Рішення
від 26.12.2024 по справі 340/3933/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/3933/24

Кіровоградський окружний адміністративний суду у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

позивач-1: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

позивач-2: ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 )

відповідач: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький (25006, м. Кропивницький, провулок Училищний, 8, код ЄДРПОУ 08541051)

третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Головне квартирно-експлуатаційне управління Збройних Сил України (03049, м. Київ, код ЄДРПОУ 22991333)

третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Центральне управління інженерно-інфраструктурного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ 26624689)

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до суду з позовом до Квартирно-експлуатаційного відділу м. Кропивницький (надалі КЕВ м. Кропивницький) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.

Позов мотивовано тим, що ОСОБА_1 є військовослужбовцем, перебуває на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов у Кіровоградському гарнізоні, та з 2018 року проживає у службовій квартирі разом із дружиною ОСОБА_2 та сином ОСОБА_3 . У квітні 2024 року він подав рапорт до житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 про виключення квартири із числа службових та надання її для постійного проживання, а також звернувся до КЕВ м. Кропивницького з проханням змінити статус цієї службової квартири. Листом від 01.05.2024 року відповідач відмовив позивачам у поданні до Головного квартирно-експлуатаційного управління ЗСУ клопотання про виключення квартири з числа службових. Позивачі вважають цю відмову безпідставною і такою, що порушує права військовослужбовця та членів його сім`ї на забезпечення житлом. Тож просять суд:

- визнати протиправними дії КЕВ м. Кропивницький щодо відмови у наданні клопотання на виключення з числа службових квартиру за адресою АДРЕСА_3 відповідно пунктів 3-7 розділу 7 Інструкції та надати позивачу та членам його сім`ї квартиру за адресою: АДРЕСА_3 , для постійного проживання;

- зобов`язати КЕВ м. Кропивницький подати до Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України клопотання про виключення з числа службових квартиру за адресою АДРЕСА_3 та надання позивачу та членам його сім`ї квартиру за адресою АДРЕСА_3 , для постійного проживання, разом з першим примірником облікової справи та списком розподілу відповідно пунктів 3-7 розділу 7 Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями.

Ухвалою судді від 05.08.2024 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Цією ж ухвалою суд залучив до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: Головне квартирно-експлуатаційне управління Збройних Сил України та Центральне управління інженерно-інфраструктурного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Відповідач подав відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, мотивованими тим, що він не вправі подавати пропозицію про виключення квартири, яку займає позивач, із числа службового житла Міністерства оборони України, до проведення заходів із заселення інших службових жилих приміщень у Кіровоградському гарнізоні. Вказує, що така умова наведена у рішенні Міністра оборони України від 26.09.2022 року №20241/з/3.

Представник третьої особи-2 подав до суду пояснення, у якому заперечив проти позову та вказав, що з 2020 року Головне квартирно-експлуатаційне управління Збройних Сил України розформоване, а замість нього діє Центральне управління інженерно-інфраструктурного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЦУПЗ). Житлова комісія ІНФОРМАЦІЯ_2 , у якій позивачі перебувають на обліку, не дотрималася порядку виключення квартири з числа службових, оскільки не направила до КЕВ м. Кропивницький необхідні документи з метою подальшого направлення їх до ЦУПЗ для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, як це передбачено пунктами 3-7 розділу 7 Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 31.07.2018 року №380.

Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини.

ОСОБА_1 з 28.10.2003 року проходить військову службу за контрактом у Збройних Силах України, з 2016 року - на посаді начальника інформаційно-телекомунікаційного вузла начальника зв`язку ІНФОРМАЦІЯ_2 .

З 28.07.2008 року він зі складом сім`ї 3 особи взятий на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов (у загальній черзі), у Кіровоградську гарнізоні.

Під час військової служби ОСОБА_1 отримав статус ветерана війни - учасника бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_3 від 06.07.2016 року.

З 28.07.2016 року він зі складом сім`ї 3 особи зарахований на облік осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень у Кіровоградському гарнізоні.

У 2017 році житлова комісія Кіровоградського гарнізону прийняла рішення (протокол №10 від 01.12.2017 року) розподілити на ІНФОРМАЦІЯ_3 службову двокімнатну квартиру за адресою: АДРЕСА_3 , яка належить до житлового фонду Міністерства оборони України та за клопотанням КЕВ м. Кіровограда рішенням виконавчого комітету Кіровоградської міської ради №621 від 14.06.2011 року віднесена до числа службових квартир.

Житлова комісія ІНФОРМАЦІЯ_4 прийняла рішення (протокол №14 від 11.12.2017 року) про надання цієї службової квартири військовослужбовцю ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_1 та членам його сім`ї.

На підставі цього рішення, погодженого рішенням Комісії з контролю за розподілом житла в гарнізонах Збройних Сил України (протокол №48 від 25.04.2018 року) та затвердженого рішенням виконавчого комітету міської ради міста Кропивницького №406 від 14.08.2018 року, ОСОБА_1 надано у користування службову двокімнатну квартиру за адресою: АДРЕСА_3 , про що 27.08.2018 року видано спеціальний ордер на службове жиле приміщення.

Місце проживання ОСОБА_1 за цією адресою зареєстровано з 30.08.2018 року. Разом з ним проживають члени його сім`ї дружина ОСОБА_2 та син ОСОБА_3 .

У квітні 2024 року позивач звернувся до житлової комісії Кіровоградського обласного ТЦКСП з рапортом від 10.04.2024 року про виключення наданої йому квартири з числа службових та надання її для постійного проживання, оскільки він має вислугу на військовій службі понад 20 років.

Житлова комісія ІНФОРМАЦІЯ_2 прийняла рішення (протокол №1 від 12.04.2024 року), яким вирішила на підставі п.7.10 Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 31.07.2018 року №380, вважати за доцільне здійснити виключення із числа службового житла двокімнатну квартиру жилою площею 28 кв. м., яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 , та яка надана на підставі рішення виконавчого комітету міської ради міста Кропивницького №406 від 14.08.2018 року, №299 від 26.03.2024 року та ордеру на службове жиле приміщення від 27.08.2018 року №25.

Це рішення затверджене наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 №452 від 25.04.2024 року.

Після цього позивач звернувся до КЕВ м. Кропивницький з рапортом від 29.04.2024 року, у якому просив розглянути питання зміни статусу службової щодо цієї квартири.

Начальник КЕВ м. Кропивницький надав позивачу відповідь №1063 від 01.05.2024 року, у якій повідомив, що квартирно-експлуатаційним органам дозволено надавати пропозиції щодо забезпечення військовослужбовців житлом для постійного проживання шляхом виключення його зі службового житла Міністерства оборони України лише після проведення заходів щодо заселення службових жилих приміщень та жилих приміщень для постійного проживання, які надійшли до них на розподіл. Оскільки у Кіровоградському гарнізоні є незаселене службове житло, то КЕВ м. Кропивницький не має правових підстав для подання на розгляд Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями пропозиції щодо виключення службової квартири за адресою: АДРЕСА_3 , з числа службового фонду Міністерства оборони України.

Не погодившись із такими діями, позивачі звернулися до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір, суд дійшов до таких висновків.

Відповідно до статті 17 Конституції України держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей визначає Закон України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" №2011-XII від 20.12.1991 року (надалі Закон №2011-ХІІ).

Згідно зі статтями 1-2, 2 Закону №2011-ХІІ військовослужбовці користуються усіма правами і свободами людини та громадянина, гарантіями цих прав і свобод, закріпленими в Конституції України та законах України, з урахуванням особливостей, встановлених цим та іншими законами.

У зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана із захистом Вітчизни, військовослужбовцям надаються визначені законом пільги, гарантії та компенсації.

Ніхто не вправі обмежувати військовослужбовців та членів їх сімей у правах і свободах, визначених законодавством України.

Відповідно до пункту 1 статті 12 Закону №2011-ХІІ держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановлених Житловим кодексом Української РСР, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби) та члени їх сімей, які проживають разом з ними, забезпечуються службовими жилими приміщеннями, що повинні відповідати вимогам житлового законодавства.

Військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Такі жилі приміщення або грошова компенсація надаються їм один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла з урахуванням особливостей, визначених пунктом 10 цієї статті.

Згідно зі статтею 6 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" незалежно від розміру загальної площі безоплатно передаються у власність громадян займані ними - квартири (будинки), в яких мешкають військовослужбовці, котрим встановлена пільга Законом України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".

Відповідно до пункту 14 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги: першочергове забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 року №1081 затверджено Порядок забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями (надалі Порядок №1081), який містить такі норми:

Загальна частина

1. Цей Порядок визначає механізм забезпечення житловими приміщеннями військовослужбовців - осіб офіцерського (у тому числі осіб, які проходять військову службу за призовом осіб офіцерського складу), старшинського і сержантського, рядового складу (крім військовослужбовців строкової служби) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення та Держспецтрансслужби, Держспецзв`язку, посади в яких комплектуються військовослужбовцями, у тому числі звільнених в запас або у відставку, що залишилися перебувати на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, у військових частинах, закладах, установах та організаціях (далі - військові частини) після звільнення (далі - військовослужбовці) та членів їх сімей.

2. Військовослужбовці та члени їх сімей забезпечуються службовими житловими приміщеннями, що відповідають вимогам житлового законодавства.

3. Військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надається житло для постійного проживання.

Забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житлом для постійного проживання провадиться шляхом надання один раз протягом усього часу проходження військової служби житла новозбудованого, виключеного з числа службового, вивільненого або придбаного у фізичних чи юридичних осіб, надання кредиту для спорудження (купівлі) житла.

Житлові приміщення надаються військовослужбовцям у межах норм, встановлених законодавством.

6. Питання, пов`язані із забезпеченням житлом військовослужбовців, вирішуються за місцем перебування їх на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

Надання службових житлових приміщень

7. Військовослужбовці та члени їх сімей, які проживають разом з ними, за відсутності в них житла для постійного проживання в населених пунктах за місцем проходження військової служби та/або в безпосередній близькості від місця проходження військової служби, що дає змогу щодня своєчасно прибувати до місця проходження військової служби (перелік таких населених пунктів для військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу визначається Міноборони, МВС, МОН, СБУ, розвідувальними органами, Адміністрацією Держспецзв`язку, ДКА та Управлінням державної охорони), забезпечуються службовими житловими приміщеннями.

8. Житлове приміщення включається до числа службового згідно з рішенням виконавчого органу районної, міської, районної у місті ради за клопотанням начальника гарнізону, командира військової частини, погодженого з квартирно-експлуатаційним органом.

9. До числа службового може бути включене тільки вільне житлове приміщення. Під службові житлові приміщення виділяються окремі квартири.

10. Оперативний облік службових житлових приміщень ведеться у військовій частині та квартирно-експлуатаційному органі.

11. Житлове приміщення виключається з числа службового, якщо відпала потреба в його використанні, а також якщо в установленому порядку його виключено з числа житлових приміщень.

Виключення житлового приміщення з числа службового провадиться згідно з рішенням виконавчого органу районної, міської, районної у місті ради за клопотанням начальника гарнізону, командира військової частини та квартирно-експлуатаційного органу.

12. Службові житлові приміщення надаються військовослужбовцям згідно з рішенням командира військової частини, яке погоджується з квартирно-експлуатаційним органом, за місцем проходження ними військової служби.

На підставі рішення про надання службового житлового приміщення виконавчий орган районної, міської, районної у місті ради видає спеціальний ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане житлове приміщення.

14. Службове житлове приміщення надається військовослужбовцю на всіх членів сім`ї, які проживають разом з ним (у тому числі на дружину (чоловіка) і неповнолітніх дітей, які проживають окремо від військовослужбовця в даному або іншому населеному пункті). Члени сім`ї військовослужбовця дають письмову згоду на проживання в службовому житловому приміщенні.

Військовослужбовець та повнолітні члени його сім`ї беруть письмове зобов`язання щодо звільнення службового житлового приміщення в передбачених законодавством випадках.

15. Службове житлове приміщення надається незалежно від перебування військовослужбовця на квартирному обліку, без урахування пільг, передбачених для забезпечення громадян житлом.

16. До користування службовими житловими приміщеннями не застосовуються правила про обмін житлового приміщення, у тому числі з наймачем іншого службового житлового приміщення, бронювання житлового приміщення.

19. Військовослужбовець та члени його сім`ї зобов`язані вивільнити займане ними службове житлове приміщення в разі переміщення по службі, пов`язаного з переїздом до іншого населеного пункту, звільнення з військової служби, одержання або придбання житла для постійного проживання, якщо інше не передбачено законодавством.

Військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом осіб офіцерського складу, та члени їх сімей зобов`язані вивільнити займане ними службове житлове приміщення у двотижневий строк з дня виключення зазначених військовослужбовців із списків особового складу військової частини.

Облік військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов, надання житлових приміщень для постійного проживання

22. Облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов (далі - облік), ведеться у військових частинах та квартирно-експлуатаційних органах.

24. Військовослужбовці зараховуються на облік згідно з рішенням житлової комісії військової частини, яке затверджується командиром військової частини.

У рішенні зазначаються дата зарахування на облік, склад сім`ї, підстави для зарахування на облік, вид черговості (загальна черга, в першу чергу, поза чергою), а також підстави включення до списків осіб, що користуються правом першочергового або позачергового одержання житлових приміщень, а в разі відмови в зарахуванні на облік - підстави відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.

Датою зарахування на облік вважається день, коли житловою комісією військової частини винесено рішення про зарахування військовослужбовця на облік.

Військовослужбовці, зараховані на облік, заносяться до книги обліку осіб, що перебувають в черзі на одержання житла.

31. Житлові приміщення надаються тільки військовослужбовцям, які перебувають на обліку, крім випадків, передбачених законодавством.

32. Військовослужбовцям житло надається згідно з чергою.

Черговість надання житла визначається за часом зарахування на облік (включення до списків осіб, що користуються правом першочергового або позачергового одержання житлових приміщень).

Наказом Міністерства оборони України від 31.07.2018 року №380, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.09.2018 року за №1020/32472, затверджено Інструкцію з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями (надалі Інструкція №380), яка на час виникнення спірних правовідносин містила такі норми:

I. Загальні положення

1. Ця Інструкція визначає зміст та методику забезпечення жилими приміщеннями військовослужбовців Збройних Сил України (крім військовослужбовців строкової служби), а також осіб, звільнених в запас або відставку, що залишилися перебувати після звільнення з військової служби на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання (далі - військовослужбовці), та членів їх сімей, у тому числі членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли), зникли безвісти під час проходження військової служби, що перебувають на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов (далі - члени їх сімей).

До членів сім`ї військовослужбовця належать особи, які внесені в особову справу військовослужбовця в порядку, визначеному Інструкцією з організації обліку особового складу Збройних Сил України, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 26 травня 2014 року № 333, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 12 червня 2014 року за № 611/25388.

2. Забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями від Міністерства оборони України здійснюється за рахунок:

- новозбудованого, вивільненого або придбаного житла;

- надання грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення (за згодою військовослужбовця);

- переобладнання нежилих приміщень фонду Міноборони у жилі (крім приміщень, розташованих на територіях, які використовуються за призначенням військовими частинами).

3. Військовослужбовці та члени їх сімей (крім осіб, звільнених у запас або відставку, та членів їх сімей, а також військовослужбовців, які не здали службове житло за попереднім місцем служби) забезпечуються службовими жилими приміщеннями, що мають відповідати вимогам житлового законодавства.

4. Військовослужбовцям, які перебувають на обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання, та які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються житлові приміщення для постійного проживання або за їх бажанням виплачується грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення.

Житлові приміщення для постійного проживання та грошова компенсація за належне для отримання жиле приміщення надаються один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла.

6. Військовослужбовці та члени їх сімей до одержання ними жилого приміщення для постійного проживання мають право зареєструватися у військовій частині за її місцезнаходженням.

Військовослужбовці та члени їх сімей у разі забезпечення службовими жилими приміщеннями реєструють своє місце проживання за адресою розташування цього житла.

7. Питання, пов`язані із забезпеченням житлом військовослужбовців та членів їх сімей, вирішуються за місцем проходження військової служби та перебування їх на обліку.

II. Організація роботи житлових комісій військових частин

1. Для ведення обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання, виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення, надання та використання службової жилої площі, обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою житловою площею), ведення оперативного обліку службових житлових приміщень в апараті Міноборони, в Генеральному штабі Збройних Сил України, у інших органах військового управління та військових частинах, вищих військових навчальних закладах і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, установах та організаціях Збройних Сил України, а також у військових прокуратурах (далі - військова частина) утворюються житлові комісії (далі - житлова комісія військової частини).

До житлових комісій військових частин також належать житлові комісії квартирно-експлуатаційних органів та військових комісаріатів, які утворюються для ведення у встановленому порядку обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання, або виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення особами з числа звільнених із військової служби в запас або відставку.

5. Основними завданнями житлових комісій військових частин (об`єднаних житлових комісій) є:

- перевірка житлових умов військовослужбовців та членів їх сімей;

- прийняття рішення з житлових питань, у тому числі із розгляду відповідних рапортів (заяв) військовослужбовців та членів їх сімей з житлових питань;

- ведення обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими житловими приміщеннями (службовою житловою площею);

- ведення обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання;

- розгляд заяв, скарг та пропозицій, що виникли під час роботи житлових комісій військових частин, та прийом громадян з житлових питань;

- видача документів, які створюються житловими комісіями військових частин під час виконання вимог цієї Інструкції;

- ведення оперативного обліку службових житлових приміщень.

7. Житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) має право приймати рішення щодо:

- взяття військовослужбовців та членів їх сімей на облік і зняття з обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою жилою площею);

- взяття військовослужбовців та членів їх сімей на облік і зняття з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання;

- надання військовослужбовцям та членам їх сімей службових жилих приміщень (службової житлової площі), жилих приміщень для постійного проживання або виплату грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення;

- зміни дати зарахування (перебування) на обліку військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов, шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання;

- внесення змін до облікових справ військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання;

- перегляду раніше прийнятих рішень цією житловою комісією або в порядку правонаступництва.

8. Рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) оформлюється протоколом (додаток 4), підписується членами комісії, які були присутні на засіданні житлової комісії, та протягом двадцяти робочих днів затверджується командиром військової частини та оголошується в наказі.

9. З метою здійснення контролю за організацією забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями наказом Міністерства оборони України утворюється комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями (далі - Комісія з контролю).

У наказі про утворення Комісії з контролю визначається голова, заступник голови, секретар, члени комісії та порядок організації роботи Комісії з контролю. До складу комісії залучаються представники фінансової та юридичної служб апарату Міноборони, Головної інспекції Міністерства оборони України, ГКЕУ, ІНФОРМАЦІЯ_5 та інших підрозділів апарату Міноборони та Генерального штабу, а також представник Громадської ради при Міністерстві оборони України.

Голова Комісії з контролю здійснює керівництво діяльністю комісії.

До роботи Комісії з контролю можуть залучатися представники підрозділу з питань виявлення та запобігання корупції апарату Міноборони (з правом дорадчого голосу).

У засіданнях Комісії з контролю можуть брати участь представники громадськості за їх згодою, голови житлових комісій військових частин, голови об`єднаних житлових комісій.

Підготовку матеріалів на розгляд Комісії з контролю здійснює ГКЕУ.

10. Основними завданнями Комісії з контролю є:

- контроль за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями;

- контроль за правильністю призначення виплат військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення;

- перевірка законності взяття та перебування на обліку військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання.

11. Комісія з контролю відповідно до визначених завдань має право приймати рішення щодо:

- погодження рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) про надання військовослужбовцям та членам їх сімей жилої площі для постійного проживання або виплату грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення;

- погодження рішення житлової комісії військової частини про надання військовослужбовцям та членам їх сімей службових жилих приміщень;

- перегляду раніше прийнятих рішень Комісії з контролю.

У разі непогодження рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) Комісія з контролю повертає документи на доопрацювання із відповідним обґрунтуванням.

Рішення Комісії з контролю оформлюється протоколом, який підписується членами комісії, що були присутні на засіданні житлової комісії, та затверджується головою Комісії з контролю. Протоколи обліковуються та зберігаються в ГКЕУ у встановленому порядку.

VI. Облік осіб, які набули права та потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання

1. Житловими приміщеннями для постійного проживання забезпечуються військовослужбовці та члени їх сімей, які відповідно до вимог статті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" набули права та не забезпечувалися постійним житлом протягом усього часу проходження військової служби і мають календарну вислугу на військовій службі 20 років і більше, зареєстровані в населеному пункті дислокації військової частини, в якій військовослужбовець проходить службу та перебуває на відповідному обліку.

2. Військовослужбовці та члени їх сімей визнаються такими, що потребують поліпшення житлових умов, відповідно до статті 34 Житлового кодексу Української УРСР.

3. Облік ведеться в житлових комісіях військових частин (об`єднаних житлових комісіях), військових комісаріатах та КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району.

11. На кожного військовослужбовця, зарахованого на облік, оформлюється облікова справа (додаток 20).

До облікової справи додаються документи, передбачені Порядком забезпечення житловими приміщеннями, а також витяг з наказу командира військової частини та копія протоколу житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) про зарахування на облік.

Вилучати та знищувати документи, долучені до облікової справи, забороняється.

13. У разі зміни у військовослужбовця складу сім`ї, набуття права на отримання житла в першочерговому чи позачерговому порядку, поліпшення житлових умов тощо військовослужбовець доповідає про це командиру військової частини письмовим рапортом та надає копії відповідних документів.

Особи, звільнені з військової служби, про зміну складу сім`ї письмово повідомляють (інформують) командира (начальника) за місцем перебування на обліку.

Житлова комісія військової частини (об`єднаної житлової комісії) розглядає надані документи та приймає рішення про внесення змін до облікової справи.

Розгляд питання про внесення відомостей до облікової справи щодо членів сім`ї військовослужбовця здійснюється після внесення відомостей у встановленому порядку до особової справи військовослужбовця.

VII. Надання житлових приміщень для постійного проживання

1. Особи, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання, забезпечуються жилим приміщенням згідно з чергою у військовій частині, що визначається часом зарахування на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень, або до списків осіб, які користуються правом позачергового одержання житлових приміщень) за рішенням житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії), яке затверджується наказом командира військової частини.

2. Житлові приміщення, які надаються військовослужбовцям для постійного проживання, мають відповідати встановленим санітарним і технічним вимогам.

3. Для прийняття рішення про надання житлових приміщень для постійного проживання житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) розглядає документи облікових справ військовослужбовців.

Після розгляду документів облікової справи житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) приймає рішення про надання житлового приміщення для постійного проживання.

Затверджений командиром військової частини протокол засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) разом з обліковою справою направляється військовою частиною до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, що є підставою для видання наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.

4. На підставі отриманих документів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району готує список надання житлової площі для постійного проживання (далі - Список надання постійного житла) (додаток 23).

Список надання постійного житла, підписаний начальником КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, з обліковою справою військовослужбовця, витягом із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, копією протоколу засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) направляється до ГКЕУ для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю.

5. Для розгляду Списку надання постійного житла Комісією з контролю на її засідання можуть запрошуватися голови житлових комісій військових частин (об`єднаних житлових комісій).

За результатами розгляду Списку надання постійного житла Комісія з контролю приймає рішення окремо щодо кожного військовослужбовця про:

- погодження надання постійного житла;

- відмову в погодженні надання постійного житла із зазначенням причини такої відмови.

Рішення Комісії з контролю оформлюється протоколом.

У разі прийняття Комісією з контролю рішення щодо відмови в погодженні надання постійного житла воно підлягає новому розподілу у встановленому цією Інструкцією порядку протягом одного місяця та є підставою для скасування наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.

Рішення Комісії з контролю є обов`язковим для виконання КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, військовими комісаріатами та військовими частинами.

6. ГКЕУ на підставі рішення Комісії з контролю готує Список надання постійного житла у Збройних Силах України, що подається на затвердження заступнику Міністра оборони України (згідно з розподілом обов`язків).

7. Затверджений Список надання постійного житла у Збройних Силах України є підставою для оформлення протягом десяти робочих днів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району та подання до виконавчих органів районної, міської, районної у місті ради документів для видачі ордеру на постійну житлову площу, який є єдиною підставою для вселення в надане житлове приміщення.

До виконавчих органів районної, міської, районної у місті ради КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району надає облікову справу військовослужбовця разом з витягом із Списку надання постійного житла у Збройних Силах України, копію протоколу житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії), витяг із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.

Ордер на постійну житлову площу в закритих військових містечках оформлюється та видається відповідним начальником КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району протягом п`яти робочих днів.

Для вселення в надане житлове приміщення військовослужбовець здає ордер на постійну житлову площу до житлово-експлуатаційної організації, за її відсутності - відповідному підприємству, установі, організації, що здійснює обслуговування цього житлового приміщення, або до будинкоуправління відповідного КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району.

Ордер на постійну житлову площу може бути визнаний недійсним у порядку, встановленому законодавством.

8. КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району інформує військовослужбовців та членів їх сімей про готовність ордера не пізніше одного місяця з дня затвердження Списку надання постійного житла у Збройних Силах України.

Про видачу (вручення) ордера КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району протягом трьох робочих днів повідомляє житлову комісію військової частини (об`єднану житлову комісію), яка на найближчому засіданні приймає рішення про зняття військовослужбовця з обліку.

Ордер та рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) про зняття з обліку є підставами для видання наказу командира військової частини про забезпечення житловими приміщенням для постійного проживання та зняття з обліку.

10. Військовослужбовці, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, а також особи, звільнені з військової служби за станом здоров`я, віком, у зв`язку із скороченням штатів, особи з інвалідністю I чи II групи, члени сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби, що забезпечені службовими житловими приміщеннями незалежно від місця його знаходження, мають право на виключення цього житла з числа службового та забезпечення ним для постійного проживання за умови перебування на обліку та в порядку, визначеному пунктами 3 - 7 цього розділу.

Виключення квартир з числа службових для забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей здійснюється на підставі клопотання КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району за встановленим порядком.

Згідно зі статтями 118, 119 Житлового кодексу України службові жилі приміщення призначаються для заселення громадянами, які у зв`язку з характером їх трудових відносин повинні проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті ради. Під службові жилі приміщення виділяються, як правило, окремі квартири.

Відповідно до законодавства України у випадках, які визначаються Кабінетом Міністрів України, службові жилі приміщення можуть надаватися окремим категоріям військовослужбовців.

Пунктом 6 Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 04.02.1988 року № 37, передбачено, що жиле приміщення виключається з числа службових, якщо відпала потреба в такому його використанні, а також у випадках, коли в установленому порядку воно виключено з числа жилих.

Виключення жилого приміщення з числа службових провадиться на підставі клопотання підприємства, установи, організації рішенням виконавчого комітету відповідної районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів.

Про виключення жилого приміщення з числа службових у журналі обліку службових жилих приміщень робиться відповідна відмітка.

Суд установив, що військовослужбовець ОСОБА_1 з 2003 року перебуває на військовій службі в Збройних Силах України. У період проходження військової служби він був визнаний таким, що потребує поліпшення житлових умов, з 2008 року взятий на квартирний облік за місцем служби у ІНФОРМАЦІЯ_6 , з 2016 року включений до списку позачерговиків як учасник бойових дій. У період проходження військової служби він не мав житла для постійного проживання, а з 2018 року забезпечений службовим житлом, яке перебуває у фонді Міністерства оборони України - двокімнатною квартирою за адресою: АДРЕСА_3 , де він проживає і прописаний разом з членами своєї сім`ї дружиною та сином.

Досягнувши вислуги на військовій службі 20 років, позивач відповідно до статті 12 Закону №2011-ХІІ, пункту 3 Порядку №1081, пункту 4 розділу І, пункту 1 розділу VI Інструкції №380 набув право на отримання житлового приміщення для постійного проживання або за його бажанням грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення.

Порядком №1081 визначено чотири способи забезпечення військовослужбовців житлом для постійного проживання:

1) надання один раз протягом усього часу проходження військової служби житла новозбудованого;

2) надання один раз протягом усього часу проходження військової служби житла, виключеного з числа службового;

3) надання один раз протягом усього часу проходження військової служби житла, вивільненого або придбаного у фізичних чи юридичних осіб;

4) надання кредиту для спорудження (купівлі) житла.

Отже, виключення службового житла, у якому проживає військовослужбовець, з числа службового, є одним із способів забезпечення військовослужбовців житлом для постійного проживання. Право на розслужбовлення житла, наданого їм у тимчасове користування, мають військовослужбовці, які відповідають таким критеріям: мають календарну вислугу понад 20 років; перебувають на квартирному обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов при військовій частині; постійним житлом за рахунок фондів Міністерства оборони України не забезпечені; у приватизації участі не приймали; нерухомого майна у власності не мають.

Військовослужбовець, який відповідає таким критеріям, вправі ініціювати процедуру виключення наданої йому службової квартири з числа службового житла з метою отримання її для постійного проживання, подавши відповідний рапорт. Ця процедура здійснюється згідно з порядком надання житлових приміщень для постійного проживання, унормованим пунктами 3 7 розділу VІI Інструкції №380, який передбачає такі етапи:

- розгляд документів облікової справи військовослужбовця житловою комісією військової частини, у якій він перебуває на обліку;

- прийняття житловою комісією військової частини рішення про надання військовослужбовця житлового приміщення для постійного проживання та затвердження його командиром військової частини;

- прийняття командиром військової частини наказу про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання та направлення документів разом з обліковою справою до КЕВ;

- підготовка КЕВ списку надання житлової площі для постійного проживання та направлення його разом із обліковою справою військовослужбовця, витягом із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, копією протоколу засідання житлової комісії військової частини до ЦУІІЗ для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями;

- прийняття Комісією з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями рішення окремо щодо кожного військовослужбовця: про погодження надання постійного житла; про відмову в погодженні надання постійного житла із зазначенням причини такої відмови;

- підготовка ЦУІІЗ Списку надання постійного житла у Збройних Силах України та затвердження його заступником Міністра оборони України;

- оформлення та подання КЕВ документів до виконавчого органу відповідної ради для видачі ордеру на постійну житлову площу;

- видача військовослужбовцю ордеру на постійну житлову площу;

- видання командиром військової частини наказу про забезпечення військовослужбовця житловим приміщенням для постійного проживання та зняття з обліку.

Згідно з пунктом 11 Порядку №1081, пунктом 10 розділу VIІ Інструкції №380, статтею 118 ЖК України виключення житлового приміщення з числа службового провадиться згідно з рішенням виконавчого органу відповідної ради за клопотанням начальника гарнізону, командира військової частини та квартирно-експлуатаційного органу.

Отже, питання про виключення службової квартири, у якій проживає позивач, з числа службового житла та надання її позивачу для постійного проживання має вирішуватися виконавчим комітетом Кропивницької міської ради, проте за клопотанням КЕВ м. Кропивницький, погодженим із Комісією з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, яка діє при ЦУІІЗ.

До повноважень цієї Комісії з контролю належить перевірка законності взяття та перебування на обліку військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання. Комісія на своєму засіданні на підставі документів, що надійшли від КЕВ, приймає рішення про погодження надання постійного житла військовослужбовцю або про відмову в погодженні надання постійного житла, яке є обов`язковим для виконання квартирно-експлуатаційними органами та військовими частинами.

Суд установив, що житлова комісія ІНФОРМАЦІЯ_2 , у якій на обліку за місцем служби перебуває військовослужбовець ОСОБА_1 , прийняла рішення з пропозицією про виключення квартири, в якій він проживає, з числа службових для надання її для постійного проживання (протокол №1 від 12.04.2024 року).

У процедурі виключення службової квартири з числа службового житла, що належить до фонду Міністерства оборони України, з метою надання її військовослужбовцю ЗСУ для постійного проживання необхідним етапом є погодження такої пропозиції на засіданні Комісії з контролю.

У спірних правовідносинах повноваження щодо направлення відповідних документів для погодження до Комісії з контролю покладені на КЕВ м. Кропивницький, який є органом військового управління, що створений з метою організації і виконання завдань квартирно-експлуатаційного забезпечення військових частин Міністерства оборони України та Збройних Сил України у Кіровоградському гарнізоні.

Втім відповідач, розглядаючи рапорт позивача від 29.04.2024 року щодо зміни статусу службової квартири, відмовив йому у направленні пропозиції щодо виключення службової квартири з числа службового фонду Міністерства оборони України на розгляд Комісії з контролю, пославшись у відповіді від №1063 від 01.05.2024 року на рішення Міністра оборони України №20241/з/3 від 26.09.2022 року.

Відповідач не надав суду це рішення Міністра оборони України та не довів законність своїх доводів щодо встановлених йому заборон/умов для направлення пропозицій про надання житла військовослужбовцям для постійного проживання шляхом виключення з числа службових до проведення у гарнізоні заходів щодо заселення службових жилих приміщень та жилих приміщень для постійного проживання, які надійшли на розподіл.

Наведені відповідачем у відповіді №1063 від 01.05.2024 року мотиви для відмови у направленні документів на розгляд Комісії з контролю не узгоджуються із нормами Порядку №1081 та Інструкції №380, які регламентують питання, що пов`язані з підготовкою, розглядом, направленням пропозицій та клопотань щодо виключення житла з числа службового та забезпечення ним військовослужбовців Збройних Сил України для постійного проживання.

Внаслідок таких дій відповідача військовослужбовець ОСОБА_1 не може реалізувати гарантоване йому статтею 12 Закону №2011-ХІІ право на отримання житлового приміщення для постійного проживання (зокрема у спосіб виключення житла з числа службового).

Частиною 1 статті 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частин 1, 2, 4 статті 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Наведене свідчить, що адміністративний суд не обмежений у виборі способів захисту прав та інтересів особи, порушених суб`єктами владних повноважень, а вправі обрати найбільш ефективний спосіб відновлення порушеного права, який відповідає характеру такого порушення та фактичним обставинам справи.

Розглянувши справу, суд дійшов до висновку, що відповідач при розгляді рапорту ОСОБА_1 від 29.04.2024 року діяв необґрунтовано та нерозсудливо та відмовив позивачу у направленні документів до Комісії з контролю з незаконних мотивів. Тож таку відмову слід визнати протиправною.

З`ясувавши характер спірних правовідносин сторін, характер порушеного права позивача ОСОБА_1 та можливість його захисту в обраний ним спосіб, суд дійшов до висновку, що порушене право цього позивача підлягає захисту шляхом зобов`язання відповідача повторно розглянути його рапорт та прийняти за ним рішення, з урахуванням висновків суду.

Відповідач має вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, дотримуючись процедури та методики, що передбачені Інструкцією №380 у редакції наказу Міністерства оборони України від 19.06.2024 року №404, яка діє з 24.07.2024 року. При повторному вирішенні цього питання відповідач не може прийняти рішення з тими ж мотивами, які суд у цій справі визнав незаконними.

Щодо позовних вимог ОСОБА_2 , суд зазначає, що цей публічно-правовий спір виник між КЕВ м. Кропивницький як органом військового управління та військовослужбовцем ОСОБА_1 щодо реалізації ним соціальних гарантій забезпечення жилими приміщеннями і є спором з приводу проходження позивачем військової служби як різновиду служби публічної (див. постанову Великої Палати Верховного Суду від 08.06.2022 року у справі №362/643/21). Особисто ОСОБА_2 у спірних правовідносинах не має права на отримання житлового приміщення від фонду Міноборони, не має права ініціювати вирішення питання про виключення житла з числа службового, а також не має права подавати/підписувати рапорти, адресовані органам військового управління, позаяк не проходить військову службу. Цей спір не стосується права сім`ї померлого (загиблого) військовослужбовця на забезпечення житлом для постійного проживання, яке члени такої сім`ї можуть реалізувати самостійно. Та обставина, що ОСОБА_1 перебуває на квартирному обліку разом з сім`єю, до складу якої входить його дружина ОСОБА_2 , не дає останній право оспорювати до адміністративного суду дії відповідача, вчинені при розгляді рапорту військовослужбовця ОСОБА_1 від 29.04.2024 року.

Рішення у цій справі може вплинути на майнові права та інтереси ОСОБА_2 , яка є дружиною ОСОБА_1 , проживає з ним у службовій квартирі, щодо зміни статусу якої виник цей спір, та належить до членів сім`ї військовослужбовця, потребуючих поліпшення житлових умов.

Однак оскільки ОСОБА_2 не є безпосереднім учасником спірних публічно-правових відносин, які виникли у зв`язку з проходженням публічної служби ОСОБА_1 , і їй не належить право вимоги про визнання протиправними оскаржуваних дій відповідача, а її суб`єктивні права цими діями відповідача не порушені, тому у задоволенні її позову слід відмовити.

Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач-1 судові витрати не поніс і судовий збір не сплачував, оскільки звільнений від його сплати відповідно до пункту 13 частини 1 статті 5 Закону України "Про судовий збір". У задоволенні адміністративного позову позивачу-2 суд відмовив, тож підстави для присудження їй сплаченого судового збору відсутні.

Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправною відмову Квартирно-експлуатаційного відділу м. Кропивницький у направленні до Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями пропозиції щодо надання військовослужбовцю ОСОБА_1 житла для постійного проживання шляхом виключення його зі службового фонду Міністерства оборони України.

Зобов`язати Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький повторно розглянути рапорт військовослужбовця ОСОБА_1 від 29.04.2024 року та вирішити питання про направлення до Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями пропозиції щодо надання військовослужбовцю ОСОБА_1 житла для постійного проживання шляхом виключення його зі службового фонду Міністерства оборони України.

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. ЧЕРНИШ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124080619
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —340/3933/24

Рішення від 26.12.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Ухвала від 05.08.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні