Рішення
від 25.12.2024 по справі 520/25351/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 грудня 2024 р. № 520/25351/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бідонько А.В., розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Слобожанська зернова компанія" (вул. Малом`ясницька, буд. 2, м. Харків,61010, код ЄДРПОУ 44335551) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Слобожанська зернова компанія", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України за № 11329787/44335551 від 01.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 22.05.2024.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України за № 11329788/44335551 від 01.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 23.05.2024.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України за № 11329789/44335551 від 01.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 24.05.2024.

4. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 22.05.2024 на суму 1187054,47 грн ( у т.ч. ПДВ 145778,62 грн.), складену постачальником товарів (робіт, послуг) ТОВ "Слобожанська зернова компанія" на адресу покупця товарів (робіт, послуг) ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" за датою фактичного подання на реєстрацію.

5. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 23.05.2024 на суму 333 044, 86 грн ( у т.ч. ПДВ 40900,25 грн.), складену постачальником товарів (робіт, послуг) ТОВ "Слобожанська зернова компанія" на адресу покупця товарів (робіт, послуг) ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" за датою фактичного подання на реєстрацію.

6. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 24.05.2024 на суму 1 967 084,12 грн ( у т.ч. ПДВ 241571,73 грн.), складену постачальником товарів (робіт, послуг) ТОВ "Слобожанська зернова компанія" на адресу покупця товарів (робіт, послуг) ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" за датою фактичного подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України за № 11329787/44335551 від 01.07.2024 р., № 11329788/44335551 від 01.07.2024 р., № 11329789/44335551 від 01.07.2024 р. про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 22.05.2024, № 2 від 23.05.2024, № 3 від 24.05.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими ТОВ "Слобожанська зернова компанія" відмовлено в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних по операції з контрагентом Товаривством з обмеженою відповідальністю "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА".

Позивач вважає, що відповідачем неправомірно відмовлено в реєстрації податкової накладної, оскільки ним надано всі необхідні документи та пояснення для розблокування податкової накладної, реєстрація якої відповідачем була зупинена. Таким чином, позивач вважає, що оскаржуване рішення є неправомірним та необґрунтованим через відсутність доказів порушення позивачем податкового законодавства, у зв`язку з чим просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну.

Ухвалою суду від 16.09.2024 відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачам надати відзив на позов. Запропоновано позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачам - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження доставлена відповідачам до електронних кабінетів через систему "Електронний суд", що підтверджується довідками про доставку електронних листів.

Відповідач, Головне управління ДПС у Харківській області, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.

Відповідач, Державна податкова служба України, правом надати відзив на позов не скористався, у встановлений судом строк документи до суду не надходили.

Згідно з ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Представником позивача подано відповідь на відзив та зазначено, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. В даному випадку, при прийнятті рішень про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 24.05.2024 р., податкової накладної № 2 від 23.05.2024 р. , податкової накладної № 1 від 22.05.2024 р. Комісією регіонального рівня конкретний перелік документів не був визначений. При цьому, ТОВ «Слобожанська зернова компанія" надано повний комплект документів, сформований на власний розсуд і з ризиком, що з боку контролюючого органу буде здійснений негативний висновок.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що ТОВ "Слобожанська зернова компанія" пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом 44335551.

Головним управлінням ДПС у Харківській області були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11329787/44335551 від 01.07.2024 р., № 11329788/44335551 від 01.07.2024 р., № 11329789/44335551 від 01.07.2024 р. (а.с. 104-109).

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Із матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Слобожанська зернова компанія" були виписані податкові накладні № 1 від 22.05.2024, № 2 від 23.05.2024, № 3 від 24.05.2024 (а.с. 85-90).

Зазначені податкові накладні були внесені до Єдиного реєстру податкових накладних для їх подальшої реєстрації та сплати ПДВ. Проте Головним управлінням ДПС у Харківській області зупинено реєстрацію зазначених податкових накладних, що вбачається з відповідних квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. (а.с. 65-67)

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Так, судом встановлено, що контролюючим органом реєстрація податкових накладних № 1 від 22.05.2024, № 2 від 23.05.2024, № 3 від 24.05.2024 були зупинені та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ "Слобожанська зернова компанія" до контролюючого органу було надіслано повідомлення № 36 від 25.06.2024, № 31 від 18.06.2024 про надання пояснень та копій документів та всі копії наявних документів на підтвердження реальності господарської операції з Товаривством з обмеженою відповідальністю "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" (а.с. 83-84).

Комісією Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення № 11329787/44335551 від 01.07.2024, № 11329788/44335551 від 01.07.2024, № 11329789/44335551 від 01.07.2024 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладенмх № 1 від 22.05.2024, № 2 від 23.05.2024, № 3 від 24.05.2024 (а.с. 104-109).

Підставою для прийняття зазначених рішень вказано - ненадання/часткове надання письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Не погодившись із вказаним рішенням, ТОВ "Слобожанська зернова компанія" звернулося до суду з даним позовом.

Судом встановлено, що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності ТОВ "Слобожанська зернова компанія" є код КВЕД: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; іншими: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.76 Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.10 Складське господарство; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Податкові накладні, в реєстрації яких було відмовлено, були виписані на виконання умов Договору поставки № К2405-0296 від 17.05.2024, укладеного між ТОВ "Слобожанська зернова компанія" (Постачальник) та ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" (Покупець) (а.с. 37-46).

Відповідно до пункту 1.1. вказаного Договору постачальник зобов`язується поставити й передати, а Покупець зобов`язується, оплатити й прийняти від Постачальника сільськогосподарську продукцію - кукурудзу 3-го класу, урожаю 2023 року (надалі іменований - "Товар"), код Товару згідно з УКТ ЗЕД - 1005, насипом відповідно до умов дійсного Договору.

Відповідно до пункту 3.1. вказаного Договору кількість Товару - 500,000 метричних тонн +/-5% у заліковій вазі за вибором Покупця. Зазначена кількість може змінюватися за згодою Сторін з оформленням відповідної додаткової угоди. Вага є остаточною в місці поставки згідно п. 5.1. цього Договору.

Згідно п. 4.1. вказаного Договору ціна Товару за дійсним Договором за 1 метричну тонну становить 5921,05 грн. плюс ПДВ 828,95 грн., разом 6750,00 грн (шість тисяч сімсот п`ятдесят гривень 00 копійок). Ціна договору розуміється як FCA - ТОВ "Слобожанська зернова компанія", включаючи вартість завантаження в автотранспорт та інші витрати. Оплата здійснюється за вагою, визначеною в місці поставки згідно п. 5.1. цього Договору.

Згідно п. 5.1., 5.2 вказаного Договору постачальник зобов`язується передати Товар на умовах FCA - ТОВ "Слобожанська зернова компанія" адреса: 63452, с. Пасіки, Беспалівський елеватор, надалі - "Пункт відвантаження / місце поставки". Умови поставки визначаються й розуміються у відповідності з "Інкотермс" 2010 р., в частині, що не суперечить положенням цього Договору.

Товар, зазначений у п. 1.1. дійсного Договору, повинен бути відвантажений в наданий Покупцем автотранспорт із оформленням Постачальником відповідних товарно-транспортних накладних, згідно інструкцій Покупця, та поставлений у якості й кількості, зазначеній у розділах 2 та 3 цього Договору, за адресою, зазначеною в п. 5.1., у період з 17.05.2024 до 31.05.2024 (надалі - "строк поставки"). При цьому, Постачальник зобов`язаний забезпечити навантаження Товару в автотранспорт Покупця протягом однієї години з моменту поставки такого автотранспорту. Поставка Товару - насипом.

Відповідно до пункту 6.1. вказаного Договору покупець здійснює 86% передоплати за Товар (передоплата частинами допускається) в українських гривнях шляхом банківського переведення на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту надання наступних документів на наступні електронні адреси: KEV-Trade@ldc.com, KEV-Execution@Ldc.com, KEV-TAC-LOGISTIC@Ldc.com: а) рахунка на оплату: б) на вимогу Покупця, реєстр по відвантаженню Товару у форматі Excel таблиці (ФОРМА-ЗРАЗОК додається до цього Договору), адресований Покупцю із зазначенням наступної інформації: Номер договору, згідно якого відвантажено Товар; Повне найменування Товару (із зазначенням класу); Станція призначення; Вантажовідправник за товарно-транспортною накладною; Номер товарно-транспортної накладної; Номер транспортного засобу; Станція відвантаження; Вага нетто, зазначена у товарно-транспортній накладній; Дата відвантаження (дата товарно-транспортної накладної) та інше. в) підписаного Договору; та г) документи, зазначені в переліку п.10.6. цього Договору.

ТОВ "Слобожанська зернова компанія" за видатковою накладною № 9 від 22.05.2024 передало, а ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА " прийняло кукурудзу загальною вартістю 1187054,47 грн., в т.ч. ПДВ 14% 145778,62 грн. (а.с. 23).

ТОВ "Слобожанська зернова компанія" за видатковою накладною № 10 від 23.05.2024 передало, а ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" прийняло кукурудзу загальною вартістю 333044,86 грн., в т.ч. ПДВ 14% 40900,25 грн.(а.с. 24).

ТОВ "Слобожанська зернова компанія" за видатковою накладною № 11 від 24.05.2024 передало, а ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" прийняло кукурудзу на суму 1967084,12 грн., в т.ч. ПДВ 14% 241571,73 грн. (а.с. 25).

Перевезення кукурудзи до місць зберігання (ТОВ «Беспалівське ХПП») здійснено на підставі договору перевезення вантажу № ПВ01032024 від 01.03.2024 р., що укладений між ТОВ «Слобожанська зернова компанія» з ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) (а.с. 35-36).

На відповідні поставки від 22.11.2023 р., 23.11.2023 р., 24.11.2023 р., позивачем були складені податкові накладні № 1 від 22.05.2024, № 2 від 23.05.2024, № 3 від 24.05.2024, в реєстрації якої було відмовлено (а.с. 85-90).

Суд зазначає, що вищезазначені первинні документи та пояснення стосовно здійсненої господарської операції позивачем було надано до контролюючого органу, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами по справі.

Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкових накладних позивачем.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11329787/44335551 від 01.07.2024, № 11329788/44335551 від 01.07.2024, № 11329789/44335551 від 01.07.2024, яким ТОВ "Слобожанська зернова компанія" відмовлено в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних по операції з контрагентом ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, що засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено, а тому є таким, що підлягає скасуванню, а вимога зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 22.05.2024, № 2 від 23.05.2024, № 3 від 24.05.2024, складені ТОВ "Слобожанська зернова компанія", датою її подання на реєстрацію, є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Що стосується такої підстави для відмови, як ненадання/часткове надання письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, суд зазначає, що з документів, які надавались контролюючому органу, було можливо встановити підстави для складання та направлення на реєстрацію спірної податкової накладної.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної.

Крім того, суд враховує позицію Верховного Суду, викладену в постанові від 07.12.2022 по справі № 500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Крім того, в постанові від 16 лютого 2023 року по справі №380/7648/22 Верховний Суд дійшов висновку, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.

Отже, предметом розгляду повинна бути стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд вказує, що відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

А згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам, відповідачі, як суб`єкти владних повноважень не довели правомірності прийнятих ними рішень.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійсгюється на підставі ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Слобожанська зернова компанія" (вул. Малом`ясницька, буд. 2, м. Харків,61010, код ЄДРПОУ 44335551) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України за № 11329787/44335551 від 01.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 22.05.2024.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України за № 11329788/44335551 від 01.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 23.05.2024.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України за № 11329789/44335551 від 01.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 24.05.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 22.05.2024 на суму 1187054,47 грн (у т.ч. ПДВ 145778,62 грн.), складену постачальником товарів (робіт, послуг) ТОВ "Слобожанська зернова компанія" на адресу покупця товарів (робіт, послуг) ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" за датою фактичного подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 23.05.2024 на суму 333044,86 грн ( у т.ч. ПДВ 40900,25 грн.), складену постачальником товарів (робіт, послуг) ТОВ "Слобожанська зернова компанія" на адресу покупця товарів (робіт, послуг) ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" за датою фактичного подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 24.05.2024 на суму 1967084,12 грн (у т.ч. ПДВ 241571,73 грн.), складену постачальником товарів (робіт, послуг) ТОВ "Слобожанська зернова компанія" на адресу покупця товарів (робіт, послуг) ТОВ "ЛУЇ ДРЕЙФУС КОМПАНІ УКРАЇНА" за датою фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Слобожанська зернова компанія" (вул. Малом`ясницька, буд. 2, м. Харків,61010, код ЄДРПОУ 44335551) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) суму сплаченого судового збору в розмірі 4542 грн (чотири тисячі п`ятсот сорок дві гривні).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Слобожанська зернова компанія" (вул. Малом`ясницька, буд. 2, м. Харків,61010, код ЄДРПОУ 44335551) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) суму сплаченого судового збору в розмірі 4542 грн (чотири тисячі п`ятсот сорок дві гривні).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 з 24 лютого 2022 року був введений воєнний стан на території України, у зв`язку з бойовими діями на території Харківської області повний текст рішення складено 25.12.2024 року.

Суддя Бідонько А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2024
Оприлюднено27.12.2024
Номер документу124050876
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/25351/24

Рішення від 25.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні