Рішення
від 26.12.2024 по справі 520/31312/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2024 року № 520/31312/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаєва А.І. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в м.Харкові справу за позовом Північно-східного офісу Держаудитслужби до Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» про зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Північно-східний офіс Держаудитслужби звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», в якому просив суд зобов`язати Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» виконати вимогу про усунення виявлених порушень від 12.07.2024 № 202003-14/3141-2024, а саме:

-забезпечити відшкодування шкоди (збитків), заподіяної внаслідок завищення вартості науково-технічних робіт за договорами з Міністерством освіти і науки України та проведення зайвих виплат коштів державного бюджету на оплату виконаних робіт в загальній сумі 803126,00 (вісімсот три тисячі сто двадцять шість грн. 00 коп.) гривень;

-забезпечити відшкодування на користь Університету шкоди (збитків), заподіяної внаслідок проведення оплати завищеної вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» в сумі 55 809,53 (п`ятдесят п`ять тисяч вісімсот дев`ять грн. 53 коп.) гривень 53 коп., відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України, статей 22, 610-625 Цивільного кодексу України.

В обґрунтування позовних вимог зазначило, що внаслідок допущених порушень Університету завдано матеріальної шкоди (збитків), заподіяної внаслідок завищення вартості науково-технічних робіт за договорами з Міністерством освіти і науки України та проведення зайвих виплат коштів державного бюджету на оплату виконаних робіт в загальній сумі 803 126,00 грн. Також, зазначило, що внаслідок допущених порушень Університету завдано матеріальної шкоди (збитків), заподіяної внаслідок проведення оплати завищеної вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» на загальну суму 55 809,53 грн.

Відповідач, Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити Північно-східному офісу Держаудитслужби в задоволенні позовної заяви до Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний

інститут» про зобов`язання вчинити певні дії.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, приходить до висновку про часткове задоволення позову з наступних підстав.

Судом встановлено, що Північно-східним офісом Держаудитслужби проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» за період з 01.06.2021 по 31.12.2023 року.

За результатами ревізії було складено акт ревізії від 07.06.2024 № 202003-08/03.

Позивач направив відповідачу вимогу щодо усунення порушень законодавства № 202003-14/3141-2024 від 12.07.2024, якою вимагалось:

-вжити заходів в порядку статті 1166 Цивільного кодексу України щодо відшкодування на користь Університету винними особами шкоди (збитків) в загальній сумі 8 293 784,32 грн., що завдана Університету внаслідок здійснення видатків на виплату заробітної плати з нарахуваннями за невідпрацьований час;

-забезпечити відшкодування шкоди (збитків), заподіяної внаслідок завищення вартості науково-технічних робіт за договорами з Міністерством освіти і науки України та проведення зайвих виплат коштів державного бюджету на оплату виконаних робіт в загальній сумі 803 126,00 грн.;

-забезпечити відшкодування на користь Університету шкоди (збитків), заподіяної внаслідок проведення оплати завищеної вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» в сумі 55 809,53 грн. та ПФ «Вектор-93» - 10 0000,00 грн., відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України, статей 22, 610-625 Цивільного кодексу України;

- вжити заходів в порядку статті 1166 Цивільного кодексу України щодо відшкодування на користь Університету винними особами шкоди (збитків) в загальній сумі 21 654,65 грн., що завдана Університету при визначенні вартості платної послуги з навчання на підготовчому відділенні іноземних слухачів.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначено Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (далі по тексту - Закон 2939-ХІІ)

Відповідно до частини першої статті 2 цього Закону 2939-ХІІ головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, в тому числі суб`єктах господарювання, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належить суб`єктам господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. (ч. 2 ст. 2 Закону 2939-ХІІ).

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону 2939-ХІІ інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Відповідно до п. 7 ст. 10 Закону 2939-ХІІ органу державного фінансового контролю надано право пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Згідно з пунктом 10 статті 10 Закону 2939-ХІІ органу державного фінансового контролю надано право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Приписами пп. 3 п. 3 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 (далі- Положення), передбачено, що основними завданнями Держаудитслужби є: здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів.

Згідно з пп. 16 п. 6 Положення, Держаудитслужба для виконання покладених на неї завдань має право: пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.

Відповідно до пункту 50 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами № 550 від 20 квітня 2006 за результатами проведеної ревізії у межах наданих прав органи державного фінансового контролю вживають заходів для забезпечення: притягнення до адміністративної, дисциплінарної та матеріальної відповідальності винних у допущенні порушень працівників об`єктів контролю; порушення перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства; звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства; застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» виконати вимогу про усунення виявлених порушень від 12.07.2024 № 202003-14/3141-2024, а саме забезпечити відшкодування шкоди (збитків), заподіяної внаслідок завищення вартості науково-технічних робіт за договорами з Міністерством освіти і науки України та проведення зайвих виплат коштів державного бюджету на оплату виконаних робіт в загальній сумі 803126,00 (вісімсот три тисячі сто двадцять шість грн. 00 коп.) гривень, суд зазначає наступне.

Згідно з актом ревізії визначено, що внаслідок завищення кількості людино-місяців на виконання науково-технічної роботи (НТР), що є порушенням п. 6.8. договору від 20.10.2023 № ДЗ/145-2023, п. 1 ст. 629 ЦК України, п. 2.1. Порядку № 736/902/758, завищено вартість науково-технічної роботи за статтею «Витрати на оплату праці» на суму 328 900,00 грн. та статтею «Відрахування на соціальне страхування» - 72 358,00 грн., що спричинило проведення зайвих виплат коштів державного бюджету на оплату праці з нарахуваннями виконавцям НТР за 2023 рік в загальній сумі 401 258,00 гривень.

Також, відповідно до акту ревізії визначено, що внаслідок завищення кількості людино-місяців на виконання науково-технічної роботи (НТР), що є порушенням п. 6.8. договору від 26.10.2023 № ДЗ/146-2023, п. 1 ст. 629 ЦК України, п. 2.1. Порядку № 736/902/758, завищено вартість науково-технічної роботи за статтею «Витрати на оплату праці» на суму 329 400,00 грн. та статтею «Відрахування на соціальне страхування» - 72 468,00 грн., що спричинило проведення зайвих виплат коштів державного бюджету на оплату праці з нарахуваннями виконавцям НТР за 2023 рік в загальній сумі 401 868,00 гривень.

Позивач виходив з того, що термін виконання першого етапу НТР за вказаними договорами згідно з календарним планом: жовтень-грудень 2023 року (тобто 3 людино-місяці), а договори укладено у другій половині жовтня 2023 року, акти здачі-приймання науково-технічної роботи за перший етап підписано 15.12.2023. Позивач прийшов до висновку, що фактично перший етап виконувався з 20.10.2023 року за Договором № ДЗ/145-2023 та з 26.10.2023 року за Договором № ДЗ/146-2023 до 15.12.2023 року, тобто 2 людино/місяці, що спричинило завищення вартості науково- технічної роботи.

Так, між Міністерством освіти і науки України (Замовник) та Національним аерокосмічним університетом ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (Виконавець) укладено договір на виконання науково-технічної роботи за державним замовленням на науково-технічні (експериментальні) розробки та науково-технічну продукцію від 20.10.2023 № ДЗ/145-2023, згідно з яким останній зобов`язався виконати з дотриманням вимог законодавства науково-технічну роботу за державним замовленням на науково-технічні (експериментальні) розробки та науково- технічну продукцію (далі - НТР), відповідно до вимог Технічного завдання (Додаток 1 до Договору).

В пункті 5.1 вказаного договору встановлено, що строк виконання робіт за цим договором починається з дати укладання Договору до 31 грудня 2024 року.

Пунктом 3.1 договору визначено, що загальна вартість НТР (ціна договору) на 2023-2024 року договору становить 6 000 000,00 гривень. У 2023 році Замовник відповідно до наказу МОН України від 06.10.2023 № 1213 перераховує Виконавцю 1 500 000,00 гривень.

Також, пунктом 5.4. договору від 20.10.2023 № ДЗ/145-2023 передбачено, що після завершення робіт за кожним етапом Виконавець подає Замовнику не пізніше, ніж за 10 робочих днів до закінчення етапу акт здачі-приймання НТР, додавши до нього, зокрема науково-технічний звіт (проміжний за етап або остаточний), у тому числі науково-технічну та звітну документацію, яка передбачена технічним завданням, календарним планом та умовами договору; анотований звіт; кошторис фактичних витрат НТР за етап та копії документів, що підтверджують ці витрати.

Згідно з пунктом 6.3. договору від 20.10.2023 № ДЗ/145-2023 Виконавець (Університет) зобов`язаний зокрема, забезпечити виконання НТР у строки, встановлені цим договором.

Пунктом 6.8. договору від 20.10.2023 № ДЗ/145-2023 визначено, що Виконавець несе повну відповідальність за дотримання вимог чинного законодавства щодо складання планової калькуляції кошторисної вартості робіт та розрахунків витрат за статтями; здійснення фактичних витрат за статтями кошторису.

Також, між Міністерством освіти і науки України (Замовник) та Національним аерокосмічним університетом ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (Виконавець) укладено договір на виконання науково-технічної роботи за державним замовленням на науково-технічні (експериментальні) розробки та науково-технічну продукцію від 26.10.2023 № ДЗ/146-2023, згідно з яким останній зобов`язався виконати з дотриманням вимог законодавства науково-технічну роботу за державним замовленням на науково-технічну (експериментальні) розробки та науково - технічну продукцію (далі НТР) «Розроблення цифрової моделі двомісного легкого літака та відповідного льотного демонстратора для первинної підготовки пілотів», відповідно до вимог Технічного завдання (Додаток 1 до Договору).

В пункті 5.1 вказаного договору встановлено, що строк виконання робіт за цим договором починається з дати укладання Договору до 31 грудня 2024 року.

Пунктом 3.1 договору визначено, що загальна вартість НТР (ціна договору) на 2023-2024 року договору становить 6 000 000,00 гривень. У 2023 році Замовник відповідно до наказу МОН України від 06.10.2023 № 1213 перераховує Виконавцю 1 500 000,00 гривень.

Також, пунктом 5.4. договору від 26.10.2023 № ДЗ/146-2023 передбачено, що після завершення робіт за кожним етапом Виконавець подає Замовнику не пізніше, ніж за 10 робочих днів до закінчення етапу акт здачі-приймання НТР, додавши до нього, зокрема науково-технічний звіт (проміжний за етап або остаточний), у тому числі науково-технічну та звітну документацію, яка передбачена технічним завданням, календарним планом та умовами договору; анотований звіт; кошторис фактичних витрат НТР за етап та копії документів, що підтверджують ці витрати.

Згідно з пунктом 6.3. договору від 26.10.2023 № ДЗ/146-2023 Виконавець (Університет) зобов`язаний зокрема, забезпечити виконання НТР у строки, встановлені цим договором.

Пунктом 6.8. договору від 26.10.2023 № ДЗ/146-2023 визначено, що Виконавець несе повну відповідальність за дотримання вимог чинного законодавства щодо складання планової калькуляції кошторисної вартості робіт та розрахунків витрат за статтями; здійснення фактичних витрат за статтями кошторису.

Всі завдання першого етапу НТР за договорами № ДЗ/145-2023 та № ДЗ/146-2023 було виконано у повному обсязі та у зазначені терміни, що актами здачі- приймання науково-технічної роботи, затвердженим Міністерством освіти та науки України.

Оплата здійснена Замовником. При цьому, наявності претензії у сторін договорів позивачем не доведено.

Так, за результатом виконання першого етапу договорів від 26.10.2023 № ДЗ/145-2023 та від 20.10.2023 № ДЗ/146-2023 наявні підписані представниками Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» та Міністерства освіти і науки України, в тому числі заступником Міністра освіти і науки України Денисом Курбатовим, акти виконаних робіт, датовані 21.12.2023 року, в яких чітко зазначено: «Термін виконання: жовтень - грудень 2023 р.», «Ціна за договором відповідно до планового кошторису витрат 2023 року складає 1500,0 тис. грн.. один мільйон п`ятсот тисяч гривень. У тому числі виконано етапу № 1 1500,0 тис. грн. один мільйон п`ятсот тисяч гривень.», що відповідає плановим калькуляціям.

За таких обставин, замовник робіт - Міністерство освіти і науки України підтвердило фактичне виконання роботи за договорами саме у обсягах, у строки та терміни, визначені договором та додатками до нього, в тому числі плановою калькуляцією, та висловило відсутність претензій щодо виконаної науково-технічної роботи.

Позивачем не враховано того, що предметом вказаних договорів є науково-технічна робота за державним замовленням на науково-технічні (експериментальні) розробки та науково-технічну продукцію (НТР).

Відповідно, оплата за вказаними договрами здійснювалась за науково-технічну продукцію (НТР), а не оплата за відпрацьований проміжок часу в незалежності від отримання готової науково-технічної продукції (НТР).

Враховуючи належне виконання вказаних договорів, не можна прийти до висновку, що відповідачем було завищено кількість людино-місяців та завищено вартість науково-технічної роботи.

Отже, контролюючий орган помилково прийшов до висновку, що відповідачем заподіяно шкоду (збитки), внаслідок завищення вартості науково-технічних робіт за договорами з Міністерством освіти і науки України та проведення зайвих виплат коштів державного бюджету на оплату виконаних робіт на суму 803126,00.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в частині зобов`язання Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» виконати вимогу про усунення виявлених порушень від 12.07.2024 № 202003-14/3141-2024, а саме забезпечити відшкодування шкоди (збитків), заподіяної внаслідок завищення вартості науково-технічних робіт за договорами з Міністерством освіти і науки України та проведення зайвих виплат коштів державного бюджету на оплату виконаних робіт в загальній сумі 803126,00 (вісімсот три тисячі сто двадцять шість грн. 00 коп.) гривень.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» виконати вимогу про усунення виявлених порушень від 12.07.2024 № 202003-14/3141-2024, а саме забезпечити відшкодування на користь Університету шкоди (збитків), заподіяної внаслідок проведення оплати завищеної вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» в сумі 55 809,53 (п`ятдесят п`ять тисяч вісімсот дев`ять грн. 53 коп.) гривень 53 коп., відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України, статей 22, 610-625 Цивільного кодексу України, суд зазначає наступне.

Ревізією правильності проведення видатків на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт встановлено, що в результаті завищення вартості та обсягів виконаних ремонтно-будівельних робіт, чим порушено вимоги пункту 6.4.4.1 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013, пункту 6.3 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, Університетом за період з 01.06.2021 по

31.12.2021 зайво сплачено бюджетних коштів суб`єкту господарювання ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» - 55 809,53 грн.

Так, ревізією встановлено, що між Національним аерокосмічним університетом ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (Замовник) та ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» (Підрядник) було укладено договір від 30.07.2021 № Т30/21 будівельного підряду по об`єкту: «Реконструкції інженерних комунікацій в корпусах № 47, № 48 (сантехнічні роботи)» (далі - договір), відповідно до якого Підрядник зобов`язався своїми силами і засобами та на свій ризик в межах Договірної ціни, що наведена в розділі III Договору, виконати роботи з реконструкції інженерних комунікацій в корпусах № 47, № 48 (сантехнічні роботи)» за адресою вул. Вадима Манька (Чкалова), 17, м. Харків», а Замовник - прийняти і оплатити закінчені роботи.

Відповідно пункту 1.2. договору роботи виконуються підрядником згідно проектно-кошторисної документації та тендерної документації в межах ціни цього договору.

Відповідно пункту 3.1. договору ціна Договору складає 4 427 002,92 гривень, у т.ч. ПДВ 20% - 737833,82 грн. (додаток № 1 до цього договору).

Договірна ціна до договору підряду підписана Замовником та Підрядником і скріплена печатками з обох боків. До договірної ціни надані локальні кошториси з вартістю робіт, зазначеною в договірній ціні.

Відповідно пункту 4.1. договору розрахунки проводяться шляхом поетапної сплати замовником по факту виконаних робіт, при умові надходження коштів з джерел фінансування на даний об`єкт.

Так, комісією, створеною відповідно до наказу в.о. ректора Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» від 07.02.2024 № 63, в присутності головного державного аудитора відділу контролю у сфері будівництва Північно-східного офісу Депжаудитслужби, без участі виконавця робіт ТОВ «КАРАТ ФІНАНС», проведено вибіркові контрольні обміри фактично виконаних робіт на об`єкті «Реконструкція інженерних комунікацій в корпусах № 47, № 48 (сантехнічні роботи в межах реалізації проекту «Реконструкція об`єкту національного надбання «Аеродинамічний комплекс на базі надзвукової аеродинамічної труби Т - 6 Національного аерокосмічного університету імені М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» вул. Чкалова, 17, корпус 47, корпус 48 у Київському районі м. Харкова» згідно з договором від 30.07.2021 № Т30/21 будівельного підряду по об`єкту: «Реконструкції інженерних комунікацій в корпусах № 47, № 48 (сантехнічні роботи)».

Вибіркові контрольні обміри (обстеження) фактично виконаних робіт проводились відповідно до акту виконаних робіт ф. КБ-2в на загальну суму 4 403 188,59 грн.

За результатами контрольних обмірів (обстеження) встановлено невідповідність фактичних обсягів робіт за рахунок завищення обсягів матеріальних ресурсів, виконаних ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» обсягами робіт, вказаними в актах ф. № КБ-2в на загальну суму 55809,53 грн.

Внаслідок допущених порушень завищено касові видатки у Звіті про надходження та використання коштів загального фонду (ф. 2д) за КПКВК 2201820 KEКВ 3210 (видатки на реконструкцію та реставрацію інших об`єктів) за 2021 рік на суму 55 809,53 грн.

Таким чином, внаслідок допущених порушень Національному аерокосмічному університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» завдано матеріальної шкоди (збитків), заподіяної внаслідок проведення оплати завищеної вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» на загальну суму 55 809,53 грн.

Суд зазначає, що відповідачем не спростовано наявність порушення у даній частині спірних правовідносин.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про зобов`язання Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» виконати вимогу про усунення виявлених порушень від 12.07.2024 № 202003-14/3141-2024, в частині забезпечення відшкодування на користь Університету шкоди (збитків), заподіяної внаслідок проведення оплати завищеної вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» в сумі 55809,53 грн., відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України, статей 22, 610-625 Цивільного кодексу України.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Північно-східного офісу Держаудитслужби (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 4 під`їзд, 10 поверх, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 40478572) до Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (вул. Вадима Манька, буд. 17, м. Харків, Харківська область, 61070, код ЄДРПОУ 02066769) про зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Зобов`язати Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» виконати вимогу про усунення виявлених порушень від 12.07.2024 № 202003-14/3141-2024 в частині забезпечення відшкодування на користь Університету шкоди (збитків), заподіяної внаслідок проведення оплати завищеної вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт ТОВ «КАРАТ ФІНАНС» в сумі 55 809,53 (п`ятдесят п`ять тисяч вісімсот дев`ять грн. 53 коп.) гривень 53 коп., відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України, статей 22, 610-625 Цивільного кодексу України.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Бабаєв А.І.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124081843
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —520/31312/24

Рішення від 26.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 26.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 26.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 26.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 15.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні