Постанова
від 23.12.2024 по справі 140/3259/24
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2024 рокуЛьвівСправа № 140/3259/24 пров. № А/857/19562/24Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого суддіМатковської З.М.

суддів-Гінди О.М., Ніколіна В.В.

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 01 липня 2024 року у справі №140/3259/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТАРА» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення (головуючий суддя першої інстанції Костюкевич С.Ф., час ухвалення - у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження, місце ухвалення м. Луцьк, дата складання повного тексту рішення 01.07.2024),-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТАРА» (далі ТОВ «ЕКО ТАРА») звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області ) в якому просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.11.2023 №00155490407 про застосування штрафу в сумі 14775,26 грн.

На обґрунтування позовних вимог зазначає, що ГУ ДПС у Волинській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період: жовтень 2022 року платника податку ТОВ «Еко-Тара», про що складено відповідний акт камеральної перевірки щодо недотримання граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 21.11.2023 №00155490407 про застосування штрафу в сумі 14775,26 грн. Вказали, що з висновками про порушення строків реєстрації ПН №2 (дата складання 25.10.2022), №31 (дата складання 21.10.2022), №56 (дата складання 31.10.2022), №29 (дата складання 21.10.2022), №39 (дата складання 25.10.2022), №30 (дата складання 21.10.2022), №34 (дата складання 22.10.2022), №23 (дата складання 20.10.2022), №22 (дата складання 19.10.2022), №57 (дата складання 31.10.2022), №54 (дата складання 31.10.2022), №51 (дата складання 31.10.2022), №44 (дата складання 27.10.2022), №35 (дата складання 22.10.2022), №38 (дата складання 25.10.2022), №28 (дата складання 21.10.2022), №42 (дата складання 26.10.2022), №36 (дата складання 24.10.2022), №55 (дата складання 31.10.2022), №52 (дата складання 31.10.2022), №21 (дата складання 19.10.2022), №37 (дата складання 24.10.2022), №24 (дата складання 20.10.2022) не згідні, де сума штрафних санкції за несвоєчасну реєстрацію зазначених ПН становить 14775,26 грн, оскільки в період настання обов`язку зареєструвати податкові накладні позивач не мало можливості здійснити реєстрацію в ЄРПН, так як 15.11.2022-16.11.2022 у м. Ковель, де знаходиться офісне приміщення ТОВ «Еко-Тара» та в с. Тойкут, де знаходяться виробничі потужності ТОВ «Еко-Тара» була відсутня електроенергія у зв`язку із ракетною атакою на енергетичну інфраструктуру регіону з боку агресора - російської федерації, що підтверджуються довідками Ковельською ФПАТ «Волиньобленерго». Реєстрація вищевказаних ПН була здійснена 17.11.2022.

Не погодившись із податковим повідомленням-рішенням від 21.11.2023 №00155490407, позивач подав скаргу до ДПС України, однак рішенням від 16.02.2024 за результатами розгляду скарги, скаргу було залишено без задоволення, а ППР від 21.11.2023 №00155490407 - без змін.

Позивач вважає зазначене податкове повідомлення-рішення протиправним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, тому звернулося до суду.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 01 липня 2024 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС України у Волинській області від 21.11.2023 №00155490407. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Тара» судовий збір у сумі 3 028,00 грн.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, ГУ ДПС у Волинській області подало апеляційну скаргу, в якій зазначає, що рішення прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування апеляційних вимог зазначає, що ГУ ДПС у Волинській області проведено камеральну перевірку ТОВ «ЕКО-ТАРА» своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) за жовтень 2022 року, якою встановлено порушення терміну реєстрації в ЄРПН визначеного п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податкових накладних (акт перевірки від 13.10.2023 року № 15802/03-20-04- 07/37986357). ГУ ДПС у Волинській області винесено ППР (форми «Н») від 21.11.2023 № 00155490407 та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 14775,26 грн (10%) за порушення граничного строку реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПК України, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року. При цьому порушення платником податків граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону №2876-ІХ. тягне за собою накладання на такого платника податків штрафу у розмірах, встановлених пунктом 120 .1 статті 120 ПК України.

Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове яким у задоволенні позову відмовити.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів виходить з наступного.

Судом встановлено та з матеріалів справи слідує, що ТОВ «Еко-Тара» зареєстроване 24.02.2012, включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за кодом 37986357, знаходиться за адресою: Україна, 45021, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Тойкут, вул. Шосейна, 4. Видами діяльності товариства є: 16.10 лісопильне та стругальне виробництво (основний), 02.10 лісівництво та інша діяльність у лісовому господарстві, 02.20 лісозаготівлі, 16.24 виробництво дерев`яної тари та ін.

Посадовою особою ГУ ДПС у Волинській області проведено камеральну перевірку ТОВ «Еко-Тара» щодо недотримання граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період: жовтень 2022 року.

За результатами перевірки складено акт №15802/03-20-04-07/37986357 від 13.10.2023. Перевіркою встановлено, що позивачем порушено вимоги п. 201.10 статті 201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підставі акта перевірки №15802/03-20-04-07/37986357 від 13.10.2023 ГУ ДПС у Волинській області винесено податкове повідомлення-рішення від 21.11.2023 №00155490407 про застосування штрафу в сумі 14775,26 грн за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до ПН №2 (дата складання 25.10.2022), №31 (дата складання 21.10.2022), №56 (дата складання 31.10.2022), №29 (дата складання 21.10.2022), №39 (дата складання 25.10.2022), №30 (дата складання 21.10.2022), №34 (дата складання 22.10.2022), №23 (дата складання 20.10.2022), №22 (дата складання 19.10.2022), №57 (дата складання 31.10.2022), №54 (дата складання 31.10.2022), №51 (дата складання 31.10.2022), №44 (дата складання 27.10.2022), №35 (дата складання 22.10.2022), №38 (дата складання 25.10.2022), №28 (дата складання 21.10.2022), №42 (дата складання 26.10.2022), №36 (дата складання 24.10.2022), №55 (дата складання 31.10.2022), №52 (дата складання 31.10.2022), №21 (дата складання 19.10.2022), №37 (дата складання 24.10.2022), №24 (дата складання 20.10.2022), чим порушено п.201.10 ст. 201, п.89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

14.12.2023 ТОВ «Еко-Тара» подано скаргу на податкове повідомлення-рішення від 21.11.2023 №00155490407, за результатом розгляду якої ДПС України 16.02.2024 прийнято рішення №4028/6/99-00-06-03-01-06, яким оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу без задоволення.

Вважаючи спірне податкове повідомлення-рішення протиправним та необґрунтованим, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Суд першої інстанції позов задовольнив з тих підстав, що на момент ухвалення спірного податкового повідомлення-рішення відбулися зміни у податковому законодавстві, які не враховані податковим органом.

Доводи позивача про неможливість зареєструвати ПН з підстав відсутності електроенергії 15.11.2022-16.11.2022 у м. Ковель, де знаходиться офісне приміщення ТОВ «Еко-Тара» та в с. Тойкут, де знаходяться виробничі потужності ТОВ «Еко-Тара» у зв`язку із ракетною атакою на енергетичну інфраструктуру регіону з боку агресора - російської федерації, що вбачається із досліджених судом довідок Ковельської ФПАТ «Волиньобленерго» від 02.11.2023 №01/2-5/1757 та №01/2-5/1753, якими підтверджено відсутність електропостачання в зазначений період та ТОВ «Еко-Тара» вжили належних заходів для реєстрації ПН, зокрема, здійснили їх реєстрацію відразу після виникнення такої можливості 17.11.2022. Суд вважав за необхідне визнати податкове повідомлення-рішення від 21.11.2023 №00155490407 протиправним та скасувати у повному обсязі.

На думку суду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності прийняття оскаржуваного рішення, а тому позовні вимоги є підставними та підлягають задоволенню.

Апеляційний суд частково погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із того, що відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами 1, 10 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з абз. 4 п. 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до абз. 14 п. 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Статтею 1201 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення п. 201.10 статті 201 ПК України.

Згідно п. 1201.1 статті 1201 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Аналізуючи наведені норми, судом першої інстанції вірно зазначено, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк, встановлений податковим законодавством, а саме: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних є підставою для відповідальності у вигляді штрафу за п.120-1.1 статті 120-1 ПК України. Крім того, апеляційний суд вказує, що у цій справі не є спірним сам факт затримки реєстрації податкових накладних, оскільки позивач погоджується з тим, що зареєстрував податкові накладні пізніше встановленого строку.

Перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Відповідно до пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Відповідно до пп. 69.1-1 п. 69 підрозділу 10 XX «Перехідні положення» ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27 травня 2022 року, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп. 112.8.9 п. 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.

Судом встановлено, що за результатами проведеної перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України, а саме термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних.

Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Еко-Тара» податкові накладні за період з 01.10.2022 до 31.10.2022 зареєстровано із порушеннями дводенного строку реєстрації ПН, а саме: 17.11.2022, та відтак податковим органом застосовано штраф 10% від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування: ПН №2 (дата складання 25.10.2022), №31 (дата складання 21.10.2022), №56 (дата складання 31.10.2022), №29 (дата складання 21.10.2022), №39 (дата складання 25.10.2022), №30 (дата складання 21.10.2022), №34 (дата складання 22.10.2022), №23 (дата складання 20.10.2022), №22 (дата складання 19.10.2022), №57 (дата складання 31.10.2022), №54 (дата складання 31.10.2022), №51 (дата складання 31.10.2022), №44 (дата складання 27.10.2022), №35 (дата складання 22.10.2022), №38 (дата складання 25.10.2022), №28 (дата складання 21.10.2022), №42 (дата складання 26.10.2022), №36 (дата складання 24.10.2022), №55 (дата складання 31.10.2022), №52 (дата складання 31.10.2022), №21 (дата складання 19.10.2022), №37 (дата складання 24.10.2022), №24 (дата складання 20.10.2022).

Судом першої інстанції вірно встановлено, що усі податкові накладні складено вже після набрання чинності Законом № 2260-ІХ, яким поновлено відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних, а тому у такому випадку також відсутні підстави для звільнення позивача від відповідальності.

Судом апеляційної інстанції при внесенні рішення у даній справі також взято до уваги доводи позивача про неможливість зареєструвати ПН з підстав відсутності електроенергії 15.11.2022-16.11.2022 у м. Ковель, де знаходиться офісне приміщення ТОВ «Еко-Тара» та в с. Тойкут, де знаходяться виробничі потужності ТОВ «Еко-Тара» у зв`язку із ракетною атакою на енергетичну інфраструктуру регіону з боку агресора - російської федерації, що вбачається із досліджених судом довідок Ковельської ФПАТ «Волиньобленерго» від 02.11.2023 №01/2-5/1757 та №01/2-5/1753, якими підтверджено відсутність електропостачання в зазначений період та ТОВ «Еко-Тара» вжили належних заходів для реєстрації ПН, зокрема, здійснили їх реєстрацію відразу після виникнення такої можливості 17.11.2022.

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, пряме передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (зокрема осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

Згідно з абзацом 2 цього самого пункту діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пунктом 112.2 статті 112 ПК України встановлено, що особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.

Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачене відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, який визнав доведеними твердження позивача про те, що відсутність електропостачання внаслідок ракетної атаки на енергетичну інфраструктуру регіону з боку агресора - російської федерації у вказаний вище період, свідчать відсутність протиправного, винного діяння (дія чи бездіяльність) платника податку ТОВ «Еко-Тара», а тому застосування штрафних санкції до позивача в цій частині є безпідставним та протиправним.

Щодо висновків суду першої інстанції про те, що на день прийняття спірного податкового повідомлення-рішення вже набрали чинності зміни до ПК України, які пом`якшували відповідальність платника податку за порушення строків реєстрації податкової накладної (зменшували розмір штрафу), а тому контролюючий орган мав обчислювати суму штрафу згідно нових, зменшених розмірів, то колегія суддів апеляційного суду вважає такі невірним та погоджується із доводами апелянта про те, що штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПК України, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року. При цьому порушення платником податків граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону №2876-ІХ. тягне за собою накладання на такого платника податків штрафу у розмірах, встановлених пунктом 120 .1 статті 120 ПК України.

Підсумовуючи наведене, суд першої інстанції підставно вважав, що податкове повідомлення-рішення від 21.11.2023 №00155490407 є протиправним та підлягає скасуванню у повному обсязі, однак з наведених апеляційним судом мотивів.

Вказані вище обставини є безумовною підставою для зміни рішення суду першої інстанції в частині викладення мотивів задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 315 КАС України, суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвали нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції задовольняючи позов неправильно застосував норми матеріального права, що відповідно до приписів ст. 317 КАС України є підставою для зміни судового рішення.

Відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати перерозподілу не підлягають.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області - задовольнити частково.

Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 01 липня 2024 року у справі №140/3259/24 - змінити в частині викладення мотивів задоволення позовних вимог.

В решті рішення суду залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя З. М. Матковська судді О. М. Гінда В. В. Ніколін

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124027815
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —140/3259/24

Ухвала від 29.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 23.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 27.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 01.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 01.07.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні