Ухвала
від 26.12.2024 по справі 352/885/20
ТИСМЕНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 352/885/20

Провадження № 1-кс/352/544/24

У Х В А Л А

про арешт майна

26 грудня 2024 р. м. Івано-Франківськ

Слідчий суддя Тисменицького районного суду

Івано-Франківської області ОСОБА_1

з участю секретаря ОСОБА_2

розглянувши клопотання прокурора Івано-Франківської окружної прокуратури Івано-Франківської області ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні №12016090180001340 від 08.09.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України,

у с т а н о в и в :

Клопотання про накладення арешту у кримінальному провадженні №12016090180001340 від 08.09.2016 відповідає вимогам ст.171 КПК України.

Згідно матеріалів клопотання установлено, що Під час проведення досудового розслідування допитано потерпілого ОСОБА_4 , який повідомив, що його дружина ОСОБА_5 є власником будівлі площею 773 кв м, що становить частку 5989/10000, розташованої за адресою: бульв. Лесі Українки, 4, м. Коломия. Співвласниками решти приміщень, розташованих на зазначеній території, є ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 . Між співвласниками будівель на даний час тривають спори з приводу прав на користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, що перебуває у власності Коломийської міської ради. Також, ОСОБА_4 повідомив, що вважає підробленими рішення Коломийської міської ради №1906-46/2014 та №1907-46/2014 від 18 вересня 2014 року щодо надання дозволу ОСОБА_9 та ОСОБА_10 на виготовлення проектів відведення земельних ділянок за вищевказаною адресою, оскільки на сесійному засіданні, на якому були прийняті зазначені рішення, були присутні 32 депутати міської ради. До протоколів засідань внесені відомості, згідно яких за прийняття зазначених рішень голосували 28 депутатів. Свідок зазначив, що ні він, ні його дружина на вказаному сесійному засіданні присутніми не були, однак згодом спілкувалися з деякими депутатами, які повідомили, що голосували проти прийняття вказаних рішень, або не голосували взагалі. На підтвердження своїх слів ОСОБА_4 надав слідству копії складеного ним переліку депутатів Коломийської міської ради, які були присутні на 46 (позачерговій) сесії міської ради 18 вересня 2014 року і не голосували за прийняття рішень №1907-46/2014 та №1906-46/2014, щодо надання дозволу на виготовлення проектів відведення земельних ділянок. Згідно зазначеного переліку, за рішення №1907-46/2014 не голосували 7 депутатів із числа присутніх, та за рішення №1906-46/2014 6 присутніх депутатів. Таким чином, ОСОБА_4 вважає підробленим протокол засідання 46 сесії Коломийської міської ради, оскільки на засіданні були присутні 32 депутати, та за прийняття вище вказаних рішень голосували щонайбільше 25 та 26 депутатів. У першому випадку кількість голосуючих не становила більшості від загального складу депутатів. Зі слів ОСОБА_4 , встановлений ним факт, не відповідає відомостям, внесеним до протоколу засідання, оскільки в ньому зазначено, що за прийняття вищенаведених рішень голосували відповідно 28 та 29 депутатів. На підставі цього ОСОБА_4 вважає підробленими рішення міської ради, оскільки в дійсності вони не були прийняті. Потерпілий ОСОБА_4 також зауважив, що рішення прийнято з порушенням Регламенту Коломийської міської ради, оскільки 46 сесія міської ради була позачерговою, на яку не повинні виноситися земельні питання. Відповідно до Регламенту проекти рішень із земельних питань за 20 днів до сесійного засідання повинні бути опубліковані на веб-сайті Коломийської міської ради, та за 5 днів передані депутатам для ознайомлення. У ході досудового розслідування проводилася перевірка доводів заявника ОСОБА_4 та встановлено наступне. 31 жовтня 2010 року під час виборів до місцевих рад до складу Коломийської міської ради обрано 50 депутатів. При цьому, окремі пункти Регламенту Коломийської міської ради спростовують твердження заявника ОСОБА_4 про те, що проекти рішень із земельних питань за 20 днів до сесійного засідання повинні бути опубліковані на веб - сайті Коломийської міської ради, та за 5 днів передані депутатам для ознайомлення. В даному випадку мала місце позачергова сесія та згідно Регламенту проекти рішень, винесених на розгляд такого роду сесій, оприлюднюються на веб-сайті міської ради негайно та доводяться до депутатів перед її початком у друкованому вигляді. У ході досудового розслідування порушень Регламенту не виявлено. Так, 20.08.2014 ОСОБА_10 та ОСОБА_6 , будучи власниками будівель, розташованих за адресою: бульв. Лесі Українки, 4, м. Коломия, з метою подальшої реалізації свого права на користування земельними ділянками під цими будівлями та для їх обслуговування, звернулися до Коломийської міської ради із заявами про надання дозволу на виготовлення проектів відведення земельних ділянок площами відповідно 1479, 0 кв. м та 4388,0 кв. м. за вищевказаною адресою. 18 вересня 2014 року рішеннями Коломийської міської ради № 1906-46/2014 та №1907-46/2014, надано дозволи ОСОБА_10 та ОСОБА_6 на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок площами 1479, 0 кв. м та 4388,0 кв. м. за адресою: АДРЕСА_1 . У подальшому, 08 жовтня 2014 року Управління архітектури, містобудування та капітального будівництва, розглянувши матеріали проектів землеустрою щодо відведення в оренду ОСОБА_10 та ОСОБА_6 земельних ділянок відповідно для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (обслуговування викупленого нежитлового приміщення) площею 1479 кв м та для будівництва і обслуговування будівель торгівлі площею 4388 кв м, погодило проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок. 10 жовтня 2014 року Управління Держземагентства у Коломийському районі надало висновки про погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_10 та ОСОБА_6 відповідно для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (обслуговування викупленого нежитлового приміщення) та будівництва і обслуговування будівель торгівлі. 17 серпня 2017 року рішенням №1835-24/2017 Коломийською міською радою затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок за кадастровими номерами 2610600000:18:001:0231 ОСОБА_6 та 2610600000:18:001:0220 ОСОБА_10 , і надано земельні ділянки зазначеним особам в оренду терміном на 50 років за рахунок земель міської ради з встановленням орендної плати.

01 вересня 2017 року Коломийська міська рада в особі міського голови ОСОБА_11 з одного боку, та з іншого боку ОСОБА_10 та ОСОБА_6 уклали договори оренди землі, згідно яких орендарі прийняли у строкове платне користування земельні ділянки за кадастровими номерами відповідно 2610600000:18:001:0220 та 2610600000:18:001:0231, які розташовані за адресою: бульв. Лесі Українки, 4, м. Коломия, на підставі рішення Коломийської міської ради від 17.08.2017 №1835-24/2017 «Про надання в оренду земельних ділянок». Таким чином, на підставі рішення №1835-24/2017 від 17.08.2021 Коломийською міською радою затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 2610600000:18:001:0231 ОСОБА_6 та 2610600000:18:001:0220 ОСОБА_10 , і надано земельні ділянки зазначеним особам в оренду терміном на 50 років за рахунок земель міської ради з встановленням орендної плати.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, земельна ділянка з кадастровим номером 2610600000:18:001:0220 площею 0, 1479 га, належить Коломийській міській раді (код ЄДРПОУ 04054334), передана у строкове платне користування ОСОБА_10 згідно договору оренди б/н від 01.09.2017. У той же час, земельна ділянка з кадастровим номером 2610600000:18:001:0231 площею 0, 4388 га, належить Коломийській міській раді (код ЄДРПОУ 04054334), передана у строкове платне користування ОСОБА_6 згідно договору оренди б/н від 01.09.2017. Слід також зазначити, що на даний час досудове розслідування у кримінальному провадженні не завершено, оскільки проводяться необхідні слідчі (розшукові) дії, спрямовані на встановлення обставин вчиненого кримінального правопорушення. Не залишається поза увагою і той факт, що ряд осіб, яким відповідно до договору оренди від 01.09.2017 передано у строкове платне користування земельні ділянки на підставі рішення Коломийської міської ради, можуть вживатись заходи щодо реєстрації права власності, з подальшим перепродажем вказаних земельних ділянок, що тягне за собою незаконне вибуття вказаних земельних ділянок з власності територіальної громади м. Коломия. Крім цього, в ході досудового розслідування отримано інформацію про те, що земельні ділянки, розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , можуть належати до земель оборони, а тому останні передані Коломийською міською радою у строкове платне користування з порушенням чинного законодавства. Зокрема, згідно наданого архівним відділом Коломийської міської ради Івано-Франківької області архівного витягу № Т-4 від 27.03.2006 з протоколу ХХІ сесії ІІ демократичного скликання Коломийської міської ради Івано-Франківської області від 24.03.1998, рішенням № 243 затверджено матеріали інвентаризації та залишено в постійному користуванні Дирекції № 2 Військторгу № 45, земельну ділянку площею 7500 кв м по вул. Л. Українки, 4, для обслуговування виробничого та торгового комплексу. Згідно відповіді на запит з Коломийської оДПІ від 05.03.2007 за № 4536/10/15-307, за даними звіту ф-6зем за Дирекцією №2 Військторгу №45 ДП МО України обліковувалась земельна ділянка площею 0,7500 га, розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Разом з цим, згідно відповіді на запит, наданої Головним управлінням майна та ресурсів Міністерства оборони України № 503.7965 від 13.10.2021, відповідно до наказу Міністра оборони України від 05.04.2007 за № 135 «Про реорганізацію державного підприємтва оборони України «Управління торгівлі Західного оперативного командування» та передавального акту приймання-передачі основних фондів, оборотних активів власного капіталу та зобов`язань державного підприємтва оборони України «Управління торгівлі Західного оперативного командування» у зв`язку з реорганізацією шляхом приєдання до Концерну «Військторгсервіс» нерухомого майна підприємства. Також, в Івано-Франківській квартирно-експлуатаційній частині району відсутня інформація про земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 та не заперечується можливість належності в минулому вищезазначеної ділянки до земель Міністерства оборони України. Положення про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями, затверджене Наказом Міністра оборони України від 22.12.1997 за № 483, встановлює (п.45), що передача земель місцевим органам влади проводиться за згодою Міністра оборони України або за його дорученням начальником розквартирування військ та капітального будівництва - начальником Головного управління розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України. Також, згідно п. 50 вищеквказаного положення, оформлення передачі земель місцевим органам влади здійснюють землекористувачі спільно з квартирно-експлуатаційною частиною, відділенням морської інженерної служби Військово-Морських Сил України, на обліку яких знаходяться земельні ділянки в порядку, встановленому Земельним кодексом України.

Відповідно доінформації,наданої Коломийськоюміською радою08.10.2021за №41/01.10-19/155на запитпотерпілого ОСОБА_4 ,у Коломийськійміській радівідсутня інформаціяпро номериі датиНаказів Міністерстваоборони Українипро передачуземельної ділянкина АДРЕСА_1 . Постановою прокурорау кримінальномупровадженні ОСОБА_3 від 05.12.2024,вищезазначені земельніділянки,передані воренду ОСОБА_10 та ОСОБА_6 ,визнано речовимидоказами укримінальному провадженні,оскільки вониє безпосереднімиоб`єктами кримінальнопротиправних дійу даномукримінальному провадженні,а такожіснують достатніпідстави длянакладення наних арештуіз забороною(обмеженням)їхнім розпорядженнямта використанням,з метоюнедопущення відчуженняїх третімособам якпредмету злочинногопосягання,попередження нанесенняматеріальних збитківвнаслідок їхнезаконного відчуження.Ураховуючи те,що вказанівище особи,яким переданоземельні ділянкиу строковеплатне користуванняна підставірішення Коломийськоїміської ради,можуть вживатизаходів длявибуття звласності територіальноїгромади м.Коломия земельнихділянок,тому зметою запобіганняможливості відчуженняданих земельнихділянок тапозбавлення заухвалою слідчогосудді правана відчуженнята розпорядженнямайном,необхідно розглядатиклопотання безучасті третіхосіб. З метою недопущення відчуження третім особам вищевказаних земельних ділянок, які є предметом злочинного посягання, попередження нанесення матеріальних збитків, внаслідок їх незаконного відчуження, слід накласти арешт на вказане майно до прийняття кінцевого рішення у кримінальному провадженні.

Прокурор у поданій суду заяві просив клопотання роглянути в його відсутності, клопотання підтримав, просив його задоволити.

Потерпілий ОСОБА_4 у поданій суду заяві просив клопотання розглянути в його відсутності, клопотання прокрора підтримав у повному обсязі.

Приходжу до висновку, що клопотання про накладення арешту підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Відповідно до вимог ст. 64-2 КПК України, з метою вирішення питання про арешт майна що належить третій особі, до суду з відповідним клопотанням звертається прокурор. Третя особа, щодо майна якої вирішується питання про арешт, має права та обов`язки, передбачені цим Кодексом для підозрюваного, обвинуваченого, в частині, що стосуються арешту майна. Третя особа, щодо майна якої вирішується питання про арешт, повідомляється про прийняті процесуальні рішення в кримінальному провадженні, що стосуються арешту майна, та отримує їх копії у випадках та в порядку, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч.1 ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Відповідно до вимог ч.2 ст.170 КК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У відповідності з вимогами ч.3 ст.170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Згідно ч.1 ст.98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Установлено, що майно, щодо якого подано клопотання про арешт, зокрема дві земельні ділянки з кадастровими номерами 2610600000:18:001:0220, площею 0, 1479 га та 2610600000:18:001:0231, площею 0, 4388 га, що належать Коломийській міській раді, та передані у строкове платне користування ОСОБА_10 і ОСОБА_6 , постановою прокурора у кримінальному провадженні ОСОБА_3 від 05.12.2024 визнано речовими доказами у кримінальному провадженні, оскільки вони є безпосередніми об`єктами кримінально протиправних дій у даному кримінальному провадженні.

З урахуванням обґрунтованості правової підстави для арешту майна, передбаченої п.1 ч.2 ст.170 КПК України, можливості використання майна як доказу у кримінальному провадженні, з метою недопущення відчуження вказаного майна третім особам, попередження нанесення матеріальних збитків, внаслідок їх незаконного відчуження, приходжу до висновку про накладення арешту на майно, щодо якого подано клопотання.

На підставі викладеного, керуючись ст. 132, 167, 170-173 КПК України,

п о с т а н о в и в:

Клопотання задоволити.

Накласти арешт на нерухоме майно- земельні ділянки, який полягає у тимчасовому, до скасування у встановленому КПК України порядку, позбавленні права на користування, відчуження та розпорядження майном, а саме забороною здійснювати на них будівництво будь-яких будівель та споруд чи вчиняти будь-які юридичні дії по їх відчуженню, згідно переліку кадастрових номерів:

- 2610600000:18:001:0220 площею 0, 1479 га, що належить Коломийській міській раді (код ЄДРПОУ 04054334), яку передано у строкове платне користування ОСОБА_10 згідно договору оренди б/н від 01.09.2017;

- 2610600000:18:001:0231 площею 0, 4388 га, що належить Коломийській міській раді (код ЄДРПОУ 04054334), яку передано у строкове платне користування ОСОБА_6 згідно договору оренди б/н від 01.09.2017.

Ухвала може бути оскаржена до Івано-Франківського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_12

СудТисменицький районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення26.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124104768
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —352/885/20

Ухвала від 26.12.2024

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 11.08.2023

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

ОЛІЙНИК М. Ю.

Ухвала від 08.06.2023

Кримінальне

Івано-Франківський апеляційний суд

Васильєв О. П.

Ухвала від 06.06.2023

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 01.06.2023

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 25.04.2023

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 07.12.2021

Кримінальне

Івано-Франківський апеляційний суд

Васильєв О. П.

Ухвала від 29.11.2021

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

ХОМИНЕЦЬ М. М.

Ухвала від 17.03.2021

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

Хоминець М. М.

Ухвала від 30.06.2020

Кримінальне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

Струтинський Р. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні