Постанова
від 31.10.2024 по справі 569/18351/23
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/18351/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2024 року м.Рівне

Суддя Рівненського міського суду Крижова О.Г. з участю представника Рівненської митниці Опанасика С., розглянувши матеріали про порушення митних правил, які надійшли з Рівненської митниці ДМС України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Дубно, громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

15.07.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_1 (паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_2 ) ввіз на митну територію України товар «легковий автомобіль марки «MERCEDES-BENZ», модель «GLE350», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_3 ».

Переміщення транспортного засобу через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204020/2021/247740 від 14.07.2021 року.20.07.2021 року особою уповноваженою на роботу з митницею (декларантом) ТОВ «МІ-7» ОСОБА_2 у Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204020/2021/249654 для здійснення митного оформлення товару «легковий автомобіль марки «MERCEDES-BENZ», модель «GLE350», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_3 » з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою (інвойс) №210714.5858-ACE_MAK від 14.07.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 від 24.03.2017 року, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №240321/2021 від 24.03.2021 року, тощо.

Підставою для оформлення митної декларації типу ІМ40ЕЕ № UA204020/2021/24774 від 14.07.2021 року та митної декларацію типу ІМ40ДЕ №204020/2021/249654 від 20.07.2021 року були товаросупровідні документи, надані декларанту ТзОВ «МАКСОР ГРУП».За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію «ACERIUS INVESTMENTS LIMITED» (Cyprus, Nicosia 1075, Chytron,1), отримувачем ТзОВ «МАКСОР ГРУП» (код ЄДРПОУ 420424472, Волинська область, м. Луцьк, вул.Рівненська буд. 54).

Відповідно до комерційного рахунку (інвойса) №210714.5858-ACE_MAK від 14.07.2021 року, вартість товару «легковий автомобіль марки «MERCEDES-BENZ», модель «GLE350», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_3 » становить 9500 EUR (або еквівалент 304297,35грн.). Митну вартість за митною декларацією від 20.07.2021р. №UA204020/2021/249654 декларантом заявлено за другорядним методом на рівні 20100 EUR (або еквівалент 643829,13грн), що значно менше від ціни товару згідно копій документів, наданих митними органами Федеративної Республіки Німеччини.

16.06.2023 року на Рівненську митницю надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 16.06.2023 року вих. №26/26-04/7.13/1479, яким надіслана відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні на митну територію України транспортних засобів на адресу ТОВ «Максор Груп»(код ЄДРПОУ 42042472, м. Луцьк, вул. Рівненська, буд.54), в тому числі «легковий автомобіль марки «MERCEDES-BENZ» модель «GLE350» ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_3 ».

Митними органами Федеративної Республіки Німеччина надіслано копію експортної митної декларації від 15.07.2021 №21DE740254998317E7, за результатом аналізу якої встановлено наступне.

Продавцем та експортером товару «легковий автомобіль марки «MERCEDES-BENZ», модель «GLE350» ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_3 » зазначено «BISGIN MAHMUT» (Pfauenstr. 7 89407 Dillingen a.d. Donau DE).

Покупцем та отримувачем товару вказаний Oleksandr Sverdlik (Sadova Nr 43 35154 Ozliiv UA). Експорт товару з території Європейського Союзу здійснювався на умовах поставки EXW Dillingen. Статистична вартість товару відповідно до копії експортної митної декларації від 15.07.2021 №21DE740254998317E7 37500 EUR (або еквівалент 1201173,75 грн.).

Також, відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_4 від 24.03.2017 року, який виданий компетентними органами Федеративної Республіки Німеччина, у графі С зазначено, що власником автомобіля є гр. ОСОБА_3 (Sadova Nr 43 35154 Ozliiv UA ).

Отже, громадянин ОСОБА_1 особисто придбав вищезазначений транспортний засіб, який в подальшому перемістив на митну територію України.

Під час переміщення через митний кордон України транспортного засобу «легковий автомобіль марки «MERCEDES-BENZ», модель «GLE350», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_3 », гр. ОСОБА_1 надав митним органам України документ (рахунок-фактуру (інвойс) №210714.5858-ACE_MAK від 14.07.2021 року), який містить недостовірні відомості щодо продавця, покупця та вартості транспортного засобу та свідомо приховав від митних органів України під час митного контролю реальну вартість транспортного засобу, і не надав митним органам документи, що містять інформацію стосовно дійсної вартості товару.

При цьому, гр. ОСОБА_1 надав документи, що містять недостовірну інформацію стосовно відправника, отримувача та вартості автомобіля марки «MERCEDES-BENZ», модель «GLE350», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_3 .

Вчинення таких дій гр. ОСОБА_1 призвело до неправомірного зменшення розміру платежів на загальну суму 169739,31грн.

Підставою для переміщення товару через митний кордон є визначені нормативними актами документи без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до п. 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Підпунктом г, п.1, ч1. ст. 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.

Постановою Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (із змінами і доповненнями) визнано, що підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , вчинив дії, спрямовані на переміщення товару «легковий автомобіль марки «MERCEDES-BENZ», модель «GLE350», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_3 », вартістю 1201173,75 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, отримувача, комерційних умов поставки, фактурної та статистичної вартості товару та надав з цією метою митному органу документи, а саме, документ купівлі-продажу (інвойс) №210714.5858-ACE_MAK від 14.07.2021 року.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил передбачені частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

В судовомузасіданні ОСОБА_1 просив направити справу на додаткову перевірку.

Представник Рівненської митниці в судовому засіданні матеріали про порушення митних правил підтримав і просить застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, передбачене санкцією статті, за якою кваліфіковано її дії.

Заслухавши доводи представника митниці на підтримання протоколу про порушення митних правил, перевіривши доводи захисника та матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно дост.487 МК Українипровадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно ст.ст.245,280 КУпАПодним з завдань провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.

Статтею 489 МК Українивстановлено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати чи було вчинено адміністративнеправопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності,а також інші обставини, які мають значення для справи.

Диспозицією ч. 1ст. 483 МК Українипередбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих витрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

За змістом даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватись в т.ч. шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані.

Так, підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів, тощо.

Відповідно до абзацу 2 пункту 6Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року № 8, підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Як вбачається зі складеного відносно ОСОБА_1 протоколу про порушення митних правил від 06 вересня 2023 року, наявність в його діях ознак порушення митних правил, передбаченихч. 1ст. 483 МК України, митними органами пов`язується з поданням органу доходів і зборів (Invoice) від 14.07.2021 року №210714.5858-АСЕ_МАК, виданого компанією продавцем «Acerious Investvtnns Limited» для покупця ТОВ «Максор Групп». Згідно відповіді уповноважених осіб ТОВ «Максор Групп» на запит, повідомлено, що 28 липня 2021 року транспортний засіб «MERCEDES-BENZ», модель «GLE350», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_3 » був проданий для третьої особи за 477000 грн..

Відправником товару відповідно до митних декларацій типу ІМ40ЕЕ№UA204020/2021/247740, ІМ40ДЕ№UA204020/2021/249654 заявлено компанію «Acerious Investvtnns Limited», отримувачем ТОВ «Максор Групп». Згідно наданих копій документів ціна продажу транспортного засобу, оформленого за даною даною митною декларацією становить 9500 EUR,

Разом з тим, в матеріалах проваджень відносно ОСОБА_1 відсутні будь-які відомості щодо підроблення рахунка чи інформацію, що документ містить внесені неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ним посвідчуються.

За змістом вимогст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справи, має право винести постанову про проведення додаткової перевірки.

Оскільки названі вище недоліки не можуть бути усунуті при розгляді справи, то справу слід повернути до митного органу для проведення додаткової перевірки.

Під час додаткової перевірки необхідно перевірити вказані обставини, оскільки результати їх перевірки можуть вплинути на висновок щодо встановлення наявності чи відсутності в діях ОСОБА_1 складу інкримінованого правопорушення.

На підставі наведеного та керуючись ст. 6 ЄКПЛ,ст. 294 КУпАП, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Справу про порушення митних правил, передбачених ч.1ст. 483 МК Україниу відношенні ОСОБА_1 повернути до Рівненської митниціДМС України для проведення додаткової перевірки.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справ протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя підпис

Суддя Рівненського міського суду Оксана КРИЖОВА

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення31.10.2024
Оприлюднено27.12.2024
Номер документу124045833
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —569/18351/23

Постанова від 31.10.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Постанова від 17.05.2024

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 17.05.2024

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 10.01.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні