Ухвала
від 06.12.2024 по справі 201/15052/24
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/15052/24

Провадження № 1-кс/201/5318/2024

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2024 року Жовтневий районний суд

міста Дніпропетровська

у складі: слідчого судді ОСОБА_1

з секретарем: ОСОБА_2

за участю: прокурора ОСОБА_3

захисника адвоката ОСОБА_4 (в режимі відеоконференції)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Жовтневого районного суду міста Дніпропетровська в місті Дніпрі клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах 3 відділення слідчого відділу 3 управління (з дислокацією у м. Сєвєродонецьк Луганської області) ГУ СБ України в Донецькій та Луганській областях ОСОБА_5 , погодженого з прокурором Луганської обласної прокуратури ОСОБА_6 ,про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, стосовно ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка народилась у м. Луганськ, громадянки України, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , підозрюваної у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України, внесене під час досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22024130000000145 від 22 лютого 2024 року, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий, за погодженням із прокурором звернувся до суду з клопотанням, про обрання запобіжного заходу, у вигляді тримання під вартою, стосовно ОСОБА_7 , підозрюваної у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України.

В обґрунтування клопотання слідчий вказав на те, що приблизно наприкінці травня 2022 року, але не пізніше 27 травня 2022 року (більш точний час встановити з об`єктивних причин не виявилось можливим) у ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , виник злочинний умисел направлений на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

З метою реалізації вищевказаного протиправного умислу, 27 травня 2022 року, ОСОБА_7 , добровільно та за власною ініціативою, на основі приміщень, техніки та матеріальних цінностей приватного підприємства «Виробничо-комерційна компанія «Альонка» (код ЄДРПОУ 34579989), де остання є засновником та керівником, знаходячись на тимчасово окупованій території Луганської області, зареєструвала у т.зв. «державних органах лнр» «приватне підприємство «виробничо-комерційна компанія «Альонка» (мовою оригіналу: «частное предприятие «производственно-коммерческая компания «Аленка», ЕГРЮЛ 61400297, адрес: лнр, Меловской район, с. Мусиевка, ул. Победы, дом 2А», далі «ЧП «ПКК «АЛЕНКА»), яке здійснює діяльність, пов`язану з вирощуванням та продажом зернових культур.

Згідно з т.зв. «свідоцтвом № 14-0000029/2022 про державну реєстрацію юридичної особи» від 09 червня 2022 року ОСОБА_7 є директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» з правом підпису всієї документації з фінансово-господарської діяльності підприємства.

У подальшому, ОСОБА_7 , як засновником та директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» організовано провадження господарської діяльності на тимчасово окупованій території в т.ч. у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

Так, вирощена та зібрана зернова продукція врожаю 2021 років відповідно до укладених договорів реалізується на тимчасово окупованій території Луганської області іншим суб`єктам господарської діяльності, а також переміщується до російської федерації через неконтрольовану ділянку державного кордону України, а саме які тимчасово закриті, відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України № 188-р від 26 лютого 2022 року «Про тимчасове закриття деяких пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю» пункти пропуску Луганської митниці у Луганській області, де також реалізовується зареєстрованим в російській федерації суб`єктам господарської діяльності.

Задля реалізації злочинного умислу направленого на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора ОСОБА_7 вчинено наступні дії.

Так, 15 червня 2022 року, ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» уклала договір відкриття розрахункового рахунку № НОМЕР_1 з т.зв. «Державним банком лнр», адреса: м. Луганськ, вул. Т.Шевченка, буд. 1.

У свою чергу, відповідно до ст. 1 т.зв. «закону лнр «про державний банк лнр» № 103-III від 17 жовтня 2019 року т.зв. «Державний банк лнр» є органом державної влади з особливим статусом, тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

01 липня 2022 року ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала «звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під врожай 2022 року» до т.зв. «територіального органу державного комітету статистики лнр».

У свою чергу, відповідно до т.зв. «положення «про Державний комітет статистики лнр», що затверджене т.зв. «постановою уряду лнр» № 672/19 від 05 листопада 2019 року т.зв. «Державний комітет статистики лнр» є виконавчим органом державної влади, який здійснює функції щодо формування офіційної статистичної інформації про соціальні, економічні, демографічні, екологічні та інші суспільні процеси в лнр, а також у порядку та випадках, встановлених законодавством лнр, що здійснює офіційний статистичний облік та контроль у сфері офіційного статистичного обліку, тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

19 липня 2022 року ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала до т.зв. «міністерства праці та соціальної політики лнр» «звіт за коштами загальнообов`язкового державного соціального страхування з тимчасової непрацездатності та у зв`язку з материнством за І півріччя 2022 року», а також «звіт про путівки на санаторно-курортне лікування та до дитячих закладів оздоровлення».

У свою чергу, відповідно до т.зв. «положення «про міністерство праці та соціальної політики лнр», що затверджене т.зв. «постановою уряду лнр» № 486/21 від 04 червня 2021 року т.зв. «міністерство праці та соціальної політики лнр» є виконавчим органом державної влади лнр, що здійснює функції з розробки та реалізації державної політики та нормативного правового регулювання у сфері праці, трудових відносин та інших пов`язаних з ними відносин, здійснення державного нагляду за дотриманням трудового законодавства та інших нормативних правових актів, що містять норми трудового права, загальнообов`язкового державного соціального страхування, соціального партнерства, пенсійного забезпечення, зайнятості населення, державної служби, захисту прав та законних інтересів дітей, соціальної підтримки сім`ї та дітей, опіки та піклування щодо неповнолітніх громадян, надання соціальної адресної допомоги та надання встановлених законодавством пільг окремим категоріям громадян, соціального захисту населення, у тому числі осіб похилого віку та ветеранів війни, громадян, які постраждали в результаті надзвичайних ситуацій, опіки та піклування щодо повнолітніх недієздатних чи не повністю дієздатних громадян, соціального обслуговування населення, надання протезно-ортопедичної допомоги, реабілітації інвалідів, проведення медико-соціальної експертизи та в інших сферах у випадках, передбачених законодавством лнр, тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

05 вересня 2022 року, ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала до т.зв. «торгово промислової палати лнр» інформаційну довідку про кількість оброблюваних земельних ділянок, їх місце розташування, про кількість працівників підприємства та про наявність на балансі відповідної сільськогосподарської техніки для обробки землі, посіву та збору врожаю.

Так, відповідно до т.зв. «тимчасового положення про торгово-промислову палату лнр», яке затверджене т.зв. «постановою ради міністрів лнр № 713/17 від 27 жовтня 2017 року т.зв. «торгово промислова палата лнр» створена з метою сприяння розвитку економіки лнр, формування сучасної промислової, фінансової та торгової інфраструктури, створення сприятливих умов для підприємницької діяльності, врегулювання відносин підприємців з їхніми партнерами, для всебічного розвитку торговельно-економічного та науково-технічного співробітництва підприємців лнр з підприємцями зарубіжних країн, тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

20 вересня 2022 року, ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за надання послуг по фітосанітарному контролю», згідно рахунку № 1234/ЛЗ від 09 вересня 2022 року до т.зв. «міністерства сільського господарства та продовольства лнр» (далі - «МСГтП лнр»).

Відповідно до т.зв. «положення про міністерство сільського господарства та продовольства лнр», яке затверджене т.зв. «постановою уряду лнр № 565/20 від 14 серпня 2020 року т.зв. «МСГтП лнр» є виконавчим органом державної влади лнр, що наділений повноваженнями щодо надання державних послуг та реалізації державної політики у сфері сільськогосподарського виробництва, харчової та переробної промисловості; карантину та захисту рослин; контролю якості та безпеки сільськогосподарської продукції; насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин; уповноважений здійснювати організацію реєстраційних випробувань та державну реєстрацію пестицидів та агрохімікатів; забезпечення нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а також здійснює функції з управління державним майном, яке віднесено до його відання».

Цього ж дня, ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за оформлення сертифікату походження», згідно рахунку № 5649/с від 08 вересня 2022 року до т.зв. «торгово промислової палати лнр.

30 вересня 2022 року ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за оформлення сертифікату походження», згідно рахунку № 6350/с від 30 вересня 2022 року до т.зв. «торгово промислової палати лнр.

Цього ж дня, ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за надання послуг по фітосанітарному контролю», згідно рахунку № 1231/ЛЗ від 30 вересня 2022 року до т.зв. «МСГтП лнр».

Того ж дня, ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату «за інспектування автомобілю», згідно рахунку № 1206 від 29 вересня 2022 року до т.зв. «МСГтП лнр».

06 жовтня 2022 року, ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату за «надання послуг по фітосанітарному контролю» згідно рахунку № 1275/ЛЗ від 06 жовтня 2022 року до т.зв. «МСГтП лнр».

12 жовтня 2022 року ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала «фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва» до т.зв. «міністерства фінансів лнр».

Відповідно до т.зв. «положення міністерства фінансів лнр», яке затверджене т.зв. «постановою уряду лнр № 246/21 від 30 березня 2021 року т.зв. «міністерство фінансів лнр» є виконавчим органом державної влади Луганської Народної Республіки, який здійснює функції з розробки державної політики та нормативно-правового регулювання у сферах:

- бюджетної діяльності;

- державного боргу;

- бухгалтерського обліку та бухгалтерської звітності;

- виробництва, переробки та обігу дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння;

- захищеної від підробок поліграфічної продукції;

- надання державної підтримки муніципальним утворенням за рахунок бюджетних асигнувань державного бюджету лнр;

- формування єдиної державної податкової та митної політики.

01 жовтня 2022 року, ОСОБА_7 будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» подала «декларацію про об`єми зберігання зерна станом на 01 листопада 2022 року» до т.зв. «МСГтП лнр».

10 листопада 2022 року, ОСОБА_7 , будучи директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА», організувала та здійснила оплату за «реєстрацію самохідних машин та причепів» згідно рахунку № 00391 від 10 листопада 2022 року до т.зв. «МСГтП лнр».

Приблизно наприкінці жовтня 2022 року, але не пізніше 21 листопада 2022 року (більш точний час встановити з об`єктивних причин не виявилось можливим) у ОСОБА_7 виник злочинний умисел направлений на вчинення умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво) та окупаційній адміністрації держави-агресора, вчинених громадянином України з метою завдання шкоди Україні шляхом: реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора.

На реалізацію та підтримку т.зв. «постанови уряду лнр «про деякі питання надання субсидій з державного бюджету лнр у 2022 році у рамках реалізації заходів, передбачених державною цільовою програмою «Розвиток агропромислового комплексу лнр на 20222024 роки» № 548/22 від 05 липня 2022 року, ОСОБА_7 , як засновником та директором «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» в період з кінця жовтня 2022 року, але не пізніше 21 листопада 2022 року, добровільно та за власною ініціативою, організовано підготовку та подальшу подачу до т.зв. «МСГтП лнр» шести заявок про надання субсидії із долученням до неї документів (за формою згідно з додатками до «Порядку»).

06 грудня 2022 року за місцем знаходження т.зв. «МСГтП лнр» за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв Великої Вітчізняної Війни, буд. За відбувся розгляд вказаних заявок, за результатами якого «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» надано т.зв. «субсидію на придбання техніки та обладнання».

Разом з тим, 15 червня 2023 року здійснено зміну т.зв. «організаційно правової форми» з «ЧП «ПКК «АЛЕНКА» на «общество с ограниченной ответственностью «производственно-коммерческая компания «АЛЕНКА» (далі «ООО «ПКК «АЛЕНКА»).

На реалізацію та підтримку федерального закону рф «про вільну економічну зону на території Донецької народної республіки, Луганської народної республіки, Запорізької області, Херсонської області та на прилеглих територіях» № 266-ФЗ від 24 червня 2023 року, ОСОБА_7 , як засновником та директором «ООО «ПКК «АЛЕНКА» приблизно в середині вересня 2024 року добровільно та за власною ініціативою, організовано підготовку та подальшу подачу до «ППК «ФРТ» заяви у письмовій формі про укладення договору про умови діяльності у вільній економічній зоні із доданням відповідних документів.

В подальшому, «ППК «ФРТ» копії таких документів направлено до т.зв. «уряду лнр» для підготовки висновку про можливість укладання договору про умови діяльності у вільній економічній зоні із «ООО «ПКК «АЛЕНКА».

Відповідно до ст. 70 т.зв. «конституції лнр» № 103-III від 17.10.2019 т.зв. «уряд лнр» є чинним вищим органом виконавчої влади лнр. Уряд лнр очолює систему виконавчих органів лнр», тобто є незаконним органом влади, створеним на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

14 жовтня 2024 року т.зв. «уряд лнр» здійснив видачу висновку про можливість укладання із «ООО «ПКК «АЛЕНКА» договору про умови діяльності в вільній економічній зоні.

Надалі, 15 жовтня 2024 року, ОСОБА_7 , як засновник та директор «ООО «ПКК «АЛЕНКА» уклала з «ППК «ФРТ» договір про умови діяльності у вільній економічній зоні № ФРТ-СЭЗ-143/24.

В подальшому, 17 жовтня 2024 року «ООО «ПКК «АЛЕНКА» внесено до т.зв. «єдиного реєстру учасників вільної економічної зони на територіях Донецької народної республіки, Луганської народної республіки, Запорізької та Херсонської області» (реєстраційний номер запису про включення до «реєстру» № 942024000203.

Таким чином, з 27 травня 2022, більш точний час в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, ОСОБА_7 , будучи громадянкою України, усвідомлюючи здійснення відкритої російської агресії, яка розпочалась приблизно о 04 годині ранку 24 лютого 2022 року повномасштабним російським військовим вторгненням на територію України, метою якого є повалення конституційного ладу, територіальної цілісності та захоплення території України, усвідомлюючи російську агресію проти України, з метою переслідування своїх особистих інтересів та бажання, організувала провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресор, у тому числі здійснила збір зернової продукції з подальшим вивезенням автомобільним транспортом через тимчасово окуповані території Луганської області до території рф для реалізації.

У зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації, воєнним станом в Україні, захопленням території м. Луганськ та с. Мусіївка Старобільського району Луганської області та проведенням бойових дій, беручи до уваги те, що існують достатні підстави вважати, що ОСОБА_7 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити повістку про виклик особи, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135 КПК України, в газеті «Урядовий кур`єр» № 229 (7888) від 09 листопада 2024 року, яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора опубліковано повістки про виклик останньої на 13.11.2024 року, 14.11.2024 року та 15.11.2024 року за зазначеною в повістці адресою для проведення слідчих та процесуальних дій у кримінальному провадженні № 22024130000000145 від 22.02.2024 року, отримання письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1 та ч. 1 ст. 111-2 КК України, допиту в якості підозрюваної, тощо.

Жодного разу у визначений час ОСОБА_7 у призначене місце не з`явилась, про неможливість та причини неприбуття не повідомила.

Враховуючи наведені вище обставини, слідчим за погодженням з прокурором 21 листопада 2024 року, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, ОСОБА_7 повідомлено про підозру у відповідності та у спосіб, передбачений чинним кримінальним процесуальним законодавством України шляхом опублікування повідомлення про підозру на веб-сайті Офісу Генерального прокурора та в газеті «Урядовий кур`єр» № 236 (7896), яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, а також таке повідомлення вручено близькому родичу останньої батьку ОСОБА_8 .

В подальшому, постановою слідчого від 28 листопада 2024 року на підставі ст. 281 КПК України підозрювану ОСОБА_7 оголошено в розшук.

На підставі вищезазначеного, в клопотанні ставиться питання про обрання запобіжного заходу, стосовно ОСОБА_7 , у вигляді тримання під вартою, з урахуванням положень ч. 6 ст. 193 КПК України, у зв`язку з тим, що підозрювана перебуває на тимчасово окупованій територій, вчинила, зокрема, особливо тяжкий злочин, за який передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої, у зв`язку з чим, остання може переховуватись від органів досудового слідства та суду, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідка у кримінальному провадженні а також може вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється.

Прокурор ОСОБА_3 у судовому засіданні клопотання підтримала та просила обрати підозрюваному запобіжний захід, у вигляді тримання під вартою.

Захисник адвокат ОСОБА_4 заперечував проти задоволення клопотання сторони обвинувачення, посилаючись на необґрунтованість підозри та заявлених в клопотанні ризиків.

Вислухавши думки прокурора та захисника, а також дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя, приходить до наступних правових висновків.

Згідно ч. 6 ст. 193 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Так, Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 (затверджений Законом України від 24.02.2022 № 2402-ІХ) у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», в Україні введений воєнний стан. Указом Президента України від 28.10.2024 року № 740/2024 (затверджений Законом України від 29.10.2024 року № 4024-IX), в Україні продовжено строк дії воєнного стану із 05.30 години 10 листопада 2024 року строком на 90 діб. Відповідно до Наказу № 197 від 20 липня 2022 року визначено тимчасове місце дислокації слідчих підрозділів ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях, а саме слідчого відділу 2 управління (з дислокацією у м. Маріуполь, Донецької області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях та 3 управління (з дислокацією у м. Сєвєродонецьк, Луганської області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях на території Соборного району в м. Дніпрі, на період дії воєнного стану, або до прийняття окремого рішення Головою Служби безпеки України.

З матеріалів клопотання встановлено, що 22 лютого 2024 року внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22024130000000145, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 4 ст. 111-1 КК України.

Сідчим за погодженням з прокурором 21 листопада 2024 року, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, ОСОБА_7 повідомлено про підозру у відповідності та у спосіб, передбачений чинним кримінальним процесуальним законодавством України шляхом опублікування повідомлення про підозру на веб-сайті Офісу Генерального прокурора та в газеті «Урядовий кур`єр» № 236 (7896), яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, а також таке повідомлення вручено близькому родичу останньої батьку ОСОБА_8 .

В подальшому, постановою слідчого від 28 листопада 2024 року на підставі ст. 281 КПК України підозрювану ОСОБА_7 оголошено в розшук.

Перевіривши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про доведеність стороною обвинувачення обґрунтованості підозри, щодо вчинення ОСОБА_7 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 4 ст. 111-1 КК України, про що свідчать, зокрема, протоколи допиту учасників кримінального провадження, а також протоколи огляду, проведені в ході досудового розслідування.

Також, на думку слідчого судді, доведеними є ризики, передбачені п.п. 1, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: можливість переховуватись від органів досудового розслідування та суду, оскільки ОСОБА_7 , підозрюється, зокрема, у вчиненні особливо тяжкого злочину, за який передбачене максимальне покарання, у виді позбавлення волі до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої, жодного разу за викликом у встановленому КПК України порядку до слідчого не з`явилась, про неможливість та причини неприбуття не повідомила, що може свідчити про бажання підозрюваної уникнути відповідальності за інкриміноване їй діяння, а також остання може вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, враховуючи, що ОСОБА_7 в теперішній час перебуває на території України, яка перебуває під контролем окупаційної адміністрації, активно співпрацює з представниками держави агресора, та фактично своїми діями підтверджує намір продовжити скоєне нею кримінальне правопорушення, що надає їй можливість скоїти інше кримінальне правопорушення за відсутності контролю з боку влади України.

Поряд із цим, слідчий суддя вважає недоведеним під час розгляду клопотання наявність ризиків, визначених п.п. 2, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідка у кримінальному провадженні, з підстав їх необґрунтованості та відсутності будь-яких достатніх доказів на підтвердження їх існування.

Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» - далі Закон, тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону адміністративна межа між тимчасово окупованою територією та іншою територією України визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на час подання клопотання, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22.12.2022 № 309 територія Міловської сільської територіальної громади Старобільського району Луганської області в яку входить село Мусіївка з 24.02.2022 є тимчасово окупованою російською федерацією територією України.

аким чином, факт тимчасової окупації території Міловської сільської територіальної громади Старобільського району Луганської області в яку входить село Мусіївка є загальновідомим та не потребує додаткового підтвердження Радою національної безпеки і оборони України та Президентом України, крім того він визнаний Кабінетом Міністрів України.

Також, стороною обвинувачення доведено факт перебування підозрюваної ОСОБА_7 на зазначеній тимчасово окупованій території України, що підтверджується зібраними матеріалами в ході досудового розслідування.

Виходячи з вищенаведеного, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання сторони обвинувачення про обрання підозрюваній ОСОБА_7 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, в порядку ч. 6 ст. 193 КПК України, є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Разом з цим, слідчий суддя при постановленні ухвали враховує положення абз. 7 ч. 4 ст. 183 КПК України, відповідно до якого, при обранні запобіжного заходу, у вигляді тримання під вартою, стосовно підозрюваного, обвинуваченої, яка оголошена у міжнародний розшук, та/або яка виїхала, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається.

Крім того, положеннями частини 4 ст. 197 КПК України, встановлено, що у разі постановлення слідчим суддею, судом ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, на підставі частини шостої статті 193 цього Кодексу, строк дії такої ухвали не зазначається.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 177, 178, 183, 193, 194, 197, 369-372, 376, 395, 615 КПК України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах 3 відділення слідчого відділу 3 управління (з дислокацією у м. Сєвєродонецьк Луганської області) ГУ СБ України в Донецькій та Луганській областях ОСОБА_5 , погодженого з прокурором Луганської обласної прокуратури ОСОБА_6 ,про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, стосовно ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України - задовольнити.

Обрати підозрюваній ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Роз`яснити, що згідно з положеннями ч. 6ст.193 КПК України, після затримання особи і не пізніше як через сорок вісім годин з часу доставки її до місця кримінального провадження слідчий суддя, за участю підозрюваного, розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Повний текст ухвали суду буде складений і оголошений о 16.15 годині 10 грудня 2024 року.

Ухвала, щодо обрання запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала слідчого судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення, а особою, що тримається під вартою - протягом того ж строку з моменту отримання нею її копії.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення06.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124065566
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —201/15052/24

Ухвала від 06.12.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Шелестов К. О.

Ухвала від 06.12.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Шелестов К. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні