печерський районний суд міста києва
Справа № 757/50449/24-п
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2024 року м. Київ
Суддя Печерського районного суду м. Києва Гречана С.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, обіймаючої посаду голови комісії з припинення політичної партії «Нова демократія», зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ;
за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
Учасники судового провадження:
особа, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , представник ОСОБА_1 адвокат - Кравченко Т.Т.
В С Т А Н О В И В :
З протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/299 від 24.09.2024, складеного головним спеціалістом відділу перевірок Департаменту формування Доброчесності політичних фінансів уповноваженою особою Національного агенства з питань запобігання корупції Рачинською О.А. , вбачається, що ОСОБА_1 будучи головою комісії з припинення політичної партії «Нова демократія», код ЄДРПОУ - 33400811, не подала до Національного агентства з питань запобігання корупції Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал та ІІ квартал 2024 року, через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр), про що свідчать Списки, оприлюднені на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 212-21 КУпАП.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 у судовому засіданні проти обставин, викладених у протоколі заперечила, суду пояснила, що у зв`язку з ліквідацією реєстраційного Свідоцтва політичної партії « Нова Демократія » за рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.04.2021 та залишенням без змін даного рішення Постановою Верховного Суду України у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 21.03.2024, 01.04.2024 звернулася із заявою до Міністерства юстиції про виключення зі складу відомостей, щодо підписанта з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та з реєстру публічних осіб про ОСОБА_1 , як такої, що не є політичним діячем, оскільки політична партія «Нова Демократія» припинила своє існування. Про призначення її головою комісії з припинення політичної партії «Нова демократія», не знала. З підстав наведених у письмових поясненнях її представника просила закрити провадження відносно неї, у зв`язку з відсутністю у її діях складу адміністративного правопорушення.
Окремо подала письмові пояснення її захисника - адвоката Кравченко Т.Т., засвідчивши їх власним підписом, у яких зазначено, що вказані уповноваженою на складання протоколу особою періоди неподання Звітів, які інкримінуються ОСОБА_1 не точні та різняться між собою. Вказано, що ОСОБА_1 не є суб`єктом, відповідальним за ст. 212-21 КУпАП, оскільки нею у встановленому законом порядку подано заяву про виключення відносно неї відомостей з Реєстру, щодо підписанта партії. Факт призначення ОСОБА_1 головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) Партії «Нова Демократія» після подачі нею заяви про відмову виконання відповідних обов`язків, та неповідомлення їй про це є підставою для закриття провадження у справі, у зв`язку з відсутністю вини з боку ОСОБА_1 та складу адміністративного правопорушення у діях останньої.
Адвоката Кравченко Т.Т. не було допущено до участі у розгляді справи у якості захисника виходячи із наступних обставин.
Згідно з ч. 1 ст. 271 КУпАП захисником у справі про адміністративне правопорушення може бути адвокат, інший фахівець у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи.
Частиною 2 ст. 271 КУпАП визначено, що повноваження адвоката на участь у розгляді справи підтверджуються довіреністю на ведення справи, посвідченою нотаріусом або посадовою особою, якій відповідно до закону надано право посвідчувати довіреності, або ордером чи дорученням органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги, або договором про надання правової допомоги. До ордера обов`язково додається витяг з договору, в якому зазначаються повноваження адвоката або обмеження його прав на вчинення окремих дій як захисника. Витяг засвідчується підписами сторін.
На підтвердження своїх повноважень на подання письмових пояснень та участь у розгляді справи від імені ОСОБА_1 адвокат Кравченко Т.Т. надала ордер на надання правової допомоги серії АІ № 1767530 від 10.12.2024 року.
Разом з тим, в порушення вимог ч. 2 ст. 271 КУпАП до ордеру на надання правової допомоги адвокатом Кравченко Т.Т. не було додано витягу з договору, в якому зазначено її повноваження або обмеження її прав на вчинення окремих дій як захисника, засвідченого підписами сторін.
Доводи адвоката Кравченко Т.Т. про те, що відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» надання ордеру на надання правової допомоги є достатнім для підтвердження повноважень адвоката на здійснення захисту в суді особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є безпідставними, оскільки положеннями ч. 2 ст. 271 КУпАП, яка є спеціальною нормою, чітко визначено перелік документів, що підтверджують повноваження адвоката на участь у розгляді справи про адміністративне правопорушення.
Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , вивчивши протокол про адміністративне правопорушення, дослідивши долучені до нього матеріали, суд дійшов наступних висновків.
26.12.2023 набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 № 3337-1X (далі - Закон № 3337-XI), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.
Частиною 9 ст. 17 Закону, передбачено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Відповідно до п. З розділу III Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 N? 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 N? 507/36129 - політична партія подає до Національного агентства Звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року до 10 травня, а за II квартал - до 09 серпня наступного за звітним періодом року.
Частиною 20 ст. 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.
Списки політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк (далі - Списки), розміщений на офіційному веб сайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/82675/, https://nazk.gov.ua/uk/82938/.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.04.2021, залишеним без змін Постановою Верховного Суду України у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 21.03.2024, ліквідовано реєстраційне Свідоцтво політичної партії «Нова Демократія»
Частиною 2 ст. 24 Закону визначено, що рішення суду про анулювання реєстрації політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії.
Водночас ч. 3 ст. 24 Закону прямо вказує на те, що у разі якщо в рішенні суду про анулювання реєстрації політичної партії не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія) політичної партії, її структурних утворень, які мають статус юридичної особи, в рішенні про припинення політичної партії, її структурних утворень визначається як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) політичної партії, її структурних утворень керівник органу управління або особа,
З письмових пояснень сторони захисту вбачається, що ОСОБА_1 01.04.2024 у зв`язку з ліквідацією реєстраційного Свідоцтва політичної партії « Нова демократія » за рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.04.2021, залишеного без змін Постановою Верховного Суду України у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 21.03.2024, звернулася з заявою до Міністерства юстиції про виключення зі складу відомостей, щодо підписанта з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та з реєстру публічних осіб про ОСОБА_1 , як такої, що не є політичним діячем, оскільки політична партія «Нова Демократія» припинила своє існування.
Разом з тим, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, 17.05.2024 внесено відомості, щодо припинення юридичної особи та зазначено, що ОСОБА_1 призначена головою ліквідаційної комісії.
Положення ч. 3 ст. 23 Закону не звільняють політичну партію після внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) такої політичної партії від обов`язку, визначеного ч. 9 ст. 17 цього Закону.
За такого, враховуючи, що жодних заходів ОСОБА_1 з метою з`ясування наслідків розгляду поданої нею заяви про виключенення відомостей щодо неї з Реєстру не вжито, доказів зворотнього суду не надано, суд приходить до висновку, що її необізнаність про призначення її головою комісії з припинення політичної партії «Нова демократія» не звільняє ОСОБА_1 від обов`язку, визначеного ч. 9 ст. 17 Закону «Про політичні партії».
Так, ОСОБА_1 є головою комісії з припинення політичної партії «Нова демократія», що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Положенням ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України визначено, що до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Відповідно до ч. 5 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Таким чином, враховуючи вищевикладене Звіти Партій, що перебувають у стані ліквідації/припинення, необхідно подавати за відповідні періоди до дати ліквідації/припинення, шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, за такого, доводи адвоката - Кравченко Т.Т., що ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП, є неспроможними.
Суд вбачає допущені уповноваженою особою при складанні протоколу розбіжності у періодах Звіту технічною опискою, оскільки з суті протоколу та доданих в обґрунтування протоколу доказів вбачається, що ОСОБА_1 інкримінується неподання Звітів саме за І квартал та II квартал 2024 року.
Отже, станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , як головою комісії з припинення політичної партії «Нова демократія», не подано до Національного агентства Звіти за І квартал та II квартал 2024 року, про що свідчить Список, оприлюднений на офіційному вебсайті Національного агентства.
Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Оцінивши наведені докази в їх сукупності, відповідно до вимог статей 251, 252 КУпАП, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 , як голова комісії з припинення політичної партії «Нова демократія», не подала до Національного агентства з питань запобігання корупції Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року до 10.05.2024, та за ІІ квартал 2024 року до 09.08.2024 через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, про що свідчать Списки, оприлюднені на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції, чим вчинив правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.
З матеріалів справи вбачається, що уповноваженою особою НАЗК листом від 16.04.2024 року № 50-20/26009-24, та листом від 13.09.2024 року №50-20/67263-24 було запрошено ОСОБА_1 для надання пояснень та складення адміністративного протоколу однак остання до НАЗК не з`явилася, жодних заяв на офіційну адресу НАЗК не надсилала.
Крім того, запрошення ОСОБА_1 для складання протоколу із зазначенням дати та часу було проведено, шляхом розміщення виклику на офіційному сайті НАЗК.
Окрім того, на адресу ОСОБА_1 було надіслано для ознайомлення другий примірник протоколу про адміністративне правопорушення від 24.09.2024 року №50-33/299 з копіями матеріалів справи, на підтвердження чого в матеріалах справи наявний список № 5521 опис вкладення та копія квитанції від «Укрпошти».
Таким чином, ОСОБА_1 належним чином повідомлена, та ознайомлена зі складеним відносно неї протоколом, чим забезпечено дотримання прав останньої.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ст. 212-21 КУпАП підтверджується даними, які містяться у: протоколі про адміністративне правопорушення № 50-33/299 від 24.09.2024; витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; роздруківці з вебсайту Національного агентства щодо оприлюднення Списків політичних партій, які не подали свої Звіти за І квартал 2024 року у визначений Законом строк; роздруківці з вебсайту Національного агентства щодо оприлюднення Списків політичних партій, які не подали свої Звіти за ІІ квартал 2024 року у визначений Законом строк.
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.
При накладенні стягнення на ОСОБА_1 суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу правопорушниці, ступінь її вини, відсутність обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність та вважає за доцільне застосувати стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім того, судом встановлено, що адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП не має ознак триваючого, а тому провадження в частині неподання ОСОБА_1 . Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року, який вона мала подати до 10.05.2024, що виявлено 20.05.2024 підлягає закриттю у зв`язку із закінченням, визначеного ч. 4 ст. 38 КУпАП шестимісячного строку притягнення до адміністративної відповідальності.
Згідно п. 7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за закінченням строків на момент розгляду справи, передбачених ст. 38 КУпАП.
Керуючись ст. ст. 212-21, 275-280, 283-287 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_1 винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень.
Провадження в частині вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, за фактом неподання Звіту політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року - закрити у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 605,60 грн.
Роз`яснюється, що в разі не сплати штрафу в строк, встановлений ч. 1 ст. 307 КУпАП, сума штрафу буде стягнена в порядку примусового виконання постанови в подвійному розмірі.
Постанова може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено, до Київського апеляційного суду через районний суд, протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Строк виконання постанови три місяці.
Суддя Світлана ГРЕЧАНА
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
Оприлюднено | 26.12.2024 |
Номер документу | 124036652 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Печерський районний суд міста Києва
Гречана С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні