23.12.2024 Єдиний унікальний номер 205/17197/24
Єдиний унікальний номер справи 205/17197/24
Провадження 2/205/5444/24
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження
23 грудня 2024 року м. Дніпро
Суддя Ленінського районного суду м. Дніпропетровська Приходченко О.С., ознайомившись із матеріалами позовної заяви ОСОБА_1 до Державного підприємства «Документ» про зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
18 грудня 2024 року представник ОСОБА_1 через систему «Електронний суд» звернулася до Ленінського районного суду м. Дніпропетровська з позовом до ДП «Документ» про зобов`язання вчинити певні дії.
Зазначені матеріали передані в провадження судді канцелярією суду 19 грудня 2024 року.
Відповідно доч.1 ст. 19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Судова юрисдикція це інститут права, який покликаний розмежувати компетенцію як різних ланок судової системи, так і різних видів судочинства цивільного, кримінального, господарського та адміністративного.
Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, в якому розглядається визначена категорія справ.
Згідно із ч.ч. 1, 2 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією України, чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Справою адміністративної юрисдикції у розумінні п. 1 ч. 1 ст.3 КАС України є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб`єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Із матеріалів позовної заяви вбачається, що спір між сторонами виник з приводу не надання/затримки у видачі відповідачем виготовленого паспорту громадянина України для виїзду за кордон позивачеві, ОСОБА_1 . Даний спір виник між фізичною особою громадянином України та Державною міграційною службою України, якій підпорядкований відповідач.
У п.п. 42, 43 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, його тимчасового затримання та вилучення, затвердженого постановою КМУ від 7 травня 2014 р. № 152, міститься вичерпний перелік підстав для відмови або тимчасової відмови у видачі паспорта громадянина України для виїзду за кордон, у яких відсутність згоди батька як підстава для відмови у видачі паспорта відсутня.
Пунктом 62 вказаного Порядку передбачено, що рішення про відмову в оформленні, видачі паспорта для виїзду за кордон, його тимчасове затримання та вилучення може бути оскаржено особою в адміністративному порядку або до суду.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну міграційну службу України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 360, Державна міграційна служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України ... .
Отже, ДМС України є суб`єктом владних повноважень і його дії /рішення/ мають оскаржуватися в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно доприписів статті19Конституції Україниоргани державноївлади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При цьому, у частині першій статті 68 Конституції України також згадано, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Отже, усі без виключення суб`єкти права на території України зобов`язані дотримуватись існуючого у Державі правового порядку, а суб`єкти владних повноважень (органи публічної адміністрації) додатково обтяжені ще й обов`язком виконувати доведені законом завдання виключно за наявності приводів та способом, чітко обумовленими законом.
Згідно зі статтею 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
На підставі приписів п. 1 ч. 1 ст. 186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Разом з цим, суд вважає за необхідне роз`яснити, позивачеві, що він не позбавлений можливості звернутися із позовом в порядку адміністративного судочинства України до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
На підставі викладеного та керуючись п. 1 ч. 1 ст. 186, ч. 1 ст. 260 ЦПК України, суддя,
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Державного підприємства «Документ» про зобов`язання вчинити певні дії.
Роз`яснити позивачеві, що він має право звернутися із позовом в порядку адміністративного судочинства України до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання. У разі, якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя:
Суд | Ленінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124103910 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, пов’язаних із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів» |
Цивільне
Ленінський районний суд м.Дніпропетровська
Приходченко О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні