Справа №521/9888/24
Номер провадження 3/521/6308/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2024 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді - Непоради О.М.,
за участю секретаря - Дорич А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Одесі матеріали, що надійшли з Одеської митниці ДМС України, за протоколом складеним відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398), Україна, 02099, м. Київ, Дарницький район, вул. Бориспільська, буд.9, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ,
про порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України,
за участю сторін провадження:
представника Одеської
митниці ДМС України - Євдокимова Д.А.,
представника ОСОБА_1 - адвоката Кваша С.С.,
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №0669/50000/24 від 05.06.2024 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
З протоколу про порушення митних правил вбачається, що Одеською митницею здійснено перевірку зовнішньоекономічних операції ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398) (продавець) згідно контракту від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1, укладеного з компанією «Janda Technologies KFT» (Arany Janos ter 1., 3526 Miskolc, Hungary) Reg. № 09-09-032935, ТАХ №29297245-2-09 (покупець).
В ході перевірки встановлено, що ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398) за митними деклараціями (далі - МД) типу ЕК 10 ДР від 26.10.2022 № 22UA500390010734U6 експортовано до Угорщини товар «соєві боби, не для сівби, врожаю 2021 та 2022 року, українського походження, насипом, згідно ДСТУ 4964:2008. Торговельна марка/знак відсутні. Виробник: ТОВ «Агро-Рось», загальною вагою нетто 1 085 780,00 кг, фактурною вартістю 9 772 020,00 UAH, митною вартістю 9 772 020,00 грн.
Митне оформлення зазначених МД здійснено з наданням документів, які передбачені ст. 335 Митного кодексу України (далі - МК України), серед яких: зовнішньоекономічний контракт від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1, рахунок-фактура (інвойс): № 1 від 24.10.2022.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем товару є компанія ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398, Україна, 02099, м. Київ, Дарницький район вул. Бориспільська, буд. 9) в особі директора ОСОБА_1 , а покупцем є іноземна компанія «Janda Technologies KFT» в особі директора ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ).
Так, відповідно до листа Координаційно-моніторингової митниці від 19.01.2024 № 7.9-2/7.9-24.1/7.10/171 (вх. Одеської митниці № 1874/7 від 19.01.2024) було направлено запит на адресу Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 07.12.2023 № 7.9-1/7.9-24-1/13/3985 стосовно підтвердження факту реєстрації та здійснення фінансово-господарської діяльності компанії-нерезидента «Janda Technologies KFT» (Arany Janos ter 1., 3526 Miskolc, Hungary), а також надання інформації щодо осіб, які її очолюють на теперішній час, видів діяльності, статус, її реєстраційний номер, податковий номер та дату реєстрації/ліквідації.
09.01.2024 Координаційно-моніторинговою митницею листом Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 08.01.2024 № 4091-2024 (вх. Координаційно-моніторингової митниці № 121/4-14 від 09.01.2024) отримано відповідь від правоохоронних органів Республіки Угорщини стосовно перевірки вищезазначеної компанії-нерезидента.
За результатами отриманої інформації встановлено, що 14.07.2021 знято з реєстрації реєстраційний 09-09-032935 та податковий 29297245-2-09 номери компанії нерезидента «Janda Technologies KFT», а також 19.05.2023 компанія «Janda Technologies KFT» оголошена припиненою, дата початку процедури примусового зняття з реєстрації - 20.05.2023, дата ліквідації - 21.12.2023.
За результатами проведеної перевірки Одеською митницею товаросупровідних документів ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398), а саме контракту від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1, укладеного з компанією «Janda Technologies KFT» встановлено, що на печатки компанії нерезидента «Janda Technologies KFT», на першої та п`ятої сторінки контракту від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1вказані Red. Number: 09-09-032935, TAX number: 29297245-2-09, які згідно інформації правоохоронних органів Республіки Угорщини знято з реєстрації 14.07.2021.
Враховуюче вищезазначену інформацію, встановлено, що поданий ТОВ «Миконта» зовнішньоекономічний контракт від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1 до митних декларацій від типу ЕК 10 ДР від 26.10.2022 № 22UA500390010734U6 не може вважатися дійсним, у зв`язку з тим, що на момент його підписання (17.10.2022) та митного оформлення (жовтень 2022 року) реєстраційний 09-09-032935 та податковий 29297245-2-09 номери компанії нерезидента «Janda Technologies KFT» 14.07.2021 зняті з реєстрації.
Продавцем та відправником вказаного товару є ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398) в особі гр. України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п. 43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язан забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Відповідно до відомостей модуля «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор» та інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС, гр. ОСОБА_1 протягом 2023 не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 482, 483 МК України.
Таким чином, гр. України ОСОБА_1 , керівником ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398) вчинені дії, спрямовані на переміщення товару «соєві боби, не для сівби, врожаю 2021 та 2022 року, українського походження, насипом, згідно ДСТУ 4964:2008. Торговельна марка/знак відсутні. Виробник: ТОВ «Агро-Рось», митною вартістю 9 772 020,00 грн з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблений зовнішньоекономічний контракт від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
На підставі вищевказаних обставин, у відношенні ОСОБА_1 було складено протокол про ПМП за ознаками правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
У судовому засіданні представник ОСОБА_1 адвокат Кваша С.С. надав до суду письмові заперечення по суті складеного протоколу, відповідно до яких просив провадження по справі закрити у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483МК України та застосувати до нього стягнення відповідно до санкції вказаної статті.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази у їх сукупності, вислухавши думку учасників процесу, суд не знаходить достатніх підстав для визнання особи винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, виходячи з наступного.
З матеріалів справи встановлено, що Одеською митницею здійснено перевірку зовнішньоекономічних операції ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398) (продавець) згідно контракту від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1, укладеного з компанією «Janda Technologies KFT» (Arany Janos ter 1., 3526 Miskolc, Hungary) Reg. № 09-09-032935, ТАХ №29297245-2-09 (покупець).
В ході перевірки встановлено, що ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398) за митними деклараціями (далі - МД) типу ЕК 10 ДР від 26.10.2022 № 22UA500390010734U6 експортовано до Угорщини товар «соєві боби, не для сівби, врожаю 2021 та 2022 року, українського походження, насипом, згідно ДСТУ 4964:2008. Торговельна марка/знак відсутні. Виробник: ТОВ «Агро-Рось», загальною вагою нетто 1 085 780,00 кг, фактурною вартістю 9 772 020,00 UAH, митною вартістю 9 772 020,00 грн.
Митне оформлення зазначених МД здійснено з наданням документів, які передбачені ст. 335 Митного кодексу України (далі - МК України), серед яких: зовнішньоекономічний контракт від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1, рахунок-фактура (інвойс): № 1 від 24.10.2022.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем товару є компанія ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398, Україна, 02099, м. Київ, Дарницький район вул. Бориспільська, буд. 9) в особі директора ОСОБА_1 , а покупцем є іноземна компанія «Janda Technologies KFT» в особі директора ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ).
Так, відповідно до листа Координаційно-моніторингової митниці від 19.01.2024 № 7.9-2/7.9-24.1/7.10/171 (вх. Одеської митниці № 1874/7 від 19.01.2024) було направлено запит на адресу Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 07.12.2023 № 7.9-1/7.9-24-1/13/3985 стосовно підтвердження факту реєстрації та здійснення фінансово-господарської діяльності компанії-нерезидента «Janda Technologies KFT» (Arany Janos ter 1., 3526 Miskolc, Hungary), а також надання інформації щодо осіб, які її очолюють на теперішній час, видів діяльності, статус, її реєстраційний номер, податковий номер та дату реєстрації/ліквідації.
09.01.2024 Координаційно-моніторинговою митницею листом Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 08.01.2024 № 4091-2024 (вх. Координаційно-моніторингової митниці № 121/4-14 від 09.01.2024) отримано відповідь від правоохоронних органів Республіки Угорщини стосовно перевірки вищезазначеної компанії-нерезидента.
За результатами отриманої інформації встановлено, що 14.07.2021 знято з реєстрації реєстраційний 09-09-032935 та податковий 29297245-2-09 номери компанії нерезидента «Janda Technologies KFT», а також 19.05.2023 компанія «Janda Technologies KFT» оголошена припиненою, дата початку процедури примусового зняття з реєстрації - 20.05.2023, дата ліквідації - 21.12.2023.
За результатами проведеної перевірки Одеською митницею товаросупровідних документів ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398), а саме контракту від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1, укладеного з компанією «Janda Technologies KFT» встановлено, що на печатки компанії нерезидента «Janda Technologies KFT», на першої та п`ятої сторінки контракту від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1вказані Red. Number: 09-09-032935, TAX number: 29297245-2-09, які згідно інформації правоохоронних органів Республіки Угорщини знято з реєстрації 14.07.2021.
Враховуюче вищезазначену інформацію, встановлено, що поданий ТОВ «Миконта» зовнішньоекономічний контракт від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1 до митних декларацій від типу ЕК 10 ДР від 26.10.2022 № 22UA500390010734U6 не може вважатися дійсним, у зв`язку з тим, що на момент його підписання (17.10.2022) та митного оформлення (жовтень 2022 року) реєстраційний 09-09-032935 та податковий 29297245-2-09 номери компанії нерезидента «Janda Technologies KFT» 14.07.2021 зняті з реєстрації.
Продавцем та відправником вказаного товару є ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398) в особі гр. України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п. 43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язан забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, на думку митного органу, гр. України ОСОБА_1 , керівником ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398) вчинені дії, спрямовані на переміщення товару «соєві боби, не для сівби, врожаю 2021 та 2022 року, українського походження, насипом, згідно ДСТУ 4964:2008. Торговельна марка/знак відсутні. Виробник: ТОВ «Агро-Рось», митною вартістю 9 772 020,00 грн з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблений зовнішньоекономічний контракт від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України
Відповідно до вимог ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинене адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і в залежності від встановленого прийняти мотивоване законне рішення.
За змістом ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно ч. 1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, а згідно ч. 2 цієї статті провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених у ст.508 цього Кодексу, розгляд справи, винесення постанови та її перегляд у зв`язку з оскарженням. Провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до МК, а в частині, що не регулюється ним - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення (ст.487 МК України).
Відповідно до вимог ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 1 статті 483 МК України передбачено, що відповідальність за порушення митних правил настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
В ст. 483 МК України надано вичерпаний перелік ознак, за якими має кваліфікуватися дане правопорушення.
Так, відповідно до ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю вважається:
переміщення з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів;
переміщення шляхом надання одним товарам вигляду інших,
переміщення шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості.
Як вбачається з наданих матеріалів, винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил за ст. 483 МК України підтверджується тільки відомостями з листа, Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 08.01.2024 № 4091-2024 (вх. Координаційно-моніторингової митниці № 121/4-14 від 09.01.2024), надісланого правоохоронними органами Республіки Угорщини стосовно перевірки вищезазначеної компанії-нерезидента.
За результатами отриманої інформації встановлено, що 14.07.2021 знято з реєстрації реєстраційний 09-09-032935 та податковий 29297245-2-09 номери компанії нерезидента «Janda Technologies KFT», а також 19.05.2023 компанія «Janda Technologies KFT» оголошена припиненою, дата початку процедури примусового зняття з реєстрації - 20.05.2023, дата ліквідації - 21.12.2023.
Таким чином, на думку митного органу, існує імовірність подання до митного оформлення документів, що містять неправдиві відомості про одержувача товарів та може свідчити про порушення митних правил.
Попри це, працівниками митниці не надано належних доказів на підтвердження даних обставин, так як відповідь правоохоронних органів Угорщини не містить інформації з приводу вчинення саме ОСОБА_1 порушення митних правил немає.
Відповідь правоохоронних органів Республіки Угорщини не містить також ніякої інформації про те, що поданий ТОВ «Миконта» до митного оформлення зовнішньоекономічний контракт від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1 до митних декларацій від типу ЕК 10 ДР від 26.10.2022 № 22UA500390010734U6, з недостовірними відомостями, та такими, що отримані незаконним шляхом.
Слід зазначити, що у відповіді правоохоронних органів Республіки Угорщини вказано, що 14.07.2021 знято з реєстрації реєстраційний 09-09-032935 та податковий 29297245-2-09 номери компанії нерезидента «Janda Technologies KFT», відомостей проте,що змоменту зняттяз реєстрації14.07.2021 дата початку примусового зняття з реєстрації 20.05.2023, до дати ліквідації 21.12.2023, компанія не може займатися діяльністю у такому листі немає.
Посадовою особою митниці не надано даних, стосовно того, які правові наслідки має перебування юридичної особи у статусі «зняття з реєстрації» та «дата початку примусового зняття з реєстрації» саме за законодавством Угорщини.
Також не роз`яснено, чи має право юридична особа здійснювати господарську діяльність та чим вона обмежена в залежності від перебування у різних статусах, оскільки з наданої митним органом відповіді вбачається лише хронологічна зміна статусу фірми, зареєстрованої в Угорщині, та не надано жодних даних щодо неможливості здійснювати господарську діяльність в той чи інший період.
Згідно поданих до суду представником Одеської митниці копії офіційного перекладу відповіді правоохоронних органів Республіки Угорщини вбачаєтеся, що компанія «Janda Technologies KFT» була заснована 2021.15.06 і після цього неодноразово змінювала реєстрацію.
З огляду на зазначені відомості можна дійти висновку, що компанія «Janda Technologies KFT» на час укладення контракту від 17.10.2022 № MKNT-171022-S-1 до митних декларацій від типу ЕК 10 ДР від 26.10.2022 № 22UA500390010734U6, є ліквідованою немає.
Твердження про виключення з реєстру не свідчить про офіційну ліквідацію компанії, та нездійснення нею ніякої діяльності.
Крім того, у відповіді компетентних органів чітко вказано, що у компанії змінився податковий номер, оскільки змінилося місцезнаходження, а компетентний орган був інший.
Також, у справах поліції Угорщини немає кримінальної інформації щодо осіб, які керують компанією, що перебуває в процедурі закриття.
Слід зазначити, що зняття з реєстрації та ліквідація компанії не є тотожними поняттями. У зазначеному випадку компанія «Janda Technologies KFT» знята з реєстраційного обліку, так як змінився податковий номер, оскільки змінилося місцезнаходження компанії.
При цьому, митним органом не надано до суду доказів того, що компанія «Janda Technologies KFT» на час укладення контракту була ліквідована.
В протоколі про порушення митних правил митний орган не вказав, яким саме чином ОСОБА_1 мав перевірити, що компанія «Janda Technologies KFT» знята з реєстраційного обліку чи ліквідована, та надані документи для митного оформлення товару у митних органів не викликали сумнівів.
Зняття з реєстрації компанії «JandaTechnologiesKFT» не надає митним органам України права визнавати іноземну компанію такою, що є ліквідована та позбавлену статусу суб`єкта господарювання.
Крім того, відповідно до матеріалів справи вбачається, що митницею перевіривши документи, подані для митного оформлення в яких продавцем товару є компанія ТОВ «Миконта», а покупцем було зазначено компанія «Janda Technologies KFT», не виявивши порушень митних правил, здійснено пропуск товару для подальшого митного оформлення.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до положень ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.
Згідно із ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
У протоколі про порушення митних правил, посадовою особою митниці не роз`яснено які наслідки для держави України мали дії гр. ОСОБА_1 , оскільки експорт товару, згідно законодавства України підлягає митному оподаткуванню за «нульовою ставкою», а тому державі не завдано жодної шкоди.
Окрім цього, суд приймає до уваги твердження представника Державної митної служби України, про те, що діями керівника ТОВ «Міконта» ОСОБА_1 не завдано жодної матеріальної шкоди інтересам Держави Україна, навпаки, завдяки налагодженому Збройним силам України «Зерновому коридору» який, після розблокування почав ефективно працювати і українське збіжжя почало продаватися за кордон. Вказане також підтверджуєтеся довідками експортера зерна ТОВ «Міконта» № 3 від 31.10.2022 р, № 5 від 04.11.2022р., № 4 від 04.11.2022р., № 3 від. 04.11.2022р., № 6 від 07.12.2022р., № 7 від. 07.12.2022 р., № 8 від. 07.12.2022р. і рахунків фактур між ТОВ «Миконта» (код ЄДРПОУ 42051398) і компанією «Janda Technologies KFT» (Arany Janos ter 1., 3526 Miskolc, Hungary) Reg. № 09-09-032935, ТАХ №29297245-2-09.№ 1 від. 31.10.2022 р., № 4 від. 04.11.2022 р., № 3 від 04.11.2022р., № 2 від 04.11.2022р., № 5 від 07.12.2022 р., № 6 від 07.12.2022р., № 7 від 07.12.2022р.
Для притягнення до відповідальності, згідно з статтею 483МК України необхідне доведення факту заявлення в митній декларації, в даному випадку неправдивих відомостей та/або надання документів, що містять неправдиві відомості, вини у формі прямого умислу.
Згідно роз`яснень Пленуму Верховного Суду України, що містяться в п.6Постанови від3червня 2005року №8«Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил не можливе, якщо в діях особи відсутній умисел на вчинення таких дій.
Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
З огляду на викладене, суд вважає, що митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії гр. ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, і те, що ним були умисно подані до митного органу документи, які містять неправдиві відомості.
Відповідно до ч.1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Згідно зі ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Таким чином, суд приходить до висновку, що винуватість ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1ст. 483 МК України, відсутня.
Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.
За таких обставин, суд враховуючи досліджені письмові докази по справі у їх сукупності приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що провадження в справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю складу правопорушення в діях ОСОБА_1 .
На підставі вищевикладеного та керуючисьст. 62 Конституції України, п.1 ст.247, ст. ст.283,284 КУпАП, ст.ст.268,460,483,527,528,529 МК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за протоколом про порушення митних правил №0669/50000/24, щодо притягнення останнього до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України, закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, в зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Малиновський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя: О.М. Непорада
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124078846 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Непорада О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні