Рішення
від 25.12.2024 по справі 367/61/24
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 367/61/24

Провадження №2/367/2530/2024

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

Іменем України

25 грудня 2024 року Ірпінський міський суд Київської області у складі:

головуючого - судді Третяк Я.М.,

за участю:

секретаря судових засідань Люліної О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Ірпені цивільну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Крамар Еко» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Крамар ЕКО» звернулося до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, у якому просить стягнути з ОСОБА_1 на користь ТОВ «Крамар Еко» борг у сумі 1706,51 грн. та витрати зі сплати судового збору.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач є юридичною особою, яка здійснює діяльність у сфері надання послуг з поводження з відходами. Рішенням виконавчого комітету Бучанської міської ради № 5 від 22.01.2019 «Про визначення переможця конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Буча» ТОВ «Крамар Еко» визначено виконавцем послуги з вивезення твердих побутових відходів на території міста Буча терміном на п`ять років. За результатами проведеного конкурсу між Бучанською міською радою та ТОВ «Крамар Еко» було укладено договір надання послуг з вивезення побутових відходів в м. Буча. Рішенням виконавчого комітету Бучанської міської ради № 122 від 19.03.2019 р. «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів в м. Буча, що надаються ТОВ «Крамар-Еко» було встановлено тариф на послуги з вивезення твердих побутових відходів у м. Буча, що надаються ТОВ «Крамар Еко». Інформація про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів у м. Буча була опублікована в офіційному друкованому засобі масової інформації Бучанської міської ради - газеті «Бучанські новини» № 12 (732) від 21.03.2019. Рішенням виконавчого комітету Бучанської міської ради № 123 від 19.03.2019 «Про виключення послуги з вивезення побутових відходів зі складу послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по житловому фонду, який обслуговується КП «Бучанське УЖКГ» послугу з вивезення побутових відходів було виключено зі складу послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та виведено в окрему комунальну послугу, право на надання якої визначається на конкурсних засадах. Відповідно до пункту 5 Рішення № 5 від 22.01.2019 ТОВ «Крамар ЕКО» надано повноваження укласти договори про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів з мешканцями приватного сектору, власниками квартир, окремих приміщень у багатоквартирних будинках міста Буча, підприємствами, установами та організаціями міста Буча, з врахуванням результатів проведеного конкурсу в визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території м. Буча. З метою реалізації вищевказаних повноважень в офіційному друкованому засобі масової інформації Бучанської міської ради - газеті «Бучанські новини» № 13 (733) від 28.03.2019 р. на сторінках 10 та 11 було опубліковано оферту до публічного договору про вивезення побутових відходів.

Додає, що починаючи з 05.04.2019 ТОВ «Крамар ЕКО» фактично надає послуги з вивезення твердих побутових відходів на території м. Буча в порядку, встановленому вимогами чинного законодавства, що регулює відносини в галузі поводження з побутовими відходами та на підставі публічного договору на вивезення побутових відходів.

Рішенням виконавчого комітету Бучанської міської ради № 556 від 17.08.2021 року про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів в м. Буча було змінено тариф для ТOB «Крамар Еко». Інформація про зміну розміру тарифу на послуги з вивезення твердих побутових відходів у м. Буча та смт. Ворзель була опублікована в офіційному друкованому засобі масової інформації Бучанської міської ради - газеті «Бучанські новини» № 30 (853) від 30.07.2021.

Зазначає, що між ТОВ «Крамар Еко» та ОСОБА_1 було укладено договір № 50813520 від 07.11.2023 про надання послуг з управління відходами.

Позивач вказує, що починаючи з 05.04.2019, ТOB «Крамар Еко»надає комунальні послуги з управління відходами за адресою: АДРЕСА_1 , в той же час, сума боргу за надані послуги за період з 30.04.2019 по 30.11.2023 включно становить 1706,51 грн.

Стверджує, що в порядку досудового врегулювання спору, 06.12.2023 позивачем було направлено відповідачу письмову вимогу про оплату заборгованості за надані послуги. Однак, станом на 26.12.2023, жодної відповіді позивачем від відповідача не отримано та заборгованість не погашена.

Ухвалою Ірпінського міського суду Київської області від 14 лютого 2024 року відкрито провадження та призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Сторонам було направлено копію ухвали про відкриття провадження, відповідачу та третім особам також копію позовної заяви з додатками.

У встановлений строк від відповідача відзиву на позовну заяву до суду не надійшло, а тому в силу ч. 8 ст. 178 ЦПК України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Фіксація судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснювалася на підставі ч. 2 ст. 247 ЦПК України.

Суд, дослідивши письмові докази по справі, вважає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу (ч. 1 ст. 16 ЦК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно ч. 3 ст. 12 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з вимогами п. п. 1, 2, 3 ч. 1 ст. 264 ЦПК України під час ухвалення рішення суд вирішує, чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи; які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин.

Частиною 1 ст. 2 ЦПК України передбачено, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Відповідно до ст. 77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування.

Відповідно до ст. 78 ЦПК України суд не бере до уваги докази, що одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 79 ЦПК України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Відповідно до ст. 80 ЦПК України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Ч. 1, 5 та 6 ст. 81 ЦПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом, докази подаються сторонами та іншими учасниками справи, доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до вимог ст. 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права з дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі та застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно та всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відповідно до положень ст. 322 Цивільного кодексу України власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно із ч. 2, 3 ст. 31 ЗУ «Про управління відходами» утворювачі побутових відходів зобов`язані: 1) укладати договори з виконавцем послуги з управління побутовими відходами та вносити у встановленому порядку плату за послугу з управління побутовими відходами; 2) забезпечувати передачу побутових відходів до системи управління побутовими відходами, а побутові відходи, на які поширюється розширена відповідальність виробника, - до системи приймання або роздільного збирання, створеної організаціями розширеної відповідальності виробників; 3) забезпечувати у встановленому порядку роздільне збирання відходів за наявності об`єкта оброблення відходів. Утворювачі побутових відходів мають права та обов`язки споживачів житлово-комунальних послуг, передбачені Законом України «Про житлово-комунальні послуги».

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: споживачі (індивідуальні та колективні); управитель; виконавці комунальних послуг.

Згідно із п. 6 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 7 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний споживач зобов`язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.

Згідно із ч. 1, 2 ст. 9 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору. За бажанням споживача оплата житлово-комунальних послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів згідно з умовами договору про надання відповідних житлово-комунальних послуг.

Відповідно до ст. 67 Житлового кодексу України плата за комунальні послуги (водопостачання, газ, теплова енергія та інші послуги) береться крім квартирної плати за затвердженими в установленому порядку тарифами.

Згідно із ст. 68 ЖК України наймач зобов`язаний своєчасно вносити квартирну плату та плату за комунальні послуги.

Відповідно до ч. 1 ст. 634 ЦК України договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.

Судом встановлено, що рішенням виконавчого комітету Бучанської міської ради № 5 від 22.01.2019 «Про визначення переможця конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Буча» ТОВ «Крамар Еко» визначено виконавцем послуги з вивезення твердих побутових відходів на території міста Буча терміном на п`ять років, що підтверджується копією рішення.

За результатами проведеного конкурсу між Бучанською міською радою та ТОВ «Крамар Еко» було укладено договір надання послуг з вивезення побутових відходів в м. Буча.

Рішенням виконавчого комітету Бучанської міської ради № 122 від 19.03.2019 «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів в м. Буча, що надаються ТОВ «Крамар-Еко» було встановлено тариф на послуги з вивезення твердих побутових відходів у м. Буча що надаються ТОВ «Крамар Еко», що підтверджується копією рішення. Інформація про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів у м. Буча була опублікована в офіційному друкованому засобі масової інформації Бучанської міської ради - газеті «Бучанські новини» № 12 (732) від 21.03.2019 р.

Рішенням виконавчого комітету Бучанської міської ради № 123 від 19.03.2019 «Про виключення послуги з вивезення побутових відходів зі складу послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по житловому фонду, який обслуговується КП «Бучанське УЖКГ» послугу з вивезення побутових відходів було виключено зі складу послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та виведено в окрему комунальну послугу, право на надання якої визначається на конкурсних засадах, що підтверджується копією рішення.

Відповідно до п. 5 Рішення № 5 від 22.01.2019 ТОВ «Крамар ЕКО» надано повноваження укласти договори про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів з мешканцями приватного сектору, власниками квартир, окремих приміщень у багатоквартирних будинках міста Буча, підприємствами, установами та організаціями міста Буча, з врахуванням результатів проведеного конкурсу в визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території м. Буча.

Рішенням виконавчого комітету Бучанської міської ради № 556 від 17.08.2021 про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів в м. Буча було змінено тариф для ТOB «Крамар Еко», що підтверджується копією рішення. Інформація про зміну розміру тарифу на послуги з вивезення твердих побутових відходів у м. Буча та смт. Ворзель була опублікована в офіційному друкованому засобі масової інформації Бучанської міської ради - газеті «Бучанські новини» № 30 (853) від 30.07.2021, що підтверджується копією газети.

Встановлено, що 07.11.2023 між ТOB «Крамар Еко» та ОСОБА_1 було укладено договір № 50813520 про надання послуг з поводження з побутовими відходами за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується копією договору.

При цьому,ТOB«Крамар Еко»фактично надає комунальні послуги з управління відходами за адресою: АДРЕСА_1 , починаючи з 05.04.2019, оскільки до моменту укладення вищезазначеного договору послуги надавались відповідачу на умовах індивідуального договору про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

Згідно з вигрузкою змін балансу по особовому рахунку відповідача ОСОБА_1 , сума боргу за надані послуги за період з 30.04.2019 по 30.11.2023 включно становить 1706 (одна тисяча сімсот шість) гривень 51 копійка.

У порядку досудового врегулювання спору 06.12.2023 позивачем було направлено ОСОБА_1 письмову вимогу про оплату заборгованості за надані послуги, що підтверджується копією направленої вимоги на адресу відповідача.

Однак, станом на 26.12.2023 жодної відповіді позивачем від відповідача не отримано та заборгованість не погашена.

Відповідно до ст. 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

Відповідно до ч. 1 ст. 903 ЦК України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Згідно з ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно приписів ст. 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Ст. 610 ЦК України визначено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно зі ст. 611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Статтею 89 ЦПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не надано належних доказів на спростовування факту надання йому житлово-комунальних послуг ТОВ «Крамар Еко».

Також відповідачем не було надано доказів на спростування наявної заборгованості по сплаті послуг з вивезення твердих побутових відходів, а також розрахунку наявної заборгованості за несвоєчасну оплату послуг, або ж доказів на погашення заборгованості у вищевказаному розмірі, яка утворилася у зв`язку із неналежним виконанням зобов`язань.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню, оскільки дані правовідносини, які склалися між сторонами витікають з договірних відносин, які є обов`язковими для виконання сторонами.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні.

Керуючись ст. ст. 12, 133, 141, 258-259, 263-265, 273, 280-282, 354 ЦПК України, суд

УХВАЛИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Крамар Еко» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Крамар Еко» (адреса: 03134, м. Київ, вул. Миру, 21, код ЄДРПОУ 36173955) заборгованість у розмірі 1706 (одна тисяча сімсот шість) гривень 51 копійка.

Стягнути із ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Крамар Еко» (адреса: 03134, м. Київ, вул. Миру, 21, код ЄДРПОУ 36173955) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Київського апеляційного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - https://court.gov.ua/sud1013/ та в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням -http://reyestr.court.gov.ua

Суддя Я.М. Третяк

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення25.12.2024
Оприлюднено27.12.2024
Номер документу124060756
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —367/61/24

Рішення від 25.12.2024

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Третяк Я. М.

Ухвала від 14.02.2024

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Третяк Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні