Рішення
від 25.12.2024 по справі 520/29306/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 грудня 2024 р. №520/29306/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бідонько А.В., розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61003, код ЄДРПОУ 04059243) , Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 16,м. Харків,61003, код ЄДРПОУ 43927048) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_1 , звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд:

1. Визнати протиправною бездіяльність Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, яка полягає у неналежному розгляді заяви №3В-15.11.2023-64606 ОСОБА_1 від 15.11.2023 року про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна (квартири АДРЕСА_2 ).

2. Зобов`язати Департамент житлово-комунального господарства Харківської міської ради повторно розглянути заяви №3В-15.11.2023-64606 ОСОБА_1 від 15.11.2023 року про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна (квартири АДРЕСА_2 ) у спосіб, визначений Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення, затвердженим постановою КМУ від 21 квітня 2023 року № 381, та прийняти відповідне рішення.

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначила, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність стосовно неналежного розгляду її заяви про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 28.10.2024 року по справі відкрито спрощене провадження.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана Харківській міській раді, Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради до електронного кабінету через систему "Електронний суд", що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Відповідачі відзивів на позов разом з доказами на спростування доводів позивача до суду не надали, причин неможливості надання відзиву та доказів суду не повідомили.

Згідно з ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Отже, враховуючи вищевикладене, дана справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в матеріалах справи доказами.

Судом з матеріалів справи встановлено, що ОСОБА_1 , є власником квартири АДРЕСА_2 , згідно до договору купівлі - продажу від 09.09.2017 року посвідченого Приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Харківської області Яровинською К.В., зареєстрованого в реєстрі за №1705, Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності індексний номер №94108886, дата формування 09.08.2017 рік.

У зв`язку з збройною агресією Російської Федерації проти України житло Позивача було знищено, та на даний час не придатне для проживання, що підтверджується витягом з єдиного реєстру досудових розслідувань №42022220000000297 від 27.02.2022 року.

15.11.2023 року ОСОБА_1 через Портал Дія звернулась з заявою №3В-15.11.2023-64606 про компенсацію за зруйноване через війну житло (об`єкт нерухомості: квартира/ АДРЕСА_3 ).

Повідомленням №3В-15.11.2023-64606 Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна в місті Харкові внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України було зупинено розгляд зави позивача про компенсацію за зруйноване через війну житло.

Підставою для зупинення розгляду заяви про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації вказано неподання або подання не в повному обсязі документів (відомостей), щодо знищеного об`єкта нерухомого майна, а саме копії документа, що підтверджує право власності на об`єкт нерухомого майна (крім випадків, якщо право власності на відповідний об`єкт нерухомого майна зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно).

18.04.2024 року позивач повторно звернулась до Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна в місті Харкові внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України щодо наступних питань, а саме:

1. долучення до матеріалів розгляду її заяви №3В-15.11.2023-64606 про компенсацію за зруйноване через війну житло від 15.11.2023 року подану через Портал Дія наступних документів: - відповідно завіреної копії договору купівлі - продажу від 09.09.2017 року посвідченого Приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Харківської області Яровинською К.В., зареєстрованого в реєстрі за №1705; -відповідно завіреної копії Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності індексний номер №94108886, дата формування 09.08.2017 рік.; - скриншоту Повідомлення про зупинення розгляду заяви №3В-15.11.2023-64606 про компенсацію за зруйноване через війну житло; - Відновлення розгляду Позивача, ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), заяви №3В-15.11.2023-64606 про компенсацію за зруйноване через війну житло від 15.11.2023 року.

2. проведення обстеження нерухомого майна (квартири АДРЕСА_2 ), зруйнованого/пошкодженого внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та виплату відповідну грошову компенсацію.

Матеріали справи не містять жодного рішення за результатами поданої заяви та фактично ці обставини й слугували підставою для звернення позивача до суду із цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Абзацом другим статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постановою КМУ від 21 квітня 2023 р. № 381 затверджено Порядок надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення (далі - Порядок №381).

Компенсація надається за умови, що об`єкт нерухомого майна був пошкоджений після набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" (пункт 6 Порядку).

Положеннями пункту 7 Порядку №381 визначено, що для розгляду питання надання компенсації виконавчими органами сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, військовими адміністраціями населеного пункту або військово-цивільними адміністраціями населеного пункту (далі - уповноважений орган) утворюється комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - комісія).

Комісія є консультативно-дорадчим органом, підзвітним та підконтрольним уповноваженому органу. Уповноважений орган забезпечує дотримання комісією вимог цього Порядку.

Положення про комісію, її персональний склад затверджуються уповноваженим органом.

Наказом Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради від 19.06.2023р. №210 утворено Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією рф проти України, затверджено її персональний склад, а також затверджено Положення про комісію.

Відповідно до пункту 1.1 Положення про комісію (додаток 2 до наказу Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради від 19.06.2023 №210), Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі комісія), є консультативно-дорадчим органом, що утворюється Департаментом житлово- комунального господарства Харківської міської ради, діє на території Харківської міської територіальної громади для розгляду питань надання компенсації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.04.2023 № 381 «Про затвердження Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення».

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування", виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Главою 2 розділу 1 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, зокрема, в галузі житлово-комунального господарства (стаття 30).

На офіційному сайті Харківської міської ради за посиланням https://www.dzkh.city.kharkiv.ua/ зазначено, що одним з основних завдань Департаменту житлово-комунального господарства є координація роботи з питань щодо надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення».

Згідно Додатку №2 до рішення Харківської міської ради від 22.11.2023 № 450/23 Департамент житлово-комунального господарства є структурним підрозділом виконавчого комітету Харківської міської ради, який є виконавчим органом міської ради.

Отже, в силу положень пункт 7 Порядку №381 Департамент житлово-комунального господарства, як структурний підрозділ виконавчого комітету Харківської міської ради, який є виконавчим органом міської ради, є уповноваженим органом, яким утворено Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України, яка підзвітна та підконтрольна Департаменту житлово-комунального господарства як уповноваженому органу.

Згідно пунктів 3, 5 Порядку №381, отримувачем компенсації є фізична особа - громадянин України, яка досягла 18-річного віку та подала засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або в інший спосіб, передбачений цим Порядком, заяву та є власником (співвласником) пошкодженого об`єкта, право власності якого підтверджено.

Пріоритетне право на отримання компенсації має особа відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону України № 2923-IX «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України» від 23 лютого 2023 року, учасник бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, особи, визначені частиною першою статті 10, частиною першою статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"

Пунктом 8 Порядку №381 передбачено, що Комісія відповідно до цього Порядку, зокрема:

- розглядає заяви;

- встановлює наявність/відсутність права та підстав для надання компенсації та пріоритетного права на отримання компенсації відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- приймає рішення про зупинення/поновлення розгляду заяви, надання/відмову в наданні компенсації відповідно до цього Порядку.

Відповідно до пункту 12 Порядку №381, за результатами розгляду заяви комісія приймає рішення про надання/відмову в наданні компенсації та передає це рішення на розгляд уповноваженого органу не пізніше п`яти робочих днів з дати прийняття такого рішення. У рішенні про відмову у наданні компенсації обов`язково зазначаються підстави для такої відмови.

Відповідно до абзацу 17 пункту 14 Порядку №381, підставами для відмови в наданні компенсації, зокрема, є невідповідність умовам надання компенсації.

В свою чергу пунктом 6 вказаного Порядку визначено вичерпний перелік умов для надання компенсації:

- об`єкт нерухомого майна був пошкоджений після набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні;

- об`єкт нерухомого майна розташований на території України, крім територій активних бойових дій, територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких на дату подання заяви не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації;

- відомості про право власності на пошкоджений об`єкт внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Таким чином, для отримання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна повинні бути дотримані три окремі умови.

Дослідивши матеріали справи, суд зазначає, що пошкодження квартири, яка належить ОСОБА_1 на праві приватної власності та розташована за адресою АДРЕСА_4 , відбулося 29.04.2022р. внаслідок бойових дій спричинених Російською Федерацією, що підтверджується повідомленням про пошкоджене або втрачене нерухоме майно №3В-15.11.2023-64606 від 15.11.2023, що було подано позивачкою через мобільний застосунок «ДІЯ».

Згідно Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 р. за № 1668/39004, Харківська міська територіальна громада, на якій розташований об`єкт нерухомого майна з 24.02.2022р. по 15.09.2022р. була віднесена до території активних бойових дій, а з 15.09.2022р. віднесена до території можливих бойових дій, та на дату подання заяви (15.11.2023р.) дата завершення бойових дій не визначена.

Відомості про право власності на пошкоджений об`єкт внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер №94108886, дата формування 09.08.2017 рік, згідно якого, квартира АДРЕСА_2 належить ОСОБА_1 на праві приватної власності.

Тобто позивачкою було дотримано всі умови для отримання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна.

Відповідно до пункту 15 Порядку №381, за результатами розгляду заяви заявнику засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), надходить повідомлення про прийняте комісією рішення та розмір компенсації не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати внесення рішення в Реєстр знищеного та пошкодженого майна.

Абзацом сьомим пункту 9 Порядку №381 визначено, що рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі рівного розподілу голосів остаточне рішення приймає головуючий на засіданні. На засіданні комісії ведеться протокол засідання.

Суд зазначає, що ОСОБА_1 , додавала до своєї заяви №3В-15.11.2023-64606 про компенсацію за зруйноване через війну житло від 15.11.2023 року копії правовстановлюючих документів щодо її нерухомого майна (квартири), крім того її право власності на вказану квартиру зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Крім того, як вже встановлено судом, 18.04.2024 року позивач повторно звернувся до Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна в місті Харкові внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України долучивши до заяви

завірену копі. договору купівлі - продажу від 09.09.2017 року посвідченого Приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Харківської області Яровинською К.В., зареєстрованого в реєстрі за №1705 та копії Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності індексний номер №94108886, дата формування 09.08.2017 рік.

Проте, жодного рішення за результатами розгляду заяв позивача відповідачем не надано.

Таким чином, враховуючи, що заява позивача не розглянута належним чином суд приходить до висновку про визнання протиправною бездіяльність Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, яка полягає у неналежному розгляді заяви №3В-15.11.2023-64606 ОСОБА_1 від 15.11.2023 року про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна (квартири АДРЕСА_2 ) та як наслідок підлягає задоволенню вимога про зобов`язання Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради повторно розглянути заяву №3В-15.11.2023-64606 ОСОБА_1 від 15.11.2023 року про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна (квартири АДРЕСА_2 ) у спосіб, визначений Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення, затвердженим постановою КМУ від 21 квітня 2023 року № 381, та прийняти відповідне рішення.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зважаючи на встановлені у справі обставини, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.

Керуючись статтями 14, 243-246, 291, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61003, код ЄДРПОУ 04059243), Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 16,м. Харків,61003, код ЄДРПОУ 43927048) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, яка полягає у неналежному розгляді заяви №3В-15.11.2023-64606 ОСОБА_1 від 15.11.2023 року про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна (квартири АДРЕСА_2 ).

Зобов`язати Департамент житлово-комунального господарства Харківської міської ради повторно розглянути заяви №3В-15.11.2023-64606 ОСОБА_1 від 15.11.2023 року про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна (квартири АДРЕСА_2 ) у спосіб, визначений Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення, затвердженим постановою КМУ від 21 квітня 2023 року № 381, та прийняти відповідне рішення.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 16,м. Харків,61003, код ЄДРПОУ 43927048) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачений судовий збір у розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) гривень 20 копійок.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Бідонько А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2024
Оприлюднено27.12.2024
Номер документу124050951
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —520/29306/24

Рішення від 25.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні