ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 листопада 2010 року 13 г од. 29 хв. № 2а-12728/10/2670
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва в особі судді Пилипенко О.Є., при сек ретарі Ісаковій Є.К.
За результатами розгляду у відкритому судовому засідан ні адміністративної справи
За позовом Державної податкової інсп екції у Святошинському район і м. Києва
До Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Юнікомтрей д 2009»
Третя особа Святошинська районна у м. К иєві державна адміністрація
Про Визнання недійсним запису про припинення державної ре єстрації, припинення юридичн ої особи
За участю представників ст орін
від позивача: Старощук С .В. за дов. № 3/10-021 від 11.01.2010 р.
від відповідача: не з'явився
від третьої особи: не з'явив ся
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податко ва інспекція у Святошинськом у районі м. Києва звернулася д о Окружного адміністративно го суду міста Києва з позовни ми вимогами про визнання нед ійсним запису про припинення державної реєстрації Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Юнікомтрейд 2009»(код ЄД РПОУ 36476553) через порушення зако ну, допущені при створенні юр идичної особи, які не можна ус унути та припинення юридично ї особи.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається н а те, що статут і реєстраційні документи відповідача містя ть неправдиві відомості про формування статутного капіт алу, власника майна, директор а та місцезнаходження товари ства, а при реєстрації була ві дсутня дійсна воля і волевия влення осіб, яких зазначено в реєстраційних документах.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час і міс це розгляду справи був повід омлений.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явивс я, письмових пояснень по суті адміністративного позову не надав.
У зв' язку з нез' явленням представників відповідача т а ненаданням витребуваних до казів, відповідно до ст. 128 Коде ксу адміністративного судоч инства України, справа виріш ується на підставі наявних в ній доказів.
В судовому засіданні 16.11.2010 р. о голошено вступну та резолюти вну частини постанови про за доволення позову частково.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Юнікомтр ейд 2009»зареєстроване Святоши нською районною державною ад міністрацією м. Києва 12.05.2009 р. та перебуває на податковому об ліку в органах ДПС. Підприємс тву присвоєно код ЄДРПОУ 36476553, щ о підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців. Місцезнаходж ення підприємства: 03148, м. Київ, в ул. Сім`ї Сосніних, 3.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Юнікомтрейд 2009» взято на облік в ДПІ у Свят ошинському районі м. Києва 13.05.2 009 р. за № 10758.
До ЄДР в графі «Статус відом остей про юридичну особу»зна читься: «відсутність юридичн ої особи за місцезнаходження м», що підтверджується Витяг ом із ЄДР. Крім того, податково ю надано Довідку про встанов лення фактичного місцезнахо дження платника податків, зг ідно якої місцезнаходження п латника податків не встановл ено.
Також, у справі є письмові п ояснення гр. ОСОБА_2 - кер івника Товариства з обмежено ю відповідальністю «Юнікомт рейд 2009»стосовно її відношенн я до фінансово-господарської діяльності ТОВ «Юнікомтрейд 2009».
Крім того, в матеріалах спра ви міститься Службова записк а від 28.09.2010 р. за № 595/24-036, в якій значи ться відомість про відсутніс ть податкового боргу у ТОВ «Ю нікомтрейд 2009».
Вирішуючи спір, суд виходит ь з такого.
Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивіль ного кодексу України, юридич на особа припиняється в резу льтаті передання всього свог о майна, прав та обов'язків інш им юридичним особам - право наступникам (злиття, приєдна ння, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 110 Цивільно го кодексу України, юридична особа ліквідується за рішен ням суду про визнання судом н едійсною державної реєстрац ії юридичної особи через доп ущені при її створенні поруш ення, які не можна усунути, а т акож в інших випадках, встано влених законом.
Частиною 2 ст. 110 Цивільного к одексу України, встановлено, що вимога про ліквідацію юри дичної особи на підставах, за значених у п. 2 ч. 1 цієї статті, м оже бути пред'явлена до суду о рганом, що здійснює державну реєстрацію, учасником юриди чної особи, а щодо акціонерни х товариств - також Державн ою комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Оскільки, податковий орган не здійснює державну реєстр ацію юридичної особи, відпов ідно вимога про визнання суд ом недійсною державної реєст рації юридичної особи через допущені при її створенні по рушення, які не можна усунути , не може бути пред'явлена до с уду податковим органом.
При цьому, суд вважає юридич но безпідставними доводи поз ивача стосовно нікчемності п равочину у формі прийняття с татуту і державної реєстраці ї ТОВ «Юнікомтрейд 2009»та заст осування у зв'язку з цим наслі дків недійсності правочину у вигляді визнання недійсним запису про державну реєстрац ію, з огляду на те, що статут то вариства (його прийняття) та д ержавна реєстрація юридично ї особи не є правочином в розу мінні положень ЦК, що узгоджу ється із правовою позицією В ерховного Суду України, висл овленою у п. 14 Постанови Плену му Верховного Суду України в ід 24 жовтня 2008 року № 13 "Про практ ику розгляду судами корпорат ивних спорів".
Аргументованих доводів чи доказів зворотного позиваче м суду не надано.
Крім того, у справі відсутні належні і допустимі докази т ого, що діяльність ТО В «Юнікомтрейд 2009»була спрямо вана на нанесення шкоди екон омічним інтересам держави.
З огляду на вищевикладене, н е підлягає задоволенню позов на вимога про визнання недій сним запису про проведення д ержавної реєстрації ТОВ «Юні комтрейд 2009»через порушення з акону, допущені при створенн і юридичної особи, які не можн а усунути.
Пунктом 17 ст. 11 Закону Україн и від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон № 509-ХІІ ) передбачено, що органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зве ртатися у передбачених закон ом випадках до судових орган ів із заявою (позовною заявою ) про скасування державної ре єстрації суб'єкта підприємни цької діяльності.
Згідно ст. 93 Цивільного коде ксу України, місцезнаходженн ям юридичної особи є адреса о ргану або особи, які відповід но до установчих документів юридичної особи чи закону ви ступають від її імені.
Стаття 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их та фізичних осіб - підпри ємців»вказує на те, що місцез находження юридичної особи - адреса органу або особи, які в ідповідно до установчих доку ментів юридичної особи чи за кону виступають від її імені .
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних та фізичних осіб - підприємців», у разі, я кщо зміна відомостей про юри дичну особу, які містяться в Є диному державному реєстрі не пов' язана із змінами до уст ановчих документів юридично ї особи або не підлягає держа вній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уп овноважена ним особа зобов' язаний подати (надіслати рек омендованим листом) державно му реєстратору за місцезнахо дженням реєстраційної справ и юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внес ення змін до відомостей про ю ридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстр і. У разі, якщо подається (надс илається) реєстраційна картк а про внесення змін до відомо стей про місцезнаходження юр идичної особи, до неї додаєть ся свідоцтво про державну ре єстрацію юридичної особи.
Відповідно до ч. 7 ст. 19 вказан ого Закону, не пізніше тринад цяти місяців з дня подачі (над іслання рекомендованим лист ом) останньої реєстраційної картки, що містить відомості про юридичну особу, юридична особа зобов' язана подати (н адіслати рекомендованим лис том) державному реєстратору реєстраційну картку встанов леного зразка про підтвердже ння відомостей про юридичну особу.
Отже, Законом покладено обо в' язок на юридичну особу по відомити державного реєстра тора про зміну свого місцезн аходження.
Взяття на облік юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців як платників податків, з борів (обов'язкових платежів ) в органах державної податко вої служби здійснюються на п ідставі відомостей з реєстра ційної картки, наданих держа вним реєстратором згідно із Законом України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в", не пізніше наступного робо чого дня з дня отримання зазн ачених відомостей органами д ержавної податкової служби ( ст. 5 Закону України «Про систе му оподаткування»).
Неповідомлення платником податків зімни місцезнаходж ення унеможливлює здійсненн я податковим органом функцій контролю за своєчасністю, до стовірністю, повнотою нараху вання та сплати податків та з борів.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Господ арського кодексу України, пр ипинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, пе ретворення) або ліквідації - з а рішенням власника (власник ів) чи уповноважених ним орга нів, за рішенням інших осіб - з асновників суб'єкта господар ювання чи їх правонаступникі в, а у випадках, передбачених ц им Кодексом, - за рішенням суду .
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. В иди адміністративно-господа рських санкцій, умови та поря док їх застосування визначаю ться цим Кодексом, іншими зак онодавчими актами. Адміністр ативно-господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.
Згідно зі ст. 239 Господарсько го кодексу України до таких с анкцій віднесено, зокрема, ск асування державної реєстрац ії та ліквідація суб' єкта г осподарювання.
Згідно ст. 247 Господарського кодексу України - у разі зді йснення суб' єктом господар ювання діяльності, що супере чить закону чи установчим до кументам, до нього може бути з астосовано адміністративно -господарську санкцію у вигл яді скасування державної реє страції цього суб' єкта та й ого ліквідації.
Скасування державної реєс трації суб'єкта господарюван ня провадиться за рішенням с уду, що є підставою для ліквід ації даного суб'єкта господа рювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу Укр аїни.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку п ро необхідність припинити юр идичну особу - Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнікомтрейд 2009», зареєстров аного Святошинською районно ю у м. Києві державною адмініс трацією 12.05.2009 р.
Враховуючи все вищевиклад ене, зважаючи на приписи ч. 2 ст . 6, ч. 2 ст. 19 Конституції України, а також ст. 71 КАС, суд дійшов ви сновку про необхідність задо волення позовних вимог частк ово.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 17, 94, 158, 162, 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, Окружний адміністративний суд міста К иєва -
ПостановиВ:
1. Адміністративни й позов задовольнити частков о.
2. Припинити державну р еєстрацію юридичної особи - Товариства з обмеженою відпо відальністю «Юнікомтрейд 2009» (03148, м. Київ, вул. Сім`ї Сосніних, 3, код ЄДРПОУ 36476553), зареєстровано го Святошинською районною у м. Києві державною адміністр ацією 12.05.2009 р.
3. В задоволенні решти п озовних вимог відмовити.
Постанова набирає законн ої сили відповідно до ч. 1 ст. 254 К одексу адміністративного су дочинства України.
Постанова може бути оскарж ена в порядку ст. 186 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя О.Є. Пилипенко
Дата підписання повн ого тексту постанови: 19.11.2010 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2010 |
Оприлюднено | 25.11.2010 |
Номер документу | 12405178 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пилипенко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні