Ухвала
від 25.12.2024 по справі 320/60819/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про відмову в забезпеченні позову

25 грудня 2024 року м. Київ № 320/60819/24

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Шевченко А.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Павутина-Інтернет» про забезпечення позову, подану в межах адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Павутина-Інтернет» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Павутина-Інтернет» звернулось до Київського окружного адміністративного суду із заявою про забезпечення позову, подану разом із позовною заявою, у якій просить суд забезпечити позов шляхом зупинення дії Рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 714/26-15-04-16-12 від 20.11.2024, яким було виключено з реєстрів платників єдиного податку Товариство з обмеженою відповідальністю «Павутина-Інтернет».

Зазначена заява 19.12.2024 була зареєстрована в системі «Діловодство спеціалізованого суду» та, відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справ між суддями від 19.12.2024 передана для подальшого розгляду судді Шевченко А.В.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 153 Кодексу адміністративного судочинства України, заява про забезпечення позову подається одночасно з пред`явленням позову до суду, до якого подається позов за правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.

Частиною першою статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

В обґрунтування цієї заяви заявник зазначає, що Головним управлінням ДПС у м. Києві було проведено перевірку, за наслідком якої було складено Акт № 49/АРПЄП/26-15-04-16 від 07.10.2024. На підставі вказаного Акту перевірки відповідачем було прийнято рішення № 714/26-15-04-16-12 від 20.11.2024, яким було виключено з реєстру платників єдиного податку ТОВ «Павутина-Інтернет». Не погодившись із вказаним рішенням, позивач звернувся із позовом до суду.

Заявник зазначає, що ТОВ «Павутина-Інтернет» є платником єдиного податку та перебуває на третій групі; згідно з податковою декларацією платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за 3 квартал 2024 року оподаткований дохід ТОВ «Павутина-Інтернет» становить 7119827,13 грн.

Відтак, стверджує, що внаслідок прийняття оскаржуваного рішення, позивач змушений перейти на загальну систему оподаткування та в силу прямої норми закону зареєструватися платником податку на додану вартість, а це в свою чергу спричиняє низку негативних наслідків для нього, аж до повної зупинки його господарської діяльності, що матиме наслідком утруднення відновлення господарської діяльності та у зв`язку з цим поновлення порушених прав та інтересів позивача буде настільки ускладнено, що їх фактичне відновлення буде сумнівним, або потребуватиме величезних зусиль та витрат, які в рази перевищують негативні наслідки від зупинення дії оскаржуваного Рішення на час розгляду судом адміністративного спору.

Також вказує, що незастосування заходів щодо зупинення дії оскаржуваного рішення приведе до того, що позивач буде зобов`язаний весь час розгляду справи вести податковий облік та сплачувати податок на доходи фізичних осіб та ПДВ, а не Єдиний податок, що істотно ускладнює чи унеможливлює у подальшому виконання рішення суду про скасування оскаржуваного рішення, про що позивач просить у позовній заяві, та робить неефективним захист та поновлення його порушених прав або інтересів, за захистом яких він звертається до суду.

Отже, як стверджує заявник, невжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії оскарженого рішення заподіяна позивачу шкода внаслідок зупинення господарської діяльності товариства буде значно більшою, оскільки відновлення ділових зв`язків та нормалізація ведення господарської діяльності з урахуванням введення на усій території України правового режиму воєнного стану, що зумовило погіршення умов ведення бізнесу та функціонування економіки країни, призведе до значних зусиль та витрат товариства.

Розглянувши заяву про забезпечення позову, суд звертає увагу на таке.

Відповідно до положень статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

При цьому, частиною другою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України передбачений вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.

Для задоволення судом поданої заявником заяви про забезпечення адміністративного позову останній має довести, що невжиття обраних заходів призведе хоча б до одного з наслідків, передбачених частиною другою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України.

Виходячи з системного аналізу зазначених положень убачається, що застосування заходів забезпечення позову можливе лише у випадку існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам заявника до ухвалення рішення в адміністративній справі, або якщо захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також наявність ознак, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень. При цьому небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам заявника має бути очевидною.

Отже метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів заявника від можливих недобросовісних дій з боку суб`єкта владних повноважень, щоб забезпечити заявнику реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на його користь, у тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.

Перевіривши зазначені в заяві про забезпечення позову доводи на предмет їх відповідності викладеним нормам та обставинам, суд доходить висновку про необґрунтованість заяви про забезпечення позову та про відсутність підстав для її задоволення, оскільки вжиття заходів забезпечення позову вимагатиме фактично розглянути спір по суті, з установленням всіх фактичних обставин справи.

Важливим для врахування є те, що у межах розгляду цієї заяви, судом не може даватись оцінка правомірності/протиправності оскаржуваного наказу, оскільки встановлення очевидності ознак його протиправності без розгляду справи по суті, є неприпустимим, адже саме під час розгляду спору по суті, учасниками справи надаються відповідні докази на підтвердження своєї правової позиції, забезпечується принципи змагальності та рівності учасників справи.

Разом із тим, у разі забезпечення позову, зокрема шляхом зупинення дії Рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 714/26-15-04-16-12 від 20.11.2024, яким було виключено з реєстрів платників єдиного податку Товариство з обмеженою відповідальністю «Павутина-Інтернет» до набрання законної сили рішенням суду у справі, суд фактично надасть правову оцінку його правомірності до розгляду справи по суті, що у свою чергу не відповідає завданням адміністративного судочинства.

Слід відмітити, що забезпечення адміністративного позову є крайнім заходом, вжиття якого можливе виключно за наявності підстав вважати, що рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень є очевидно протиправними.

Припущення заявника про можливе настання негативних наслідків для нього не є беззаперечним доказом для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову. В даному випадку доводи позивача повинні бути підтверджені реальними доказами, які б дали змогу суду зробити висновок про наявність законодавчо встановлених підстав для вжиття заходів забезпечення позову у спосіб, про який просить заявник.

У зв`язку із тимчасовою непрацездатністю судді Шевченко А.В. у періоди з 20.12.2024 по 24.12.2024 включно ухвала датована 25.12.2024.

Ураховуючи наведене та керуючись статтями 150-154, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Павутина-Інтернет» про забезпечення позову, подану в межах адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Павутина-Інтернет» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Копію ухвали надіслати (видати) особі, яка подала заяву.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвалу про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Суддя Шевченко А.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2024
Оприлюднено27.12.2024
Номер документу124049021
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів

Судовий реєстр по справі —320/60819/24

Ухвала від 25.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

Ухвала від 25.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні