Україна
БРОВАРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
провадження № 2/361/1408/24, cправа № 361/7651/23
05.11.2024
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
«05»листопада 2024року м. Бровари Київської області
Броварський міськрайонний суд Київської області в складі:
головуючого - судді Василишина В.О.,
за участю секретаря судових засідань Бас Я.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду цивільну справу за позовом Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «КИЇВОБЛГАЗ» до ОСОБА_1 про стягнення вартості необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу,
в с т а н о в и в:
У вересні 2023 року Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз» (далі АТ «Київоблгаз») звернулося до суду з даним позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_1 вартості необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу у розмірі 2895 грн. 80 коп., заборгованість по вартості робіт щодо проведення експертизи побутового лічильника газу у розмірі 6274 грн. 19 коп., а також судовий збір у розмірі
- 2 684 грн 00 коп.
В обґрунтування вимог позивач посилається на те, що відповідно до пункту 2 глави
2 розділу І Кодексу газорозподільних систем (далі Кодекс ГРС), затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП) від 30 вересня 2015 року № 2494, оператор газорозподільної системи (далі Оператор ГРМ) відповідає за надійну та безпечну експлуатацію, підтримання уналежному стані та розвиток газорозподільної системи, яка на законних підставах перебуває у його власності чи користуванні, належну організацію та виконання розподілу природного газу.
Позивач забезпечує природним газом населення Київської області для побутових потреб, у тому числі для приготування їжі, підігріву води та опалення житлових приміщень.
05 квітня 2023 року при виконанні робіт по зняттю на повірку побутового газового лічильника в житловому будинку за адресою: АДРЕСА_1 , представниками Броварського відділення АТ «Київоблгаз» встановлено порушення пп. 3 п. 1 глави 2 розділу XI Кодексу ГРМ, оскільки виявлено наявність ознак несанкціонованого втручання в роботу засобу вимірювальної техніки, а саме: «пломби не відповідають зразку заводу-виробника», про що складений акт про порушення № 978, який підписаний представниками АТ «Київоблгаз» та споживачем ОСОБА_1 без зауважень та заперечень.
Житловий будинок за адресою:
АДРЕСА_1 належить відповідачу на підставі договору дарування ВАК № 851208 від
26 червня 2003 року, що підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 1004385 від 15 липня 2003 року.
Кодексом ГРМ дії відповідача кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з ГРМ (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об?ємів (обсягів) природного газу: несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ (комерційного ВОГ, зокрема лічильника газу).
05 квітня 2023 року було демонтовано побутовий газовий лічильник марки Октава, типорозмір G-6, заводський № 247706, 1999 року випуску.
Для захисту лічильника від зовнішнього втручання до дня проведення експертизи, представник оператора ГРМ запакував лічильник та встановив пломбу R 37788299, про що складений акт демонтажу лічильника газу для проведення експертизи від 05 квітня 2023 року за № 0800572648, акт про усунення порушення від 05 квітня 2023 року та протокол щодо направлення 3ВТ та/або пломби на експертизу від 05 квітня 2023 року.
Побутовий газовий лічильник октава, типорозмір G-6, заводський № 247706, 1999 року випуску направлено на експертизу до лабораторії АТ «Київоблгаз» за адресою: місто Боярка, вулиця Шевченка, будинок 178.
13 квітня 2023 року проведена експертиза побутового газового лічильника марки октава, типорозмір G-6, заводський № 247706, 1999 року випуску, відповідно до глави 10 розділу ХІ Кодексу ГРМ, про що складено акт КВ0003143.
Експертизою встановлено наступне: 1. Результати зовнішнього огляду лічильника газу:
1.1. Цілісність заводської пломби та повірочного тавра: Пломби на відліковому механізмі не відповідають зразку заводу-виробника. стікерна пломба 6453305 пошкоджена, не виконує своєї захисної функції.
1.2. Цілісність відлікового механізму: Лічильник функціонує, стопор зворотнього ходу спрацьовує. Пошкоджена кришка відлікового механізму в місцях пломбування (сколи). Вигорів циферблат, не читається маркування (під час експертизи ідентифіковано). Корозія цанги та осей трібів і цифрових роликів. Пошкоджений корпус відлікового механізму в місці встановлення цанги та навпроти цанги (придавоеності). Пошкоджений корпус відлікового механізму в місці встановлення на вісь передаточного колеса. Відліковий механізм виймався і розбирався.
1.3. Механічні пошкодження та інше: Забруднений корпус лічильника. Порушені умови експлуатації.
2. Результати позачергової повірки:
2.1. Втрата тиску: 19,80 мм вод. ст. при Qmax.
2.2. Герметичність: герметичний 2.3. Похибка лічильника за обє?мної витрати: Qmax = 1,04 %; 0,2 Qmax = 3,45 %; Qmin = 1,15 %.
Висновок комісії: виявлено втручання. Лічильник повернуто до відділення для передачі абоненту.
13 квітня 2023 року ДП «КИЇВОБЛСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» встановлено, що ЗВТ не відповідає вимогам ДСТУ 9035:2020. Лічильники газу для побутових потреб та комерційного обліку методи повірки ДСТУ 3336-96 лічильники газу побутові. Загальні технічні умови.
Підстави для визнання ЗВТ непридатним: значення відносних похибок лічильника газу перевищує межу допустимого значення: o 0,2 Q max = + 3,45 % (oдоп 0,2 Qmax від - 3 до + 3% .
Пломби на відліковому пристрої не відповідають вимогам ЕД. Пошкоджена кришка відлікового пристрою в місцях пломбування. Пошкоджений циферблат, не читається маркування. Пошкоджене лакофарбове покриття корпусу, корозія.
ДП «КИЇВОБЛСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» видано довідку про непридатність законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № ДМКВ0003143-23 від 20 лютого 2023 року.
20 квітня 2023 року Броварським відділенням АТ «Київоблгаз» на адресу: Київська область, Броварський р-н., с. Шевченкове, вул. Вишнева, буд. 2 надіслано запрошення
№ 810-Сл-9819-0423 на засідання комісії з розгляду акту про порушення № 978 від 05 квітня
2023 року.
21 квітня 2023 року Броварським відділенням АТ «Київоблгаз» на адресу: Київська область, Броварський р-н., с. Шевченкове, вул. Вишнева, буд. 2 надіслано повідомлення та акт експертизи лічильника газу, довідку про непридатність, рахунок за проведення експертизи при втручанні.
28 березня 2023 року проведено засідання комісії з розгляду акту про порушення № 300 від 02 лютого 2023 року вимог кодексу ГРМ. Комісією було прийнято рішення перенести засідання, про що складений протокол засідання комісії № 4774 від 28 березня 2023 року. Вирішено наступне засідання комісії провести 31 березня 2023 року.
16 травня 2023 року проведено засідання комісії з розгляду акту про порушення № 978 від 05 квітня 2023 року вимог кодексу ГРМ. Комісією було прийнято рішення про задоволення акту про порушення № 978 від 02 лютого 2023 року, про що складений протокол засідання комісії
№ 4837 від 16 травня 2023 року.
Цього ж дня комісією АТ «Київоблгаз» складено акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об?єму та обсягу природного газу і його вартості в розмірі 2 895,80 грн. за період з 24 березня 2022 року по 05 квітня 2023 року.
АТ «Київоблгаз» на адресу споживача направив: копію протоколу засідання комісії, копію акту-розрахунок необлікованого об`єму природного газу, рахунок на оплату за необлікований об`єм природного газу.
Ухвалою Броварського міськрайонного суду Київської області від 30 жовтня 2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження зповідомленням (викликом) сторін, призначено справу до судового розгляду.
29 листопада 2023 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву від представника відповідача Нестеренка О.С., в якому він просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
Обґрунтовував відзив тим, що обставин, які викладені у зазначеній позовній заяві, відповідач у цій справі, 31 липня 2023 року звернулась з позовом до Києво-Святошинського районного суду Київської області, за фактично тим же предметом спору. Ухвалою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 03 серпня 2023 року відкрито провадження у справі № 369/11935/23. Після чого, 28 серпня 2023 року АТ «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз» подали відзив до Києво-Святошинського районного суду Київської області. Тобто на момент підготовки та подання позовної заяви до Броварського міськрайонного суду Київської області, позивач знав про наявність вищезазначеної судової справи.
05 квітня 2023 року до домоволодіння відповідача за адресою: АДРЕСА_1 , прибули працівники Броварського відділення АТ «Київоблгаз», які хотіли зробити заміну старого лічильника газу на новий. Після демонтажу лічильника газу вони склали акт про порушення від 05 квітня 2023 року № 978, акт про усунення порушення від 05 квітня 2023 року, документ без назви № (о/р) 0800572648 про демонтаж лічильника газу для проведення експертизи, протокол щодо направлення 3ВТ та/або пломби на експертизу від 05 квітня 2023 року, акт без номеру о/р НОМЕР_1 від 05 квітня 2023 року, зняття/встановлення побутового газового лічильника (на держповірку/на експертизу/після держповірки). На бланках цих документів як операторів вказано різні юридичні особи. Хоча всі дії та складання документів виконувалось одними і тими ж особами.
Цими особами в домоволодінні відповідача за вищевказаною адресою, було демонтовано засіб вимірювальної техніки, побутовий газовий лічильник марки «ОКТАВА», типорозмір G-6, заводський № 247706, рік випуску 1999, пломба R 26107041, стікерна пломба № 6453305, контрольні покази 19668,602 кубічні метри. Відповідач особисто та будь-хто інший з її відому в роботу 3ВТ не втручався.
Акт про порушення № 978 від 05 квітня 2023 року відповідач не підписувала та не ознайомлювалась з ним. Цей акт їй не надавався для ознайомлення. Підпис поставлений від її імені в долученому до позовної заяви акті № 978 не її, та суттєво відрізняється від підпису, який відповідач поставила в протоколі від 16 травня 2023 року № 4837, акті-розрахунку від 16 травня 2023 року та заяві-приєднання до умов договору розподілу природного газу від 16 травня 2023 року, які позивачем долучено до позовної заяви. Викласти свої заперечення відповідач не могла, оскільки не знала про що складено акт, в якому навіть не зазначалась суть порушення.
Також у акті про порушення № 978, в обох екземплярах, в п. 1 замість прізвища імені та по батькові споживача, записано житловий будинок, в п. 2 акту замість назви та опису об`єкта, записано прізвище та ініціали споживача, у п. 5 указаного акту заначено заздалегідь надрукованим текстом, що споживачу необхідно: «Прибути на засідання комісії з розгляду актів про порушення та надати акт експертизи лічильника». Незрозуміло як споживач може надати акт експертизи, якщо її позбавили можливості бути присутньою під час її проведення. Крім того в цьому пункті, відповідно до тексту бланку, необхідно було вказати заходи з ліквідації виявлених порушень і термін їх виконання, а не те, що надруковано в акті. Тобто, заздалегідь безпідставно надрукований текст не відповідає змісту, який необхідно було викласти у цьому пункті. У пункті 8 цього акту заздалегідь надрукований текст не відповідає обставинам, які відбувалися. В цьому пункті вказано, що засідання комісії буде проводитись в м. Боярка, в той час як фактично засідання проводилось в м. Бровари. Вищевикладене свідчить про те, що акт про порушення
№ 978 від 05 квітня 2023 року не відповідає вимогам закону ні за формою, ні за змістом, та являється наперед сфабрикованим.
В акті про усунення порушення від 05 квітня 2023 року помічено як вид порушення «Несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ (комерційного ВОГ, зокрема лічильника газу)», проте в цьому акті та інших документах складених за адресою помешкання відповідача відсутні записи того, чому працівники Броварського відділення АТ «Київоблгазу», які складали документи вважали, що було несанкціоноване втручання та за якими ознаками вони це визначили. Тобто, на момент огляду та демонтажу лічильника будь яких порушень не було, оскільки вони не описані в складених ними документах. Крім того, в графі виявленого порушення, відмічено друкованою поміткою «V», тобто помітка ставилась не за фактом виявлення порушення, а заздалегідь, друкарським шляхом, оргтехнікою. Вказаний акт не може бути документом, що встановлює порушення Кодексу ГРС у розумінні вимог чинного законодавства. Оскільки він був сфальсифікований до огляду 3ВТ.
В копі документу без назви № (о/р) 0800572648 про демонтаж лічильника газу для проведення експертизи, у пункті 3 дописано «без участі абонента». Такого запису на час демонтажу лічильника не було, про що свідчить другий екземпляр цього документу, який є у розпорядженні відповідача. Це вказує на фальсифікації та протиправність дій позивача. Відповідач бажала бути присутньою під час проведення експертизи та неодноразово телефонувала за номерами вказаними у цьому документі, однак телефони ніхто не брав.
В протоколі щодо направлення 3ВТ та/або пломби на експертизу від 05 квітня 2023 року, у пункті 4 дописано «без участі абонента». Такого запису на час демонтажу лічильника не було, про що свідчить другий екземпляр цього документу. Тобто, це ще раз вказує на фальсифікації та протиправність дій позивача.
Також, у документі без назви № (о/р) НОМЕР_1 про демонтаж лічильника газу для проведення експертизи, протоколі щодо направлення 3ВТ та/або пломби на експертизу від
05 квітня 2023 року, акті без номеру о/р НОМЕР_1 від 05 квітня 2023 року зняття/встановлення побутового газового лічильника (на держповірку/на експертизу/після держповірки) в графах «дата повірки», така дата відсутня. При цьому, побутовий газовий лічильник марки «ОКТАВА», типорозмір G-6, заводський № 247706, рік випуску 1999, пломба R 26107041, стікерна пломба
№ 6453305, що демонтований з помешкання відповідача, з часу його встановлення до часу зняття 05 квітня 2023 року, повірки не проводились.
14 грудня 2019 року представниками позивача проводилось обстеження та усувався витік газу. Під час цього обстеження змінювались пломби.
Під час обстеження пломби та/або ЗВТ, комісія перевіряє ознаки зазначені в протоколі. Результати огляду заносять до акту експертизи 3ВТ, чого комісією не зроблено.
Як вбачається з акту експертизи побутового лічильника газу № КВ0003143 від 13 квітня 2023 року, комісією встановлено, що пломби на відліковому механізмі не відповідають зразку заводу-виробника. На думку відповідача вищезазначений акт складений з порушенням норм, встановлених п. 5 глави 10 кодексу ГРС.
Висновки експертизи, що зазначені в акті № KВ0003143 від 13 квітня 2023 року викладені на припущеннях АТ «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз» без достатніх доказів. При проведенні експертизи лічильника газу, відповідальні особи АТ «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз» встановивши, що встановлені пломби на відліковому механізмі не відповідають зразку заводу виробника, повинні були порівняти пломбу лічильника газу марки «ОКТАВА», типорозмір G-6, заводський № 247706, рік випуску 1999, з оригіналом пломби заводу-виробника, однак такої дії не було здійснено.
Враховуючи викладене, не зрозуміло яким чином члени комісії, що проводили експертизу лічильника газу встановили, що пломба не відповідає оригіналу.
Актом-розрахунком необлікованого (донарахованого) об?єму та обсягу природного газу і його вартості від 16 травня 2023 року, споживачу нараховано за період часу з 24 березня
2023 року по 05 квітня 2023 року використання 382,59 кубічні метри, на суму 2895,80 грн., як проводились розрахунки у акті не розписано. Члени комісії надати роз?яснення споживачу про розрахунки вказані в акті відмовились.
Відповідно до п. 2.3. акту експертизи лічильника газу від 13.04.2023 КВ 0003143 похибка лічильника за об?ємної витрати: Q max = 1,04%; Q max = 3,45%; Q min = 1,15%. Таким чином показники лічильника взагалі були завищені, ЗВТ фіксувався об`єм газу більший ніж використовувався споживачем. Крім того, похибка лічильника не являється викривленням, похибка могла виникнути від інших причин, не пов`язаних з втручанням в роботу ЗВТ. Для цього проводяться періодичні повірки 3ВТ, які не проводились позивачем. Також, домоволодіння відповідача піддавалося пошкодженням внаслідок вибуху, пов`язаного із збройною агресією російської федерації.
Оскільки відповідач мала бажання бути присутньою під час експертних досліджень, а її позбавили такої можливості, вважає що деякі твердження викладені в акті експертизи не відповідають дійсності. Комісія для проведення експертизи 3ВТ має певну зацікавленість, оскільки входить до складу лабораторії з повірки побутових лічильників газу, що являється структурним підрозділом АТ «Київоблгаз», тобто, не є незалежною. Крім того обласні відділення, у тому числі і Броварське відділення АТ «Київоблгаз», фактично забезпечує роботою та доходом цю лабораторію. Даний факт підтверджується тим, що частина позовних вимог розглядаємого позову стосується саме оплати роботи комісії для проведення експертизи ЗВТ. Зважаючи на упереджене ставлення працівників АТ «Київоблгаз», про яке зазначено вище, експертні дослідження відображені в акті викликають у відповідача сумніви в їх об`єктивності.
У висновках комісії акту експертизи заначено: «Лічильник повернуто до відділення для передачі абоненту». При цьому, указаний лічильник абоненту не повернуто, що позбавило останню можливості провести незалежну експертизу.
Відповідач не згодна з актом про порушення від 05 квітня 2023 року № 978, актом експертизи лічильника КВ0003143 від 13 квітня 2023 року, протоколом засідання комісії з розгляду актів про порушення вимог кодексу № 4837 від 16 травня 2023 року, актом-розрахунком необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості від 16 травня 2023 року та рахунком на оплату № 23 від 20 квітня 2023 року, тому оскаржує ці документи та дії у судовому порядку.
05 грудня 2023 року на адресу суду надійшла відповідь на відзив від представника позивача Кислощук Я.С., в якому вона зазначила, що Києво-Святошинським районним судом Київської області розглядається справа немайнового характеру, а саме про визнання протиправним та скасування рішення, в той час коли даний позов майнового характеру.
Представник відповідача помилково зазначає, що на бланках документів вказані різні юридичні особи, оскільки оператор ГРМ на території Київської області є АТ «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз», скорочена назва АТ «Київоблгаз».
Також у відзиві представник відповідача посилається на недоліки складеного акту про порушення № 978 від 05 квітня 2023 року.
З цього приводу слід наголосити, що вказаний акт про порушення повністю відповідає вимогам глави 5 розділу XI Кодексу ГРМ, оскільки заповнення змісту акту, зокрема виду та обставин виявленого порушення друкованим текстом не суперечить нормам кодексу ГРМ.
До бланку акту про порушення занесено друкованим текстом лише вид та обставини порушення, тобто загальні відомості визначені нормами кодексу ГРМ. У разі виявлення таких порушень представники позивача вносять до акту про порушення відомості про суть порушення, яка визначається індивідуально в кожному випадку залежно від конкретного порушення.
В акті про порушення № 978 від 05 квітня 2023 року під час виявлення порушення та складання даного акту, представниками позивача занесено відомості про суть порушення, а саме, «пломби не відповідають зразку заводу-виробника».
Позивач категорично не погоджується з твердженнями відповідача, що акт про порушення № 978 від 05 квітня 2023 року не відповідає вимогам закону ні за формою, ні за змістом, оскільки неправильне зазначення номеру додатку, відповідно до якого складений акт, не може вплинути на дійсність акту про порушення чи призвести до неправомірності прийнятого на його підставі рішення комісії. Форма та зміст акту № 978 повністю відповідають вимогам, які викладені у додатку 20 до цього кодексу.
Відповідачем було зазначено, що позивачем з 2013 року газовий лічильник не знімався на повірку, однак представник позивача зазначає, що втручання в засіб вимірювальної техніки, яке було виявлено під час експертизи, жодним чином не пов`язано з проведенням періодичної повірки, оскільки втручання в роботу ЗВТ підтверджено висновком експертизи, про що складено акт КВ0003143 від 13 квітня 2023 року та довідку ДП «КИЇВОБЛСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» про непридатність законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № ДМКВ0003143-23 від 13 квітня 2023 року.
Висновком комісії експертизи виявлено втручання, та повернуту лічильник до відділення для передачі абоненту.
13 квітня 2023 року ДП «КИЇВОБЛСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» було встановлено, що ЗВТ не відповідає вимогам ДСТУ 9035:2020. Лічильники газу побутові. Загальні технічні умови.
Підстави для визнання ЗВТ непридатним: значення відносних похибок лічильника газу перевищує межу допустимого значення: o 0,2 Q max= + 3,45% (oдоп 0,2 Qmax від 3% до + 3%).
Пломби на відліковому пристрої не відповідають вимогам ЕД. Пошкоджена кришка відлікового пристрою в місцях пломбування . Пошкоджений циферблат, не читається маркування. Пошкоджене лакофарбове покриття корпусу, корозія.
Враховуючи вище наведені факти, просила позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
У судовому засідання представник позивача Кислощук Я.С. позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила їх задовольнити, надала пояснення аналогічні до відповіді на відзив.
Відповідач ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_2 у судовому засідання просили відмовити у задоволенні позовних вимог, надали пояснення аналогічні відзиву.
Допитана у судовому засіданні свідок ОСОБА_3 посвідчила, що їм видають вже надруковані бланки, лічильник був опломбовано в пакет служби, щодо того чи розпаковували цей пакет їй не відомо. Дізнались про порушення від листа служби безпеки. В документах вона дописувала своїм почерком, але чоловік сказав при складанні актів, що він з відповідачем не будуть присутні.
Заслухавши в судовому засіданні сторін, допитавши свідка, всебічно та повно з`ясувавши обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.
Правові засади функціонування ринку природного газу України визначаються Законом України «При ринок природного газу».
Відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) № 855 від 29 червня 2017 року «Про видачу ліцензії на розподіл природного газу ПАТ «Київоблгаз» видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу природного газу в межах території, де знаходиться газорозподільна система, що перебуває у власності, господарському віданні, користуванні чи експлуатації ПАТ «Київоблгаз».
З матеріалів справи вбачається, що 05 квітня 2023 року представниками АТ «Киїоблгаз» було складено акт про порушення від 05 квітня 2023 року № 978, в якому, вид, обставини або суть порушення не зазначені, з актом порушення споживача ОСОБА_1 не ознайомлено (відсутній підпис).
Відповідно до протоколу від 05 квітня 2023 року та документу без назви № (о/р) НОМЕР_1 про демонтаж лічильника газу для проведення експертизи від 05 квітня 2023 року в домоволодінні ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , демонтовано засіб вимірювальної техніки, побутовий газовий лічильник марки «ОКТАВА», типорозмір G-6, заводський № 247706, рік випуску 1999, пломба R 26107041, стікерна пломба № 6453305, контрольні покази 19668,602 кубічні метри, підписи споживача ОСОБА_1 відсутні, дату експертизи не зазначено.
Згідно акту обстеження житла, зруйнованого (пошкодженого) внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією російської Федерації № 103 від 21 червня 2022 року, ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , 30 березня 2022 року було пошкоджено осколками будинок, а саме: дах, 1 вікно, 1 двері, франтон.
Відповідно до акту від 14 грудня 2009 року, представниками Броварського відділення
АТ «Київоблгаз» за адресою: Київська область, Броварський район, село Шевченкове, вулиця Вишнева, будинок 2, було усунено витік газу та перепломбовано новою пломбою R26107041.
Згідно акту Броварського УЕГГ Київської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України» про зняття на держповірку від 17 листопада 2023 року, за адресою: АДРЕСА_1 , в лічильному механізмі ЗВТ запотіває скло.
Відповідно до акту КВ0003143 від 13 квітня 2023 року було проведено експертизу побутового газового лічильника марки октава, типорозмір G-6, заводський № 247706, 1999 року випуску, відповідно до глави 10 розділу ХІ Кодексу ГРМ.
Експертизою встановлено наступне:
1. Результати зовнішнього огляду лічильника газу:
1.1. Цілісність заводської пломби та повірчого тавра: Пломби на відліковому механізмі не відповідають зразку заводу-виробника. стікерна пломба 6453305 пошкоджена, не виконує своєї захисної функції.
1.2. Цілісність відлікового механізму: Лічильник функціонує, стопор зворотнього ходу спрацьовує. Пошкоджена кришка відлікового механізму в місцях пломбування (сколи). Вигорів циферблат, не читається маркування (під час експертизи ідентифіковано). Корозія цанги та осей трібів і цифрових роликів. Пошкоджений корпус відлікового механізму в місці встановлення цанги та навпроти цанги (придавоеності). Пошкоджений корпус відлікового механізму в місці встановлення на вісь передаточного колеса. Відліковий механізм виймався і розбирався.
1.3. Механічні пошкодження та інше: Забруднений корпус лічильника. Порушені умови експлуатації.
2. Результати позачергової повірки:
2.1. Втрата тиску: 19,80 мм вод. ст. при Qmax.
2.2. Герметичність: герметичний
2.3. Похибка лічильника за об`ємної витрати: Qmax = 1,04 %; 0,2 Qmax = 3,45 %; Qmin = 1,15 %.
Висновок комісії: виявлено втручання. Лічильник повернуто до відділення для передачі абоненту.
Згідно довідки про непридатність законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № ДМКВ0003143-23 від 13 квітня 2023 року ДП «КИЇВОБЛСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» було встановлено, що ЗВТ не відповідає вимогам ДСТУ 9035:2020 Лічильники газу для побутових потреб та комерційного обліку методи повірки ДСТУ 3336-96 лічильники газу побутові. Загальні технічні умови.
Підстави для визнання ЗВТ непридатним: значення відносних похибок лічильника газу перевищує межу допустимого значення: o 0,2 Q max = + 3,45 % (oдоп 0,2 Qmax від - 3 до + 3%.
Пломби на відліковому пристрої не відповідають вимогам ЕД. Пошкоджена кришка відлікового пристрою в місцях пломбування. Пошкоджений циферблат, не читається маркування. Пошкоджене лакофарбове покриття корпусу, корозія.
З матеріалів справи вбачається, що 16 травня 2023 року проведено засідання комісії з розгляду Акту про порушення № 978 від 05 квітня 2023 року вимог Кодексу ГРМ. Комісією прийнято рішення про задоволення акту про порушення № 978 від 05 квітня 2023 року в повному обсязі та здійснити нарахування необлікованих (донарахованих) об`ємів природного газу, про що складений протокол засідання комісії № 4837 від 16 травня 2023 року. Відповідач була присутня на засіданні комісії та зазначила, що не втручалась в роботу ЗВТ, на експертизу її не було запрошено, телефон для довідок не відповідав, листа з експертизою не отримувала. Цього ж дня комісією АТ «Київоблгаз» складено Акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості у розмірі 2895 грн. 80 коп. за період з 24 березня 2023 року по 05 квітня 2023 року.
16 травня 2023 року ОСОБА_1 підписала заяву-приєднання до умов договору розподілу природного газу за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до рахунку на оплату № 23 від 20 квітня 2023 року, ОСОБА_1 зазначено покупцем експертизи по втручанні згідно розділу XI кодексу ГРС та виставлено рахунок на суму 6274 грн. 19 коп.
Згідно з частиною другою статті 59 Закону України «Про ринок природного газу» містить перелік правопорушень на ринку природного газу, зокрема є: 1) порушення ліцензіатами відповідних ліцензійних умов провадження господарської діяльності; 2) несанкціонований відбір природного газу; 3) використання природного газу споживачами в обсягах, що перевищують підтверджені в установленому порядку постачальниками; 4)неподання або несвоєчасне надання звітності, передбаченої цим Законом, а також подання недостовірної інформації у такій звітності; 5) використання приладів обліку природного газу, не повірених або не атестованих в установленому порядку; 6) необґрунтована відмова в доступі до газотранспортної або газорозподільної системи, газосховища або установки LNG або у приєднанні до газотранспортної або газорозподільної системи; 7) несанкціоноване втручання в роботу газової інфраструктури; 8) самовільне під`єднання до системи, зривання або пошкодження цілісності пломб, повірочного тавра, заглушок тощо, що впливає на безпеку постачання природного газу або результати вимірювання; 9) відмова у доступі уповноважених працівників оператора газотранспортної системи, оператора газорозподільної системи, постачальника до приміщень, житлових та підсобних приміщень, де розташовані газові прилади (пристрої), лічильники газу, якщо обов`язок надання такого доступу встановлюється законодавством; 10) невиконання законних постанов, розпоряджень, наказів, рішень та приписів суб`єктів владних повноважень на ринку природного газу, а також створення перешкод для виконання службових обов`язків посадовими особами таких суб`єктів; 11) неподання або несвоєчасне подання оператору газотранспортної системи, оператору газорозподільної системи, оператору газосховища, оператору установки LNG та суб`єктам владних повноважень на ринку природного газу інформації, передбаченої законодавством, або надання завідомо неправдивої інформації; 12) створення перешкод у виконанні робіт, пов`язаних з обслуговуванням об`єктів постачання природного газу та вжиття заходів до повного або часткового припинення постачання природного газу споживачам; 13) порушення технічних регламентів, норм, правил і стандартів; 14) необґрунтована відмова у складенні та підписанні актів приймання-передачі природного газу; 15) невиконання вимог Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» щодо встановлення вузлів обліку природного газу та/або припинення розподілу природного газу споживачам, які використовують природний газ без його комерційного обліку.
Частина четверта Розділу 1 КГС передбачає визначення понять, зокрема: - заява-приєднання складена за встановленою формою письмова заява споживача, що засвідчує його волевиявлення на приєднання до договору розподілу природного газу та містить персоніфіковані дані споживача та його об`єкта; - несанкціоноване відновлення газоспоживання виявлений після складання акта про припинення розподілу природного газу (газопостачання) та/або пломбування запірних пристроїв чи встановлення інвентарної заглушки факт несанкціонованого втручання в роботу газорозподільної системи, в тому числі шляхом зривання або пошкодження пломб на запірних пристроях, засувках на вводі на об`єкт споживача, пошкодження або зняття інвентарних заглушок тощо, внаслідок чого здійснюється чи є можливість несанкціонованого відбору природного газу на об`єкті споживача (окремих його газових приладах чи пристроях), у тому числі поза обліком; - несанкціонований відбір природного газу відбір (споживання) природного газу з газорозподільної системи з порушенням вимог чинного законодавства, зокрема цього Кодексу; - побутовий споживач споживач, що є фізичною особою та придбаває природний газ з метою використання для власних побутових потреб, у тому числі для приготування їжі, підігріву води та опалення своїх житлових приміщень, що не включає професійну та комерційну діяльність.
Відповідно до пункту 1 глави 2 розділу ХІ КГС до порушень споживача та несанкціонованого споживача, які кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з ГРМ (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу, належать: 1) наявність несанкціонованого газопроводу; 2)несанкціоноване відновлення газоспоживання; 3) несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ (комерційного ВОГ, зокрема лічильника газу); 4) несанкціоноване підключення газових приладів на об`єкті споживача, який обліковується за нормами споживання; 5) несанкціоноване підключення газових приладів, внаслідок якого перевищується діапазон обчислення вузла обліку (сумарна номінальна потужність газових приладів і пристроїв перевищує діапазон обчислення вузла обліку); 6) використання природного газу споживачем за відсутності чи після розірвання договору розподілу природного газу.
Статтею 2 глави 3 Розділу ХІ КГС передбачено, що у разі виявлення Оператором ГРМ несанкціонованого відновлення газоспоживання або використання природного газу споживачем за відсутності чи після розірвання договору розподілу природного газу спожитий об`єм природного газу визначається за граничними об`ємами споживання природного газу населенням з урахуванням усіх газових приладів і пристроїв споживача за період з дня припинення газопостачання (або у разі здійснення попередньої перевірки відключеного стану з дня такої перевірки, що має підтверджуватися відповідним актом перевірки), а при використанні газу без договору з дня його закінчення (розірвання) до дня виявлення порушення (але не більше ніж за 6 місяців) та з урахуванням строку на його усунення.
Частиною першою статті 59 Закону України «Про ринок природного газу» встановлено, що суб`єкти ринку природного газу, які порушили законодавство, що регулює функціонування ринку природного газу, несуть відповідальність згідно із законом.
Відповідно до частини першої статті 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Згідно з положеннями статті 1166 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
З огляду на вищевикладені обставини та норми чинного законодавства, судом встановлено, що акти мають розбіжність, порушення в актах надруковані завчасно.
Відповідач не ознайомлена з актами та не підписувала їх, оскільки не була присутня, акти складались при чоловіку відповідача та потім дописувались, що підтвердила у судовому засіданні свідок, крім того, відповідачу не було повідомлено про проведення експертизи, а тому суд дійшов висновку про відмову у задоволенні даного позову.
На підставі викладеного та керуючись статтями 12, 81, 263-265, ЦПК України, Броварський міськрайонний суд Київської області,
в и р і ш и в:
У задоволенні позову Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «КИЇВОБЛГАЗ» до ОСОБА_1 про стягнення вартості необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, то зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя В.О.Василишин
Суд | Броварський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124096680 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Броварський міськрайонний суд Київської області
Василишин В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні