0209»

З метою ведення господарської діяльності між позивачем та АТ «МОТОР-СІЧ», ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «КОМБІНАТ ХАРЧУВАННЯ» (код ЄДРПОУ 14307794, ІПН 143077908246) було укладено Договір №25/12-22Д/КХ/ купівлі-продажу товару від 25.12.2022 на продаж (постачання) продовольчих товарів, згідно накладних, які є невід`ємною частиною даного договору. На виконання умов Договору 30.01.2024р. було проведено постачання Товару, а саме: «сало свинина хребтове» у кількості 72,4 (сімдесят два кг 400 гр) кілограмів за ціною 96,00 грн ( в т.ч. ПДВ 20%) на суму 6950,40 (шість тисяч дев`ятсот п`ятдесят грн. 40 коп), у т.ч. ПДВ 20%-1158,40грн., за видатковою накладною №30 від 30.01.2024, ТТН №Р30 від 30.01.2024, та надано рахунок на оплату за № 33 від 30.01.2024. Сплата за товар була проведена у повному обсязі - платіжна інструкція №102 від 01.02.2024. Поставка товару здійснена власним автотранспортом позивача на склад Покупця, про що складено Товарно-транспортну накладну № 30 від 30.01.2024.

Керуючись положеннями ст. ст. 187, 201 ПК України та вищезазначеного договору, позивач склав та направив на реєстрацію податкову накладну № 30 від 30.01.2024 на суму 6950,40 грн. (у тому числі ПДВ 1158,40 грн.).

Згідно отриманої квитанції №1 від 14.02.2024, податкову накладну № 30 від 30.01.2024, реєстраційний номер документа 9027932153, прийнято, але реєстрацію зупинено у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги 0209, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D=2.2828%, «Рпоточ»=. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

11.03.2024 позивач через електронний кабінет платника податків надав на розгляд Комісії Повідомлення № 1 від 11.03.2024 про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено з документами, із додатками в кількості 17 шт. У поясненнях №1103/2024-2 від 11.03.2024 до яких додано копії: ПН № 30 від 30.01.2024 з квитанцією, Договору №25/12-22Д/КХ/ від 25.12.2022, видаткової накладної №30 від 30.01.2024, рахунка на оплату №33 від 30.01.2024, ТТН №Р30 від 30.01.2024, платіжної інструкції №102 від 01.02.2024, Договору поставки №1108/02-МПЗ від 11.08.2022, видаткової накладної №50144 від 12.01.2024, ТТН №50144 від 12.01.2024, рахунок-фактура №50144 від 12.01.2024, Декларація виробника (посвідчення якості), видаткової накладної №50211 від 19.01.2024, ТТН №50211 від 19.01.2024, рахунок-фактура №50211 від 19.01.2024, Декларація виробника (посвідчення якості), видаткової накладної №50263 від 22.01.2024, ТТН №50263 від 22.01.2024, рахунок-фактура №50263 від 22.01.2024, Декларація виробника (посвідчення якості), видаткової накладної №50319 від 26.01.2024, ТТН №50319 від 26.01.2024, рахунок-фактура №50319 від 26.01.2024р., Декларація виробника (посвідчення якості), платіжних інструкцій №16 від 16.01.2024, №17 від 19.01.2024, №22 від 24.01.2024, №31 від 26.01.2024, №32 від 26.01.2024, Сертифікату №8О143.FSMS.023-23 від 14.03.2023, Сертифікату №8О143.FSMS.023.01-23 від 14.03.2023, Експлуатаційного дозволу №02-22-187 від 25.11.2021, Експертного висновку №000002п/24 від 08.01.2024, Договору оренди №0401/2022-03 від 04.01.2022, акт переробки від 30.01.2024, Виписки Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, витягу з реєстру платників податку на додану вартість, Таблиці даних платника податків від 08.03.2024р., додаток 1, квитанція №2.

15.03.2024 позивачу направлено Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 15.03.2024 №10726518/37611548, яким, у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, запропоновано надати: письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. Додаткова інформація: «Надати складські документи (інвентаризаційні описи), бух рахунки щодо формування торгової націнки, пояснити несплату ПДВ протягом 7 податкових періодів».

19.03.2024 позивачем через електронний кабінет платника податків направлено додаткові пояснення №2 від 19.03.2024 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено (Додаткові пояснення 19.03.2024 вих. №1903/2024-2, акт від 24.01.2024, договір оренди від 04.01.2022, ПН кв 18 24.01.2024, витяг ЄДР «Еталонія», накладна рахунок ТТН 18 24.01.2024, договір 25.12.2022 ДКХ, картка 28.04.01), для розгляду питання щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної накладних № 30 від 30.01.2024 в ЄРПН.

Однак, 21.03.2024 Комісією ГУ ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято Рішення № 10759316/37611548 від 21.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 30.01.2024 на суму 6950,40 грн. (у тому числі ПДВ 1158,40 грн.), з посиланням: ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку, без зазначення будь-якої додаткової інформації.

29.03.2024 позивачем було подано скаргу до Державної податкової служби України щодо рішення про відмову в реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується квитанцією №2.

Рішенням за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.04.2024 №21584/37611548/2, скарга залишена без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін на підставі ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування \, навантаження. Розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки, інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погодившись з рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при винесенні оскарженого рішення, виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначається Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (набрала чинності 01.02.2020 року, далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165 Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Додатком 3 до Порядку № 1165 установлено, зокрема, наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість: п. 1 «Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.».

Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом одинадцятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно п.п. 40, 43-46 Порядку № 1165 під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення.

Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Відповідно до вимог пп. 10, 11 Порядку № 1165 У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як вбачається з матеріалів справи, в квитанції № 9021875848 контролюючий орган вказав на те, що реєстрація податкової накладної від 24.01.2024 №18 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0209, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D=2.2828%, «Рпоточ»=. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В Квитанції № 9027932153 контролюючий орган вказав на те, що реєстрація податкової накладної від 30.01.2024 №30 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0209, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник «D=2.2828%, «Рпоточ»=. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В той же час, у надісланих позивачу квитанціях зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв ризиковості платника податку, визначених в п.1 вказаних Критеріїв, та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРНП.

Колегія суддів зазначає, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу, необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для податкового органу, відповідно створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що лише посилання контролюючого органу у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної на пункт 1 Критеріїв ризиковості не розкриває зміст та не конкретизує підстав зупинення реєстрації податкової накладної, а також не відображає переліку документів, необхідних податковому органу для її реєстрації.

Колегія суддів також зазначає, що за правилами пп. 4-5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 13 грудня 2019 року за № 1245/34216, далі - Порядок № 520), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пп. 3, 10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Колегія суддів наголошує, що в оскаржуваних рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних процитовано положення пунктів 5, 10 Порядку № 520, тобто, викладена загальна норма без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані.

З матеріалів справи вбачається, що позивач скористався своїм правом та, після зупинення реєстрації податкової накладної, направив на адресу контролюючого органу пояснення та копії первинних документів на підтвердження здійснення реальності господарських операцій (поставки товару), за якими було складено спірні податкові накладні.

Колегія суддів вказує, що вказані документи підтверджують факт здійснення господарських операцій щодо яких складено спірні податкові накладні та надавали контролюючому органу здійснити їх реєстрацію.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що відмовляючи позивачу у реєстрації податкових накладних, відповідач не визначив підстав для неприйняття до уваги наведених пояснень позивача та доданих до них документів щодо господарських операцій згідно податкових накладних.

Колегія суддів зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

Так, сталою практикою Верховного Суду за схожими правовідносинами, визначено, що відсутність в оскаржуваних рішеннях мотивів їх прийняття позбавляє взагалі можливості позивача навести аргументи щодо їх неправомірності за виключенням того, що акт індивідуальної дії не відповідає вимогам обґрунтованості та вмотивованості. Проте, саме невідповідність акту індивідуальної дії вимогам обґрунтованості та вмотивованості призводить до його протиправності.

Колегія суддів зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

Вказана позиція викладена у постанові Верховного Суду від 07.12.2022 року по справі №500/2237/20 та від 16.09.2022 року у справі № 380/7736/21.

На підставі наведеного, враховуючи, що відповідачем не доведено підстав для зупинення реєстрації ПН, не витребувано конкретного переліку документів для реєстрації ПН, відхилено без будь-яких обґрунтувань первинно-бухгалтерську документацію щодо господарської операції згідно ПН, колегія суддів приходить до висновку, що доводи апеляційної скарги не підтверджують правомірності прийнятного рішення та є безпідставними.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В свою чергу, не виконання Головним управління ДПС у Запорізькій області обов`язку доказування, встановленого частиною другою статті 77 КАС України, а саме недоведеність суду правомірності прийняття рішення (що воно прийнято обґрунтовано, добросовісно, розсудливо, за наявності вимог, визначених Порядками №№ 1165, 520), є підставою для визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення.

На підставі наведеного у сукупності, колегія суддів приходить до висновку про безпідставність зупинення реєстрації податкових накладних та протиправність рішення податкового органу про відмову в реєстрації таких в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Що стосується доводів апеляційної скарги відповідача щодо відсутності підстав для задоволення позову в частині зобов`язання ДПС зареєструвати податкові накладні датою її подання, колегія суддів зазначає наступне.

Так, згідно п.п. 19, 20 вказаного Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, п. 20 Порядку №1246 прямо передбачено, що реєстрація податкової накладної на підставі рішення суду здійснюється за датою зазначеною у цьому рішенні суду, а тому, за встановлених у справі обставин щодо протиправності рішення про відмову у реєстрації ПН, вимоги позивача щодо зобов`язання зареєструвати спірну ПН датою її подання на реєстрацію відповідають наведеним вимогам Порядку №1246, що повністю спростовує доводи апеляційної скарги.

Таким чином, доводи апеляційної скарги відповідача спростовуються наведеними висновками суду апеляційної інстанції та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

Враховуючи викладені обставини та з огляду на наведені положення законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а судове рішення без змін.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 04.09.2024 в адміністративній справі №280/6087/24 залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили 19 грудня 2024 року та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Повний текст виготовлено 23 грудня 2024 року.

Головуючий - суддяН.А. Олефіренко

суддяЛ.А. Божко

суддяЮ. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124026064
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/6087/24

Постанова від 19.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 04.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні