Рішення
від 25.12.2024 по справі 320/14145/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 грудня 2024 року № 320/14145/24

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Білоноженко М.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» до Антимонопольного комітету України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Автомобілі-Харків» про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (61052, м. Харків, вул. Конторська, 35, код ЄДРПОУ 40848524) звернулось до Київського окружного адміністративного суду із позовом до Антимонопольного комітету України (03035, м. Київ, вул. Митрополита В.Липківського, 45, код ЄДРПОУ 00032767), третя особа ТОВ «Автомобілі-Харків» (61124, Харківська область, м. Харків, вулиця Зернова, 55Б, кв. 24, код ЄДРПОУ 37458472), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.02.2024 р. № 3055-р/пк-пз.

В обгрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що позивачем не було порушено норми чинного законодавства та не пред`явлено дискримінаційних умов, оскільки виконавцем послуг з управління побутовими відходами може бути будь-який суб`єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми чи форми власності, проте який обов`язково визначений органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах.

Ухвалою суду від 02 травня 2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач, не погоджуючись із доводами позивача, надав відзив на позовну заяву, в якому вказав, що рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.02.2024 р. № 3055-р/пк-пз є законним і обґрунтованим, оскільки при прийнятті оскаржуваного рішення відповідач встановив, що взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які є визначеними виконавцями послуг з вивезення побутових відходів у м. Харкові, відповідно до вимог законодавства, що є дискримінаційними по відношенню до інших суб`єктів господарювання.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2024 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Автомобілі-Харків».

Третя особа своїм правом на подання пояснень відносно предмету спору не скористалась, письмових пояснень до суду не надала.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2024 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача у розгляді справи за правилами загального позовного провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Позивачем за допомогою електронної системи закупівель було оголошено про проведення відкритих торгів за предметом «Послуги з поводження з побутовими відходами (перевезення, захоронення)» (Код за ДК 021:2015 - 90510000-5 Утилізація/ видалення сміття).

Відповідно до тендерної документації надання послуг з поводження з побутовими відходами (перевезення, захоронення) повинно здійснюватися відповідно до Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року Nє2320-IX, Правил надання послуг з управління побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2023 року № 835, Правил благоустрою території міста Харкова, затверджених рішенням 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16.11.2011 № 504/11 та інших нормативно - правових актів України, а до переліку документів, що мають бути надані учасником закупівлі, включено документ, що підтверджує визначення Учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Автомобілі-Харків" через електронну систему закупівель до органу оскарження була подана скарга від 06 лютого 2024 № UA-2024-02-02-012034-a.c щодо порушення позивачем порядку проведення процедури закупівлі, в якій просило зобов`язати Замовника виключити зазначену вимогу тендерної документації.

Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.02.2024 р. № 3055-р/пк-пз скаргу задоволено, вимогу щодо надання документу, який підтверджує визначення Учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові, визнано дискримінаційною та зобов`язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із даним позовом, при вирішення якого суд виходить із наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади врегульовані Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 922-VIII), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Статтею 5 Закону № 922-VIII визначено принципи здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Приписами частини першої статті 18 Закону № 922-VIII передбачено, що Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов`язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.

Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України «Про Антимонопольний комітет України».

За змістом частини шістнадцятої статті 18 Закону № 922-VIII орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель станом на момент подання скарги, та інформації, одержаної за скаргою.

Для розгляду скарг орган оскарження має право запитувати і отримувати в електронному вигляді у замовників, учасників процедури закупівлі, контролюючих органів, Уповноваженого органу, інших осіб відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедур закупівель. Порядок організації формування таких запитів та отримання інформації через електронну систему закупівель визначається Регламентом роботи Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Замовники, учасники процедури закупівлі, контролюючі органи, Уповноважений орган, інші особи протягом трьох робочих днів з дня отримання запиту органу оскарження, але не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги, повинні подати до органу оскарження шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедур закупівель.

Інформація, документи та інші матеріали, які суб`єкт оскарження та/або замовник вважають необхідними долучити до розгляду скарги, повинні бути подані не пізніше ніж за три робочі дні до дати розгляду скарги Комісією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель через електронну систему закупівель. Зазначена інформація, документи та матеріали подаються в електронному вигляді з накладенням кваліфікованого електронного підпису, що вважається таким відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», шляхом заповнення електронних форм з окремими полями.

Згідно з частинами вісімнадцятою - двадцять четвертою 18 Закону № 922-VIII за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:

1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);

2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов`язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз`яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає обґрунтоване рішення, в якому зазначаються:

1) висновок органу оскарження про наявність або відсутність порушення процедури закупівлі;

2) висновок органу оскарження про задоволення скарги повністю чи частково або про відмову в її задоволенні;

3) підстави та обґрунтування прийняття рішення;

4) у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково - зобов`язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.

Рішення органу оскарження містить таку інформацію: 1) найменування органу оскарження; 2) короткий зміст скарги; 3) мотивувальну частину рішення; 4) резолютивну частину рішення; 5) строк оскарження рішення.

Протягом одного робочого дня після прийняття рішення за результатами розгляду скарги орган оскарження в електронній системі закупівель надає інформацію про резолютивну частину рішення та протягом трьох робочих днів з дня його прийняття розміщує рішення в електронній системі закупівель. Рішення за результатами розгляду скарги відразу після розміщення в електронній системі закупівель автоматично оприлюднюється в електронній системі закупівель і надсилається суб`єкту оскарження та замовнику.

Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов`язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.

Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб`єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.

Право на оскарження не обмежує права суб`єкта оскарження на звернення до суду без попереднього звернення до органу оскарження.

За результатами розгляду скарги ТОВ «Автомобілі-Харків» відповідач дійшов висновку, що у тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови, які обмежують конкуренцію серед суб`єктів господарювання.

А саме: у Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» встановлено вимоги, яким має відповідати Учасник процедури закупівлі: «Послуга полягає в завантаженні силами Замовника у контейнери 1,1 м3, вивезення Виконавцем транспортним засобом або транспортними засобами побутових відходів та забезпечення остаточного їх захоронення (розміщення) у спеціально відведених місцях чи об`єктах таким чином, щоб довгостроковий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини не перевищував установлених нормативів.

Суд, дослідивши обставини справи і проаналізувавши наявні докази, не погоджується із такими висновками відповідача з огляду на наступне.

Надання послуг з поводження з побутовими відходами (перевезення, захоронення) повинно здійснюватися відповідно до Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року N2320-IX, Правил надання послуг з управління побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2023 року № 835, Правил благоустрою території міста Харкова, затверджених рішенням 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16.11.2011 Nє 504/11 та інших нормативно - правових актів України.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з відходами» від 02.07.2015 №580-VIII збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.

Надавач послуг повинен бути визначеним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до частин 1, 2, 3, 5 статті 33 Закону України «Про управління відходами» послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту.

До складу послуги з управління побутовими відходами входять операції із збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів.

Суб`єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Виконавчий орган місцевої ради на конкурсних засадах може визначити декількох суб`єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність із збирання та перевезення побутових відходів, на території територіальної громади за великогабаритні, ремонтні, небезпечні).

Виконавцем послуги з управління побутовими відходами є суб`єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку, або адміністратор послуги з управління побутовими відходами.

Згідно ч. 1 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: 1) споживачі (індивідуальні та колективні): 2) управитель; 3) виконавці комунальних послуг.

Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавцем комунальної послуги з управління побутовими відходами є адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а у разі його відсутності визначений у встановленому законодавством порядку суб`єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів.

Пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про управління відходами», передбачено, що виконавчі органи місцевих рад визначають комунальне підприємство - адміністратора послуги з управління побутовими відходами у строк не більше шести місяців з дня набрання чинності цим Законом.

До визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб`єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку.

Суб`єкти господарювання, визначені виконавцями послуг з вивезення побутових відходів, що на момент набрання чинності цим Законом мають чинний договір на надання відповідних послуг з органами місцевого самоврядування, повинні переукласти такий договір з адміністратором (у разі його визначення). Договір про надання послуги з управління побутовими відходами перекладається на той самий строк, на який він був укладений з органом місцевого самоврядування.

Так, у 2020 році було проведено конкурс щодо визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів та визначено підприємства, уповноважені надавати вищезазначені послуги на території м. Харкова, а саме: КП «Комплекс з вивозу побутових відходів» та ТОВ «ХАРКІВ ЕКОРЕСУРС». Результати конкурсу затверджено рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 р. № 248.

Також, рішеннями Виконавчого комітету Харківської міської ради визначено тарифи на відповідні послуги.

В свою чергу, в силу ч. 1 ст. 144 Конституції України, рішення органів місцевого самоврядування є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Частиною 1 ст. 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

Обов`язок використання суб`єктами господарювання державних регульованих цін, за їх наявності, також визначений у ч. 1 ст. 10 Закону України «Про ціни та ціноутворення».

Таким чином, суд вважає, що позивачем, як замовником послуги, не було порушено норми чинного законодавства та не пред`явлено дискримінаційні умови, оскільки виконавцем послуги з управління побутовими відходами може бути будь-який суб`єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми чи форми власності, однак який обов`язково визначений органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах.

Виконавців послуг було визначено у встановленому чинним законодавством України порядку органом місцевого самоврядування та затверджено відповідним рішенням, яке не скасовано, недійсним не визнано та є чинним на момент проведення процедури торгів.

Отже, Замовником до тендерної документації було правомірно включено вимогу про те, що «надавач послуг повинен бути визначеним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до законодавства».

Крім того, суд звертає увагу, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Автомобілі- Харків» мало змогу взяти участь у конкурсі на визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів, де документально підтвердити відповідність критеріям та характеристикам, необхідних для надання послуг з вивезення побутового сміття у м. Харків.

Як зазначає третя особа ТОВ «Автомобілі-Харків» звернулось до Харківської міської ради з листом про можливість надання учаснику статусу виконавця послуг, однак відповіді не отримав.

При цьому, суд зауважує, що виконавчим комітетом Харківської міської ради було перевірено відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, а саме: наявна кількість та технічна база (наявне спеціальне транспортне обладнання, необхідна кількість та характеристика, наявна власна ремонтна база та парк контейнерів, можливість самостійного проведення технічного обслуговування транспортного засобу), визначена вартість надання послуг, наявний досвід надання послуг з вивезення побутових відходів, кількість працівників відповідної кваліфікації, яких буде достатньо для надання послуг на визначених територіальних межах.

Саме у зв`язку з попередньою перевіркою кваліфікації учасника на відповідному конкурсі, позивач в тендерній документації не вимагав від Учасників процедури закупівлі надавати документи для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та інформації щодо наявності транспортних засобів спеціального призначення для збирання та перевезення відповідного виду побутових відходів, щодо підтримання належного санітарного стану транспортних засобів спеціального призначення для збирання та перевезення побутових відходів, щодо зберігання транспортних засобів спеціального призначення для перевезення побутових відходів, щодо можливості проведення контролю за технічним станом транспортних засобів спеціального призначення, виконання регламентних робіт з їх технічного обслуговування та ремонту, щодо наявності медичного персоналу для проведення щоденних медичних оглядів водіїв, інформації щодо наявності контейнерів певного виду для збирання побутових відходів тощо.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимога відповідача щодо виключення критерію про «надання інформації та підтверджуючих документів учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем послуги на території м. Харкова» є необґрунтованою, а твердження про її обмежуючий конкуренцію та дискримінаційний характер, безпідставними.

Таким чином, рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.02.2024 р. № 3055-р/пк-пз є протиправним і таким, що підлягає скасуванню.

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (частина 1статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України).

Враховуючи викладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи вимоги законодавства України, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2422,40 грн, що підтверджується наявною у справі квитанцією від 19.03.2024.

Враховуючи задоволення позову, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 2422,40 грн, підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень -Антимонопольного комітету України.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (61052, м. Харків, вул. Конторська, 35, код ЄДРПОУ 40848524) задовольнити повністю;

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.02.2024 р. № 3055-р/пк-пз.

Стягнути на користь Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (61052, м. Харків, вул. Конторська, 35, код ЄДРПОУ 40848524) сплачений судових збір у розмірі 2422,40 (дві тисячі чотириста двадцять дві грн 40 коп) за рахунок бюджетних асигнувань Антимонопольного комітету України (03035, м. Київ, вул. Митрополита В.Липківського, 45, код ЄДРПОУ 00032767).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Білоноженко М.А.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2024
Оприлюднено27.12.2024
Номер документу124048955
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —320/14145/24

Рішення від 25.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні