Справа № 524/1456/24
Провадження №2/524/1269/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.12.2024 року Автозаводський районний суд міста Кременчука в складі: головуючого - судді Нестеренка С.Г., за участі секретаря судового засідання Сінельнік В.О., розглянув у спрощеному позовному провадженні у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Кременчук Полтавської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства «Полтаватеплоенерго» про зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
У лютому 2024 року до суду звернулися ОСОБА_1 та ОСОБА_2 із позовною заявою до Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства «Полтаватеплоенерго» про зобов`язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позову позивачі вказували, що є співвласниками квартири АДРЕСА_1 . Особовий рахунок № НОМЕР_1 .
Постачання теплової енергії та постачання гарячої води в їх будинок в опалювальний період 2021/2022 здійснювало ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ», якою тарифи встановлював своїм рішенням виконавчий комітет Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.
У грудні 2022 року позивачі отримали розрахунок вартості житлово-комунальних послуг за листопад 2022 року та дізналися, що змінився надавач послуг з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, яким наразі є Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго» (далі (ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»).
З початку опалювального періоду 2022-2023 ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» здійснює нарахування плати за послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води за тарифами, розмір яких значно перевищує рівень тарифів, що діяв станом на 24.02.2024 року, що є порушенням ст. 1 ЗУ «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування», яким запроваджено мораторій на підвищення цін (тарифів) у сфері теплопостачання.
Позивачі стверджують, що при застосуванні відповідачем двоставкового тарифу була порушена процедура його встановлення. Зокрема, згідно п. 6 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженим Постановою КМУ України № 869 від 01.06.2011, у разі коли ліцензіат (в даному випадку відповідач) провадить (має намір провадити) діяльність у межах кількох територіальних громад, формування та встановлення тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії здійснюється окремо для кожної територіальної громади.
Отже, на думку позивачів, формування та встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води повинно було бути проведено відповідачем для Кременчуцької міської територіальної громади окремо. Натомість відповідач неправомірно автоматично застосував до всіх споживачів Кременчуцької міської територіальної громади раніше встановлені тарифи, які жодним чином уповноваженим органом не розраховувались та не схвалювались.
Позивачі вважають, що тарифи на послугу з постачання теплової енергії ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» для споживачів м. Кременчука не можуть перевищувати рівень тарифів, що застосовувались для цих споживачів до 24 лютого 2022 року, навіть якщо ці послуги до вказаної дати надавались іншим суб`єктом господарювання.
Просили зобов`язати відповідача здійснити перерахунок вартості наданих послуг з постачання теплової енергії та послуги з постачання гарячої води за опалювальний період 2022/2023, між опалювальний період 2023 року та опалювальний період 2023/2024, до дати ухвалення судом рішення у справі, відповідно до рівня тарифів, що діяли станом на 24.02.2022 року.
Ухвалою судді від 05 березня 2024 року було відкрито провадження у справі, залучено сторін, третіх осіб, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без проведення підготовчого судового засідання у судовому засіданні без виклику учасників справи в судове засідання (т. 1 а.с. 31-32).
12 березня 2024 року до суду надійшли в системі «Електронний суд» письмові пояснення третьої особи виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області з додатками (т. 1 а.с. 45-90).
Вказали, що відповідач ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» після прийняття рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 20.10.2022 року № 1508 «Про визначення Полтавського обласного комунального виробничого підприємства Теплового господарства «Полтаватеплоенерго» виконавцем послуг з постачання теплової енергії і постачання гарячої води» не звернулось до Полтавської обласної ради для встановлення/визначення тарифу споживачам у м. Кременчуці, а за замовчуванням застосувало двоставковий тариф, що діяв для споживачів міста Полтави.
Тобто, відповідач на даний момент взагалі не має рішення Полтавської обласної ради щодо встановлення тарифу для споживачів міста Кременчука.
Рішенням виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 13.01.2023 № 86 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 20.10.2022 року № 1508» внесли зміни до зазначеного рішення, зокрема, вирішено ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» застосовувати до своїх споживачів у м. Кременчуці тарифи на послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, розмір який не перевищує рівень тарифів, що застосовувались до цих споживачів станом на 24.02.2022 року, та здійснити перерахунок вартості плати за комунальні послуги споживачам у м. Кременчуці.
Наголошують, що застосування тарифів на послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води ПОКВПГ «Полтаватеплоенерго» для споживачів м. Кременчука не може перевищувати рівень тарифів, що застосовувалися до цих споживачів станом на 24 лютого 2022 року, не залежно від того, ким надавалися послуги споживачеві. Просили позов задовольнити у повному обсязі.
06 березня 2024 року до суду в системі «Електронний суд» надійшли письмові пояснення у справі третьої особи Полтавської обласної ради з додатками (т. 1 а.с. 75-98).
Вказали, що рішенням Полтавської обласної ради від 30.09.2022 року № 477 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства «Полтаватеплоенерго» встановлені тарифи на рівні тарифів, що були встановлені рішенням Полтавської обласної ради від 21.10.2021 року № 286 та зі змінами, внесеними рішенням Полтавської обласної ради від 09.12.2021 року № 326.
Отже, чинні тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства «Полтаватеплоенерго» відповідають розміру тарифів, які були встановлені обласною радою до введення в Україні воєнного стану 24 лютого 2022 року.
Рішенням виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області № 1508 від 20.10.2022 року Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго» визначено виконавцем послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води на лівобережній частині міста Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ з покладенням відповідних обов`язків згідно із законодавством.
Отже, починаючи з листопада 2022 року ПОКВІТГ «Полтаватеплоенерго» надає послуги з постачання теплової енергії на лівобережній частині міста Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ.
Формування тарифів здійснювалось ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» на підставі Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги» № 869 від 01.06.2011 року (із змінами). При цьому, формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води суб`єктом господарювання, що перебуває у спільній власності територіальних громад, для встановлення їх уповноваженим органом на економічно обґрунтованому рівні здійснюється в єдиному розмірі. Таким чином, діючі тарифи сформовані ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» у єдиному розмірі та застосовуються до усіх споживачів підприємства, у тому числі і для споживачів на лівобережній частині міста Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ.
Щодо посилання на лист Міністерства розвитку громад та територій України № 7.10.2/8416-22 від 25.08.2022 року, то, на думку третьої особи, він не може бути взятий до уваги, оскільки лист зазначеного органу не є нормативно-правовим актом, а носить лише інформаційний та роз`яснювальний характер. Просили відмовити у задоволенні позову.
20 березня 2024 року до суду від третьої особи Полтавської обласної державної (військової) адміністрації надійшли письмові пояснення по справі (т. 1 а.с. 104-112).
Вказали, що місцева державна адміністрація визначає і встановлює норми споживання у сфері житлово-комунальних послуг та здійснює контроль за їх дотриманням. Таким чином, Полтавська обласна державна (військова) адміністрація не уповноважена вирішувати питання встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги.
27 березня 2024 року до суду надійшли в системі «Електронний суд» письмові пояснення третьої особи Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (т. 1 а.с. 95-108).
Вказали, що на органи місцевого самоврядування покладено обов`язок щодо прийняття рішення про встановлення економічно-обґрунтованого розміру тарифів на житлово-комунальні послуги на підставі розрахунків суб`єкта господарювання та встановлення тарифів, що застосовуватимуться відповідачем до відповідної категорії споживачів на рівні тарифів, що застосовувалися до споживачів станом на 24.02.2024 року незалежно від того, який суб`єкт господарювання надавав такі послуги.
До введення воєнного стану відповідач здійснював господарську діяльність на території Полтавської області, а саме: м. Полтава, м. Решетилівка, м. Карлівка, смт. Котельва та смт. Машівка на підставі тарифів, встановлених рішенням Полтавської обласної ради від 21.10.2021 року за № 286 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» для потреб населення, бюджетних установ, інших споживачів, релігійних організацій, які скореговані рішенням Полтавської обласної ради № 326 від 09.12.2021 року.
На початок опалювального сезону 2022-2023, 30.09.2022 року Полтавською обласною радою прийнято рішення № 477 та встановлено для ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» відповідні тарифи, що відповідають розміру тарифів, встановлених рішенням Полтавської обласної ради від 21.10.2021 року № 286, зі змінами внесеними рішенням від 09.12.2021 року № 326.
Позивачам у м. Кременчук послуги надавалися відокремленим підрозділом «Кременчуцька ТЕЦ». Після зруйнування країною-агресором Кременчуцької ТЕЦ, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» визначено виконавцем послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води по лівобережній частині м. Кременчука. Відповідачем здійснюються нарахування плати за послуги у м. Кременчук за сформованими тарифами, встановленими рішенням Полтавської обласної ради від 30.09.2022 року № 477 для м. Полтава м. Решетилівка, м. Карлівка, смт. Котельва та смт. Машівка.
Порядком № 869 не визначено процедури прийняття рішення про встановлення економічно-обґрунтованого розміру тарифів виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, та відповідно надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води під час зміни суб`єкта надання таких послуг в умовах воєнного стану, що на думку Мінінфраструктури не позбавляє обов`язку дотримання вимог Порядку № 869 при встановленні економічно-обґрунтованих розмірів тарифів на комунальні послуги окремо для кожної територіальної громади в силу приписів п. 6 Порядку № 869.
Вбачається, що встановлення тарифів на теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» для мешканців м. Полтава м. Решетилівка, м. Карлівка, смт. Котельва та смт. Машівка, здійснюється виключно Полтавською обласною радою. Однак, для мешканців м. Кременчука не встановлено таких тарифів на комунальні послуги, що надаються ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» і споживачів м. Кременчука не було включено у розрахунок, який надавався ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» Полтавській обласній раді.
При цьому, формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води суб`єктам господарювання, що перебуває у спільній власності територіальних громад (ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»), та подання їх для встановлення уповноваженим органом (Полтавською обласною радою) на плановий період здійснюється підприємством в єдиному розмірі та на економічно обґрунтованому рівні відповідно до вимог Порядку.
Водночас вказали, що предмет даного позову не стосується питань, наданих Міністерству повноважень. Просили врахувати письмові пояснення.
01 квітня 2024 року до суду повторно надійшли в системі «Електронний суд» письмові пояснення третьої особи виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області з додатками (т. 1 а.с. 123-142), які по суті є повторенням раніше поданим письмовим поясненням.
08 квітня 2024 року до суду надійшли в системі «Електронний суд» додаткові письмові пояснення третьої особи виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області з додатками (т. 1 а.с. 156-197).
10 квітня 2024 року до суду повторно надійшли в системі «Електронний суд» додаткові письмові пояснення третьої особи виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області з додатками (а.с. 198-219).
11 квітня 2024 року до суду надійшов відзив відповідача ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» на позовну заяву (т. 1 а.с. 220-222).
Відповідач вказав, що чинні тарифи для ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго», встановлені рішенням Полтавської обласної ради рішенням № 477 від 30.09.2022 року і відповідають розміру тарифів, що встановлені рішенням Полтавської обласної ради від 21.10.2021 року № 286 зі змінами, внесеними рішенням обласної ради від 09.12.2021 року № 326, тобто розміру, встановленому до введення в Україні воєнного стану 24 лютого 2022 року. Діючі тарифи сформовані ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» у єдиному розмірі та застосовуються до усіх споживачів підприємства, у тому числі і для споживачів на лівобережній частині міста Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ. Просили відмовити у задоволенні позову.
18 квітня 2024 року до суду від третьої особи Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг надійшли письмові пояснення по справі з додатками (т. 1 а.с. 233-239).
Звернули увагу суду на те, що ліцензійні справи ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» з виробництва теплової енергії, її транспортування тепловими мережами та з постачання теплової енергії передано до Полтавської обласної державної адміністрації, які на сьогодні і здійснюють регулювання цієї діяльності у сфері теплопостачання ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго», а тарифи йому встановлюються Полтавською обласною радою.
Рішенням Кременчуцької міської ради від 14.10.2022 року № 481 цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу «Кременчуцька ТЕЦ» прийнято у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області. ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» визначено виконавцем послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води по лівобережній частині м. Кременчука від джерел Кременчуцької ТЕЦ, а також визначено рівень тарифів, що мають застосовуватись при здійсненні нарахувань споживачам.
Відносини органів місцевого самоврядування з іншими підприємствами, установами, організаціями, що перебувають у комунальній власності будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності тощо. Здійснення контроля за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у галузі ЖКГ належить до повноважень місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів рад та Держпродспоживслужби. Просили врахувати надані пояснення.
03 травня 2024 року до суду від третьої особи - виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області надійшла заява по розгляд справи з урахуванням позиції Полтавського апеляційного суду та Верховного Суду (т. 2 а.с. 1-4).
03 травня 2024 року до суду від представника відповідача Фещенка І.О. надійшло клопотання про перехід зі спрощеного позовного провадження без виклику сторін до загального позовного провадження (т. 2 а.с. 19).
Ухвалою суду від 03 травня 2024 року частково задоволено клопотання представника відповідача. Постановлено розглядати справу у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін (т. 2 а.с. 22).
23 травня 2024 року до суду від третьої особи - виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області надійшли додаткові пояснення у справі (т. 2 а.с. 36-39).
У судове засідання позивачі, представники відповідача - ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» та третіх осіб - Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, Полтавської обласної ради, Полтавської обласної військової (державної) адміністрації, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, котрі були повідомлені судом належним чином про час, дату та місце розгляду справи, у судове засідання не прибули.
Позивачі та представник відповідача просили справу розглядати без участі позивачів та представника відповідача.
Треті особи не повідомили суд про причини неявки своїх представників у судове засідання.
Суд, вивчивши матеріали справи, дослідивши наявні докази у їх сукупності, встановив наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 15, ч. 1 ст. 16 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави (ч. 1 ст. 2 ЦПК України).
Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних чи законних інтересів (ч. 1 ст. 4 ЦПК України).
Судом достовірно встановлено, що позивачі є співвласниками квартири АДРЕСА_1 та є споживачами послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води за цією адресою з відкритим особовим рахунком за № НОМЕР_1 .
Надавачем послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води на лівобережній частині міста до листопада 2022 року було ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ».
Рішенням Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 30.12.2021 року за № 1867, скориговано ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ» тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води для категорій споживачів з 01.01.2022 року, які згідно з п. 4 рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 25.10.2021 року за № 1421 «Про встановлення ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ» тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води для категорій споживачів» становив: - тариф на послугу з постачання теплової енергії 1 796,40 грн./Гкал (з ПДВ) або 1 497,00 грн./Гкал (без ПДВ).
Даний тариф застосовувався для споживачів лівобережжя м. Кременчука на момент введення воєнного стану в Україні 24.02.2022 року, що підтверджується відповідними копіями рахунків-квитанцій, наданих позивачем до матеріалів справи.
З 24.02.2022 року Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 в Україні введено воєнний стан, який неодноразово був продовжений і діє станом на день розгляду справи.
У зв`язку з військовою агресією рф стосовно України та в результаті неодноразових ракетних ударів агресора по м. Кременчуку, теплогенеруюче обладнання ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ» було повністю зруйновано, через що товариство припинило виробництво, транспортування та постачання теплової енергії своїм споживачам.
29 квітня 2022 року Кабінетом Міністрів України ухвалено постанову № 502 «Деякі питання регулювання діяльності у сфері комунальних послуг у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану», пунктом 1 якої рекомендовано органам, уповноваженим встановлювати тарифи, протягом дії воєнного стану в Україні, але не раніше завершення поточного опалювального періоду, не підвищувати, зокрема, тарифи на теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання), у тому числі тарифи на теплову енергію, вироблену з використанням альтернативних джерел енергії, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води для населення та застосовувати їх до споживача (населення) на рівні тарифів, що застосовувалися станом на 24 лютого 2022 року.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування», який набрав чинності 19.08.2022 року, запроваджено мораторій на підвищення цін (тарифів) у сфері теплопостачання, зокрема, передбачено, що протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, забороняється підвищення для всіх категорій споживачів тарифів на теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) і послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води.
Рішенням Полтавської обласної ради № 473 від 22.09.2022 року «Про надання згоди на безоплатне прийняття з державної у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ» було надано згоду на безоплатне прийняття з державної у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ» Державної установи Навчально-методичний центр з газової безпеки.
На підставі Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.10.2022 року № 894-Р «Про передачу цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу ТОВ Кременчуцька ТЕЦ Державної установи Навчально-методичний центр з газової безпеки у спільну власність територіальних громад Полтавської області», Полтавською обласною радою було прийнято рішення від 14.10.2022 року за № 481 «Про прийняття цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу «Кременчуцька ТЕЦ» Державної установи Навчально-методичний центр з газової безпеки у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області».
Пунктом 4 вказаного рішення вирішено після затвердження акту приймання - передачі передати на баланс, як внесок до статутного капіталу Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства Полтаватеплоенерго, майно, зазначене у додатку до цього рішення, а саме цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу «Кременчуцька ТЕЦ».
Рішенням виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 20.10.2022 року за № 1508 «Про визначення Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства «Полтаватеплоенерго» виконавцем послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води», виконавцем послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води по лівобережній частині міста Кременчука з покладанням відповідних обов`язків згідно чинного законодавства визначено відповідача ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго».
Згідно з рішенням Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 31.10.2022 року № 1574, опалювальний період 2022-2023 років для споживачів ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» у Кременчуцькій міській територіальній громаді розпочався з 01.11.2022 року.
Таким чином, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» здійснює постачання теплової енергії та постачання гарячої води до квартир споживачів лівобережної частини міста Кременчука з 01.11.2022 року.
Розмір тарифів, які ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» використовувало для розрахунку у спірний період, визначені рішеннями Полтавської обласної ради № 477 від 30.09.2022 року та № 669 від 28.07.2023 року.
Так, рішенням Полтавської обласної ради від 30.09.2022 року № 477 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» вирішено, зокрема:
- встановити ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»: тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання для потреб населення, бюджетних установ, інших споживачів (крім населення), релігійних організацій відповідно до додатку 1; двоставкові тарифи на послугу з постачання теплової енергії за категоріями споживачів відповідно до додатку 2; тарифи на послугу з постачання гарячої води за категоріями споживачів відповідно до додатку 3 (пункт 1 рішення);
- тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води введено в дію із 01.10.2022 року (пункт 6 рішення).
- рішення Полтавської обласної ради від 21.10.2021 року № 286 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» (зі змінами) вважати таким, що втратило чинність (пункт 7 рішення).
Рішенням двадцять п`ятої позачергової сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання від 28.07.2023 року № 669 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» » вирішено:
- встановити ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»: - тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання для потреб населення, бюджетних установ, інших споживачів (крім населення), релігійних організацій відповідно до додатку 1, що додається на 4 аркушах; - двоставкові тарифи на послугу з постачання теплової енергії за категоріями споживачів відповідно до додатку 2, що додається на 3 аркушах; 2 - тарифи на послугу з постачання гарячої води за категоріями споживачів відповідно до додатку 3, що додається на 2 аркушах (пункт 1 рішення).
- тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води ввести в дію з 01.10.2023 (пункт 7 рішення);
- з 01.10.2023 року рішення пленарного засідання шістнадцятої позачергової сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання від 30.09.2022 № 477 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» вважати таким, що втратило чинність (пункт 8 рішення).
Із позовної заяви вбачається, що у грудні 2022 року позивач дізнався, що змінився надавач послуг з постачання теплової енергії і постачання гарячої води з ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ» на ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» та змінився у сторону збільшення тариф на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води у порівнянній з минулим опалювальним сезоном.
Із досліджених судом наданих позивачем копій рахунків-квитанцій постає факт застосування відповідачем двоставкового тарифу, на послугу з постачання теплової енергії, визначені рішеннями Полтавської обласної ради № 477 від 30.09.2022 року та № 669 від 28.07.2023 року, внаслідок чого збільшилася вартість наданих послуг у порівнянні з послугами, що надавалися раніше ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ».
Позивачами не оскаржувалися застосовані відповідачем тарифи, які були визначені Полтавською обласною радою. Відповідні докази щодо оскарження тарифів визначених Полтавською обласною радою для відповідача матеріали справи не містять.
Предметом спору у даній справі є вимога позивачів про зобов`язання відповідача здійснити перерахунок вартості наданих послуг з постачання теплової енергії та послуги з постачання гарячої води за опалювальний період 2022/2023, між опалювальний період 2023 року та опалювальний період 2023/2024, до дати ухвалення судом рішення у справі, відповідно до рівня тарифів, що діяли станом на 24.02.2022 року.
За приписами ч. ч. 1, 2 ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочин.
Згідно ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
За умовами ч. 1 ст. 627 ЦК України відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно ст. 525, 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, умов договору та вимог цього Кодексу, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частина 1 ст. 632 ЦК України передбачає, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін; у випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (ч. 2 ст. 632 ЦК України).
Статтею 901 ЦК України встановлено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
За приписами ст. 903 ЦК України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
З матеріалів справи вбачається та не заперечується сторонами у справі, що позивачі є споживачами послуг з теплопостачання (опалення) та постачання гарячої води, що надаються відповідачем ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» за вказаною вище адресою, починаючи з 01.11.2022 року.
Згідно п. 2 ч. 3 ст. 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону належать до повноважень органів місцевого самоврядування.
Як визначено у ч. 5 ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» ціною послуги з постачання теплової енергії є тариф на теплову енергію для споживача, який визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
Згідно ст. 1 Закону України «Про теплопостачання» тариф (ціна) на теплову енергію - це грошовий вираз витратна виробництво, транспортування, постачання одиниці теплової енергії (1 Гкал) з урахуванням рентабельності виробництва, інвестиційної та інших складових, що визначаються згідно із методиками, розробленими національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.
Отже, тариф (ціна) на теплову енергію нерозривно пов`язаний з особою, яка здійснює виробництво, транспортування, постачання такої теплової енергії.
Частиною третьою статті 20 Закону України «Про теплопостачання» встановлено, що тарифи на виробництво теплової енергії, у тому числі на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, на транспортування та постачання теплової енергії встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та органами місцевого самоврядування у межах повноважень, визначених законодавством.
Приписами статті 16-1 Закону України «Про теплопостачання» передбачено, що до повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій при регулюванні діяльності у сфері теплопостачання належить, зокрема, ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках), транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах, що не перевищують рівень, який встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами).
При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен здійснювати постачання теплової енергії за тарифами, що встановлюються уповноваженим законом державним колегіальним органом або органами місцевого самоврядування в межах наданих повноважень (підпункт 9 пункту 3.2 зазначених Ліцензійних умов).
Відповідно до п. 37 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування» визначено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги, які надаються підприємствами, що перебувають у спільній власності територіальних громад, представництво інтересів яких здійснює відповідна районна чи обласна рада, а також суб`єктами господарювання, що здійснюють управління (експлуатацію) цілісними майновими комплексами таких підприємств.
Судом встановлено, що відповідача ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» внесено до ліцензійного реєстру суб`єктів господарювання (ліцензіатів), які здійснюють господарську діяльність з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії (в тому числі з використанням альтернативних видів палива) у Полтавській області (https://poda.gov.ua/attachments/155628).
Згідно зі статутом ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» засноване на майні спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селищ і міст Полтавської області, засновником підприємства є Полтавська обласна рада, яка наділена виключними повноваженнями на встановлення тарифів на виробництво та постачання теплової енергії відповідачем ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго».
Таким чином, відповідач не має права самостійно встановлювати тарифи на постачання теплової енергії та постачання гарячої води споживачам, в тому числі - позивачу, а отже і не може самостійно їх змінити.
Застосовані відповідачем ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» тарифи у рахунках на оплату, які були виставлені позивачу, відповідають тарифам, встановленим рішеннями Полтавської обласної ради № 477 від 30.09.2022 року та № 669 від 28.07.2023 року.
Крім того, такі тарифи також відповідають розміру тарифів, що були встановлені рішенням Полтавської обласної ради від 21.10.2021 року № 286 (зі змінами, внесеними рішенням обласної ради від 09.12.2021 року № 326), тобто відповідають розміру тарифів, встановлених до введення в Україні воєнного стану 24 лютого 2022 року.
Діючі тарифи сформовані ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» у єдиному розмірі та застосовуються до усіх споживачів підприємства у м. Полтава та Полтавської області, у тому числі і для споживачів лівобережної частини міста Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ, враховуючи, що місто Кременчук за адміністративно-територіальним поділом перебуває в межах Полтавської області.
Одночасно суд звертає увагу, що правомірність рішення Полтавської обласної ради від 30.09.2022 року № 477 була предметом дослідження Другого апеляційного адміністративного суду, який при ухваленні постанови від 13.02.2024 року у справі № 440/6193/23, зробив висновок про те, що тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго», запроваджені рішенням Полтавської обласної ради № 477 від 30.09.2022, у тому числі і тарифи зазначені для категорії споживачів «Для потреб бюджетних установ» відповідають розміру тарифів, які були встановлені обласною радою до ведення в Україні воєнного стану 24.02.2022 року (https://reyestr.court.gov.ua/Review/117212692). У касаційному порядку дане судове рішення не оскаржувалося.
За змістом частини п`ятої статті 82 ЦПК України обставини, встановлені стосовно певної особи рішення суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, проте можуть бути у загальному порядку спростовані особою, яка не брала участі у справі, в якій такі обставини були встановлені.
Щодо правомірності застосування відповідачем при обрахунку наданих позивачу послуг саме двохставкового тарифу, суд приймає до уваги, що рішенням Полтавської обласної ради «Про надання дозволу на встановленні двоставкових тарифів на теплову енергію та підтвердження приєднаного теплового навантаження для всіх категорій споживачів ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» від 19.10.2018 року № 917, відповідачу було надано дозвіл на встановлення двоставкових тарифів на теплову енергію та підтвердження приєднаного теплового навантаження для всіх категорій споживачів ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго».
Щодо обов`язку встановлення окремого тарифу для міста Кременчука, відповідно до Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого Постановою КМУ України № 869 від 01.06.2011 року (Порядок № 869), суд зазначає наступне.
Згідно з п. 4 Порядку № 869, під час формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води суб`єктами господарювання, що перебувають у спільній власності територіальних громад, вимоги цього Порядку в частині формування тарифів для кожної окремої територіальної громади (у разі провадження ліцензованої діяльності та надання комунальних послуг у декількох територіальних громадах) на таких суб`єктів господарювання не поширюються.
Оскільки, як було встановлено судом, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» є суб`єктом господарювання, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області та провадить ліцензовану діяльність і надає комунальні послуги у декількох територіальних громадах в межах Полтавської області, то, з урахуванням приписів п. 4 Порядку № 869, воно не зобов`язане ініціювати розгляд питання щодо встановлення окремого тарифу для споживачів міста Кременчука.
Що стосується посилань позивачів у позові на те, що відповідачем при нарахуванні вартості спожитої позивачем теплової енергії порушено вимоги Закону України «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування» (далі Закон № 2479-IX), який набрав чинності 19.08.2022 року (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), суд зазначає наступне.
Частиною 1 ст. 1 Закону України «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування» встановлено, що протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, забороняється підвищення для всіх категорій споживачів тарифів на: послуги з розподілу природного газу; теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) і послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води.
Одночасно вказана норма Закону № 2479-IX не є нормою-приписом (зобов`язанням) та не містить вимог до постачальників, які здійснюють постачання теплової енергії за регульованими тарифами (до числа яких належить відповідач), щодо вчинення певних дій (внесення змін до договорів, здійснення перерахунку наданих послуг, тощо).
Відповідне положення законодавства є спеціальною нормою, яка містить заборону, тобто вимогу про зобов`язання утриматися від вчинення певної дії (підвищення тарифів) та адресована суб`єктам, які наділені відповідними владними повноваженнями стосовно прийняття таких тарифів або внесення змін до них шляхом підвищення, натомість відповідач до числа таких суб`єктів не віднесений, а у своїй діяльності керується встановленими Полтавською обласною радою тарифами, що спростовує доводи позивача в цій частині.
Тарифи, які встановлені рішеннями Полтавської обласної ради № 477 від 30.09.2022 року та № 669 від 28.07.2023 року залишились на рівні тарифів, встановлених рішенням Полтавської обласної ради № 286 від 21.10.2021 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» для потреб населення, бюджетних установ, інших споживачів (крім населення), релігійних організацій, які були введені в дію з 01.11.2021 (https://oblrada-pl.gov.ua/sites/default/files/field/docs/rishennya_286.pdf), зі змінами внесеними рішенням Полтавської обласної ради № 326 від 09.12.2021.
Тобто, тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, які були встановлені Полтавською обласною радою для відповідача станом на 24.02.2022, не змінювалися (не підвищувалися) після набрання чинності Закону України «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування».
Подібні правові висновки викладені у постанові Верховного Суду від 26.09.2024 року у справі № 917/1389/23, які підлягають врахуванню відповідно ч. 4 ст. 263 ЦПК України.
За таких обставин, доводи позивачів щодо порушення відповідачем мораторію на підвищення тарифів, запровадженого Закону України «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування», суд вважає безпідставними, а визначення відповідачем в рахунках на оплату вартості теплової енергії за двоставковим тарифом на послугу з постачання теплової енергії, встановлені рішеннями Полтавської обласної ради № 477 від 30.09.2022 року та № 669 від 28.07.2023 року - для споживачів, відповідає вимогам чинного законодавства України.
Суд погоджується з доводами позивачів стосовно того, що фактично вартість спожитої ним з листопада 2022 року теплової енергії була обрахована відповідачем за тарифами, які є більшими, ніж тарифи, за якими позивачам постачалася теплова енергія ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ» станом на 24.02.2022 року.
Разом з тим, підвищення для позивачів вартості споживання теплової енергії, в першу чергу, знаходиться в прямому причинному зв`язку з військовою агресією рф стосовно України та неможливістю здійснювати постачання теплової енергії безпосередньо ТОВ «Кременчуцька ТЕЦ». Таке підвищення не є наслідком протиправних дій чи бездіяльності відповідача внаслідок порушення ним вимог законодавства України.
Одночасно, суд звертає увагу на те, що обов`язки щодо постачання теплової енергії та постачання гарячої води позивачам були покладені на відповідача рішенням виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 20.10.2022 року № 1508 «Про визначення Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства «Полтаватеплоенерго» виконавцем послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води».
На момент прийняття вказаного вище рішення Кременчуцька міська рада, її виконавчий орган виконавчий комітет, їх посадові особи, вірогідно та достовірно були обізнані про наявні тарифи, які були затверджені уповноваженим органом, а саме Полтавською обласною радою, для ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго», оскільки рішення про їх затвердження було оприлюднено Полтавською обласною радою, а відповідна інформація є загальнодоступною.
Крім того, суд вважає, що задоволення вимоги про частковий перерахунок вартості наданих послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води позивачам починаючи з 01.11.2022 року і до дня ухвалення рішення суду, не забезпечить виконання юридичного обов`язку зобов`язаною стороною - ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» в цілому, внаслідок чого не відбудеться припинення ним дій у вигляді встановлення вартості послуг за неналежним за висновком позивача тарифом. Тобто, за умови задоволення позову, спір по суті між сторонами не буде вичерпано в межах даної справи, а відповідне судове рішення створюватиме передумови у подальшому для повторних звернень позивача з відповідними позовами та інших судових процесів для захисту прав позивачами.
Суд звертає увагу, що у даному випадку належним способом забезпечення і гарантування позивачам відновлення їх порушеного права є визнання недійсним пункту рішення Полтавської обласної ради, яким визначено розміри тарифів для ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго».
Щодо врахування судом при вирішенні даної цивільної справи висновків Верховного Суду, викладених у постанові від 04.04.2024 року у справі № 917/730/23, суд зазначає наступне.
Правовідносини у справі, на яку посилаються позивачі не є подібними з правовідносинами у даній справі, оскільки у справі, що є предметом розгляду, правовідносини стосуються зобов`язання відповідача здійснити перерахунок вартості вже наданих/отриманих послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води позивачу, тоді як у справі № 917/730/23 правовідносини стосувалися врегулювання переддоговірного спору в судовому порядку. Отже, у справі, що розглядається судом і у наданій для порівняння справі № 917/730/23, правовідносини відрізняються за матеріально-правовим регулюванням, змістом заявлених позовних вимог, підставами та предметом позову, встановленими судами обставинами справи, що виключає подібність спірних правовідносин.
Крім того, висновок, що зміна постачальника відповідних послуг у зв`язку з переданням цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу «Кременчуцька ТЕЦ» у господарське відання ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» не повинна мати наслідком підвищення тарифів на теплову енергію для споживачів м. Кременчука порівняно з тим розміром, що існував станом на 24.02.2022 є думкою суду апеляційної інстанції, викладеної в постанові від 19.12.2023 року у справі № 917/730/23 та не є висновком і відповідною правовою позицією Верховного Суду. У постанові від 04.04.2024 у справі № 917/730/23 Верховним Судом не було сформовано висновку щодо застосування наведених норм права у спірних правовідносинах, які виникли між сторонами у даній цивільній справі, а тому суд визнає таке посилання позивача та Кременчуцької міської ради, її виконавчого комітету, безпідставним.
З урахуванням всіх зазначених обставин, суд вважає, що позивачами не доведено, що саме відповідач є особою, якою порушено права їх та інтереси у спірних правовідносинах.
У відповідності до приписів ч. 1 ст. 19 Конституції України та ст. 14 ЦК України особа не може бути примушена (у тому числі, і у судовому порядку) до вчинена дій, які не є для неї обов`язковими в силу приписів закону або договору.
У даному випадку позивачі фактично намагаються примусити відповідача до порушення умов укладеного і чинного публічного договору приєднання, до якого доєднався позивач, та запровадження зміни ціни отриманої теплової енергії на минулий період, попри існування чинного і обов`язкового для відповідача рішення щодо розміру тарифу.
Таким чином, вимога позивачів про зобов`язання відповідача вчинити певні дії не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства України, тому суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Оскільки позивачі як споживачі, на підставі п. 9 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» були звільнені від сплати судового збору при подачі позову до суду, то судові витрати у розмірі 1211,20 грн. слід віднести на рахунок держави.
Справа розглянута в межах заявлених позовних вимог та наданих учасниками справи доказів.
Керуючись ст. 11 - 16, 509 - 510, 525 - 527 ЦК України, ст. 4, 5, 10-13, 18, 76-81, 83, 133, 141, 142, 258, 259, 263 - 265, 273 - 279, 352 - 354 ЦПК України, суд, -
У Х В А Л И В:
Відмовити ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у задоволенні позову до Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства «Полтаватеплоенерго» про зобов`язання вчинити певні дії.
Витрати зі сплати судового збору у розмірі 1211,20 грн. віднести на рахунок держави.
Повний текст рішення суду виготовлено 27 грудня 2024 року.
Рішення може бути оскаржено до Полтавського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту.
Рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подана апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Суддя:
Суд | Автозаводський районний суд м.Кременчука |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124097273 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, пов’язаних із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів» |
Цивільне
Автозаводський районний суд м.Кременчука
Нестеренко С. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні