ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
58000, м. Чернівці, вул. О.Кобилянської, 14, тел. 55-09-34, е-mail: inbox@cv.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про відкриття провадження у справі про банкрутство
26 грудня 2024 року Справа № 926/3228/24
Господарський суд Чернівецької області у складі судді Ковальчук Т.І., розглянувши у підготовчому засіданні заяву
Головного управління ДПС у Чернівецькій області, м. Чернівці,
до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс, м. Новодністровськ Дністровського району Чернівецької області,
про відкриття провадження у справі про банкрутство,
за участю секретаря судового засідання Орловської М.Л.,
представників сторін:
Головного управління ДПС у Чернівецькій області Чумак Т.В., (самопредставництво, витяг з ЄДРЮОФОПГФ від 20.11.2024),
ТОВ Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс не з`явився,
ВСТАНОВИВ :
Головне управління ДПС у Чернівецькій області звернулося до Господарського суду Чернівецької області із заявою від 10.12.2024 про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс.
В обгрунтування підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство ГУ ДПС у заяві зазначило, що ТОВ Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс має безспірну заборгованість до бюджету у сумі 1155039,33 грн. з орендної плати за землю з юридичних осіб, яка не погашена вжитими заходами щодо стягнення податкового боргу, розпорядником майна боржника ініціюючий кредитор просить призначити арбітражного керуючого Унгуряну Доріна Віореловича.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.12.2024 заяву ГУ ДПС у Чернівецькій області про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс передано на розгляд судді Ковальчук Т.І.
Ухвалою від 16.12.2024 заяву ГУ ДПС у Чернівецькій області про відкриття провадження у справі про банкрутство прийнято і призначено до розгляду в підготовчому засіданні на 26.12.2024 за участю представників сторін, ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс зобов`язано подати відзив на заяву ініціюючого кредитора, установчі документи та документи про фінансово-майновий стан.
У підготовче засідання 26.12.2024 представник ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс не з`явився без повідомлення причин неявки, відзиву на заяву ініціюючого кредитора та витребувані судом документи боржник не надав.
Указані обставини не перешкоджають розгляду заяви ГУ ДПС у Чернівецькій області, оскільки боржника належним чином повідомлено про дату, час і місце підготовчого засідання 26.12.2024, що підтверджується довідкою від 17.12.2024 про доставку електронного листа ухвали від 16.12.2024, в електронний кабінет ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс.
У підготовчому засіданні 26.12.2024 представниця Головного управління ДПС у Чернівецькій області пояснила, що у зв`язку з несплатою боржником сум самостійно задекларованого податкового зобов`язання з орендної плати за землю начальником ГУ ДПС у Чернівецькій області прийняті рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках в рахунок погашення податкового боргу, на рахунки боржника виставлені платіжні інструкції, які повернуті банком без виконання через відсутність коштів, крім того, контролюючим органом було вжито інших передбачених Податковим кодексом України заходів зі стягнення податкового боргу, за результатами яких у ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс не виявлено майна, встановлено, що боржник не перебуває за місцем ведення господарської діяльності.
Наведені обставини, зазначила представниця ініціюючого кредитора, свідчать, що боржник є неплатоспроможним, тому просить відкрити провадження у справі про банкрутство ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс, визнати заявлені ГУ ДПС у Чернівецькій області грошові вимоги до боржника, розпорядником майна призначити арбітражного керуючого Унгуряну Д.В.
Заслухавши пояснення представниці ініціюючого кредитора, розглянувши заяву ГУ ДПС у Чернівецькій області від 10.12.2024 про відкриття провадження у справі про банкрутство, додані до них документи, матеріали справи, суд встановив наступне.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань боржник Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс зареєстрований як юридична особа 10.03.1998, код ЄДРПОУ 25403176, місцезнаходження 60936, Чернівецька область, Дністровський район, місто Новодністровськ, Сонячний мікрорайон, будинок 13, квартира 25, до зміни місцезнаходження 26.11.2024 боржник був зареєстрований за адресою у м. Київ, бульвар Дружби народів, будинок 18/7.
До заяви ГУ ДПС у Чернівецькій області додані податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2022 та 2023 роки, подані ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс до контролюючого органу. Згідно вказаних податкових декларацій ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс самостійно визначило суми податкового зобов`язання з орендної плати за землю: за 2022 рік 782816,53 грн., за 2023 рік 900239,03 грн.
З інтегрованої картки платника податку ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс за податком орендна плата з юридичних осіб вбачається наявність податкового боргу в сумі 1657158,80 грн.
24 березня 2023 року ГУ ДПС у Чернівецькій області виставлено податкову вимогу № 0000004-1303-2413 про сплату ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс податкового боргу в сумі 779939,68 грн. з орендної плати з юридичних осіб, а в подальшому прийняті рішення:
1) № 43/4-2413 від 18.05.2023 про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу на суму 704919,75 грн. за 11 місяців 2022 року (з лютого по грудень 2022 року включно) та
2) № 166/4-2413 від 17.11.2023 про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу на суму 450119,58 грн. за 6 місяців 2023 року (з січня по червень 2023 року включно), всього на суму 1155039,33 грн.
Для стягнення указаної суми податкового боргу з орендної плати за землю ГУ ДПС у Чернівецькій області направило до обслуговуючого боржника банку ПуАТ КБ Акордбанк, платіжні інструкції про стягнення коштів платника податків з рахунків у банку в рахунок погашення податкового боргу на суму 704919,75 грн., а саме: № 53/2023/25403176 від 30.10.2023, № 52/2023/25403176 від 30.10.2023, № 51/2023/25403176 від 30.10.2023, № 31/2023/25403176 від 31.07.2023, № 26/2023/25403176 від 31.07.2023, № 9/2023/25403176 від 08.06.2023, № 11/2023/25403176 від 09.06.2023, № 13/2023/25403176 від 12.06.2023, № 14/2023/25403176 від 13.06.2023, № 19/2023/25403176 від 14.06.2023, № 17/2023/25403176 від 14.06.2023, № 1/2023/25403176 від 24.05.2023, № 2/2023/25403176 від 24.05.2023, № 4/2023/25403176 від 04.09.2023, № 3/2023/25403176 від 04.09.2023, № 56/2023/25403176 від 30.10.2023, № 54/2023/25403176 від 30.10.2023, № 55/2023/25403176 від 30.10.2023.
Усі зазначені платіжні інструкції повернуті ПуАТ КБ Акордбанк без виконання у зв`язку з відсутністю коштів на рахунку платника ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс.
На запит ГУ ДПС у Чернівецькій області № 747/5/24-13-13-03 від 02.02.2023 Регіональний сервісний центр ГСЦ у Чернівецькій області повідомив, що за ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс станом на 03.02.2023 року транспортні засоби не зареєстровані (довідка № 31/24/311-05-023).
Згідно Інформаційної довідки від 13.12.2023 за даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна за ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс не зареєстровано об`єктів нерухомого майна, в наявності записи про реєстрацію права оренди земельних ділянок, кадастрові номери 7310136600:06:004:0034, 7310136300:05:001:0018.
Ініціюючим кредитором здійснено вихід за місцем проведення господарської діяльності ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс та складено акт № 164 від 26.10.2023 перевірки наявності суб`єкта підприємницької діяльності за адресою місцезнаходження згідно з реєстраційними даними, в якому (акті) зафіксовано, що за адресою об`єкта оподаткування проспект Незалежності, 137, місто Чернівці посадові особи відсутні, підприємство не знаходиться (за адресою однієї з земельних ділянок, які орендує боржник суд).
Також ГУ ДПС у Чернівецькій області звернулося ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс з листом № 15195/6/24-13-13-03/13 від 17.10.2023 про надання інформації про наявну дебіторську заборгованість за товари, роботи, послуги, довгострокову дебіторську заборгованість та дебіторську заборгованість за отриманими векселями для опису в податкову заставу, однак відповіді не отримало.
Відповідно до частин 1, 2 статті 8 Кодексу України з процедур банкрутства (далі КУзПБ, Кодекс) справи про банкрутство розглядаються господарськими судами за місцезнаходженням боржника - юридичної особи, фізичної особи або фізичної особи-підприємця.
Право на звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство мають боржник, кредитор.
За визначенням абзацу 4 статті 1 КУзПБ боржник це юридична особа або фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, неспроможна виконати свої грошові зобов`язання, строк виконання яких настав.
В абзаці 5 частини 1 Кодексу України з процедур банкрутства надано визначення грошового зобов`язання як зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України.
До грошових зобов`язань, серед інших визначених цим абзацом, належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; до складу грошового зобов`язання не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду.
При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви.
Згідно з абзацом 11 статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства кредитором є, в тому числі, контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника.
Відповідно до абзацу 6 частини 2 статті 24 КУзПБ до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство кредитора - контролюючого органу, уповноваженого відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, іншого органу, який відповідно до закону здійснює контроль за справлянням інших обов`язкових платежів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів щодо стягнення (погашення) податкового боргу або іншої заборгованості у встановленому законодавством порядку.
Частинами 1-3 статті 39 КУзПБ унормовано, що перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з`ясування наявності підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.
У підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника, вирішує інші питання, пов`язані з розглядом справи.
Якщо провадження у справі відкривається за заявою кредитора, господарський суд перевіряє можливість боржника виконати майнові зобов`язання, строк яких настав. Боржник може надати підтвердження спроможності виконати свої зобов`язання та погасити заборгованість.
Податковий кодекс України (далі ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платники податків і зборів зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Грошове зобов`язання платника податків це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня (пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
За змістом підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, а також сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Статтями 285-288 ПК України визначено податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів.
За змістом цих статей Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік, який починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою статтею 46 ПК України формою, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (пункт 287.3 статті 287 ПК України).
Пунктом 56.11 статті 56 ПК України унормовано, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
В абзаці 2 пункту 95.5 статті 95 ПК України передбачено, що у разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошових зобов`язань та/або пені, визначених платником податків у податкових деклараціях або уточнюючих розрахунках, що подаються контролюючому органу в установлені цим Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутності/наявності у меншій сумі непогашеного зобов`язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань, та/або бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
У судовому засіданні встановлено, що боржник подав до ГУ ДПС у Чернівецькій області податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2022 та 2023 роки, у яких самостійно визначив суми податкового зобов`язання з орендної плати за землю, які своєчасно не сплатив, у результаті чого виник податковий борг, щодо якого ГУ ДПС прийняті рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу № 43/4-2413 від 18.05.2023 на суму 704919,75 грн. та № 166/4-2413 від 17.11.2023 на суму 450119,58 грн. Надіслані до обслуговуючого боржника банку платіжні інструкції про стягнення вказаного податкового боргу повернуті без виконання в зв`язку з відсутністю коштів на рахунку ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс.
Таким чином, грошові вимоги ГУ ДПС у Чернівецькій області до ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс на суму 1155039,33 грн. податкового боргу з орендної плати за землю з юридичних осіб підтверджуються документально та з огляду на вище наведені положення Податкового кодексу України мають безспірний характер.
Ініціюючим кредитором також надано докази вжиття інших заходів з погашення податкового боргу стосовно ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс, зокрема, здійснено запити для виявлення належного боржнику майна та дебіторської заборгованості як джерел погашення податкового боргу, прийнято податкову вимогу форми Ю № 0000004-1303-2413 від 24.03.2023 на суму 779939,68 грн., що, втім, не призвело до погашення податкового боргу боржником (п. 87.5 статті 87, п. 95.1, 95.5, 95.22 статті 95 ПК України).
Згідно з частинами 5-6 статті 39 КУзПБ за результатами розгляду заяви про відкриття провадження у справі та відзиву боржника господарський суд постановляє ухвалу про:
відкриття провадження у справі;
відмову у відкритті провадження у справі.
Господарський суд відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо:
вимоги кредитора свідчать про наявність спору про право, який підлягає вирішенню у порядку позовного провадження;
вимоги кредитора (кредиторів) задоволені боржником у повному обсязі до підготовчого засідання суду.
Отже, правовими підставами для відкриття провадження у справі про банкрутство є:
- наявність грошового зобов`язання боржника перед кредитором, строк виконання якого настав на дату звернення кредитора до суду;
- відсутність між кредитором і боржником спору про право стосовно заявлених вимог;
- відсутність задоволення боржником у повному обсязі вимог ініціюючого кредитора (кредиторів) до підготовчого засідання суду.
Розглядом заяви ГУ ДПС у Чернівецькій області в підготовчому засіданні суд встановив, що в наявності усі перелічені вище підстави для відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс:
- існує документально підтверджена безспірна заборгованість ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс перед ГУ ДПС у Чернівецькій області зі сплати орендної плати за землю в сумі 1155039,33 грн., строк виконання якої настав;
- указана заборгованість не погашена боржником на дату проведення підготовчого засідання 26.12.2024 року.
Водночас, при відкритті провадження за заявою кредитора господарський суд перевіряє можливість боржника виконати майнові зобов`язання, строк яких настав.
Враховуючи, що ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс не забезпечило участь представника в судовому засіданні та не подало доказів, які б свідчили про спроможність товариства сплатити існуючу заборгованість перед ГУ ДПС у Чернівецькій області або про її погашення, суд виходить з повідомлених ініціюючим кредитором обставин щодо неспроможності боржника виконати його грошові зобов`язання перед бюджетом, строк виконання яких настав, та бере до уваги надані ГУ ДПС у Чернівецькій області документи, які свідчать про відсутність у боржника таких майнових активів як нерухоме майно і транспортні засоби.
Указане в сукупності підтверджує висновок суду про наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс.
Відповідно до частини 8 статті 39 КУзПБ в ухвалі про відкриття провадження у справі про банкрутство зазначається про:
відкриття провадження у справі про банкрутство;
визнання вимог кредитора та їх розмір;
введення мораторію на задоволення вимог кредиторів;
введення процедури розпорядження майном;
призначення розпорядника майна, встановлення розміру його винагороди та джерела її сплати;
вжиття заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави;
строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів, який не може перевищувати одного місяця та 20 днів після дати проведення підготовчого засідання суду;
дату попереднього засідання суду, яке має відбутися не пізніше 70 календарних днів, а в разі великої кількості кредиторів не пізніше трьох місяців після дати проведення підготовчого засідання суду;
строк проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника, який не може перевищувати двох місяців, а в разі значного обсягу майна трьох місяців після дати проведення підготовчого засідання суду.
З метою виявлення кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, на офіційному веб-порталі судової влади України не пізніше наступного дня з дня постановлення ухвали суду про відкриття провадження у справі господарський суд оприлюднює повідомлення про відкриття провадження у справі боржника (офіційне оприлюднення) (частина 9 статті 39 КУзПБ).
У відповідності до частини 8 статті 39, статей 41, 44 і 45 КУзПБ у справі належить ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника строком до 170 календарних днів, в установленому порядку оприлюднити на офіційному веб-порталі судової влади України оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс.
Відповідно до пункту 21 Прикінцевих та перехідних положень КУзПБ до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією у разі відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) здійснюється з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом.
Заява ініціюючого кредитора або боржника - фізичної особи про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), крім відомостей, передбачених частиною першою статті 34, частиною другою статті 116 цього Кодексу, повинна містити пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією.
Ініціюючий кредитор або боржник - фізична особа додає до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) заяву арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, про участь у справі, яка повинна відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 28 цього Кодексу.
Господарський суд, відкриваючи провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), призначає арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, розпорядником майна або керуючим реструктуризацією.
Ініціюючий кредитор у поданій заяві та його представниця у підготовчому засіданні 26.12.2024 просять призначити арбітражного керуючого Унгуряну Доріна Віореловича розпорядником майна боржника ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс.
Арбітражний керуючий Унгуряну Д.В. подав до суду заяву від 05.12.2024 про згоду на участь у справі про банкрутство ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс, зазначив, що не належить до осіб, визначених у частині третій статті 28 КУзПБ.
Розглянувши указану заяву та додані до неї документи, суд бере до уваги думку представниці ГУ ДПС у Чернівецькій області, зважає на відсутність передбачених частиною 3 статті 28 КУзПБ обставин, які унеможливлюють призначення розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Унгуряну Доріна Віореловича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1402 від 25.07.2013), кандидатура якого запропонована ініціюючим кредитором, відтак, приходить до висновку про призначення Унгуряну Д.В. розпорядником майна ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс.
За змістом частин 1, 2 статті 30 КУзПБ арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.
Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.
Сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відкриття провадження у справі.
У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі, або коштів фонду, створеного кредиторами для виплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого (у разі його створення).
Враховуючи, що дані про середньомісячну заробітну плату керівника ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс за останні 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі про банкрутство відсутні, суд визначає грошову винагороду розпорядника майна Унгуряну Д.В. у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання повноважень за рахунок авансованих ініціюючим кредитором коштів на депозитний рахунок Господарського суду Чернівецької області згідно з платіжною інструкцією № 5124 від 06.12.2024.
У разі якщо процедура триватиме після закінчення авансованих заявником коштів, основну винагороду розпоряднику майна Унгуряну Д.В. виплачувати за рахунок коштів, одержаних боржником ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі, або коштів фонду для виплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, якщо такий фонд буде створено кредиторами.
Враховуючи, що за результатами підготовчого засідання суд дійшов до висновку про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс за заявою ГУ ДПС у Чернівецькій області, на боржника належить покласти сплачений ініціюючим кредитором судовий збір у сумі 24224,00 грн. за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 2, 8, 28, 30, 39, 41, 44, п. 21 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Відкрити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс (код ЄДРПОУ 25403176, адреса: Мікрорайон Сонячний, буд. 13, кв. 25, м. Новодністровськ, Дністровський район, Чернівецька область, 60936).
2. Визнати безспірні грошові вимоги Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс на суму 1155039,33 грн. податкового боргу з орендної плати за землю (основний платіж).
Включити до реєстру вимог кредиторів 24224,00 грн. судового збору на користь Головного управління ДПС у Чернівецькій області для задоволення в першу чергу.
3. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів:
забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі виконання рішень у немайнових спорах;
забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій;
не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій;
зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію;
не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов`язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.
4. Ввести процедуру розпорядження майном строком на сто сімдесят календарних днів.
5. Розпорядником майна боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс призначити арбітражного керуючого Унгуряну Доріна Віореловича (58001, м. Чернівці, вул. Нагірна, 1, свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1402 від 25.07.2013).
6. Встановити арбітражному керуючому Унгуряну Д.В. грошову винагороду за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
Грошова винагорода за виконання повноважень розпорядника майна сплачується шляхом її авансування ініціюючим кредитором ГУ ДПС у Чернівецькій області у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за три місяці виконання повноважень за рахунок коштів, авансованих заявником на депозитний рахунок господарського суду.
У разі, якщо процедура розпорядження майном триватиме після закінчення авансованих заявником коштів, основну винагороду розпоряднику майна Унгуряну Д.В. виплачувати за рахунок коштів, одержаних боржником ТОВ ВКФ Екомонтажсервіс у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі, або коштів фонду, створеного кредиторами для виплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого (у разі його створення).
7. Заборонити боржнику Товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс та власнику (власникам) майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс, а також відчужувати основні засоби та предмети застави.
8. З метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, здійснити офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма Екомонтажсервіс на офіційному веб-порталі судової влади України.
9. Встановити розпоряднику майна Унгуряну Д.В. строки:
- для подання до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів та реєстру вимог кредиторів до 05 лютого 2025 року;
- для проведення інвентаризації майна боржника до 10 лютого 2025 року.
10. Розгляд справи в попередньому судовому засіданні призначити на 10-00 год. 18 лютого 2025 року за участю кредиторів, боржника, розпорядника майна Унгуряну Д.В.
11. З моменту відкриття провадження у справі:
пред`явлення конкурсними та забезпеченими кредиторами вимог до боржника та їх задоволення можуть здійснюватися лише у порядку, передбаченому Кодексом України з процедур банкрутства та в межах провадження у справі;
пред`явлення поточними кредиторами вимог до боржника та їх задоволення можуть здійснюватися у випадку та порядку, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства;
арешт майна боржника чи інші обмеження боржника щодо розпорядження належним йому майном можуть бути застосовані виключно господарським судом у межах провадження у справі про банкрутство;
корпоративні права засновників (учасників, акціонерів) боржника реалізуються з урахуванням обмежень, встановлених Кодексом України з процедур банкрутства;
задоволення вимог засновника (учасника) боржника - юридичної особи про виділення частки у майні боржника у зв`язку з виходом із складу його учасників забороняється;
рішення про реорганізацію або ліквідацію юридичної особи - боржника приймається в порядку, визначеному Кодексом України з процедур банкрутства.
12. Ухвалу надіслати сторонам, розпоряднику майна Унгуряну Д.В., Новодністровському міському суду Чернівецької області, Новодністровському відділу Державної виконавчої служби у Дністровському районі Чернівецької області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, державному реєстратору за місцезнаходженням боржника, державному органу з питань банкрутства.
Порядок набрання ухвалою законної сили та її оскарження
Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення і може бути оскаржена протягом 10 днів з дня підписання повного тексту до суду апеляційної інстанції у письмовій формі.
У судовому засіданні 26.12.2024 проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Повний текст підписано 26.12.2024.
Суддя Т.І.Ковальчук
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://cv.arbitr.gov.ua/sud5027/.
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124069501 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Ковальчук Тетяна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні