Постанова
від 23.12.2024 по справі 201/15783/24
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/15783/24

Провадження № 3/201/5558/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2024 року суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Шелестов К.О., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з Національного агентства з питань запобігання корупції, стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , притягнутої за ст. 212-21 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/450, ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП, за наступних обставин.

Відповідно до статті 17 Закону, Національне агентство, здійснило перевірку Звіту про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру (далі - Звіт), поданого політичною партією «Громадська сила» (ідентифікаційний код 21707382, далі - Партія), за 2023 рік до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру (далі - Реєстр) (звіт Партії за 2023 рік додаються).

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно- телекомунікаційних довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), Партія має 21 місцеву організацію, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи. До Звіту Партії додано відомості про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру щодо 19 місцевих організацій.

Водночас інформацію про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру 2 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, не додано до Звіту Партії за 2023 рік:

-Харківська міська організація партії «Громадська сила», ідентифікаційний код 25751724;

-Харківська обласна організація парції «Громадська сила», ідентифікаційний код 06717621.

У Висновку про результати щорічного внутрішньопартійного фінансового контролю (аудиту) Партії, її первинних осередків, територіальних і регіональних організацій від 26.03.2024 року № 1/26032024, який додано до Звіту, зазначено, що «...у зв?язку з тим, що з 2022 року відсутні контактні особи Харківської міської та Харківської обласної організації партії «Громадська сила» подати звіти через електронний кабінет звітування та провести внутрішній фінансовий аудит даних організацій не вбачається можливим...» (копія щорічного внутрішньопартійного фінансового контролю (аудиту) додається).

Відповідно до пункту 8 розділу IV «Заключні положення» Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 19.01.2024 № 65 «Про затвердження переліку документів, які підтверджують існування обставин, що свідчать про неможливість отримання політичною партією інформації в повному обсязі для відображення у звіті про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру протягом строку дії воєнного стану» документів, що підтверджують існування обставин, які свідчать про неможливість отримання інформації у повному обсязі щодо вказаних місцевих організацій Партією не надано.

Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 року № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.

Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Таким чином, уповноваженій особі Партії при формуванні Звіту надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Отже, неподання Партією відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру всіх місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, за 2023 рік є порушенням частин 9, 11 та 13 статті 17 Закону.

Відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу III Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів.

Виявлене порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за 2023 рік від 21.06.2024 № 758, затвердженому наказом Національного агентства від 21.06.2024 № 162/24, який опубліковано на офіційному веб-сайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.

Враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб?єктом вчинення правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУПАП є керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.

Звіт Партії за 2023 рік подано до Національного агентства через Реєстр 26.03.2024 о 13:46 годині (унікальний ідентифікатор Звіту - 649f3110-eb66-11ee-823a-73af3dbabf67) та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису уповноваженою особою Партії гр. ОСОБА_1 . Отже, остання підтвердила достовірність інформації, що викладена у Звіті Партії за 2023 рік.

Таким чином, гр. ОСОБА_1 як посадова особа - уповноважена особа Партії порушила порядок подання Звіту, чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 212-21 КУпАП.

У судовому засіданні ОСОБА_1 просила закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення, передбаченого ч. 4 ст. 38 КУпАП.

Вислухавши клопотання ОСОБА_2 та дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд приходить до наступних висновків.

Згідно вимог ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин, зокрема, передбачених пунктом 7 цієї статті, а саме у випадку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

Відповідно до ч. 4 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтею 51 та статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення. Відтак принципове значення для правильного вирішення даної справи має визначення точної дати (дня) виявлення зазначених правопорушень, так як саме від цього часу відраховується відповідний строк.

У законодавстві чітко не визначено, що є моментом виявлення правопорушення, тоді як судова практика послідовно пов`язує цей момент з днем виявлення правопорушення саме органом, який уповноважений на складання відповідного протоколу про адміністративне правопорушення, як початкового етапу процедури притягнення особи до адміністративної відповідальності. Днем виявлення правопорушення слід вважати день, коли до уповноваженого органу надійшли будь-які відомості про можливе вчинення адміністративного правопорушення.

Відповідно до постанови Верховного Суду від 28 лютого 2019 року (справа № 149/2498/17) колегія суддів зазначає, що початок перебігу строку накладення адміністративного стягнення слід пов`язувати з днем виявлення правопорушення саме органом, який уповноважений на складання відповідного протоколу про адміністративне правопорушення, як початкового етапу процедури притягнення особи до адміністративної відповідальності. Днем виявлення правопорушення слід також вважати і день, коли до уповноваженого органу надійшли будь-які відомості про можливе вчинення адміністративного правопорушення.

З матеріалів справи встановлено, що датою виявлення вчиненого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, є дата складання Висновку про результати перевірки Звіту Партії за 2023 рік № 758, а саме 21 червня 2024 року.

Таким чином, на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення, шестимісячний строк притягнення до адміністративної відповідальності, передбачений ч. 4 ст. 38 КУпАП, сплинув, у зв`язку з чим, у відповідності до п. 7 ст. 247 КУпАП провадження у цій справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато судом та підлягає закриттю.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 283, 284, 299 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення, стосовно ОСОБА_1 , за ст. 212-21 КУпАП, на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП, закрити у зв`язку із закінченням строку притягнення до адміністративної відповідальності.

Постанову може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду через Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова набрала чинності:

Суддя К.О. Шелестов

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено27.12.2024
Номер документу124055183
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —201/15783/24

Постанова від 23.12.2024

Адмінправопорушення

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Шелестов К. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні