ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" вересня 2024 р. м. Київ Справа № 911/1633/24
Господарський суд Київської області у складі судді Рябцевої О.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін матеріали справи
за позовом Виконавчого комітету Броварської міської ради Броварського району Київської області, Київська обл., Броварський р-н., м. Бровари,
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна», Житомирська обл., м. Житомир,
про стягнення 59843,00 грн
встановив:
Виконавчий комітет Броварської міської ради Броварського району Київської області звернувся до господарського суду Київської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна» про стягнення 59843,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем порушено зобов`язання зі сплати за право користування місцями розташування об`єктів зовнішньої реклами, встановлене у п.п. 2.4.8, п. 3.4 договору № 12/19 від 09.07.2019 р. на право користування місцем (-ями) розташування об`єктів зовнішньої реклами, укладеного між позивачем та відповідачем, у зв`язку з чим у відповідача виникла заборгованість у сумі 59843,00 грн.
Ухвалою господарського суду Київської області від 22.07.2024 р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі; розгляд справи постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи; встановлено відповідачу строк протягом 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду: заяву із запереченнями проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження; клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін; відзив на позов з документальним обґрунтуванням його висновків.
05.08.2024 р. до господарського суду Київської області через систему «Електронний суд» від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просить суд передати справу на розгляд до господарського суду Житомирської області; відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Відповідач посилається на те, що місцезнаходженням відповідача є: м. Житомир, вул. Лесі Українки 43-А, а рекламні конструкції, на які посилається позивач не є нерухомим майном. Відповідач вважає, що оскільки у відповідача відсутнє зареєстроване право власності як на нерухоме майно на рекламні конструкції, щодо плати за користування якими подано позов у даній справі, а павільйони як і лайтпостери не є об`єктами нерухомого майна, даний спір не є таким, що стосується нерухомого майна, і має бути переданий на розгляд до Господарського суду Житомирської області. Щодо заперечень по суті позовних вимог відповідач зазначає, що позивач під час здійснення розрахунку боргу помилково вважає, що рекламні конструкції відповідача є такими, що стоять окремо, а також вони не є триедрами (тригранними конструкціями, що стоять окремо), і таким чином, неправомірно застосовує у якості ставки плати за право користування місць для розміщення зовнішньої реклами п. 4 таблиці 1 додатку 4 до Порядку визначення плати за право користування місцями (для розміщення об`єктів зовнішньої реклами), які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Бровари, затвердженого рішенням Броварської міськради від 11.05.2017 р. № 556-28-07, у той час, як має застосовувати ставку згідно п. 5 таблиці 1 додатку 4 до зазначеного Порядку. Відповідач вважає, що станом на час подачі позову до суду простроченої заборгованості відповідач не мав. Відповідач зазначає, що додаток підписаний позивачем до договору № 12/19 на право користування місцями розташування об`єктів зовнішньої реклами від 09.07.2019 р. в односторонньому порядку, є нікчемним, оскільки він не підписаний обома сторонами, а також він є незаконним, оскільки суперечить положенням таблиці № 1 Порядку. Відповідач посилається на те, що йому додаток не направлявся, з його змістом він ознайомлений не був. Відповідач вважає, що між сторонами не було досягнено згоди щодо розміру плати за право користування об`єктами зовнішньої реклами у місті Бровари, а тому договір не був укладений сторонами, а сплачені відповідачем кошти рахуються як такі, що отримані позивачем без достатньої правової підстави.
20.08.2024 р. до господарського суду Київської області від позивача надійшла відповідь на відзив. Позивач вважає, що ним була вірно встановлена підсудність даної справи. Позивач посилається на те, що додаток до договору відповідно до п. 8 договору є невід`ємною частиною договору і погоджувався з відповідачем одночасно з підписанням договору, та вказує, що підписання додатку до договору розповсюджувачем зовнішньої реклами та міським головою не передбачено Порядком розміщення об`єктів зовнішньої реклами в місті Бровари.
22.08.2024 р. до господарського суду Київської області через систему «Електронний суд» від відповідача надійшли заперечення (на відповідь на відзив).
Щодо клопотання відповідача, яке викладене у відзиві на позовну заяву, в якому він просить суд передати справу на розгляд до господарського суду Житомирської області, суд зазначає наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 27 Господарського процесуального кодексу України позов пред`являється до господарського суду за місцезнаходженням чи місцем проживання відповідача, якщо інше не встановлено цим кодексом.
Як вбачається з інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходженням Товариства з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна» є: 10029, Житомирська обл., місто Житомир, вул. Лесі Українки, будинок 43-А.
Звертаючись із даним позовом саме до господарського суду Київської області, позивач посилається на ч. 3 ст. 30 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до якої спори, що виникають з приводу нерухомого майна, розглядаються господарським судом за місцезнаходженням основного майна або його частини.
Проте, в даному випадку предметом спору є стягнення 59843,00 грн заборгованості, яка утворилась внаслідок порушення відповідачем зобов`язання зі сплати за право користування місцями розташування об`єктів зовнішньої реклами, а саме за розміщення зовнішньої реклами на зупинці громадського транспорту. Проте, місце розташування об`єктів зовнішньої реклами, як і зупинка громадського транспорту, не є нерухомим майном.
Водночас, частиною 5 ст. 29 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що позови у спорах, що виникають з договорів, в яких визначено місце виконання або виконувати які через їх особливість можна тільки в певному місці, можуть пред`являтися також за місцем виконання цих договорів.
Відповідно до п. 1.1 договору № 12/19 від 09.07.2019 р. на право користування місцем (-ями) розташування об`єктів зовнішньої реклами, укладеного між Виконавчим комітетом Броварської міської ради Броварського району Київської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна», відповідачу надано право користування місцями для розміщення об`єктів зовнішньої реклами, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Бровари, тобто фактичним місцем виконання договору є м. Бровари, Київської області.
Отже оскільки місцем виконання договору № 12/19 від 09.07.2019 р. є місто Бровари Київської області, то дана справа підсудна господарському суду Київської області на підставі ч. 5 ст. 29 Господарського процесуального кодексу України, з огляду на що, клопотання відповідача, яке викладене у відзиві на позовну заяву, в якому він просить суд передати справу на розгляд до господарського суду Житомирської області, задоволенню не підлягає.
Клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідно до ч. 5 ст. 252 ГПК України сторонами до суду не подано.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності суд
ВСТАНОВИВ:
09.07.2019 р. між Виконавчим комітетом Броварської міської ради Київської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна» укладено договір № 12/19 на право користування місцем (-ями) розташування об`єктів зовнішньої реклами.
У відповідності до умов цього договору та на виконання «Типових правил розміщення зовнішньої реклами», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. № 2067 (із змінами) на підставі відповідного протоколу інвестиційної ради про встановлення пріоритету на місце (-я) для розміщення об`єкту (-ів) зовнішньої реклами, дозволу (-ів) на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці, наданого (-их) на підставі рішення виконавчого комітету Броварської міської ради, розповсюджувачеві зовнішньої реклами надається право користування місцем (-ями) для розміщення об`єкту (-ів) зовнішньої реклами (ОЗР), який (-і) перебуває (-ють) у комунальній власності територіальної громади м. Бровари (право користування), за умов повного дотримання розповсюджувачем зовнішньої реклами цього договору та Порядку розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Бровари, затвердженого рішенням Броварської міської ради від 01.12.2005 року № 850-39-04, з наступними змінами та доповненнями (Порядок), а розповсюджувач зовнішньої реклами зобов`язується користуватися наданим йому правом користування, своєчасно та згідно з умовами цього договору перераховувати плату за право користування виключно на окремий поточний рахунок виконавчого комітету Броварської міської ради, належним чином, своєчасно та у повному обсязі виконувати свої обов`язки за цим договором та не зловживати наданими розповсюджувачу зовнішньої реклами правами (п. 1.1 договору).
Відповідно до п. 2.1.2 договору робочий орган має право проводити обстеження місць для розміщення ОЗР протягом всього строку дії даного договору. У разі виявлення встановленого ОЗР без дозволу на його розміщення, а також інших порушень, в т.ч. умов оплати, робочий орган письмово інформує про це розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк.
Згідно з п. 2.4.8 договору розповсюджувач зовнішньої реклами зобов`язується своєчасно сплачувати кошти за право користування місцем (-ями) розташування об`єктів зовнішньої реклами.
Пунктом 3.1 договору встановлено, що розмір плати на право користування місцем (-ями) розташування ОЗР встановлюється відповідно до затвердженого Порядку та сплачується розповсюджувачем зовнішньої реклами протягом поточного календарного місяця на підставі додатку до договору.
За неповний місяць оплата здійснюється пропорційно періоду користування місцем (-ями) розташування ОЗР (п. 3.2 договору).
Відповідно до п. 3.4 договору оплата здійснюється з дати підписання договору, на кожне окреме місце для розташування ОЗР, вказане у додатку до цього договору.
Цей договір набирає чинності з дати підписання сторонами та діє до 09.07.2024 р. (п. 5.1 договору).
Пунктом 8.1 договору встановлено, що невід`ємною частиною договору є додаток до договору на право тимчасового користування місцем розміщення ОЗР та встановлення пріоритету.
Рішенням Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 09.07.2019 р. № 811 «Про надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами» надано дозволи на розміщення зовнішньої реклами (лайтпостери) Товариству з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна» на зупинках громадського транспорту терміном до 09.07.2024 р., а саме:
- «Порошинка» (на Київ), вул. Київська 2 шт.;
- «Школа № 5» (на Київ), вул. Київська 2 шт.;
- «ТД «Ліза» (на Торгмаш), вул. Гагаріна, 14 2 шт.
На підставі вказаного рішення 10.07.2019 р. Управлінням містобудування та архітектури Броварської міської ради надано дозволи Товариству з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна» на розміщення зовнішньої реклами зі строком дії до 09.07.2024 р., а саме:
- дозвіл № 21/19 від 10.07.2019 р. на розташування рекламного засобу лайтпостеру (1275 х 1875) за адресою: 07400, Київська обл., м. Бровари, зупинка громадського транспорту «Порошинка» (на Київ), вул. Київська;
- дозвіл № 22/19 від 10.07.2019 р. на розташування рекламного засобу лайтпостеру (1275 х 1875) за адресою: 07400, Київська обл., м. Бровари, зупинка громадського транспорту «Порошинка» (на Київ), вул. Київська;
- дозвіл № 23/19 від 10.07.2019 р. на розташування рекламного засобу лайтбоксу (1275 х 1875) за адресою: 07400, Київська обл., м. Бровари, зупинка громадського транспорту «Школа № 5» (на Київ), вул. Київська;
- дозвіл № 24/19 від 10.07.2019 р. на розташування рекламного засобу лайтбоксу (1275 х 1875) за адресою: 07400, Київська обл., м. Бровари, зупинка громадського транспорту «Школа № 5» (на Київ), вул. Київська;
- дозвіл № 25/19 від 10.07.2019 р. на розташування рекламного засобу лайтбоксу (1275 х 1875) за адресою: 07400, Київська обл., м. Бровари, зупинка громадського транспорту «ТД «Ліза» (на Торгмаш), вул. Гагаріна, 14;
- дозвіл № 26/19 від 10.07.2019 р. на розташування рекламного засобу лайтбоксу (1275 х 1875) за адресою: 07400, Київська обл., м. Бровари, зупинка громадського транспорту «ТД «Ліза» (на Торгмаш), вул. Гагаріна, 14.
Додатком до договору на право користування місцем розташування ОЗР від 09.07.2019 р. № 12/19 визначений, зокрема коефіцієнт диференціації базового тарифу у залежності від зони розміщення ОЗР та розмір плати за місяць з урахуванням коефіцієнту диференціації, який загалом становить 1260,00 грн в місяць.
За своєю правовою природою договір № 12/19 від 09.07.2019 р. на право користування місцем (-ями) розташування об`єктів зовнішньої реклами є договором про надання послуг.
Відповідно до ч. 1 ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Згідно з ч. 1 ст. 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
Пунктом 9 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про рекламу» встановлено, що зовнішня реклама реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях-рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. № 2067, зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.
Пунктом 24 Типових правил розміщення зовнішньої реклами встановлено, що виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.
Як вже зазначалось, на підставі рішення Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 09.07.2019 р. № 811 «Про надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами» Управлінням містобудування та архітектури Броварської міської ради надано дозволи Товариству з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна» на розміщення зовнішньої реклами зі строком дії до 09.07.2024 р.
Відповідно до п. 3.4 договору оплата здійснюється з дати підписання договору, на кожне окреме місце для розташування ОЗР, вказане у додатку до цього договору.
Таким чином, починаючи з дати підписання договору № 12/19 від 09.07.2019 р. у відповідача виникло зобов`язання з оплати за право на користування місцями розташування об`єктів зовнішньої реклами.
Згідно з п. 32 Типових правил розміщення зовнішньої реклами плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, - на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою).
Пунктом 4.3 Порядку розміщення об`єктів зовнішньої реклами в місті Бровари, затвердженого рішенням Броварської міської ради від 01.12.2005 р. № 850-39-04 (з подальшими змінами), встановлено, що визначення розміру плати за право користування місцями (для розміщення ОЗР), що знаходяться у комунальній власності, здійснюється з урахуванням Рекламно-інформаційного зонування м. Бровари (додаток 3) та відповідно до Порядку визначення розміру плати за право користування місцями (для розміщення об`єктів зовнішньої реклами), які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Бровари (додаток 4).
Відповідно до п. 1 Порядку визначення розміру плати за право користування місцями (для розміщення об`єктів зовнішньої реклами), які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Бровари, який є додатком 4 до Порядку розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Бровари, плата за право користування місць (для розміщення об`єктів зовнішньої реклами), які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Бровари, складається з базових тарифів (таблиця 1) та коригуючих коефіцієнтів (таблиця 2), на які послідовно перемножується базовий тариф.
Таблиця 1 вказаного Порядку визначає базові тарифи для спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, які розміщені на комунальній власності міста, а таблиця 2 Порядку визначає коефіцієнти диференціації базового тарифу у залежності від зони розміщення ОЗР.
Як вже зазначалось, додатком до договору на право користування місцем розташування ОЗР від 09.07.2019 р. № 12/19 визначений, зокрема коефіцієнт диференціації базового тарифу у залежності від зони розміщення ОЗР та розмір плати за місяць з урахуванням коефіцієнту диференціації.
Відповідно до вказаного додатку відповідач зобов`язаний щомісячно сплачувати позивачу плату на право користування місцями розташування ОЗР за договором № 12/19 від 09.07.2019 р. у сумі 1260,00 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідачем порушено зобов`язання зі сплати за право користування місцями розташування об`єктів зовнішньої реклами, встановлене у п.п. 2.4.8, п. 3.4 договору, у зв`язку з чим у відповідача виникла заборгованість у сумі 59843,00 грн.
Заперечуючи проти позову, відповідач посилається на те, що додаток підписаний позивачем до договору № 12/19 на право користування місцями розташування об`єктів зовнішньої реклами від 09.07.2019 р. в односторонньому порядку, є нікчемним, оскільки він не підписаний обома сторонами, а також він є незаконним, оскільки суперечить положенням таблиці № 1 Порядку.
Крім того, відповідач посилається на те, що додаток до договору йому не направлявся, з його змістом він ознайомлений не був. Відповідач вважає, що між сторонами не було досягнуто згоди щодо розміру плати за право користування об`єктами зовнішньої реклами у місті Бровари, а тому договір не був укладений сторонами, а сплачені відповідачем кошти рахуються як такі, що отримані позивачем без достатньої правової підстави.
Порядок розміщення об`єктів зовнішньої реклами в місті Бровари, затверджений рішенням Броварської міської ради від 01.12.2005 р. № 850-39-04 (з подальшими змінами), регулює здійснення діяльності і розміщення у місті Бровари зовнішньої реклами з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища, тощо.
Договір на право користування місцем (-ями) розташування об`єктів зовнішньої реклами разом із додатком до нього є додатком № 5 до Порядку розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Бровари.
Додатком № 5 до Порядку розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Бровари не передбачено підписання додатку до договору на право користування місцем (-ями) розташування об`єктів зовнішньої реклами розповсюджувачем зовнішньої реклами, тобто в даному випадку відповідачем.
Судом встановлено, що додаток до договору на право користування місцем розташування ОЗР від 09.07.2019 № 12/19 підписаний начальником управління містобудування та архітектури головним інспектором міста Батинчук С.М. та начальником відділу з питань містобудівної діяльності та реклами управління містобудування та архітектури Музикою Л.О., що відповідає Порядку розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Бровари.
Відповідно до ч. 1 ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Згідно з ч. 1 ст. 648 Цивільного кодексу України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.
Відповідно до ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Згідно з ч. 1 ст. 640 Цивільного кодексу України договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції.
Договір № 12/19 від 09.07.2019 р. на право користування місцем (-ями) розташування ОЗР підписаний представниками Виконавчого комітету Броварської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна», та скріплений печатками.
Відповідно до п. 7.5 договору повноважні представники сторін своїми підписами підтверджують про досягнення згоди щодо всіх істотних умов договору.
Частиною 1 ст. 632 Цивільного кодексу України встановлено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.
У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Згідно з ч. 1 ст. 207 Цивільного кодексу України у разі якщо зміст правочину зафіксований у кількох документах, зміст такого правочину також може бути зафіксовано шляхом посилання в одному з цих документів на інші документи, якщо інше не передбачено законом.
За змістом договору № 12/19 від 09.07.2019 р. сторони зокрема узгодили, що відповідач зобов`язується своєчасно та згідно з умовами цього договору перераховувати плату за право користування виключно на окремий поточний рахунок виконавчого комітету Броварської міської ради (п. 1.1 договору).
Пунктом 3.1 договору сторони узгодили, що розмір плати на право користування місцем (-ями) розташування ОЗР встановлюється відповідно до затвердженого Порядку та сплачується розповсюджувачем зовнішньої реклами протягом поточного календарного місяця на підставі додатку до договору.
Згідно з п. 8.1 договору невід`ємною частиною договору є додаток до договору на право тимчасового користування місцем розміщення ОЗР та встановлення пріоритету.
Таким чином, відповідачу на час підписання договору № 12/19 від 09.07.2019 р. на право користування місцем (-ями) розташування ОЗР було відомо, що оплата за вказаним договором здійснюється на підставі додатку до договору, який є невід`ємною частиною договору, з огляду на що твердження відповідача про те, що додаток до договору йому не направлявся та з його змістом він не ознайомлений, є необґрунтованими.
Заперечуючи проти позову, відповідач також посилається на те, що позивач під час здійснення розрахунку боргу помилково вважає, що рекламні конструкції відповідача є такими, що стоять окремо, а також вони не є триедрами (тригранними конструкціями, що стоять окремо), і таким чином, неправомірно застосовує у якості ставки плати за право користування місць для розміщення зовнішньої реклами п. 4 таблиці 1 додатку 4 до Порядку визначення плати за право користування місцями (для розміщення об`єктів зовнішньої реклами), які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Бровари, затвердженого рішенням Броварської міськради від 11.05.2017 р. № 556-28-07, у той час, як має застосовувати ставку згідно п. 5 таблиці 1 додатку 4 до зазначеного Порядку.
Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Як вже зазначалось, додатком до договору на право користування місцем розташування ОЗР від 09.07.2019 р. № 12/19, який є невід`ємною частиною договору № 12/19 від 09.07.2019 р., визначено, що плата відповідача за право на користування місцями розташування ОЗР становить 1260,00 грн в місяць.
У відзиві на позовну заяву відповідач зазначає, що розмір плати Товариства з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна» за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами становить 210,00 грн.
Таким чином, за твердженнями відповідача, він зобов`язаний був сплатити позивачу за право на користування місцями розташування ОЗР, зокрема у 2019 році 1205,81 грн (155,81 грн + 210 грн х 5 міс.), у 2020 році 2520,00 грн (210 грн х 12 міс.), у 2021 році 2520,00 грн (210 грн х 12 міс.), а всього 6245,81 грн, в той час як станом на грудень 2021 року відповідачем вже було сплачено позивачу 11235,00 грн, що не заперечується сторонами.
Отже твердження відповідача про те, що зі змістом додатку до договору він не був ознайомлений, та про те, що розмір плати відповідача за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами становить 210,00 грн, є суперечливими.
Також, відповідачем до відзиву додані листи від 19.07.2021 р. № 2-6/3970 та від 27.10.2021 р. № 2-6/4994 Виконавчого комітету Броварської міської ради Броварського району Київської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна», в яких позивач зазначав, що загальна сума щомісячного платежу складає 1260,00 грн.
Крім того, до відзиву на позовну заяву відповідачем долучені, зокрема Рішення Виконавчого комітету Ужгородської міської ради від 30.05.2012 р. № 164, Порядок розміщення зовнішньої реклами у м. Ужгороді та додатки до вказаного Порядку, в той час як предметом спору у даній справі є стягнення з відповідача заборгованості за право на користування місцями розташування об`єктів зовнішньої реклами, розміщених у місті Бровари Київської області.
Відповідно до п. 4.1 Порядку розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Бровари плата за право користування місцями для розміщення ОЗР, що знаходяться у комунальній власності, здійснюється протягом поточного місяця розповсюджувачем зовнішньої реклами на окремий поточний рахунок.
Відповідно до дозволів № 21/19 від 10.07.2019 р., № 22/19 від 10.07.2019 р., № 23/19 від 10.07.2019 р., № 24/19 від 10.07.2019 р., № 25/19 від 10.07.2019 р. та № 26/19 від 10.07.2019 р. на розташування рекламних засобів, виданих Товариству з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна», та п.п. 3.4, 5.1 договору відповідач мав право користування місцями розташування ОЗР у період з 09.07.2019 р. по 09.07.2024 р.
Звертаючись із даним позовом, позивач зазначає, що станом на 01.05.2024 р. заборгованість по договору становить 59843,00 грн, про що вказано в позовній заяві, хоча в розрахунку заборгованості позивач зазначає період з 09.07.2019 р. по 09.07.2024 р.
Отже в предмет доказування у даній справ входить встановлення розміру плати за право користування місцями для розміщення ОЗР станом на 01.05.2024 р. (в межах заявлених позовних вимог).
Оскільки у липні 2019 року відповідач користувався місцями розташування ОЗР неповний місяць, а саме 23 дні з 31-го дня, то згідно з п. 3.2 договору оплата за вказаний місяць нараховується пропорційно періоду користування та становить 934,84 грн (1260 грн х 23 дні / 31 день), а не 935,00 грн як зазначає позивач.
Крім того, станом на 01.05.2024 р. відповідач ще не був таким, що прострочив виконання зобов`язання з оплати за право користування місцями для розміщення ОЗР у травні 2024 р., оскільки пунктом 4.1 Порядку встановлено, що оплата здійснюється протягом поточного місяця, тобто до 31.05.2024 р.
Отже у відповідача виникло зобов`язання з оплати позивачу за право на користування місцями розташування ОЗР за період з 09.07.2019 р. по 30.04.2024 р. у загальній сумі 72754,84 грн, з яких:
- 7234,84 грн (934,84 грн + 1260 грн х 5 міс.) за 2019 рік;
- 15120,00 грн (1260 грн х 12 міс.) за 2020 рік;
- 15120,00 грн (1260 грн х 12 міс.) за 2021 рік;
- 15120,00 грн (1260 грн х 12 міс.) за 2022 рік;
- 15120,00 грн (1260 грн х 12 міс.) за 2023 рік;
- 5040,00 грн (1260 грн х 4 міс.) за 2024 рік.
Відповідачем частково сплачено позивачу за право на користування місцями розташування ОЗР у сумі 12912,00 грн. Доказів оплати наданих позивачем послуг за договором № 12/19 від 09.07.2019 р. на більшу суму відповідачем не надано.
Згідно з приписами статтей 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Отже оскільки заборгованість відповідача перед позивачем за договором № 12/19 від 09.07.2019 р. у сумі 59842,84 грн (72754,84 грн - 12912,00 грн) станом на час прийняття рішення не погашена, розмір вказаної заборгованості відповідає фактичним обставинам справи, то позовна вимога про стягнення з відповідача 59843,00 грн заборгованості підлягає задоволенню частково на суму 59842,84 грн.
Відповідно до вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 240-241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дозор Україна» (10029, Житомирська обл., місто Житомир, вул. Лесі Українки, будинок 43-А, код 36548816) на користь Виконавчого комітету Броварської міської ради Броварського району Київської області (07400, Київська обл., Броварський р-н., м. Бровари, вул. Героїв України, 15, код 04054932) 59842,84 грн (п`ятдесят дев`ять тисяч вісімсот сорок дві грн 84 коп.) боргу та 3027,99 грн (три тисячі двадцять сім грн 99 коп.) судового збору.
2. В іншій частині позову відмовити.
Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України, та може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання апеляційної скарги відповідно до ст. ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено 25.12.2024 р.
Суддя О.О. Рябцева
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2024 |
Оприлюднено | 26.12.2024 |
Номер документу | 124038220 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд Київської області
Рябцева О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні