Постанова
від 12.12.2024 по справі 163/2475/24
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/2475/24

Провадження № 3/163/1129/24

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2024 року місто Любомль

Суддя Любомльського районного суду Волинської області Шеремети С.А.

з участю представника Волинської митниці Крижановської О.В.,

розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом № 0408/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, що проживає по АДРЕСА_1 , директора ПП «ГОЛДКАР», РНОКПП НОМЕР_1 ,

в ст ан ов ив :

Головний державний інспектор Волинської митниці склав протокол №0408/20500/24 про те, що ОСОБА_1 , який у 2023 році обіймав посаду директора ПП "ГОЛДКАР", під час митного оформлення товарів за митними деклараціями типу ІМ40ДЕ: 22UA205170023154U3, 22UA205170023491U6, 22UA205170023828U7, 22UA205170024078U5, 22UA205170023832U7, 22UA205170024591U7, 22UA205170025072U4, 22UA205170026124U0, 23UA205170000371U7, 23UA205170002017U0, 23UA205170000341U3, 23UA205170000335U5, 23UA205170000329U7, 23UA205170000521U9, 23UA205170001012U0, 23UA205170000857U9, 23UA205170001166U7, 23UA205170000864U6, 23UA205170001006U2, 23UA205170001039U3, 23UA205170001078U2, 23UA205170001081U3, 23UA205170001086U9, 23UA205170001168U5, 23UA205170001486U8, 23UA205170001553U4, 23UA205170001055U6, 23UA205170001058U3, 23UA205170001183U9, 23UA205170002020U0, 23UA205170002077U7, 23UA205170001719U5, 23UA205170001938U0, 23UA205170002004U8, 23UA205170001360U7, 23UA205170001417U5, 23UA205170001497U1, 23UA205170001507U8, 23UA205170001715U9, 23UA205170001502U2, 23UA205170001511U8, 23UA205170001545U8, 23UA205170001562U0, 23UA205170001568U4, 23UA205170001570U6, 23UA205170001576U0, 23UA205170001726U2, 23UA205170001754U8, 23UA205170001761U5, 23UA205170001872U6, 23UA205170001880U2, 23UA205170001884U9, 23UA205170002103U6, 23UA205170002405U6, 23UA205170002585U0, 23UA205170002034U1, 23UA205170002152U0, 23UA205170002155U7, 23UA205170002402U9, 23UA205170002404U7, 23UA205170002401U0, 23UA205050009511U5, 23UA205170003215U0, 23UA205170003216U9, 23UA205170002789U0, 23UA205170003220U9, 23UA205170003150U5, 23UA205170003224U5, 23UA205170003586U2, 23UA205170003348U8, 23UA205170003345U0, 23UA205170003505U7, 23UA205170004309U2, 23UA205170003631U1, 23UA205170003827U6, 23UA205170003488U3, 23UA205170003491U4, 23UA205170003636U7, 23UA205170003843U9, 23UA205170003583U5, 23UA205170003706U0, 23UA205170003703U3, 23UA205170003726U0, 23UA205170003908U3, 23UA205170004152U7, 23UA205170004259U8, 23UA205170003918U8, 23UA205170004273U2, 23UA205170004300U0, 23UA205170004379U4, 23UA205170004097U3, 23UA205170004125U0, 23UA205170004128U8, 23UA205170004135U5, 23UA205170004183U0, 23UA205170004280U0, 23UA205170004374U9, 23UA205170004714U0, 23UA205170004492U7, 23UA205170004502U3, 23UA205170004504U1, 23UA205170004653U2, 23UA205170004631U5, 23UA205170004643U8, 23UA205170004675U0, 23UA205170004795U6, 23UA205170005213U9, 23UA205170004649U2, 23UA205170004651U4, 23UA205170004720U9, 23UA205170004802U5, 23UA205170004860U4, 23UA205170004881U2, 23UA205170005537U6, 23UA205170004884U0, 23UA205170004913U6, 23UA205170004990U5, 23UA205170005240U5, 23UA205170005343U0, 23UA205170005069U1, 23UA205170005336U2, 23UA205170007455U7, 23UA205170005788U2, 23UA205170006242U7, 23UA205170006309U0, 23UA205170005780U0, 23UA205170006519U9, 23UA205170005962U3, 23UA205170006140U1, 23UA205170005931U0, 23UA205170005949U8, 23UA205170005970U0, 23UA205170006237U8, 23UA205170006240U9, 23UA205170006249U0, 23UA205170006195U0, 23UA205170006246U3, 23UA205170006248U1, 23UA205170006514U3, 23UA205170006532U4, 23UA205170006645U3, 23UA205170006819U0, 23UA205170007223U0, 23UA205170006548U3, 23UA205170006823U0, 23UA205170006535U1, 23UA205170006536U0, 23UA205170006550U5, 23UA205170006551U4, 23UA205170006553U2, 23UA205170006725U1, 23UA205170006735U6, 23UA205170006872U4, 23UA205170007013U1, 23UA205170007203U1, 23UA205170007456U6, 23UA205170007476U5, 23UA205170007485U0, 23UA205170007516U5, 23UA205170007541U3, 23UA205170007673U2, 23UA205170008672U7, 23UA205170009889U3 вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів в загальній сумі 9468167,83 гривень шляхом подання митному органу сертифікатів з перевезення товару D 0358476, D 0358972, D 0359117, D 0373216, D 0359625, D 0359287, D 0359187, D0362117, D 0356281, D 0342191, D 0360467, D 0360732, D 0360514, D 0358187, D 0359213, D 0362981, D 0359302, D 0363004, D 0363102, D 0363187, D 0360107, D 0359821, D 0359972, D 0361291, D 0359917, D 0360014, D 0360219, D 0361348, D 0362071, D 0363208, D 0360271, D 0361014, D 0361318, D 0360982, D 0362889, D 0362921, D 0362988, D 0362904, D 0363013, D 0363204, D 0363217, D 0363200, D 0363318, D 0363508, D 0363362, D 0363614, D 0365217, D 0365304, D 0365717, D 0365431, D 0365402, D 0365521, D 0365343, D 0365487, D 0365446, D 0365712, D 0365892, D 0365823, D 0365914, D 0365903, D 0366172, D 0366304, D 0366526, D 0366728, D 0366515, D 0366704, D0368219, D 0369127, D 0371982, D 0374812, D 0375216, D 0374103, D 0378124, D 0375217, D 0378402, D 0374902, D 0374941, D 0376271, D 0375561, D 0378271, D 0379817, D 0381410, D 0381382, D 0378881, D 0376218, D 0380072, D 0379052, D 0380519, D 0380103, D 0380714, D 0380892, D 0381092, D 0380526, D 0381412, D 0381209, D 0381212, D 0381376, D 0381514, D 0381671, D 0381211, D 0381397, D 0381981, D 0381928, D 0381875, D 0383001, D 0383462, D 0382786, D 0382024, D 0382287, D 0383162, D 0383331, D 0382871, D 0382979, D 0383189, D 0383916, D 0383872, D 0383996, D 0383396, D 0383017, D 0384088, D 0383319, D 0387189, D 0385461, D 0386198, D 0386798, D 0385786, D 0386701, D 0386917, D 0386991, D 0387802, D 0387514, D 0387881, D 0387098, D 0387054, D 0387113, D 0387065, D 0387256, D 0388091, D 0387087, D 0387007, D 0387198, D 0387398, D 0387509, D 0387349, D 0388192, D 0388303, D 0388208, D 0388267, D 0388102, D 0388187, D 0389316, D 0389218, D 0389287, D 0387872, D 0388012, D 0387981, D 0386980, D 0386425, D 0387982, D 0386567, D 0386408, D 0386003, D 0380138, які згідно листа уповноваженого органу Республіки Угорщини не було підтверджено їх автентичність і стали підставою для неправомірного застосування преференційного режиму, заявлених у митних деклараціях.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст.485 МК України.

ОСОБА_1 на розгляд справи в суд не з`явився, свої права та інтереси доручив захищати адвокату Давидюку О.Ф.

Адвокат Давидюк О.Ф. надіслав клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку із його зайнятістю в іншій справі та необхідністю ознайомлення з матеріалами справи.

Вивченням матеріалів справи суд не вбачає необхідності для відкладення розгляду справи з огляду на наступні висновки.

Протокол про порушення митних правил № 0408/20500/24 щодо ОСОБА_1 складений 27 вересня 2024 року.

ОСОБА_1 через агентів з митного оформлення ПП "АГРО-ТЕХ-БРОК", посадовим особам м/п «Луцьк» та м/п «Ковель» Волинської митниці до митного оформлення подано електронні митні декларації типу ІМ40ДЕ, товаросупровідні документи та сертифікати з перевезення (походження) товару форми EUR.1, відповідно до яких в митному режимі імпорт з компанії: «CARGOAVTO OU» Harju maakond, Tallinn, Lasnamaelinnaosa, Vaike-Paala tn 2, 11415, Estonia, в адресу ПП «ГОЛДКАР» (код ЄДРПОУ 44298630) слідували товари «транспортні засоби….».

На підставі сертифікатів з перевезення товару EUR.1 в графі 36 вищевказаних митних декларацій заявлена преференція при сплаті мита за митне оформлення таких товарів за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС).

У відповіді уповноваженого митного органу Республіки Угорщини від 24.05.2024 №1681785299 зазначено, що під час перевірки встановлено, що сертифікати з перевезення EUR.1 не були завірені компетентним органом. Товари, на які поширюється дія цього документу, не можуть вважатися товарами преференційного походження у розумінні відповідних положень, що стосуються товарів походження, в тому числі 163 сертифіката з перевезення EUR.1

У зв`язку із цим доповідною запискою УК та АМП від 01.07.2024 визначено суми митних платежів за митними деклараціями, які підлягають доплаті до Державного бюджету у загальній сумі 9468167,83 грн.

Згідно із ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Стаття 485 МК України встановлює відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Санкція цієї норми передбачає стягнення у виді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Звинувачення за складеним протоколом щодо ОСОБА_1 ґрунтується на відповіді уповноваженого митного органу Республіки Угорщина, доповідній записці УМПКМВ та МТР ЗЕД та службовій записці УК та АМП, де значиться, які платежі підлягають доплаті до Державного бюджету з урахуванням відомостей, наданих уповноваженим митним органом Республіки Угорщина.

У митних деклараціях типу ІМ40ДЕ, в графі 36 заявлена преференція за кодом 410, що свідчить про застосування пільгової ставки ввізного мита.

Як на доказ відсутності підстав для застосування преференції при сплаті мита митниця посилається на лист митних органів Республіки Угорщина, яка була надана в порядку перевірочних заходів Державній митній службі стосовно сертифікатів про походження товару, та з огляду на свій зміст дозволяє використання цієї відповіді стосовно перевірки інших аналогічних сертифікатів.

Обов`язковим елементом передбаченого ст.485 МК України правопорушення є його мета - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.

Дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі достовірності та повноти нарахування і сплати митних платежів здійснюється шляхом документальної перевірки (ст.345 МК України).

Доповідною запискою начальника управління контролю та адміністрування митних платежів Волинської митниці №15/15-03/6605 від 01.07.2024 запропоновано здійснити контрольно-перевірочні заходи у відповідності до положень статей 345-354 МК України стосовно платника податків ПП "ГОЛДКАР".

Однак документальні результати перевірки в порядку статей 345-354 МК України до матеріалів справи не приєднані і на розгляд справи в суд не надані.

При цьому, надана службовою запискою начальника УК та АПМ Волинської митниці від 11.10.2024 довідки-розрахунки не спроможні замінити результатів документальної перевірки.

Результати такої перевірки мають значення не лише для кваліфікації виявленого діяння, а й для обрання стягнення в разі доведення винуватості ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, оскільки таке стягнення визначається у відсотковому відношенні від несплаченої суми митних платежів.

Зазначене свідчить про неповноту здійсненого митним органом провадження у справі і передчасність надіслання протоколу для розгляду в суд.

Таким чином, справу слід направити на додаткову перевірку, під час якої митниці необхідно: надати результати документальної перевірки в порядку ст.345-354 МК України з оформлення відповідного рішення про визначення митних грошових зобов`язань; при потребі провести інші процесуальні дії.

Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,

п о с т а н о в и в :

Справу за протоколом про порушення митних правил № 0408/20500/24 щодо ОСОБА_1 за ознаками ст.485 МК України направити Волинській митниці для проведення додаткової перевірки.

Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Суддя Любомльського районного суду

Волинської області С.А. Шеремета

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення12.12.2024
Оприлюднено27.12.2024
Номер документу124059098
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —163/2475/24

Постанова від 12.12.2024

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Шеремета С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні