КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 грудня 2024 року № 320/41205/24
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправними дій,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії Головного управління Державної податкової служби у Київській області, якими відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" у видачі ліцензії з 11.09.2024 на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Київська область, Бориспільський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 168;
- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Київській області видати ліцензію з 11.09.2024 Товариству з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Київська область, Бориспільський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 168.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначив, що спірним рішенням відповідач відмовив Товариству з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним з підстав ненадання позивачем у повному обсязі документів, передбачених Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі-Закон №481), а саме: акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництва об`єкта, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єкта в експлуатацію відповідно до законодавства. Позивач не погоджується з правомірністю прийняття відповідачем спірного рішення та стверджує, що ним було подано належний пакет документів для отримання відповідної ліцензії.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі та постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач, заперечуючи проти позовних вимог, зазначив, що за результатами розгляду заяви позивача про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за відповідною адресою та копій поданих разом із заявою документів встановлено ненадання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, внаслідок чого, на думку відповідача, відмова у видачі ліцензії є правомірною.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" (код ЄДРПОУ 40529333) здійснює господарську діяльність з роздрібної торгівлі пальним.
На виконання вимог законодавства, ТОВ "Автогазтрейд" отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним у Київській області в 2019 році, а в 2020-2023 роках продовжило дію такої ліцензії.
За приписами Закону України за №481/95-BP, ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним видається терміном на 5 років.
Враховуючи те, що термін дії ліцензії позивача закінчується 10.09.2024, позивачем 15.07.2024 подано заяву на отримання нової ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, починаючи з 11.09.2024 терміном дії на 5 років.
Разом із заявою та передбаченими Законом №481/95-BP додатками до заяви на отримання ліцензії було надано аналогічний перелік документів, на підставі яких позивач отримав попередню ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, та що обґрунтовують правову природу розміщення АЗС за адресою: Київська область, Бориспільський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 168.
За результатами розгляду вказаної заяви та доданих до неї матеріалів Головним управлінням ДПС у Київській області надіслано лист від 07.08.2024 за вих. №6178/АП/10-36-09-04 до ТОВ "Автогазтрейд" про відмову у видачі запитуваної ліцензії з підстав ненадання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства.
Не погоджуючись із наведеною відмовою, позивач звернувся до суду із даним позовом, з приводу чого суд зазначає таке.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок видачі, анулювання ліцензій на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального встановлено Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі - Закон № 481/95-ВР).
Відповідно до положень ст. 1 вказаного Закону України №481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Роздрібна торгівля пальним - це діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/ автогазозаправної станції/ газонаповнювальної станції/ газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки.
Згідно з окремими положеннями статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів згідно із законодавством.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.
Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.
Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи (крім документів, які подаються заявником для отримання ліцензії на право виробництва пального, оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального) подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.
Аналіз наведених законодавчих положень дає підстави для висновку, що для здійснення господарської діяльності, у тому числі з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності. Вичерпний перелік документів, що подається разом із заявою про отримання ліцензії, визначений статтею 15 Закону № 481/95-ВР. У цьому переліку, крім іншого, визначено акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства.
Аналогічна правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду від 06.04.2021 року у справі № 240/8544/20, від 22.07.2021 року у справі № 640/19955/19, від 08.06.2022 року у справі № 340/3135/20 та від 09.08.2022 року у справі № 580/2513/21.
Суд, надаючи оцінку підставам прийняття контролюючим органом оскаржуваного рішення, зокрема, що заявником не надано необхідних копій документів, а саме акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об`єкта у місці роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним за адресою: Київська область, м. Яготин, вул. Незалежності, будинок 168, виходячи з встановлених фактичних обставин справи, зазначає таке.
Верховний Суд у постанові від 08.06.2022 року у справі № 340/3135/20 сформував висновок, відповідно до якого правомірною є відмова у видачі ліцензії суб`єкту господарювання на роздрібну торгівлю пальним у разі неподання таким суб`єктом акта вводу в експлуатацію об`єкта, акта готовності об`єкта до експлуатації або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, а саме стаціонарного заправного комплексу.
Водночас, установлення на бетонний майданчик АЗС, які виконані як цілісний заводський виріб і для їх установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема улаштування фундаменту, не є будівництвом, а тому при розміщені такої АЗС не виникає обов`язку щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.
Наведений правовий висновок, викладено в постанові Верховного Суду від 22.07.2021 року у справі № 640/19955/19 та від 09.08.2022 року у справі № 580/2513/21.
Таким чином, обов`язок щодо надання до ліцензійного органу акту вводу в експлуатацію об`єкта, акту готовності об`єкта до експлуатації або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта не виникає, якщо АЗС розміщено на бетонному майданчику як цілісний заводський виріб і для його установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема улаштування фундаменту.
Відповідно до оскаржуваного рішення, підставою для відмови у видачі запитуваної ліцензії зазначено ненадання товариству акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства.
Щодо тверджень відповідача про наявність у позивача обов`язку надати в пакеті документів акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єкту в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним (з урахуванням вимог ч. 3 ст. 18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального), суд зауважує таке.
Визначення поняття автозаправна станція (скорочено - АЗС) наводиться у п. 3.2. ДБН Б.2.2.-12:2019 Планування і забудова територій, згідно з яким це комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту).
При цьому, у цьому ж ДБН наявна таблиця 10.9 під назвою Класифікація АЗС за їх категорією, де чітко визначено 4 типи АЗС за їх технологічним рішенням, а саме залежно від розміщення резервуара відносно ПРК, визначення яких наведено в розділі 3 Терміни і визначення:
- традиційна АЗС - АЗС з підземним розташуванням резервуарів зберігання палива, технологічне обладнання якої призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розосередженим розташуванням резервуарів і паливно-роздавальних колонок (ПРК) (п. 3.65);
- блочна АЗС - АЗС з підземним розташуванням резервуарів зберігання палива, технологічне обладнання якої призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розміщенням ПРК над резервуаром та виконана як цілісний заводський виріб (п. 3.9);
- модульна АЗС - АЗС з наземним розташуванням резервуарів для зберігання палива, технологічне обладнання якої призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розосередженим розташуванням ПРК та резервуара зберігання палива (п. 3.40);
- контейнерна АЗС - установка для відпуску нафтопродуктів, яка складається з резервуара і ПРК, зблокованих в єдиному контейнері (п. 3.34).
Також, цей розділ закріплює визначення і інших термінів, які пов`язані з обігом пального: багатопаливна АЗС - АЗС, технологічне обладнання якої призначено для заправлення автотранспорту моторним паливом двох або трьох видів, серед яких дозволяється рідке моторне паливо (бензин / дизельне паливо) (п. 3.6); паливозаправний пункт - АЗС, яка розташована на території підприємства і призначена для заправлення автотранспорту, який належить підприємству (п. 3.42): пересувна АЗС - комплексна установка технологічного обладнання, змонтованого на автомобільному шасі або причепі, для транспортування та відпуску нафтопродуктів (п. 3.44).
Як установлено судом, до заяви щодо здійснення роздрібної торгівлі пальним позивачем було додано: документи, що підтверджують право власності/користування/розпорядження земельною ділянкою; дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; паспорти на посудини, що працюють під тиском, які відносяться до об?єктів модульного типу, у відповідності до вимог Закону № 481 щодо надання інших документів, що підтверджують прийняття об?єктів в експлуатацію відповідно до законодавства.
Зокрема, у складі наданого пакету документів для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним позивачем було подано: копію паспорту на стаціонарний заправник газу СЗГ-10 та копію висновку судового експерта за результатами проведення будівельно-технічної експертизи від 22.07.2024 №3-07/24.
Так, у вказаному висновку зазначено, що модуль для заправки автомобілів зрідженим газом - стаціонарний заправник газу СЗГ-10 встановлений на вимощенні з бруківки та на ґрунт з підкладенням бруківки без кріплення, що забезпечує вільне переміщення модулю за допомогою вантажно - транспортних засобів без його пошкодження (знецінення)та заміни призначення.
Вимощення з бруківки не є підземною частиною споруди, яка сприймає навантаження від несучих конструкцій і передає їх на основу, та не підпадає під поняття "фундамент" у визначення нормативних документів.
Вимощенні з бруківки на якій змонтовано модуль є лише рівною площиною що включає деформацію рами модуля для заправки автомобілів зрідженим газом, забезпечує статичну роботу установки та її здатність зберігати необхідні експлуатаційні якості протягом розрахункового строку експлуатації.
З огляду на наведене слід прийти до висновку, що модуль для заправки автомобілів зрідженим газом - стаціонарний заправник газу СЗГ-10, що розташований за адресою: Київська область, м. Яготин, акл. Незалежності, 168 є рухомим майном, не пов`язаним із земельною ділянкою фундаментом, яке не може бути введене в експлуатацію згідно з містобудівного законодавства, оскільки не відноситься до об`єктів будівництва, його встановлення не відноситься до будівельних робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту.
Таким чином, оскільки при улаштуванні АЗС позивач не здійснював будь-яких будівельних робіт, обладнання товариства розміщено на твердому майданчику, без улаштування фундаменту, то розміщення таких АЗС не потребує документів, що дають право на їх будівництво та, відповідно, вони не підлягають прийняттю в експлуатацію в розумінні Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.
Вирішуючи дану справу, суд враховує правовий висновок, викладений в постанові Верховного Суду від 23 серпня 2023 у справі № 640/27953/21, як такий, що є ревалентним до спірних правовідносин, відповідно до якого визначено, що установлення на бетонний майданчик АЗС, які виконані як цілісний заводський виріб і для їх установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема улаштування фундаменту, не є будівництвом, а тому при розміщені такої АЗС не виникає обов`язку щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.
Отже, розміщення тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності не підлягає прийняттю в експлуатацію. Відповідно, на цю контейнерну АЗС не може бути видано документів, котрі підтверджують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта відповідно до статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.
Таким чином, суд доходить висновку, що оскільки встановлення контейнерних АЗС не є будівництвом, то у позивача не виникло обов`язку, зокрема щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.
Відповідно до частин 5 та 10 статті 21 Закону України "Про охорону праці" порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Так, згідно з матеріалами справи встановлено, що Головним управлінням Держпраці у Київській області надано дозвіл товариству №4056.19.32, відповідно до якого дозволено експлуатувати устаткування, пов`язане з використанням та зберігання вибухопожежонебезпечних речовин та посудини, що працюють під тиском понад 0,05 МПа.
Крім того, Головним управлінням Держпраці у Київській області надано дозвіл №2635.19.32, яким товариству дозволено виконувати газонебезпечні роботи та роботи у вибухонебезпечних зонах; заповнення, злив цистерн та інші ємкості із зрідженим, вибухонебезпечним газом.
Підсумовуючи суд констатує, що для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб`єкт господарювання зобов`язаний подати до ліцензійного органу акт вводу в експлуатацію об`єкта, акт готовності об`єкта до експлуатації або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта щодо стаціонарного АЗС, проте такий обов`язок не виникає, якщо АЗС розміщено на бетонному майданчику як цілісний заводський виріб і для його установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема улаштування фундаменту.
Враховуючи викладене суд доходить висновку, що у позивача не виникло обов`язку щодо отримання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального для провадження підприємницької діяльності за адресою Київська область, м. Яготин, вул. Незалежності, 168. Отже, такі документи не підлягають поданню позивачем до контролюючого органу в пакеті документів з заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 22.07.2021 року у справі №640/19955/19, постановах Сьомого апеляційного адміністративного суду від 04.06.2021 у справі №120/3653/21-а, від 16.02.2021 року у справі №560/361/20 року, від 11.12.2023 року у справі №120/13163/23 року та від 10.07.2024 у справі № 600/643/24-а.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку що контролюючого органу в частині відмови у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним суб`єкту господарювання ТОВ Автогазтрейд є протиправнимю.
Визначаючись щодо способу захисту прав позивача суд зазначає, що згідно з п. 10 ч. 2 ст. 245 КАС України суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
З огляду на висновок суду щодо протиправності дій відповідача в частині відмови у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним позивачу, суд вважає, що для належного способу захисту прав товариства в спірних правовідносинах слід зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області видати ліцензію з 11.09.2024 Товариству з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Київська область, Бориспільський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 168.
Суд враховує, що відповідно до ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
При цьому, суд враховує, що підстави відмови, викладені в оскаржуваному рішенні, щодо видачі товариству з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, визнані судом необгрунтованими, в той же час судом не встановлено інших підстав, які б перешкоджали товариству отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Київська область, Бориспільський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 168, відповідно до поданої заяви та долученого пакету документів.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Частиною першою статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Під час звернення до суду позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 3028,00 грн.
Враховуючи задоволення позову, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 3028,00 грн., підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області.
На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними дії Головного управління Державної податкової служби у Київській області, якими відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" у видачі ліцензії з 11.09.2024 на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Київська область, Бориспільський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 168.
Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Київській області видати ліцензію з 11.09.2024 Товариству з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Київська область, Бориспільський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 168.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Автогазтрейд" (ідентифікаційний код 40529333) судовий збір у розмірі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 44096797).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Василенко Г.Ю.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124080495 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Василенко Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні