ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/13132/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" до Головного управління ДПС у Полтавській області та Державної податкової служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Нафтогруппа-2005", про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" /надалі позивач, ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області /надалі відповідач-1, ГУ ДПС у Полтавській області/ та Державної податкової служби України /надалі відповідач-2, ДПС України/ про:
- визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнятого комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 01 серпня 2024 року №11540788/33672442 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Торговий дім «Інтергал» від 25 травня 2022 року № 118;
- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Інтергал» податкову накладну від 25 травня 2022 року №118 датою її подання;
- визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 02 серпня 2024 року № 11558999/33672442 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Торговий дім «Інтергал» від 30 травня 2022 року № 136;
- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Інтергал» податкову накладну від 30 травня 2022 року №136 датою її подання /а.с. 1-9/.
Позов обґрунтований тим, що позивачем надано контролюючому органу належним чином оформлені документи, необхідні для реєстрації податкових накладних №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року, а тому рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01 серпня 2024 року №11540788/33672442 та від 02 серпня 2024 року № 11558999/33672442, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року, є протиправними та підлягають скасуванню.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Нафтогруппа-2005" /надалі третя особа/, витребувано докази.
Відповідачі позов не визнали та у відзиві на позовну заяву /а.с. 59-66/ зазначили, що підставою для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року згідно рішень Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01 серпня 2024 року №11540788/33672442 та від 02 серпня 2024 року № 11558999/33672442 стало наданням платником податку копій документів складених/оформлених із порушенням законодавства, а саме: при розгляді наданих до повідомлення документів та аналізу податкової звітності з ПДВ встановлено, що податкові накладні не включені до складу податкових зобов`язань податкової декларацій з ПДВ за травень 2022 року, чим порушено пунктм 1, 5 та 6 розділу ІІІ наказу МФУ №21 від 28 січня 2016 року «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» зі змінами.
У відповіді на відзив /а.с. 167-171/ позивач зазначив, що на виконання вимог діючого законодавства позивачем було надано всі необхідні підтверджуючі документи для належної реєстрації податкових накладних №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року.
Правом на подання письмових пояснень третя особа не скористалася.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.
Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" (ідентифікаційний код 33672442) пройшло державну реєстрацію юридичної особи та відповідно до відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстрованими видами діяльності товариства є: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний); 52.10 Складське господарство; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля /а.с. 11/.
28 квітня 2022 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Нафтогруппа-2005" (Покупець) укладено договір поставки №ТД-53 /а.с. 26-27, 71-72/, відповідно до якого Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця нафтопродукти, надалі - Товар, а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити Товар відповідно до умов Договору (підпункт 1.1 пункту 1); відвантаження Товару здійснюється на підставі заявки Покупця в якій зазначається вид нафтопродукту, його кількість та умови відвантаження. Заявка може бути як в усній, так і в письмовій формі (підпункт 4.1 пункту 4); асортимент, кількість (об`єм) товару, ціна, умови оплати, терміни і умови поставки та моменту відвантаження узгоджуються сторонами в заявках, накладних, виставлених рахунках та інших бухгалтерських документах, що застосовуються при товарообороті, та шляхом укладення додаткових угод, які є невід`ємною частиною цього договору, у разі необхідності (підпункт 4.2 пункту 4); оплата за товар здійснюється на підставі виставленого Постачальником рахунку на умовах 100 % відтермінуванням платежу 3 банківських дні, а в інших випадках умови оплати узгоджуються додатковою угодою до Договору (підпункт 5.1 пункту 5); ціна Товару є договірною і зазначається в накладних на товар залежно від умов поставки з урахуванням ПДВ та транспортних витрат, а в інших випадках умови оплати узгоджуються додатковою угодою до договору (підпункт 5.2 пункту 5); сторони протягом 5 банківських днів після закінчення календарного місяця та надання кожною із сторін відповідної первинної документації, підтверджуючої відвантаження і платежі, проводять звірку розрахунків за відвантажений товар (акт звірки складається за вимогою сторін (підпункт 5.3 пункту 5); договір поставки набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31 грудня 2022 року, але в будь-якому випадку до повного його виконання. Договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо жодна із сторін за місяць до закінчення терміну його дії не повідомить іншу сторону про розірвання договору чи перегляд його умов (підпункт 11.1 пункту 11).
Сторонами (відповідною стороною) договору поставки №ТД-53 від 28 квітня 2022 року оформлено:
- рахунок на передплату №ТД2405/02 від 24 травня 2022 року /а.с. 179/ щодо вартості товару, що поставляється: «бензин автомобільний А-92», кількість 31130 л, ціна з ПДВ 58,05 грн, сума з ПДВ 1807096,50 грн, всього - 1807096,50 грн, у т.ч. ПДВ 118221,27 грн;
- платіжне доручення №95 від 24 травня 2022 року /а.с. 180/ щодо перерахування 480000,00 грн за ПММ згідно рахунку №ТД2405/ від 24 травня 2022 року по договору №ТД-53 від 28 квітня 2022 року, у сумі 448598,13 грн, ПДВ 7% 31401,87 грн;
- платіжне доручення №718 від 25 травня 2022 року /а.с. 32-зворот, 136-зворот/ щодо перерахування 1327096,50 грн за ПММ згідно рахунку №ТД2405/02 від 24 травня 2022 року по договору №ТД-53 від 28 квітня 2022 року, ПДВ 7% 86819,40 грн;
- платіжне доручення №495 від 25 травня 2022 року /а.с. 32, 101, 132/ щодо перерахування 20000,00 грн за ПММ погашення заборгованості згідно рахунку №ТД1205/ від 12 травня 2022 року по договору №ТД-53 від 28 квітня 2022 року, ПДВ 7% 33940,19 грн;
- видаткову накладну №ТД2505/05 від 25 травня 2022 року /а.с. 177/ щодо відпуску згідно договору поставки №ТД-53 від 28 квітня 2022 року товару: «бензин автомобільний А-92 згідно з ДСТУ 4063:2001 ТУ зі Змінами №1-4», кількість 8,518 т, ціна з ПДВ 75850,73 грн, « 2710 12 41 99», кількість 11130 л, ціна з ПДВ 58,05 грн, сума з ПДВ 646096,50 грн; «бензин автомобільний А-92 згідно з ДСТУ 4063:2001 ТУ зі Змінами №1-4», кількість 15,212 т, ціна з ПДВ 76321,33 грн, « 2710 12 41 99», кількість 20000 л, ціна з ПДВ 58,05 грн, сума з ПДВ 1161000,00 грн; всього - 1807096,50 грн; у т.ч. ПДВ 118221,27 грн;
- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ТД2505/01 від 25 травня 2022 року /а.с. 177-зворот/ щодо відвантаження (перевезення) товару: «бензин автомобільний А-92 згідно з ДСТУ 4063:2001 ТУ зі Змінами №1-4», кількість 11130 л; «бензин автомобільний А-92 згідно з ДСТУ 4063:2001 ТУ зі Змінами №1-4», кількість 20000 л; з Київська обл., м. Миронівка; Полтавська обл., м. Кременчук до Вінницька обл., ст. Погребище-1, вул. Центральна, 4;
- рахунок на передплату №ТД3005/03 від 30 травня 2022 року /а.с. 179-зворот/ щодо вартості товару, що поставляється: «бензин автомобільний А-92», кількість 30990 л, ціна з ПДВ 58,00 грн, сума з ПДВ 1797420,00 грн, всього - 1797420,00 грн, у т.ч. ПДВ 117588,22 грн;
- платіжне доручення №911 від 31 травня 2022 року /а.с. 33, 93, 134-зворот/ щодо перерахування 1797420,00 грн за ПММ згідно рахунку №ТД3005/03 від 30 травня 2022 року по договору №ТД-53 від 28 квітня 2022 року, ПДВ 7% 117588,22 грн;
- видаткову накладну №ТД3005/01 від 30 травня 2022 року /а.с. 31, 178/ щодо відпуску згідно договору поставки №ТД-53 від 28 квітня 2022 року товару: «бензин автомобільний А-92 згідно з ДСТУ 4063:2001 ТУ зі Змінами №1-4», кількість 23,5 т, ціна з ПДВ 76485,96 грн; « 2710 12 41 99», кількість 30990 л, ціна з ПДВ 58,00 грн; сума з ПДВ 1797420,00 грн; всього - 1797420,00 грн; у т.ч. ПДВ 117588,22 грн;
- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ТД3005/01 від 30 травня 2022 року /а.с. 31-зворот, 178-зворот/ щодо відвантаження (перевезення) товару: «бензин автомобільний А-92 згідно з ДСТУ 4063:2001 ТУ зі Змінами №1-4 2710», кількість 30990 л; з Київська обл., м. Миронівка; Полтавська обл., м. Кременчук до Вінницька обл., ст. Погребище-1, вул. Центральна, 4.
Спеціальним законом з питань оподаткування є Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI /надалі - ПК України (у відповідних редакціях)/.
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Згідно з абзацом першим пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) /пункт 201.7 статті 201 ПК України/.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Таким чином, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та направити її контролюючому органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних
На виконання вказаних норм "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" складено та направлено на реєстрацію:
- податкову накладну №118 від 25 травня 2022 року /а.с. 30, 151/ за фактом отримання від покупця ТОВ "Нафтогруппа-2005" грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок як оплата за товар, що поставляється згідно видаткової накладної №ТД2505/05 від 25 травня 2022 року /а.с. 177/, на загальну суму з ПДВ: 1347096,50 грн, сума ПДВ: 88127,81 грн;
- податкову накладну №136 від 30 травня 2022 року /а.с. 28, 152/ за фактом відвантаження товару ТОВ "Нафтогруппа-2005" згідно видаткової накладної №ТД3005/01 від 30 травня 2022 року /а.с. 31, 178/ на загальну суму з ПДВ: 1797420,00 грн, сума ПДВ: 117588,22 грн.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11 грудня 2019 року №1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних /надалі - Порядок №1165/.
Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: 1) відповідність платника податку Критеріям ризиковості платника податку; 2) відповідність податкової накладної/ розрахунку коригування Критеріям ризиковості здійснення операцій.
Так, додатком 1 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, одним із яких відповідно до пункту 8 (у відповідній редакції) є: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну / розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Таким чином, контролюючий орган, після надходження податкової накладної / розрахунку коригування до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності платника податку критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1156). У разі, коли за результатами моніторингу платник податку, який подав на реєстрацію податкову накладну, відповідає критеріям ризиковості платника податку на додану вартість реєстрація такої податкової накладної зупиняється.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 (у відповідній редакції) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Тож у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 року № 520.
Судовим розглядом встановлено, що за результатами розгляду податкових накладних №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року контролюючий орган направив ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ":
- квитанцію від 07 лютого 2024 року /а.с. 149/, в якій зазначено: Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 25.05.2022 №118 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомляємо: показник "D"=.3861%, "P"= 0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- квитанцію від 07 лютого 2024 року /а.с. 149-зворот/, в якій зазначено: Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 30.05.2022 №136 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомляємо: показник "D"=.3861%, "P"= 0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Наданим до суду Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС в Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16 жовтня 2020 року №202 /а.с. 156/ підтверджено, що Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Полтавській області ухвалено прийняти рішення (одноголосно) про відповідність ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
Рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 58156 від 16 жовтня 2020 року /а.с. 155/ ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" визнано таким, який відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку: упередження формування та розповсюдження сум ризикового податку на додану вартість.
Доказів скасування цього рішення (станом на 07 лютого 2024 року) матеріали справи не містять.
Таким чином, у квитанціях від 07 лютого 2024 року зазначено конкретний критерій ризиковості платника податку, а також міститься пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
З огляду на те, що на реєстрацію платник ПДВ подає лише податкову накладну/розрахунок коригування та не подає документи, на підставі яких складено цю податкову накладну/розрахунок коригування, зокрема первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, то в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування міститься лише загальне посилання на документи, які пропонується надати платнику податків для підтвердження інформації, що зазначена в податковій накладній/розрахунку коригування. Відповідно які саме документи надати до пояснень на цьому етапі вирішення питання про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування визначає не контролюючий орган, а платник податків, виходячи із вимог законодавства та умов укладених ним договорів (контрактів) та фактично складених на виконання таких договорів (контрактів) первинних та супровідних документів.
Відповідно до пунктів 25-26 Порядку № 1165 (у відповідній редакції) комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 /надалі Порядок № 520/.
Пунктами 4 та 5 Порядку № 520 (у відповідній редакції) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Отже, визначений Порядком № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, не є чітко визначеним та залежить від умов конкретного договору (контракту), що укладений його сторонами, та вимог законодавства.
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної №118 від 25 травня 2022 року ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" направило контролюючому органу Повідомлення № 6 від 27 липня 2024 року із письмовими поясненнями та копіями документів щодо такої податкової накладної (кількість додатків 32) /а.с. 153/.
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної №136 від 30 травня 2022 року ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" направило контролюючому органу Повідомлення № 15 від 29 липня 2024 року із письмовими поясненнями та копіями документів щодо такої податкової накладної (кількість додатків 42) /а.с. 153-зворот/.
Згідно з пунктом 9 Порядку № 520 (у відповідній редакції) письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Таким чином, у разі надання платником податку копій документів, недостатніх для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, комісія регіонального рівня направляє платнику податку Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення) з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування. У разі ж надання платником податку необхідних для реєстрації копій документів, але складених/оформлених із порушенням законодавства, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01 серпня 2024 року № 152 /а.с. 157/ при розгляді наданих до повідомлення документів та аналізу податкової звітності з ПДВ встановлено, що податкова накладна від 25 травня 2022 року №118 не включена до складу податкових зобов`язань податкової декларацій з ПДВ за травень 2022 року, чим порушено пункти 1, 5 та 6 розділу ІІІ наказу МФУ №21 від 28 січня 2016 року «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» зі змінами та ухвалено прийняти рішення (одноголосно) щодо відмови в реєстрації ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" податкової накладної від 25 травня 2022 року № 118 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02 серпня 2024 року № 153 /а.с. 158/ при розгляді наданих до повідомлення документів та аналізу податкової звітності з ПДВ встановлено, що податкова накладна від 30 травня 2022 року №136 не включена до складу податкових зобов`язань податкової декларацій з ПДВ за травень 2022 року, чим порушено пункти 1, 5 та 6 розділу ІІІ наказу МФУ №21 від 28 січня 2016 року «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» зі змінами та ухвалено прийняти рішення (одноголосно) щодо відмови в реєстрації ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" податкової накладної від 30 травня 2022 року №136 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 (у відповідній редакції) комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тож підставою для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може бути повне або часткове ненадання платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, вказаних в Повідомленні, або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
01 серпня 2024 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №11540788/33672442 про відмову в реєстрації податкової накладної № 118 від 25 травня 2022 року /а.с. 39/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: при розгляді наданих до повідомлення документів та аналізу податкової звітності з ПДВ встановлено, податкова накладна не включена до складу податкових зобов`язань податкової декларацій з ПДВ за травень 2022 року, чим порушено пункти 1, 5 та 6 розділу ІІІ наказу МФУ №21 від 28 січня 2016 року «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» зі змінами.
02 серпня 2024 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 11558999/33672442 про відмову в реєстрації податкової накладної № 136 від 30 травня 2022 року /а.с. 40/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: при розгляді наданих до повідомлення документів та аналізу податкової звітності з ПДВ встановлено, що податкова накладна не включена до складу податкових зобов`язань податкової декларацій з ПДВ за травень 2022 року, чим порушено пункти 1, 5 та 6 розділу ІІІ наказу МФУ №21 від 28 січня 2016 року «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» зі змінами.
Відповідно до пунктів 11 та 12 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Не погодившись з рішеннями Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01 серпня 2024 року №11540788/33672442 та від 02 серпня 2024 року № 11558999/33672442, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку оскаржуваним рішенням, суд виходить з того, що приписи пункту 187.1 статті 187 ПК України дату виникнення податкового зобов`язання з ПДВ, а відтак і дату складання податкової накладної, ставлять у залежність від дати настання однієї із подій, що сталася раніше: або факту зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або факту відвантаження товарів, а для послуг факту оформлення документа, що засвідчує постачання послуг платником податку.
Судовим розглядом встановлено, що податкова накладна №118 від 25 травня 2022 року складена за фактом отримання від покупця ТОВ "Нафтогруппа-2005" грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок як оплата за товар, що поставляється згідно видаткової накладної №ТД2505/05 від 25 травня 2022 року; податкова накладна №136 від 30 травня 2022 року складена за фактом відвантаження товару ТОВ "Нафтогруппа-2005" згідно видаткової накладної №ТД3005/01 від 30 травня 2022 року.
Контролюючим органом не заперечується та обставина, що позивачем разом з повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, надавалися зокрема: договір поставки №ТД-53 від 28 квітня 2022 року, платіжне доручення №495 від 24 травня 2022 року, платіжне доручення №718 від 25 травня 2022 року, видаткова накладна №ТД2505/05 від 25 травня 2022 року, платіжне доручення №911 від 31 травня 2022 року, видаткова накладна №ТД3005/01 від 30 травня 2022 року.
Доказів на спростування факту зарахування грошових коштів в сумі 1347096,50 грн на банківський рахунок позивача відповідачем-1 не надано та відповідний довід відповідачем-1 не заявлявся, а відтак відповідач-1 на етапі розгляду питання щодо реєстрації в ЄРПН податкової накладної №118 від 25 травня 2022 року погодився з тим, що платіжні доручення №495 від 24 травня 2022 року та №718 від 25 травня 2022 року є належними документами, що засвідчують факт зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів, що підлягають постачанню, відповідно до умов Договору поставки №ТД-53 від 28 квітня 2022 року.
Зауважень до змісту, форми та достовірності видаткової накладної №ТД3005/01 від 30 травня 2022 року у Комісії ГУ ДПС у Полтавській з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не виникло, а відтак відповідач-1 на етапі розгляду питання щодо реєстрації в ЄРПН податкової накладної №136 від 30 травня 2022 року також погодився з повнотою та достовірністю зазначених в ній реквізитів і відомостей.
Відмовляючи у реєстрації податкових накладних №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року, Комісія ГУ ДПС у Полтавській області зазначила, що при розгляді наданих до повідомлення документів та аналізу податкової звітності з ПДВ встановлено, що податкові накладні не включені до складу податкових зобов`язань податкової декларацій з ПДВ за травень 2022 року, чим порушено пункти 1, 5 та 6 розділу ІІІ наказу МФУ №21 від 28 січня 2016 року «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» зі змінами.
З огляду на те, що до податкового органу позивачем надано документи на підтвердження інформації про господарські операції, які зазначені в податкових накладних №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року, посилання відповідача-1 в оскаржуваних рішеннях на те, що податкові накладні не включені до складу податкових зобов`язань податкової декларацій з ПДВ за травень 2022 року, чим порушено пункти 1, 5 та 6 розділу ІІІ наказу МФУ №21 від 28 січня 2016 року «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» зі змінами, не відповідає правильному застосуванню норми статті 201 ПК України в системному взаємозв`язку із нормами пунктів 5 та 11 Порядку № 520, проаналізувавши які Верховний Суд у постанові від 17 травня 2023 року у справі № 140/14282/20 дійшов висновків, що на етапі вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції платника податку на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Тож оцінка реальності здійснення господарської операції за договором поставки №ТД-53 від 28 квітня 2022 року, в тому числі дослідження питання щодо невключення податкових накладних до складу податкових зобов`язань податкової декларацій з ПДВ за травень 2022 року, може бути здійснена контролюючим органом в межах проведення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
З огляду на те, що до податкового органу позивачем надано документи, що підтверджують інформацію про господарські операції, які зазначені в податкових накладних №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року, суд доходить висновку, що обставина, якою обґрунтовані рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01 серпня 2024 року №11540788/33672442 та від 02 серпня 2024 року № 11558999/33672442, не є належною підставою для відмови у реєстрації в ЄРПН податкових накладних №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року, у зв`язку з чим вказані рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а відповідні позовні вимоги - задоволенню.
Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, податкову накладну, реєстрацію якої зупинено, може бути зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача відповідно до встановлених у справі обставин та висновків суду, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року датами їх подання на реєстрацію, а тому відповідні позовні вимоги також належить задовольнити.
Таким чином, адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За подання цього позову сплаті підлягав судовий збір в сумі 4844,80 грн і така сума судового збору була сплачена позивачем, що підтверджується платіжними інструкціями №6255 від 23 жовтня 2024 року та №6256 від 23 жовтня 2024 року /а.с. 45, 45-зворот/.
Враховуючи висновок суду про задоволення позову, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1 підлягають витрати зі сплати судового збору у сумі 4844,80 грн.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" (вул. Гвардійська, буд. 4, м. Кременчук, Полтавська область, 39623, ідентифікаційний код 33672442) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код ВП 44057192) та Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Нафтогруппа-2005" (вул. Лук`яненка Левка, буд. 139-А, м. Вінниця, Вінницька область, 21011, ідентифікаційний код 34094924), про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01 серпня 2024 року №11540788/33672442, від 02 серпня 2024 року № 11558999/33672442.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №118 від 25 травня 2022 року та №136 від 30 травня 2022 року, які складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ", датами їх подання на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРГАЛ" витрати зі сплати судового збору в сумі 4844,80 грн (чотири тисячі вісімсот сорок чотири гривні вісімдесят копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124081277 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні