Справа №295/17291/24
3/295/4173/24
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.12.2024 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира у складі:
Головуючої судді ДовгалюкЛ.В.,
за участю секретаря судового засідання Морозової К.В.,
представника митниці Кондратюка А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі матеріли, які надійшли з Житомирської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , керівника ПП «СКВВ» (код ЄДРПОУ 44060226), адреса: вул. Рівненська, буд. 76А, м. Луцьк, Волинська область,
за вчинення порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України (далі МК України), -
в с т а н о в и в :
11.08.2023 до митного поста «Новоград-Волинський» Житомирської митниці, керівником, тобто особою уповноваженою на роботу з митними органами ФОП ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , код ДРФО НОМЕР_2 ) в особі ОСОБА_2 до митного оформлення в митному режимі «Імпорт 40 ДЕ» подано електронну митну декларацію, якій присвоєно номер 23UA101090010197U0, відповідно до якої проведено митне оформлення товару (графа 31 ЕМД) «Легковий автомобіль марки «VOLKSWAGEN», модель «GOLF», ідентифікаційний номер (кузова) - НОМЕР_3 ; номер двигуна - відсутні данні; загальна кількість місць, включаючи місце водія 5; призначений для використання по дорогам загального користування; бувший у використанні; двигун бензиновий; робочий об`єм циліндрів 1390 см3; потужність двигуна 118 кВт; колісна формула - 4х2; тип кузова хетчбек; календарний рік виготовлення - 2009; модельний рік виготовлення - 2010», країна відправлення/експорту (гр. 15) Республіка Польща (PL) та товаросупровідні документи на вказаний товар: рахунок фактуру (Invoice) від 08.08.2023 №30808.1-ART/SKVV, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 13.07.2023 № НОМЕР_4 , зовнішньоекономічний договір від 14.07.2022 № 20/22-АТ.
Відповідно до товаро-супровідних документів відправник/експортер (графа 2): ARMADA TRADE LLC, Avtomshenebeli str. 88, Kutaisi, GE, одержувач/імпортер (графа 8) та особа відповідальна за фінансове врегулювання (графа 9): Приватне підприємство «СКВВ», 43020, вул. Рівненська, буд. 76А, м. Луцьк, Волинська область; ціна товару (графа 22) 2000 євро, митна вартість товару визначена за першим методом (за ціною договору щодо товарів, які імпортуються (вартість операції)) та складає (графа 45) 80568 грн; декларант (графа 54): ОСОБА_2 . У графі 47 (нарахування платежів) електронної митної декларації №23UA101090010197U0 зазначено наступні ставки платежів: мито (вид платежу 021), основа нарахування 80568 грн, ставка 10 %, сума - 8056,80 грн, акцизний податок (вид платежу 085), основа нарахування 1390 CMQ, ставка 650 євро за 1000 см3, сума - 36396,59 грн, ПДВ (вид платежу 028), основа нарахування 125021,39 грн, ставка 20%, сума 25004,28 грн, загальна сума платежів 69457,67 грн.
У подальшому 10.06.2024 Житомирською митницею отримано лист Департаменту Міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 10.06.2024 №26/26-04/7/1384, яким надіслано відповідь митних органів Литовської Республіки від 23.05.2024 за вих. № (1.50Mr./20-05) 3BE-2356 (вх. Держмитслужби від 27.05.2024 № 14567/11/26) на запит стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України транспортного засобу марки «VOLKSWAGEN», модель «GOLF», номер кузова НОМЕР_3 .
За результатом опрацювання інформації, наданої митними органами Литовської Республіки, у тому числі договору купівлі-продажу від 08.08.2023 №б/н та експортної митної декларації країни відправлення від 08.08.2023 № 23LTVC0100EK20B026 (далі MRN) встановлено, що продавцем товару - легкового автомобіля марки VOLKSWAGEN GOLF, номер кузова НОМЕР_3 , є ОСОБА_3 , одержувачем (покупцем) ОСОБА_4 ( ОСОБА_5 ), АДРЕСА_2 , посередником, а саме відправником та декларантом у даній митній декларації виступала компанія - IІ ATKORSA, MILTAUJOS 4 NORKAIСIAI, TAURAGЕS RAJ. LT. Також згідно MRN код товару 87032290, країна відправлення/експорту Литовська Республіка, країна призначення Україна, умови поставки EXW Taurage, митниця виїзду - PL 303091. Фактурна вартість зазначеного транспортного засобу (придбання якого, згідно з договором купівлі-продажу від 08.08.2023 № б/н, відбулося за готівкові кошти) становить 3 340 євро, що з урахуванням курсу НБУ на дату переміщення (10.08.2023) транспортного засобу через митний кордон України у національній валюті відповідає 133998,80 грн).
Згідно з відомостями, наявними в АСМО «Інспектор» встановлено, що 10.08.2023 о 21:19 год. громадянин України ОСОБА_6 (паспорт НОМЕР_5 ) через пункт пропуску «Угринів-Долгобичув» митного поста «Угринів» Львівської митниці ввіз на митну територію України товар, а саме: легковий автомобіль VOLKSWAGEN GOLF, кузов № НОМЕР_3 із реєстраційним номерним знаком НОМЕР_6 .
Підставою для переміщення товару згідно з ДКД 23UA101000907108U5, а саме легкового автомобіля марки - VOLKSWAGEN, модель - GOLF, номер кузова НОМЕР_3 через митний кордон України громадянином України ОСОБА_6 до митного органу надано інвойс від 08.08.2023 № 30808.1-ART/SKVV, відповідно до якого продавець ОСОБА_7 ( АДРЕСА_3 ), продав легковий автомобіль VOLKSWAGEN GOLF, номер кузова НОМЕР_3 приватному підприємству «СКВВ» (Україна, 43020, Волинська область, Луцький р-н, м.Луцьк, вул. Рівненська, буд. 76А) за ціною 2000 євро, що не відповідає дійсності, оскільки даний товар, згідно з документами, наданими митними органами Литовської Республіки проданий ОСОБА_8 ( ОСОБА_4 ), POCHTOVAYA 23, NOV.VOLINSK, UA фізичною особою Vaidas Abromaitis та реалізований за представництвом компанії IІ ATKORSA, MILTAUJOS 4 NORKAIСIAI, TAURAGЕS RAJ. LT із фактурною вартістю товару 3340 євро і поміщений у режим експорту 08.08.2023 за MRN23LTVC0100EK20B026.
Відповідно до листа управління контролю та адміністрування митних платежів Житомирської митниці від 13.09.2024 № 15/15-01/6945 сума митних платежів, які мали бути сплачені при ввезенні на митну територію України автомобіля VOLKSWAGEN GOLF, кузов № НОМЕР_3 із урахуванням інформації та копій документів, наданих митними органами Литовської Республіки, станом на дату здійснення митного оформлення становить 86731,45 грн, а саме: ввізне мито 13 454,86 грн, акцизний податок 36 396,59 грн, податок на додану вартість 36880,00 грн.
Враховуючи зазначені у протоколі обставини, сума неправомірного зменшення митних платежів складає 17273,78 грн, а саме: ввізне мито 5398,06 грн, податок на додану вартість 11875,72 грн.
Для з`ясування всіх обставин переміщення та митного оформлення в Україні транспортного засобу VOLKSWAGEN GOLF, номер кузова - НОМЕР_3 , що слідував на адресу ПП «СКВВ» (43020, вул. Рівненська, буд. 76А, м. Луцьк, Волинська обл.), ОСОБА_1 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 . Направлені листи - виклики про необхідність прибути до митного органу для надання пояснень, однак дані громадяни станом на 13.09.2024 не зявилися та не направили до митниці свої письмові пояснення.
З огляду на наведене, ОСОБА_1 , як керівнику ПП «СКВВ», ставиться у провину порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України, а саме організацію надання з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів товаросупровідних документів, у тому числі, рахунку-фактури (інвойсу) від 08.08.2023 №30808.1-ART/SKVV, які містять неправдиві відомості щодо продавця (відправника), покупця (одержувача) товару, умов поставки товару, його митної вартості та надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомомті, що в свою чергу призвело до зменшення розміру сплати митних платежів по миту на 5398,06 грн, по ПДВ на 11875,72 грн, а всього на загальну суму 17 273,78 грн.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи неодноразово повідомлявся належним чином, про що свідчать рекомендовані поштові відправлення, що повернулися до суду.
У постанові Верховного Суду від 11.12.2018 у справі № 921/6/18 наведено позицію, що у разі якщо судове рішення про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою і повернуто поштою у зв`язку з посиланням, зокрема, на відсутність (вибуття) адресата, то вважається, що адресат належним чином повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії.
Довідка поштового відділення з позначкою про неможливість вручення судової повістки у зв`язку «відсутній за вказаною адресою» вважається належним повідомленням сторони про дату судового розгляду. Зазначене свідчить про умисне неотримання судової повістки (Постанова КЦС ВС від 10.05.2023 № 755/17944/18 (61-185св23).
Водночас інформація щодо всіх судових справ є у вільному доступі на офіційному веб-порталі «Судова влада України».
У своїх рішеннях Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) наголошує, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Так, у рішенні від 07.07.1989 у справі «Юніон Аліментаріа Сандерс С.А. проти Іспанії» ЄСПЛ зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.
За вказаних обставин, відповідно до ч. 4. ст. 526 МК України, суд вважає вважає за можливе розглянути справу у відсутності ОСОБА_11 на підставі наявних матеріалів, обсяг яких є достатнім для прийняття рішення у справі.
У судовому засіданні представник митниці підтримав протокол про порушення митних правил, посилаючись на викладені у ньому обставини, просив визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у межах санції цієї статті.
Заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши письмові матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, у відповідності до положеньст. 252 КУпАП, керуючись законом і правосвідомістю, суддя дійшов наступного висновку.
Згідно з частиною 1 статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Диспозицією статті 485МК України передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими надано такі пільги.
Пунктом 8 частини 1статті 4 МК Українивизначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.
Статтею 74 МК України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Частиною 1 статті 257МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
У частинах 3, 8 статті 257 МК Українивизначено,що митнадекларація таінші документи,подання якихмитним органампередбаченоМК Україниоформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу. Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів, зокрема: фактурна вартість товарів, митна вартість товарів та метод її визначення; відомості про нарахування митних та інших платежів: ставки митних платежів, суми митних платежів, спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів.
Згідно з пунктом 3.2 Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованого в Міністерстві фінансів України 14.08.2012 за № 1372/21684 (зі змінами), відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.
Відповідно до пунктів 1, 3 та 4 частини 1статті 266МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленогоМК України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених МК УкраїнитаПодатковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно дорозділу Х МК України.
За змістом частини 2 статті 459МК України суб`єктами відповідальності при вчиненні порушення митних правил підприємствами є посадові особи цих підприємств.
Пунктом 43 ч. 1 статті 4МК України визначено, що посадові особи підприємствце керівники та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому порядку.
Відповідно до частини 5статті 65 Господарського кодексу України, керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Частиною 5 ст. 266 МК України передбачено, що особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Згідно з частиною 8статті 264МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
У графі 9 митної декларації ІМ40ДЕ 23UA101090010197U0 від 11.08.2023 особою, відповідальною за фінансове врегулювання зазначено ПП «СКВВ», керівником якого є ОСОБА_1 .
Постановою Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»(із змінами і доповненнями) визнано, що підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Вина ОСОБА_1 підтверджується: протоколом про порушення митних правил № 0263/101000/24 від 13.09.2024 (а.с.1-5); електронною митною декларацією № 23UA101090010197U0 (а.с. 13-14); рахунком-фактурою (iнвойс) від 08.08.2023 №30808.1-ART/SKVV (а.с. 15-16); свідоцтво на реєстрацію транспортного засобу від 13.07.2023 № НОМЕР_4 (а.с. 17); зовнішньоекономічним договором від 14.07.2022 № 20/22-АТ (а.с. 19-22); сертифікатом відповідності (а.с. 23-25); експертною довідкою № 2308-196SA від 08.08.2023 на ПП «СКВВ» та скріншотом до нього з зазначенням вартості 1990 євро (а.с. 27-28); договором купівлі-продажу транспортного засобу та експортною митною декларацією країни відправлення від 08.08.2023 № 23LTVC0100EK20B026, де товаром вказано легковий автомобіль марки VOLKSWAGEN GOLF, номер кузова НОМЕР_3 , продавець - ОСОБА_3 , одержувач - покупець ОСОБА_5 , де вартість транспортного засобу вказана 3340 євро (а.с. 34-35, 37-40), копією довіреності директора ARMADA TRADE LLC на ОСОБА_12 в якій однією із цілей вказано: доставити до митного органу товар, який прямує на адресу компанії Private enterprise "SKVV" (а.с. 48-49) та іншими матеріалами справи.
Зібрані у справі докази, отримані з дотриманням встановленого законом порядку та у передбачений спосіб, тому не викликають сумнівів у їх достовірності та істинності.
Неупереджено, всебічно та повно оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що своїми діями ОСОБА_1 здійснив порушення митних правил, передбачене ч. 1ст. 485 МК України, дії останнього, що призвели до зменшення розміру митних платежів, кваліфіковано правильно, вина особи доведена поза розумним сумнівом.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, відомості проособу,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,ступінь йоговини,майновий стан,обставини,що пом`якшуютьта обтяжуютьвідповідальність,враховуючи розмір неправомірного зменшення митних платежів на загальну суму 17 273,78 грн, суд дійшов висновку про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 485 МК України у виді штрафу у розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 8 636,89 грн.
Відповідно дост. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладене таке стягнення.
Враховуючи наведене, керуючись статтями 40-1,283,284КУпАП та статтями458,485,489-491,494,495,527-529 МК України, суд -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 485МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`ятдесяти відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 8 636 (вісім тисяч шістсот тридцять шість) гривень 89 копійок.
Штраф стягнути на рахунок: (Отримувач: Житомирська митниця, код отримувача (ЄДРПОУ) - 44005610, МФО 899998, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), р/р UA028999980355749089801466726, призначення платежу: номер справи про порушення митних правил № 0263/10100/24, ОСОБА_1 ).
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.
Отримувач коштів ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету 22030106.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м. Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124095947 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Богунський районний суд м. Житомира
Довгалюк Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні