Постанова
від 19.12.2024 по справі 163/2562/24
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/2562/24

Провадження № 3/163/1159/24

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 грудня 2024 року місто Любомль

Суддя Любомльського районного суду Волинської області Шеремети С.А.

з участю представника Волинської митниці Федчишиної С.Ф.,

розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом № 0405/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , керівника ТОВ «РОЯЛ ДЕЛОНІКС», РНОКПП НОМЕР_1 ,

в с т а н о в и в :

Інспектор Волинськоїмитниці 26вересня 2024року склавпротокол №0405/20500/24про те,директор ТОВ«РОЯЛ ДЕЛОНІКС» ОСОБА_1 ,під часмитного оформленнятоварів-транспортнихзасобів замитними деклараціями UA205140/2023/83530 від 10.10.2023, UA205140/2023/83593 від 10.10.2023, UA205140/2023/83654 від 10.10.2023, UA205140/2023/83685 від 10.10.2023, UA205140/2023/83643 від 10.10.2023, UA205140/2023/83705 від 10.10.2023, UA205140/2023/83716 від 10.10.2023, UA205140/2023/83811 від 10.10.2023, UA205140/2023/83958 від 11.10.2023, UA205140/2023/83959 від 11.10.2023, UA205140/2023/83961 від 11.10.2023, UA205140/2023/84116 від 11.10.2023, UA205140/2023/84135 від 11.10.2023, UA205140/2023/84211 від 11.10.2023, UA205140/2023/84301 від 11.10.2023, UA205140/2023/84500 від 12.10.2023, UA205140/2023/84506 від 12.10.2023, UA205140/2023/84522 від 12.10.2023, UA205140/2023/84511 від 12.10.2023, UA205140/2023/84527 від 12.10.2023, UA205140/2023/84545 від 12.10.2023, UA205140/2023/84610 від 12.10.2023, UA205140/2023/80773 від 13.10.2023, UA205140/2023/84914 від 13.10.2023, UA205140/2023/85039 від 13.10.2023, UA205140/2023/85333 від 14.10.2023, UA205140/2023/85341 від 14.10.2023, UA205140/2023/85363 від 14.10.2023, UA205140/2023/85350 від 14.10.2023, UA205140/2023/85355 від 14.10.2023, UA205140/2023/85681 від 16.10.2023, UA205140/2023/85612 від 16.10.2023, UA205140/2023/85624 від 16.10.2023, UA205140/2023/86074 від 17.10.2023, UA205140/2023/86215 від 17.10.2023, UA205140/2023/86173 від 17.10.2023, UA205140/2023/86231 від 17.10.2023, UA205140/2023/86238 від 17.10.2023, UA205140/2023/86268 від 17.10.2023, UA205140/2023/86338 від 17.10.2023, UA205140/2023/86342 від 17.10.2023, UA205140/2023/86399 від 17.10.2023, UA205140/2023/86651 від 18.10.2023, UA205140/2023/86574 від 18.10.2023, UA205140/2023/86576 від 18.10.2023, UA205140/2023/86792 від 18.10.2023, UA205140/2023/87110 від 19.10.2023, UA205140/2023/87121 від 19.10.2023, UA205140/2023/87164 від 19.10.2023, UA205140/2023/87449 від 20.10.2023, UA205140/2023/87382 від 20.10.2023, UA205140/2023/87470 від 20.10.2023, UA205140/2023/87904 від 21.10.2023, UA205140/2023/88012 від 23.10.2023, UA205140/2023/88013 від 23.10.2023, UA205140/2023/88254 від 23.10.2023, UA205140/2023/88420 від 23.10.2023, UA205140/2023/88538 від 23.10.2023, UA205140/2023/88652 від 24.10.2023, UA205140/2023/88678 від 24.10.2023, UA205140/2023/88805 від 24.10.2023, UA205140/2023/88812 від 24.10.2023, UA205140/2023/88816 від 24.10.2023, UA205140/2023/88820 від 24.10.2023, UA205140/2023/88832 від 24.10.2023, UA205140/2023/88929 від 24.10.2023, UA205140/2023/88931 від 24.10.2023, UA205140/2023/88936 від 24.10.2023, UA205140/2023/89080 від 25.10.2023, UA205140/2023/89125 від 25.10.2023, UA205140/2023/89085 від 25.10.2023, UA205140/2023/89087 від 25.10.2023, UA205140/2023/89184 від 25.10.2023, UA205140/2023/89273 від 25.10.2023, UA205140/2023/89279 від 25.10.2023, UA205140/2023/89351 від 25.10.2023, UA205140/2023/89502 від 26.10.2023, UA205140/2023/89599 від 26.10.2023, UA205140/2023/90039 від 27.10.2023, вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів в загальній сумі 3934559,87 гривень шляхом подання митному органу сертифікатів з перевезення товару EUR.1 №А 781477 від 06.10.2023, А 781475 від 03.10.2023, А 781479 від 06.10.2023, А 781462 від 03.10.2023, А 781469 від 03.10.2023, А 781461 від 03.10.2023, А 781478 від 06.10.2023, А 781481 від 05.10.2023, А 781476 від 03.10.2023, А 781485 від 06.10.2023, А 781486 від 06.10.2023, А 781482 від 06.10.2023, А 781480 від 06.10.2023, А 781484 від 06.10.2023, A 781488 від 03.10.2023, А 781487 від 06.10.2023, А 781492 від 06.10.2023, А 781495 від 06.10.2023, А 781494 від 06.10.2023, A 781493 від 06.10.2023, А 781483 від 06.10.2023, А 781489 від 06.10.2023, А 781436 від 28.09.2023, А 781491 від 06.10.2023, А 781490 від 06.10.2023, A 781499 від 09.10.2023, А 781496 від 09.10.2023, А 781497 від 09.10.2023, А 781500 від 09.10.2023, А 781498 від 09.10.2023, А 983601 від 10.10.2023, А 983604 від 10.10.2023, А 983607 від 10.10.2023, А 983616 від 11.10.2023, А 983619 від 10.10.2023, А 983613 від 10.10.2023, А 983610 від 09.10.2023, А 983625 від 13.10.2023, А 983631 від 13.10.2023, А 983628 від 13.10.2023, А 983634 від 13.10.2023, А 983622 від 13.10.2023, А 983646 від 13.10.2023, А 983637 від 13.10.2023, А 983643 від 13.10.2023, А 983640 від 13.10.2023, А 983655 від 13.10.2023, А 983649 від 13.10.2023, А 983652 від 13.10.2023, А 983658 від 13.10.2023, A 983661 від 13.10.2023, А 983664 від 13.10.2023, А 983667 від 13.10.2023, А 983697 від 17.10.2023, А 983676 від 13.10.2023, А 983703 від 13.10.2023, А 983670 від 06.10.2023, А 983673 від 13.10.2023, A 983715 від 20.10.2023, А 983718 від 13.10.2023, А 983685 від 17.10.2023, А 983712 від 13.10.2023, А 983688 від 17.10.2023, А 983721 від 09.10.2023, А 983700 від 13.10.2023, А 983694 від 17.10.2023, А 983691 від 17.10.2023, A 983709 від 20.10.2023, А 983733 від 20.10.2023, А 983724 від 20.10.2023, А 983682 від 17.10.2023, НОМЕР_2 від 17.10.2023, НОМЕР_3 від 17.10.2023, НОМЕР_4 від 13.10.2023, НОМЕР_5 від 20.10.2023, НОМЕР_6 від 20.10.2023, НОМЕР_7 від 20.10.2023, А 983730 від 20.10.2023, А 983748 від 20.10.2023, які згідно листа уповноваженого органу Словацької Республіки не були видані та завірені Митницею Міхаловіце і стали підставою для неправомірного застосування преференційного режиму, заявлених у митних деклараціях.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст.485 МК України.

ОСОБА_1 на розгляд справи в суд не з`явився, жодних заяв чи клопотань не подав.

Представник Волинської митниці під час розгляду протоколу заявив, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, просив накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України, стягнути судовий збір.

Дослідження доказів по справі встановлено таке.

Керівником ТОВ«РОЯЛ ДЕЛОНІКС»(кодЄДРПОУ 45120778),громадянином України ОСОБА_2 ,посадовим особамм/п«Луцьк» Волинськоїмитниці домитного оформлення,через особу,що уповноваженана декларуваннятоварів гр.України ОСОБА_3 та нимособисто поданоелектронні митнідекларації типуІМ40ДЕтоваросупровідні документита сертифікатиз перевезення(походження)товару формиEUR.1,відповідно дояких вмитному режиміімпорт відкомпаній:«TRADINGPRIDESp.zo.o.»(60-171ul.Zmigrodzka,No.41/49,office305,postofficePoznan,Poland)та «OLVIATRADEs.r.o.»(Karpatskenamestie7770/10A,Bratislava-mestskacastRaca,83106,Slovakia),на адресуТОВ «РОЯЛДЕЛОНІКС» (кодЄДРПОУ 45120778) слідували товари «транспортні засоби….».

На підставі сертифікаті з перевезення (походження) товару форми EUR.1 в графі 36 митних декларацій заявлена преференція при сплаті мита за митне оформлення таких товарів за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС).

Згідно інформаціїотриманої митниморганом відуповноваженого органуСловацької Республіки встановлено, що сертифікати EUR.1 з печатками № 47 та 50 не були видані та завірені Митницею Міхаловце і були підроблені, тому не можуть вважатися дійсними доказами походження товару. Товари (вживані автомобілі), на які поширюється дія цих сертифікатів EUR.1, не мають права на преференційний режим відповідно до Угоди про асоціацію між ЄС та його державами-членами, з однієї сторони, й Україною, з іншої сторони.

У зв`язку із цим доповідною запискою УК та АМП від 07.08.2024 визначено суми митних платежів за митними деклараціями, які підлягають доплаті до Державного бюджету у загальній сумі 3934559,87 грн.

Згідно із ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Стаття 485 МК України встановлює відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Санкція цієї норми передбачає стягнення у виді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Звинувачення за складеним протоколом щодо ОСОБА_1 ґрунтується на відповіді уповноваженого митного органу Словацької Республіки, доповідній записці УМПКМВ та МТР ЗЕД та службовій записці УК та АМП, де значиться, які платежі підлягають доплаті до Державного бюджету з урахуванням відомостей, наданих уповноваженим митним органом Словацької Республіки.

У митних деклараціях типу ІМ40ДЕ, в графі 36 заявлена преференція за кодом 410, що свідчить про застосування пільгової ставки ввізного мита.

Як на доказ відсутності підстав для застосування преференції при сплаті мита митниця посилається на лист митних органів Словацької Республіки, яка була надана в порядку перевірочних заходів Державній митній службі стосовно сертифікатів про походження товару, та з огляду на свій зміст дозволяє використання цієї відповіді стосовно перевірки інших аналогічних сертифікатів.

Обов`язковим елементом передбаченого ст.485 МК України правопорушення є його мета - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.

Дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі достовірності та повноти нарахування і сплати митних платежів здійснюється шляхом документальної перевірки (ст.345 МК України).

Доповідною запискою начальника управління контролю та адміністрування митних платежів Волинської митниці №15/15-03/8185 від 07.08.2024 запропоновано здійснити контрольно-перевірочні заходи у відповідності до положень статей 345-354 МК України стосовно платника податків ТОВ «РОЯЛ ДЕЛОНІКС».

Однак документальні результати перевірки в порядку статей 345-354 МК України до матеріалів справи не приєднані і на розгляд справи в суд не надані.

При цьому, надана службовою запискою начальника УК та АПМ Волинської митниці довідки-розрахунки не спроможні замінити результатів документальної перевірки.

Результати такої перевірки мають значення не лише для кваліфікації виявленого діяння, а й для обрання стягнення в разі доведення винуватості ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, оскільки таке стягнення визначається у відсотковому відношенні від несплаченої суми митних платежів.

Зазначене свідчить про неповноту здійсненого митним органом провадження у справі і передчасність надіслання протоколу для розгляду в суд.

Таким чином, справу слід направити на додаткову перевірку, під час якої митниці необхідно: надати результати документальної перевірки в порядку ст.345-354 МК України з оформлення відповідного рішення про визначення митних грошових зобов`язань; при потребі провести інші процесуальні дії.

Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,

п о с т а н о в и в :

Справу за протоколом про порушення митних правил № 0405/20500/24 щодо ОСОБА_1 за ознаками ст.485 МК України направити Волинській митниці для проведення додаткової перевірки.

Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Суддя Любомльського районного суду

Волинської області С.А. Шеремета

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення19.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124094154
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —163/2562/24

Постанова від 19.12.2024

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Шеремета С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні