Ухвала
від 24.12.2024 по справі 760/32755/24
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/32755/24 1-кс/760/15520/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2024 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участі: прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого слідчого управління ГУ СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором Сквирського відділу Білоцерківської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_7 , про продовження строку тримання під вартою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Луганська, громадянина України, з вищою освітою, одружений, пенсіонер, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимий,

підозрюваний у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження № 42023110000000269 від 18.08.2023р., у рамках якого було подано клопотання, та, дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши думку прокурора, захисника та підозрюваного, -

В С Т А Н О В И В:

До Солом`янського районного суду надійшло клопотання про продовження строку тримання під вартою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в кримінальному провадженні № 42023110000000269 від 18.08.2023р., яке відповідає вимогам КПК України.

Документом, що підтверджує надання підозрюваному копії клопотання та матеріалів, які його обґрунтовують, є розписка.

Підозрюваний ОСОБА_5 доставлений до суду під вартою.

Подане клопотання обґрунтовується тим, що слідчим СУ Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області, в ході досудового розслідування встановлено, що громадяни України ОСОБА_5 та ОСОБА_8 , починаючи з 1996 року є засновниками ряду підприємств, розташованих на тимчасово окупованій території України в м. Луганськ та Луганській області, які спеціалізуються на роздрібній торгівлі пальним, надання в оренду автомобiлiв i легкових автотранспортних засобiв, оптовій та роздрібній торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів та інше.

Так, встановлено, що 06.02.1996, за адресою: 91021, Україна, Луганська область, місто Луганськ, вулиця Павловская, будинок 2-В, зареєстровано ТОВ «Східні ресурси» (Код ЄДРПОУ: 24049643), види діяльності вказаної юридичної особи є роздрібна торгівля пальним, надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна тощо. Згідно зі статутними документами засновниками і кінцевими бенефіціарними власниками вказаного підприємства є зокрема ОСОБА_5 та ОСОБА_8 ..

Також, встановлено, що 10.03.1998, за адресою: 91047, Україна, Луганська область, місто Луганськ, вулиця Оборонная, будинок, 72-Б, зареєстровано ТОВ «ЛАКК» (Код ЄДРПОУ: 23489498), види діяльності вказаної юридичної особи є технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів тощо. Згідно зі статутними документами засновниками і кінцевими бенефіціарними власниками вказаного підприємства є зокрема ОСОБА_5 та ОСОБА_8 .

Крім того, 30.11.2006, за адресою: 91008, Україна, Лутугинський районн, Луганська область, сільрада Веселотарасівська, «Студентський» Житловий Масив, вулиця Університетська, будинок 2, зареєстровано ТОВ «ПРАЙМ КАР»» (Код ЄДРПОУ: 34721162), види діяльності вказаної юридичної особи є технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами тощо. Згідно зі статутними документами засновниками і кінцевими бенефіціарними власниками вказаного підприємства є ОСОБА_5 та ОСОБА_8 .

Надалі, 20 лютого 2014 року російською федерацією розпочато ведення агресивної війни проти України, здійснення підривної діяльності, в тому числі, і шляхом вторгнення підрозділів збройних сил рф на територію півострова Крим, захоплення державних установ та організацій, військових частин.

Постановою ради федерації федеральних зборів рф «Про використання збройних сил російської федерації на території України» від 01 березня 2014 року № 48-СФ за результатами звернення президента рф, виходячи з інтересів безпеки життя громадян рф, особового складу військового контингенту збройних сил рф, що дислокується на території України (АР Крим), надано згоду президенту рф на використання збройних сил рф на території України.

24.02.2022 збройними силами російської федерації здійснено повномасштабне військове вторгнення на територію України та розпочато ведення агресивної війни проти України, захоплення її території, яке на даний час триває.

У зв`язку з чим, Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан з 05 год. 30 хв. 24.02.2022, який продовжено і діє на даний час.

Факт повномасштабного збройного вторгнення не приховувався владою російської федерації, а також установлений рішеннями міжнародних організацій, зокрема Резолюцією Генеральної асамблеї ООН ES-11/1 від 02.03.2022 «Про агресію проти України», п. п. 1, 3 Висновку 300 (2022) Парламентської Асамблеї Ради Європи «Наслідки агресії російської федерації проти України», п. п. 17, 18 наказу від 16.03.2022 за клопотанням про вжиття тимчасових заходів у справі «Звинувачення в геноциді відповідно до Конвенції про запобігання злочину геноциду та покарання за нього» (Україна проти р.ф та ін.)».

В подальшому постановою Кабінету Міністрів України № 187 від 03.03.2022 та постанови Правління Національного банку України за № 18 від 24.02.2022 з рф заборонено провадження будь-якої господарської діяльності та валютних розрахунків з державою-агресором.

Згідно зі ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Статтею 42 Конституції України закріплено, що кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

Так, після початку повномасштабного вторгнення зс рф на територію України, ОСОБА_5 та ОСОБА_8 , у період з 24 лютого 2022 до кінця 2023 року, перебуваючи на території України, достовірно знаючи про те, що на території України введено воєнний стан, а також про те, що на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 187 від 03.03.2022 та постанови Правління Національного банку України за № 18 від 24.02.2022, з рф заборонено провадження будь-якої господарської діяльності та валютних розрахунків, а також про введення в дію Указів Президента щодо накладення санкцій на фізичних та/або юридичних осіб, які ведуть господарську діяльність з державою агресором або їй допомагають (у будь-якій формі), переслідуючи корисливі мотиви, які виразились в отриманні економічної вигоди від здійсненні торгівлі паливно-мастильними матеріалами на тимчасово окупованій території України, усвідомлюючи, що провадження будь-якої господарської діяльності на території держави-агресора, в тому числі надання матеріальних ресурсів у вигляді товарів, послуг і робіт та інших активів у вигляді грошових коштів, сплачених до державного бюджету рф - є незаконним та призведе до сплати податкових зобов`язань та зборів на користь рф, що в свою чергу сприятиме її економічному розвитку, буде спрямовуватись на розвиток військово-промислового комплексу рф, забезпечення військових потреб та збільшення військового потенціалу країни-агресора, попередньо обговоривши план дій, вирішили в обхід застосованих відносно держави-агресора Україною та США санкцій на ведення господарської діяльності з представниками окупаційної адміністрації держави-агресора, здійснити перереєстрацію підконтрольних їм підприємств, розташованих на тимчасово окупованій території України в м. Луганськ та Луганській області, під систему оподаткування рф, тим самим продовжувати провадити господарську діяльність у взаємодії з окупаційною адміністрацією держави-агресора, забезпечувати російську економіку постійними надходженнями у вигляді податкових зобов`язань та зборів, а відтак сприяти у здійсненні військової агресії проти України, яка спрямована на насильницьку зміну, повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні, зміну меж території і державного кордону України.

Таким чином, у ОСОБА_5 та ОСОБА_8 виник злочинний умисел, направлений на пособництво державі-агресору, тобто вчинення умисних дій з організації роботи підприємств, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні, шляхом добровільної передачі матеріальних ресурсів у вигляді товарів, послуг та робіт та інших активів у вигляді грошових коштів, сформованих з податкових зобов`язань та зборів представникам окупаційної адміністрації держави-агресора.

Усвідомлюючи, що самостійно реалізувати злочинний умисел, спрямований на пособництво окупаційній адміністрації держави-агресора і вчинення умисних дій з організації роботи підконтрольних підприємств, спрямованих на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора та її збройним формуванням (пособництво), з метою завдання шкоди Україні, шляхом добровільної передачі матеріальних ресурсів та інших активів неможливо, ОСОБА_5 та ОСОБА_8 залучили до своєї протиправної діяльності невстановлених досудовим розслідуванням довірених осіб, з числа діючих працівників належних їм підприємств, розташованих на тимчасово окупованій території України у м. Луганськ та Луганській області, які володіють організаторськими здібностями, здатні вирішувати поставлені завдання, успішно організовують та забезпечують ведення результативної роботи, виконують усі накази та розпорядження, володіють професійними знаннями і навичками, мають необхідний досвід роботи для виконання організаційно-розпорядчих та управлінських функцій щодо організації та здійснення господарської діяльності підконтрольних підприємств ТОВ «Східні ресурси», ТОВ «ЛАКК» та ТОВ «ПРАЙМ КАР».

Вищевказані особи, усвідомлюючи наслідки своїх суспільно небезпечних дій, добровільно домовились про спільне вчинення злочину, а саме здійснення пособництва окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні, шляхом добровільної передачі матеріальних ресурсів та інших активів представникам окупаційної адміністрації держави-агресора.

Разом з тим, ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, усвідомлюючи, що провадження будь-якої господарської діяльності з державою-агресором, у тому числі надання товарів, послуг і робіт на користь збройних формувань та/або окупаційної адміністрації держави-агресора чи підприємств приватної та/або державної сфери економіки окупаційній адміністрації держави-агресора, є незаконною та призведе до сплати податкових зобов`язань та зборів на користь рф, що в свою чергу допомагатиме її економічному розвитку, буде спрямовуватись на розвиток військово-промислового комплексу рф, забезпечення військових потреб та збільшення військового потенціалу країни-агресора, а відтак сприятиме у здійсненні військової агресії проти України, для уникнення санкцій РНБО України розробили план дій, необхідний для досягнення мети протиправного механізму, який включав в себе залучення осіб з числа працівників їх компаній; визначення та розподіл функцій кожної особи, яка прийматиме участь у вказаній злочинній діяльності; вчинення дій щодо перереєстрації належних їм підприємств ТОВ «Східні ресурси», ТОВ «ЛАКК» та ТОВ «ПРАЙМ КАР» під систему оподаткування рф; реалізації товарів, послуг та робіт суб`єктам господарської діяльності окупаційної адміністрації держави-агресора.

Згідно розподілених ролей та функцій у вказаному протиправному механізмі, який спрямований на здійснення пособництва окупаційній адміністрації держави агресора та її збройним формуванням: ОСОБА_5 та ОСОБА_8 , як організатори протиправного механізму, будучи одними із засновників та кінцевих бенефіціарний власників ООО «Восточные ресурсы», ООО «ПРАЙМ КАР» та ООО «ЛАКК», усвідомлюючи протиправність своїх дій, суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, а також усвідомлюючи, що вказані підприємства продовжують господарську діяльність у взаємодії з окупаційною адміністрацією держави-агресора, а також приватними і державними суб`єктами господарювання рф, здійснювали контроль та організовували продаж товарів, надання послуг та виконання робіт належними їм підприємствами суб`єктам господарювання приватної та державної сфери економіки рф; надавали вказівки щодо ведення господарської діяльності у взаємодії з окупаційною адміністрацію держави-агресора; надавали вказівки та контролювали здійснення перереєстрації ТОВ «Східні ресурси», ТОВ «ЛАКК» та ТОВ «ПРАЙМ КАР» під систему оподаткування рф; контролювали виплату обов`язкових податкових платежів до державного бюджету рф ООО «Восточные ресурсы», ООО «ПРАЙМ КАР» та ООО «ЛАКК»; вчиняли інші організаційні дії спрямовані на пособництво державі-агресору; невстановлені досудовим розслідуванням особи, які є працівниками належних та підконтрольних ОСОБА_5 та ОСОБА_8 підприємств, які розташовані на тимчасово окупованій території України у м. Луганськ та Луганській області, як пособники здійснювали підготовку документів необхідних для перереєстрації ТОВ «Східні ресурси», ТОВ «ЛАКК» та ТОВ «ПРАЙМ КАР» під систему оподаткування рф; на виконання вказівок ОСОБА_5 та ОСОБА_8 здійснювали безпосередню реалізацію товарів, оброблення та формування замовлень, ведення господарсько-фінансової звітності підприємств ООО «Восточные ресурсы», ООО «ПРАЙМ КАР» та ООО «ЛАКК».

Так, реалізуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 29.11.2022, з метою маскування ведення господарської діяльності на тимчасово окупованій території України у м. Луганськ та Луганській області, усвідомлюючи, що ведення такої господарської діяльності можливе лише у взаємодії представниками окупаційної влади держави-агресора, шляхом сплати податків, реалізації товарів на тимчасово окупованій території України та надання іншої допомоги, надали вказівку невстановленим досудовим розслідування особам, які перебувають на тимчасово окупованій території України у м. Луганськ та Луганській області про підготовку документів щодо перереєстрації ТОВ «Східні ресурси», ТОВ «ЛАКК» та ТОВ «ПРАЙМ КАР» під систему оподаткування рф, подання їх в органи окупаційної адміністрації «лнр» та продовження ведення господарської діяльності, з метою пособництва окупаційній адміністрації держави-агресор.

У подальшому, невстановлені особи, у період з 24.02.2022 по 29.11.2022, перебуваючи на тимчасово окупованій території України у м. Луганськ та Луганській області, на виконання вказівок ОСОБА_5 та ОСОБА_8 , здійснили перереєстрацію ТОВ «Східні ресурси» (код ЄДРПОУ: 24049643) (рос. реестр. ООО «Восточные ресурсы», ОГРН 1229400088312), ТОВ «Прайм Кар», ЄДРПОУ 34721162, (рос. реестр. ООО «ПРАЙМ КАР», ОГРН 1229400091348) та ТОВ «ЛАКК», код ЄДРПОУ 23489498, (рос. реестр. ООО «ЛАКК» ОГРН 1229400066246).

Таким чином, внаслідок вищевказаних протиправних дій ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, стало можливим продовження ведення господарської діяльності українських підприємств під системою оподаткування рф - ООО «Восточные ресурсы», ООО «ПРАЙМ КАР» та ООО «ЛАКК» з суб`єктами господарювання державної та приватної сфери економіки рф по роздрібній торгівлі пальним, надання в оренду автомобiлiв i легкових автотранспортних засобiв, оптовій та роздрібній торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів та інші, а також сплата до бюджету рф податків, тобто передання активів державі агресору, які спрямовуються на розвиток військово-промислового комплексу рф, забезпечення військових потреб та збільшення військового потенціалу країни-агресора.

Зокрема, встановлено, що на виконання спільного злочинного умислу, ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб, з метою здійснення пособництва окупаційній адміністрації держави-агресора, у період часу 01 січня 2023 по 31 грудня 2023, організовував та контролював надання товарів, послуг та робіт суб`єктам господарювання приватної та державної сфери економіки рф, а також контролював своєчасну сплату податкових зборів до державного бюджету рф з власних підприємств ООО «Восточные ресурсы», ООО «ПРАЙМ КАР» та ООО «ЛАКК».

При цьому, встановлено, що у 2023 році ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного злочинного умислу, спрямованого на пособництво державі-агресору і вчинення умисних дій з організації роботи підконтрольних компаній, спрямованих на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора, організував надання товарів, послуг і робіт з ООО «Восточные ресурсы», ООО «ПРАЙМ КАР» та ООО «ЛАКК» суб`єктам господарювання державної та приватної сфери економіки рф, а також передачі інших активів у вигляді грошових коштів, сформованих з податкових зобов`язань та зборів представникам держави-агресора, внаслідок чого до бюджету держави-агресора останнім перераховано грошові кошти у сумі 61 698 209 рублів, що відповідно до офіційно встановленого середнього курсу Національного банку України станом на 31.12.2023 становило 26 128 805,1971 гривні, чим здійснив дії, спрямовані на допомогу державі-агресору, з метою завдання шкоди Україні шляхом передачі інших активів державі агресору у вигляді грошових коштів, отриманих як прибуток представниками держави-агресора на визначену суму.

Крім того, встановлено, що ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 29.11.2022, після перереєстрації належного та підконтрольного їм підприємства, розташованого на тимчасово окупованій території України у м. Луганськ - ТОВ «Східні ресурси» (код ЄДРПОУ: 24049643) (рос. реестр. ООО «Восточные ресурсы», ОГРН 1229400088312), розуміючи, що у зв`язку з повномасштабним вторгнення зс рф на територію України, вказане підприємство перебуває у зоні ведення бойових дій, з метою безперешкодного продовження ведення господарської діяльності з окупаційною адміністрацією держави агресора, вирішили залучити охорону з числа представників збройних формувань держави-агресора, чим здійснити пособництво збройним формуванням держави-агресора.

Так, ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 29.11.2022, на виконання спільного злочинного плану, вступив в злочинну змову з представниками окупаційною адміністрацією держави агресора та збройними формуваннями держави агресора, а саме фгку «уво войск национальной гвардии по лнр», діяльність якої спрямована на забезпечення громадського порядку та безпеки, на яких згідно домовленості покладались функції забезпечення охорони підконтрольного ОСОБА_5 та ОСОБА_8 підприємства ООО «Восточные ресурсы», його офісних та складських приміщень, а також об`єктів надання послуг із забезпечення паливно-мастильними матеріалами (АЗС) для окупаційної адміністрації держави агресора, збройних формувань та суб`єктів господарювання приватної та державної сфери економіки держави-агресора.

Крім того, ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, будучи одним із засновників та кінцевих бенефіціарних власників ООО «Восточные ресурсы», усвідомлюючи протиправність своїх дій, суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, а також усвідомлюючи, що вказане підприємство продовжує господарську діяльність у взаємодії з окупаційною адміністрацією держави-агресора та перебуває під охороною збройних формувань держави-агресора, здійснював контроль за забезпеченням охорони вказаного підприємства, а також контролював та організовував через довірених йому осіб, виплату збройним формування держави-агресора грошових коштів за надання послуг охорони, розуміючи, що вказані грошові кошти будуть спрямовуватись на розвиток військово-промислового комплексу рф, забезпечення військових потреб та збільшення військового потенціалу країни-агресор.

В свою чергу, встановлено, що з 01 січня 2023 по 31 грудня 2023 року, представниками збройних формувань держави-агресора, а саме фгку «увовойск национальной гвардии по лнр» здійснювалась охорона належного та підконтрольного ОСОБА_5 та ОСОБА_8 підприємства ООО «Восточные ресурсы», чим забезпечувалось його функціонування та продовження ведення господарської діяльності з окупаційною адміністрацією держави агресора.

Так, внаслідок зазначених вище протиправних дій ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, у період часу з 01 січня 2023 по 31 грудня 2023 року, з рахунку належного та підконтрольного їм підприємства ООО «Восточные ресурсы» було перераховано на рахунок фгку «уво войск национальной гвардии по лнр» грошові кошти у розмірі 460 265 рублів, що станом на 31.12.2023 за курсом валют Національного банку України становило 194 919,34 гривень, за надання послуг охорони, чим було здійснено передача інших активів (грошових коштів) збройним формуванням держави-агресор.

26.09.2024 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України у пособництві державі-агресору, а саме умисних діях, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), вчинених громадянином України, з метою завдання шкоди Україні, шляхом добровільного збору, підготовки, передачі матеріальних ресурсів та інших активів у вигляді грошових коштів, представникам збройних формувань та окупаційної адміністрації держави-агресора, за попередньою змовою групою осіб.

27.09.2024 року ухвалою слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва відносно ОСОБА_9 застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без визначення розміру заст ави, строком до 23.11.2024 включно.

22.11.2024 року ухвалою слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва підозрюваному ОСОБА_9 продовжено строк тримання під вартою без визначення розміру застави, в межах строку досудового розслідування, тобто до 26.12.2024 року включно.

Слідчий, за погодженням з прокурором, звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку тримання ОСОБА_5 під вартою, оскільки встановленні під час застосування ухвалою слідчого судді ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, ризики, на думку прокурора, не зменшились та існують на даний час, а саме: переховування від органів досудового розслідування та суду; незаконного впливу на свідків; перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином та вчинення іншого кримінального правопорушення.

Крім того, досудове розслідування в даному провадженні завершити до закінчення дії попередньої ухвали слідчого судді, а саме до 26.12.2024р. не можливо, у зв`язку із необхідністю проведення в рамках вказаного кримінального провадження ряду слідчих дій: отримати висновок експерта Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз СБ України за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_5 та його дружини ОСОБА_5 ; провести огляд інформації, отриманої за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_5 та його дружини ОСОБА_5 ; отримати висновок експерта Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз СБ України за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_8 ; провести огляд інформації, отриманої за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_8 ; отримати висновок експерта Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз СБ України за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання ОСОБА_10 та ОСОБА_11 ; провести огляд інформації, отриманої за результатом проведення комп`ютерно-технічної експерти щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання ОСОБА_10 та ОСОБА_11 ; провесні повторний допит підозрюваних ОСОБА_5 та ОСОБА_8 ; отримати відповіді на раніше направлені запити до Пенсійного фонду України, який за результатом опрацювання запиту зможе надати інформацію щодо місць трудової діяльності, періоди її здійснення та займані посади підозрюваними ОСОБА_5 та ОСОБА_8 ; встановити свідків кримінального правопорушення з числа осіб, що спілкуються з фігурантами кримінального провадження, допитати останніх в якості свідків; розсекретити процесуальні документи, ухвали та клопотання, які стали підставою для проведення негласних слідчих (розшукових) дій; провести інші слідчі та процесуальні дії, в яких виникне необхідність в ході виконання вищезазначених слідчих дій; виконати, відповідно до положень ст. 290, 291 КПК України, усі необхідні процесуальні дії для відкриття матеріалів кримінального провадження.

23.12.2024 року ухвалою слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42023110000000269 від 18.08.2023р. до 4-х місяців, тобто до 26 січня 2025 року.

Під час судового розгляду прокурор підтримав подане клопотання та просив його задовольнити з підстав, зазначених у клопотанні.

В судовому засіданні захисник ОСОБА_4 та підозрюваний ОСОБА_5 просили відмовити у задоволенні клопотання слідчого та застосувати до підозрюваного запобіжний захід не пов`язаний з триманням під вартою, оскільки ОСОБА_5 має постійне місце проживання, де позитивно характеризується. Крім того, захисник зазначив, що ОСОБА_5 страждає на ряд захворювань: артеріальна гіпертензія ІІ ст., ст. 3, нестенозуючий атеросклероз БЦА, аутоімунний тиреоїдит (вузловий зоб І ст.) Гіпотиреоз середньої важкості в стані декомпенсації.

Вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання та надані в суді документи, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

В ході судового розгляду встановлено, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України у пособництві державі-агресору, а саме умисних діях, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), вчинених громадянином України, з метою завдання шкоди Україні, шляхом добровільного збору, підготовки, передачі матеріальних ресурсів та інших активів у вигляді грошових коштів, представникам збройних формувань та окупаційної адміністрації держави-агресора, за попередньою змовою групою осіб.

Враховуючи, що слідчий суддя на даному етапі кримінального провадження не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї обмежувального заходу, то з огляду на наведені у клопотанні слідчого та доданих до нього матеріалах дані, слідчий суддя приходить для висновку про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Більш того, якщо виходити з поняття «обґрунтована підозра», наведеного в п. 175 рішення Європейського суду з прав людини від 21 квітня 2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», то обґрунтована підозра означає, що існують факти і інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення. Фактів і інформації, які переконливо свідчать про причетність ОСОБА_5 до вчинення вищевказаного кримінального правопорушення, в клопотанні слідчого та доданих до нього матеріалах міститься достатньо для висновку про обґрунтованість повідомленої йому підозри.

Вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.09.1990).

На обґрунтування пред`явленої ОСОБА_5 підозри, слідчим надані зібрані під час досудового розслідування докази та інші матеріали кримінального провадження, які на думку слідчого судді, обґрунтовано свідчать про причетність підозрюваного до вчинення кримінального правопорушення, яке розслідуються.

26.09.2024 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України у пособництві державі-агресору, а саме умисних діях, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), вчинених громадянином України, з метою завдання шкоди Україні, шляхом добровільного збору, підготовки, передачі матеріальних ресурсів та інших активів у вигляді грошових коштів, представникам збройних формувань та окупаційної адміністрації держави-агресора, за попередньою змовою групою осіб.

27.09.2024 року ухвалою слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва відносно ОСОБА_9 застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без визначення розміру застави, строком до 23.11.2024 включно.

22.11.2024 року ухвалою слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва підозрюваному ОСОБА_9 продовжено строк тримання під вартою без визначення розміру застави, в межах строку досудового розслідування, тобто до 26.12.2024 року включно.

Відповідно до ст. 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження з метою досягнення його дієвості є запобіжні заходи.

Згідно ч. 1 ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладення на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконного впливу на свідків та інших підозрюваних у цьому ж кримінальному провадженні чи перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

При оцінці ризику переховування від правосуддя може братися до уваги (поряд з іншими обставинами) і загроза відносно суворого покарання. Так, у рішення ЄСПЛ «Пунцельт проти Чехії» («Punzelt v. Czech Republic») 31315/96 від 25.04.2000, Страсбурзький суд визнав достатнім мотивування чеських судів, що прийняли рішення про тримання під вартою з огляду в тому числі на те, що заявникові загрожувало відносно суворе покарання.

Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював, що наявність підстав для тримання особи під вартою має оцінюватись в кожному кримінальному провадженні з урахуванням його конкретних обставин. Тримання особи під вартою завжди може бути виправдано, за наявності ознак того, що цього вимагають справжні інтереси суспільства, які незважаючи на існування презумпції невинуватості, переважають інтереси забезпечення поваги до особистої свободи.

У справі «Амбрушкевич проти Польщі» (Ambruszkiewicz v. Poland N 7/03 від 04.05.2006) Європейський суд з прав людини наголошує, що не викликає протиріч те, що в деяких особливих випадках позбавлення свободи може бути єдиним засобом, який дозволяє гарантувати явку обвинуваченого до суду, зокрема, з урахуванням його особистості та характеру злочину, а також тяжкості ймовірного покарання. Крім того, Європейський суд з прав людини вважає за необхідне, щоб підстави, наведені владою на обґрунтування застосування запобіжного заходу у вигляді позбавлення свободи, були доповнені конкретними фактами стосовно підозрюваного, а мотиви за обставинами справи могли вбачатися переконливими та відповідними.

Беручи до уваги, що встановленні ризики, під час застосування ухвалою слідчого судді ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, існують на даний час, а саме:

- переховування від органів досудового розслідування, оскільки ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, який відносяться до категорії особливо тяжкого злочину, за вчинення якого передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 12 років, тому з метою уникнення кримінальної відповідальності за вчинення особливо тяжкого правопорушення, може переховуватися від слідства та суду.

- незаконного впливу на свідків та інших підозрюваних у даному кримінальному провадженні, оскільки перебуваючи на волі ОСОБА_5 , з метою уникнення кримінальної відповідальності, як у спосіб погроз, підкупу, психологічного впливу, так і в інший спосіб, може незаконно впливати на свідків та інших підозрюваних, з метою зміни ним показань.

Слідчий суддя враховує доводи прокурора з приводу того, що досудове розслідування завершити до закінчення дії попередньої ухвали від 26.12.2024р. неможливо, у зв`язку із необхідністю проведення в рамках вказаного кримінального провадження ряду слідчих дій: отримати висновок експерта Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз СБ України за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_5 та його дружини ОСОБА_5 ; провести огляд інформації, отриманої за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_5 та його дружини ОСОБА_5 ; отримати висновок експерта Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз СБ України за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_8 ; провести огляд інформації, отриманої за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_8 ; отримати висновок експерта Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз СБ України за результатом проведення комп`ютерно-технічної експертизи щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання ОСОБА_10 та ОСОБА_11 ; провести огляд інформації, отриманої за результатом проведення комп`ютерно-технічної експерти щодо технічних пристроїв вилучених в ході проведення обшуку за адресою проживання ОСОБА_10 та ОСОБА_11 ; провесні повторний допит підозрюваних ОСОБА_5 та ОСОБА_8 ; отримати відповіді на раніше направлені запити до Пенсійного фонду України, який за результатом опрацювання запиту зможе надати інформацію щодо місць трудової діяльності, періоди її здійснення та займані посади підозрюваними ОСОБА_5 та ОСОБА_8 ; встановити свідків кримінального правопорушення з числа осіб, що спілкуються з фігурантами кримінального провадження, допитати останніх в якості свідків; розсекретити процесуальні документи, ухвали та клопотання, які стали підставою для проведення негласних слідчих (розшукових) дій; провести інші слідчі та процесуальні дії, в яких виникне необхідність в ході виконання вищезазначених слідчих дій; виконати, відповідно до положень ст. 290, 291 КПК України, усі необхідні процесуальні дії для відкриття матеріалів кримінального провадження.

Тому, 23.12.2024 року ухвалою слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42023110000000269 від 18.08.2023р. до 4-х місяців, тобто до 26 січня 2025 року.

Виходячи з практики Європейського суду з прав людини та враховуючи особу підозрюваного ОСОБА_5 , його вік, майновий та сімейний стан, стан здоров`я (страждає на ряд захворювань: артеріальна гіпертензія ІІ ст., ст. 3, нестенозуючий атеросклероз БЦА, аутоімунний тиреоїдит (вузловий зоб І ст.) Гіпотиреоз середньої важкості в стані декомпенсації), обставини вчиненого ОСОБА_5 кримінального правопорушення проти основ національної безпеки України, що має суспільний резонанс, оскільки дане правопорушення вчинене в період дії воєнного стану України, тяжкість покарання, що загрожує підозрюваному у разі визнання ОСОБА_5 винуватим у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, який відноситься до категорії особливо тяжкого злочину, тому з урахуванням наявних ризиків, передбачених ст. 177 КПК України та вимог ч. 6 ст. 176 КПК України, слідчий суддя приходить до висновку про недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання зазначеним ризикам та вважає за необхідне продовжити підозрюваному ОСОБА_5 строк тримання під вартою, в межах строку досудового розслідування, тобто до 26 січня 2025р. включно.

Слідчий суддя, відповідно до ч. 3 ст. 183 КПК України при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов`язаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим обов`язків, передбачених цим Кодексом, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Разом з тим, згідно ч. 4 ст. 183 КПК України слідчий суддя, при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та178 цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні, зокрема, 1) щодо злочину, вчиненого із застосуванням насильства або погрозою його застосування; 2) щодо злочину, який спричинив загибель людини; 3) щодо особи, стосовно якої у цьому провадженні вже обирався запобіжний захід у вигляді застави, проте був порушений нею; 4) щодо злочину, передбаченого статтями 255-255-3 Кримінального кодексу України; 5) щодо особливо тяжкого злочину у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів.

Відповідно до абз. 8 ч. 4 ст. 183 КПК України під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченого статтями 109-114-2, 258-258-6, 260, 261, 402-405, 407, 408, 429, 437-442 Кримінального кодексу України.

Слідчий суддя, враховуючи підстави та обставини, які враховувалися при застосуванні до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою за вчинений ним під час дії воєнного стану в Україні злочин проти основ національної безпеки України (ст. 111-2), вважає необхідним не визначати розмір застави в даному кримінальному провадженні.

За таких обставин, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 131, 177, 178, 183, 193, 194, 196, 199, 202, 309, 376, 395 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчого слідчого управління ГУ СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_6 - задовольнити.

Продовжити строк тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в межах строку досудового розслідування, тобто до 26 січня 2025р. включно.

Строк дії ухвали закінчується о 23 год. 59 хв. 26 січня 2025 року.

Контроль за виконанням ухвали покласти на Київську обласну прокуратуру.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення, а підозрюваним - в цей же строк з моменту вручення йому копії даної ухвали.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124100859
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строків тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —760/32755/24

Ухвала від 24.12.2024

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Вишняк М. В.

Ухвала від 24.12.2024

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Вишняк М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні