Постанова
від 10.11.2010 по справі 1963/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" листопада 2010 р.

14 год.31 хв. Справа № 2-а-1963/10/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'яко вої В.В.,

при секретарі: Садова Я.В.,

за участю представника поз ивача: Черненко А.Р., предс тавника відповідача: Мкртч ян Л.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Приватного підприємства "А .Д. Трейд", м. Херсон

до Державної податкової ін спекції у м. Херсоні

про визнання нечинним та ск асування рішення про застосу вання фінансових санкцій,

встановив:

Приватне підприємство " А.Д. Трейд" звернулось до суду з позовом, в якому просить виз нати нечинним та скасувати р ішення Державної податкової інспекції у м. Херсоні від 11.03.201 0 № 0005892307. Позовні вимоги обґр унтовані тим, що під час прове деної перевірки посадовими о собами ДПА у Херсонській обл асті 27.02.2010 відділу магазину за а дресою вул. Видригана, 14 в м. Хер соні, що належить ПП "А.Д. Трейд " було зафіксовано порушення ст. 15 Закону України "Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів", а саме зберігання алког ольних напоїв та тютюнових в иробів у місцях зберігання, н е внесених до єдиного держав ного реєстру. Позивач зазнач ає, що на час проведення перев ірки податковій інспекції бу ли надані всі дозвільні доку менти для здійснення торгівл і алкогольними напоями та тю тюновими виробами: ліцензія на право здійснення торгівлі алкогольними напоями та тют юновими виробами та довідки про внесення місць зберіганн я алкогольних напоїв та тютю нових виробів до єдиного дер жавного реєстру. У зв'язку з чи м у податкової інспекції не б уло підстав для застосування фінансових санкцій. Предста вник позивача в судовому зас іданні просить суд задовольн ити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача (Д ПІ у м. Херсоні) заперечував пр оти задоволення позовних вим ог, суду пояснив, що факт виявл ених порушень ПП "А.Д. Трейд" пі д час перевірки зафіксовані актом перевірки № 274/21/22/23/34785451/343 від 27.02.2010, на підставі якого було пр авомірно винесено рішення пр о застосування фінансових са нкцій № 0005892307 від 11.03.2010 в розмі рі 3400 грн. Посадовими особами п одаткової інспекції на час п еревірки було зафіксовано по рушення ст. 15 Закону України "П ро державне регулювання виро бництва і обігу спирту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв та тютюн ових виробів", а саме - зберіга ння алкогольних напоїв та тю тюнових виробів у місцях збе рігання не внесених до Єдино го реєстру. Довідка отримана підприємством 21.01.2010, а реалізац ія (відповідно і зберігання) з дійснювалось згідно контрол ьних стрічок до вказаної дат и без наявності відповідної довідки. Суду надано запереч ення в письмовому вигляді з д одатками, котрі представник відповідача підтримує в повн ому обсязі.

Заслухавши учасників проц есу, розглянувши подані доку менти і матеріали, об'єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд встановив наступне.

27.02.2010 посадовими особами ДПА у Херсонській області головн ими державними податковими р евізором-інспекторами Про копенком В.П. та Літвінови м В.В. на підставі направлен ня від 01.02.2010 № 289/237, проведено пере вірку приватного підприємст ва "А.Д. Трейд" з питань дотрима ння суб'єктами господарюванн я порядку проведення розраху нків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій, в відділі у примі щенні магазину, розташованом у за адресою: вул. Видригана, 14, м. Херсон. За результатами пер евірки було складено акт від 27.02.2010 № 274/21/22/23/34785451.

В ході перевірки здійснено розрахункову операцію з про дажу однієї пачки цигарок "Ма льборо" за ціною 9 грн. Видано фіскальний чек № 6614. Перевір кою встановлено порушення п. 3, 6, 10 ст. 3 Закону про РРО, ст. 15 Зако ну України "Про державне регу лювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 № 481, а саме: на господарські й одиниці відсутні попередня КОРО та контрольні стрічки з а останні три роки, при наданн і ДПІ контрольних стрічок до датковому виявленню підляга є питання зберігання алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів без отримання відповідн ої довідки ЄДР у період до дат и отримання довідки. Перевір ка проводилась в присутності приватного підприємця ОСО БА_5. Акт перевірки підписан ий продавцем без зауважень, п озивач копію акту отримав.

З пояснень представника по зивача вбачається, що на час п еревірки посадовим особам по даткової інспекції надано до відки про внесення місць збе рігання алкогольних напоїв т а тютюнових виробів до єдино го державного реєстру № 020235 та № 020185, видані 21.01.10.

Згідно ст. 15 Закону України № 481 від 19.12.1995 "Про державне регулю вання виробництва та обігу с пирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів" (дал і Закон України № 481) передбаче но, що зберігання алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в здійснюється в місцях збер ігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного державного реєст ру місць зберігання, незалеж но від того, кому належить так е місце зберігання, або того, з а заявою якого суб'єкта госпо дарювання таке місце зберіга ння було внесено до Єдиного р еєстру. Порядок ведення Єдин ого державного реєстру місць зберігання затверджено нака зом ДПАУ від 28.05.2002 р. № 251. Даний Пор ядок передбачає, що Єдиний де ржавний реєстр місць зберіга ння - це перелік місць, що вико ристовуються для зберігання спирту, та приміщень, що викор истовуються для зберігання а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів, який містить відо мості про місцезнаходження м ісць зберігання та відомості про заявників. У разі зберіга ння спирту, або алкогольних н апоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесе них до Єдиного реєстру, до суб 'єктів підприємницької діяль ності застосовуються фінанс ові санкції у порядку, устано вленому чинним законодавств ом.

До Єдиного реєстру вносять ся: місця зберігання алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів; місця зберігання спирт у суб'єктів підприємницької діяльності - виробників спир ту та алкогольних напоїв; міс ця зберігання спирту суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті, які отримують спирт для за безпечення виробничих та інш их потреб, якщо його кількіст ь перевищує 100 декалітрів на к вартал. Для внесення до Єдино го реєстру місць зберігання роздрібних партій алкогольн их напоїв або тютюнових виро бів суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву до регіонального управління Де партаменту за місцезнаходже нням місця зберігання (абз. 6 п . 2.1 Порядку). Довідка видається Департаментом або його регі ональним управлінням, до яко го була подана заява про внес ення місця зберігання до Єди ного реєстру, уповноваженому представнику заявника (кері внику чи іншій особі за довір еністю) або надсилається рек омендованим листом на адресу заявника. Довідка про внесен ня місця зберігання тютюнов их виробів до Єдиного реєстр у видається протягом семи ка лендарних днів від дати пода ння заяви.

За діючим на час проведення перевірки та застосування ш трафних санкцій законодавст вом до Єдиного державного ре єстру повинні були вноситись місце зберігання тютюнових виробів, які реалізувались в роздрібній торгівлі, а отже, і зберігались у магазині. В поп ередній редакції Порядку вед ення єдиного реєстру місць з берігання, до реєстру вносил ись тільки місця зберігання тютюнових виробів, відокремл ені від роздрібної торгівлі, Але наказом ДПА України в ід 07.09.09 № 489 були внесені зміни до Порядку, які передбачали, що д о Єдиного реєстру місць збер ігання роздрібних партій алк огольних напоїв або тютюнови х виробів вносяться всі міся ця зберігання цих товарів, в т ому числі в роздрібній торгі влі.

Відповідно до наданих суду позивачем довідок про внесе ння місць зберігання алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів до єдиного державного р еєстру № 020235 та № 020185 від 21.01.10, суд вс тановив, що на момент перевір ки у приватного підприємства "А.Д. Трейд" були в наявності до відки внесення місць зберіга ння (вул. Видригана, 14, м. Херсон ) до ЄДР. Контрольних стрічок п одатківці не досліджували. Т ому доводи ДПІ про те, що до 21.01.10 позивачем реалізовувалась т а зберігалась алкогольна про дукція та тютюнові вироби на суму, що не перевищує 1700 грн. по кожному виду, є безпідставни ми та необґрунтованими належ ними доказами, є припущенням податкових ревізорів-інспек торів. Ними не було встановле но обсягу такої реалізації т а зберігання, період вчиненн я порушення.

Відповідно до норм наказу Д ПА України № 327 від 10 серпня 2005 р. " Про порядок оформлення резул ьтатів невиїзних документал ьних, виїзних планових та поз апланових перевірок з питань дотримання податкового, вал ютного та іншого законодавст ва", Інструкції про порядок за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій органами держав ної податкової служби, затве рдж. наказом ДПА України від 17 березня 2001 року № 110, та Порядку направлення органами держав ної податкової служби Україн и податкових повідомлень пла тникам податків та рішень пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій, затвердж. на казом ДПА України від 21.06.2001 № 253, п еревірки щодо контролю за зд ійсненням суб'єктами господа рювання розрахункових та кас ових операцій, наявністю сві доцтв про державну реєстраці ю, патентів і ліцензій провод яться групою у складі не менш е двох посадових осіб органі в ДПС за наявності у них служб ових посвідчень та направлен ня на перевірку. Згідно Метод ичних рекомендацій щодо офор млення матеріалів перевірок за дотриманням суб'єктами го сподарювання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу готівки, наявності торг ових патентів і ліцензій, зат верджених наказом ДПА Україн и від 12 серпня 2008 року № 534, за резу льтатами перевірки складаєт ься акт, а у разі відсутності п орушення суб'єктами господар ювання вимог чинного законод авства - довідка. При цьому акт перевірки - це службовий доку мент, який підтверджує факт п роведення перевірки і є носі єм доказової інформації про виявлені порушення (або їх ві дсутність) вимог чинного зак онодавства зазначеними суб'є ктами. Акт перевірки складає ться на бланку органу ДПС, за р ішенням якого було призначен о і проведено перевірку. Акт н евиїзної документальної, виї зної планової чи позапланово ї перевірок повинен містити систематизований виклад вия влених у ході перевірки факт ів порушень норм податкового , валютного та іншого законод авства. За результатами пере вірок в акті викладаються вс і суттєві обставини фінансов о-господарської діяльності с уб'єкта господарювання, які м ають відношення до фактів ви явлених порушень податковог о, валютного та іншого законо давства. Факти виявлених пор ушень викладаються в акті не виїзної документальної, виїз ної планової чи позапланової перевірок чітко, об'єктивно т а в повній мірі, із посиланням на первинні або інші докумен ти, які зафіксовані в бухгалт ерському та податковому облі ку, що підтверджують наявніс ть зазначених фактів.

У разі встановлення при про веденні перевірки порушень з аконодавства за результатам и розгляду матеріалів такої перевірки керівником (заступ ником керівника) органу ДПС, н а обліку в якому перебуває та кий суб'єкт господарювання, п риймається у встановлені зак онодавством терміни та надси лається суб'єкту господарюва ння рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й за встановленою формою. В ак ті перевірки від 27.02.10 не зазнач ено такого порушення, як збер ігання конкретних алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів на певну суму за певний пер іод без відповідної довідки.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 9 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд при виріш енні справи керується принци пом законності, відповідно д о якого вирішує справи відпо відно до Конституції та зако нів України, а також міжнарод них договорів, згода на обов'я зковість яких надана Верховн ою Радою України. Згідно ч. 1 ст . 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адмініст ративних судах здійснюється на засадах змагальності сто рін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведе нні перед судом їх переконли вості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су. Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'яз ок щодо доказування правомір ності свого рішення, дії чи бе здіяльності покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову.

ДПІ у м. Херсоні не було дове дено обставин, які свідчили б про зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесе них до Єдиного державного ре єстру місць зберігання, тому прийняте рішення про застос ування фінансових санкцій ві д 11.03.2010 № 0005892307 є нечинним.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є такими, що підлягають задо воленню. Відшкодувати витрат и по справі на користь позива ча.

В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови суду та по відомлено про дату та час скл адення постанови в повному о бсязі.

Враховуючи викладене, керу ючись ст.ст. 94, 158 - 163, 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд -

постановив:

Позовні вимоги приватно го підприємства "А.Д. Трейд".

Скасувати рішення Державн ої податкової інспекції у м. Х ерсоні № 0005892307 від 11.03.2010 про за стосування до приватного пі дприємства "А.Д. Трейд" фінансо вих санкцій в сумі 3400 грн.

Відшкодувати на користь ПП "А.Д. Трейд" (вул. Дзержинського , 25/1, м. Херсон, 73000, код ЄДРПОУ 34785451) з Державного бюджету витрати п о сплаті судового збору в сум і 3 грн. 40 коп.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції. Постанова н абирає законної сили після з акінчення строку подання апе ляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений с трок. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 19 ли стопада 2010 р..

Суддя Хом'яко ва В.В. кат. 2.11.9

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2010
Оприлюднено25.11.2010
Номер документу12404934
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1963/10/2170

Постанова від 10.11.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні