Справа№751/11064/24
Провадження №1-кс/751/2900/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 грудня 2024 року місто Чернігів
Слідчий суддяНовозаводського районногосуду містаЧернігова ОСОБА_1
секретар судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання старшого слідчого відділу СУ ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні прокурором відділу Чернігівської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей та документів,
встановив:
До суду з даним клопотанням звернувся слідчий, вказавши, що в провадженні СУ ГУНП в Чернігівській області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесені до ЄРДР за № 12024270000000579 від 12.02.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 263, ч. 4 ст. 191 КК України.
З метою повного, всебічного розслідування кримінального провадження, дослідження всіх обставин вчиненого кримінального правопорушення, встановлення та документування злочинної діяльності осіб, винних у вчиненні зазначених кримінальних правопорушень, а також отримання можливості в подальшому проведення судової експертизи, виникла необхідність у тимчасовому доступі та вилученні оригіналів документів, що перебувають у володінні Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Чернігівської обласної ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме документів за період часу з 01.01.2020 по 06.12.2024, зокрема: положення про облікову політику КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; накази про методи рахування амортизації КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; інвентаризаційні картки обліку основних засобів на технічні прилади (техніку) та на будівлю за адресою: АДРЕСА_1 ; накази з основної діяльності КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; журнали реєстрації наказів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; договори оренди, додатки до зазначених договорів; угоди (додаткові угоди), що укладались до договорів, зміни, доповнення та специфікації до них щодо приміщень у будівлі за адресою: АДРЕСА_2 за період часу з 2022 по 2024 рік.
В судове засідання слідчий не з`явився, в поданому клопотанні просить розглянути справу без його участі. Клопотання підтримує.
Представник КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Чернігівської обласної ради, у володінні якого знаходяться документи, згідно ч. 2 ст. 163 КПК України, в судове засідання не викликався, у зв`язку із загрозою зміни або знищення документів.
Фіксування судового розгляду клопотання за допомогою технічних засобів, згідно ст. 107 КПК України, не здійснювалось.
Так, слідчим управлінням ГУНП в Чернігівській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 12024270000000579 від 12.02.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 263, ч. 4 ст. 191 КК України.
Так, органом досудового розслідування встановлено, що Комунальне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Чернігівської обласної ради (далі КП) з 2005 року надає послуги фізичним та юридичним особам з оренди нерухомого майна. На балансі даного КП перебуває 51 будівля, які знаходиться у господарському віддані КП та близько 29 518,5 кв. м комерційного призначення, які розташовані в м. Чернігові та Чернігівської області. Керівником підприємства є ОСОБА_5 , який, на думку органу досудового розслідування, організував злочинну схему та залучив діючих працівників КП та інших фізичних та юридичних осіб задля її функціонування, з метою власного збагачення.
Зокрема, органом досудового розслідування встановлено, що 17.01.2019 ОСОБА_5 , за власною ініціативою зареєстрував ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , діяльність: надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого майна, статутний капітал 100 000 грн.), яке на той час розташовувалось за адресою: АДРЕСА_3 . До засновників ТОВ увійшов ОСОБА_5 та підконтрольні йому працівники КП ОСОБА_6 (помічник директора КП, яка, на думку органу досудового розслідування, готує договори оренди та реєструє комунальне майно на аукціоні для послідуючого відчуження, особисто бере участь в аукціоні спільно з директором КП, з метою привласнення комунального майна на ТОВ), ОСОБА_7 (начальник відділу організації експлуатації та ремонту майна КП, який, на думку органу досудового розслідування, готує дефектні акти на приміщення, у разі перемоги на аукціоні непідконтрольного підприємства, проводить ремонтні роботи за прямими договорами, підшуковує афельованих юридичних та фізичних осіб для оренди приміщень, збирає грошові кошти з орендарів поза обліком), ОСОБА_8 (начальник техніко-експлуатаційного відділу, який, на думку органу досудового розслідування, списує товарно-матеріальні цінності КП, готує акти списання ТМЦ, списує паливно-мастильні матеріали КП на автотранспорт, який не використовується).
Так, на думку органу досудового розслідування, у разі звернення юридичних або фізичних осіб до КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », з метою оренди приміщень, ОСОБА_5 , порушуючи норми законодавства, штучно занижує орендну плату, вказуючи на різні чинники та недоліки приміщення, після чого комунальне майно реєструється на аукціоні, на якому безпосередньо (приховано) бере участь ОСОБА_6 та ОСОБА_5 в особі директора ТОВ. Після отримання у тимчасове користування комунальне майно, воно пропонується юридичним або фізичним особам для укладення договору суборенди по вже ринковій ціні, яка перевищує орендну плату ТОВ у 10-15 разів, дохід від якої потрапляє до ТОВ, тобто після згоди та укладання договору в момент відшкодування комунальних платежів та самої оренди, як це передбачено договором.
На думку органу досудового розслідування, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » завищує вищевказані платежі для суборендаря в 10-15 разів, у той момент як само сплачує необхідну занижену суму, яку їй надсилає КП. Укладанням договорів та розподілом коштів займається ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », з якою ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » уклав договір супроводу фінансово-економічних відносин, а саме ОСОБА_9 , яка діє за вказівкою ОСОБА_5 . У свою чергу ОСОБА_9 , будучи директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », доручила спеціалісту вищевказаного товариства ОСОБА_10 здійснювати фінансово-економічний супровід діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Виведення грошових коштів, на думку органу досудового розслідування, здійснює ОСОБА_10 , шляхом затрат на ресурсне забезпечення ТОВ, заробітні плати працівників товариства, консультаційні послуги, оплату за оренду приміщень за допомогою власних банківських рахунків « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та інших невстановлених підприємств банківської системи. Грошові кошти розподіляться між учасниками групи, контроль за здійсненням оплати оренди та ведення чорної бухгалтерії здійснює ОСОБА_11 та ОСОБА_10 . Розподілом грошових коштів займається безпосередньо ОСОБА_9 , яка, відповідно до отриманої оперативної інформації, передає їх в пакунках співробітникам як заробітну плату.
Крім того, на думку органу досудового розслідування, ОСОБА_5 за рахунок діяльності КП забезпечує власне збагачення, яке виражається у ремонті власного автомобіля Ford Explorer, д.н.з. НОМЕР_3 , використання палива у власних потребах та потребах третіх осіб, закупки товарно-матеріальних цінностей для власних потреб та фактичного їх використання у власному житловому приміщенні (сантехнічних вузлів та побутової техніки), а також реалізує забезпечення діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за рахунок КП, шляхом проведення ремонтних робіт за прямими договорами за рахунок КП.
На думку органу досудового розслідування, ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, за власною ініціативою, всупереч чинному законодавству України, розташував на 11 поверсі будівлі АДРЕСА_3 електронно-обчислювальну техніку для видобутку електронної валюти «Bitscoin» та несанкціоновано втрутився до електричних мереж, які знаходяться у відданні ІНФОРМАЦІЯ_5 , де живлення вказаного електрообладнання відбувається поза межами електронного лічильника, що призводить до значних збитків КП.
Вказана діяльність, підтверджується, зокрема, протоколами за результатами проведення негласної слідчої (розшукової) дії зняття інформації з електронних комунікаційних мереж. У телефонних розмовах між собою учасники злочинної схеми обговорюють між собою здачу в оренду приміщень, оплату за оренду приміщень, здачу в оренду приміщень конкретним особам, визначення переможця аукціону до його проведення.
Так, допитаний в якості свідка ОСОБА_12 , директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (основний вид діяльності роздрібна торгівля продуктами харчування) зазначив, що у м. Чернігів має магазини, де здійснюється торгівля. Приблизно з 2009 року співпрацює з КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЧОР та орендує приміщення за адресою: АДРЕСА_4 , поряд з ІНФОРМАЦІЯ_7 , де розташований, зокрема, магазин «Мінімаркет». Особисто знає директора КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_13 . На дату проведення допиту свідка ОСОБА_12 , останній орендує об`єкт у КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Терміни оренди об`єктів різні від 1 до 3 років. Строк договору продовжували на 3 роки за відповідними заявами. Оренда плата визначалася в першому договорі на підставі протоколу офлайн аукціону і з щомісячним індексуванням на рівень інфляції. На день проведення допиту свідка ОСОБА_12 , орендна плата складає 24 000 грн. за 39 кв. м. У 2021 році, подавши заяву на продовження договірних відносин, отримали відмову та строк не продовжили. Після звернень до ІНФОРМАЦІЯ_8 в 2021 році договір продовжено на 3 роки. Далі, у зв`язку з військовим станом в Україні, КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » постійно оформлює додаткові угоди на продовження договору оренди на час військового стану на чотири місяці. У липні 2021 року підприємство перемагало в двох аукціонах, які проводив КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо оренди офісних приміщень за адресою: АДРЕСА_3 , біля «Мегацентру». Проте, підписати договори оренди КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » відмовилось на підставі акту про аварійне становище, порив батареї системи теплозабезпечення і тимчасового відключення енергопостачання конкретно в приміщеннях за якими його підприємство визнано переможцем аукціонів. Свідок вказав, що у даних аукціонах приймали участь лише два учасники його підприємство та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », директором в якому на той час був ОСОБА_14 , який був і директором КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Аукціон скасований на підставі вищезазначеного акту. У подальшому, в особистій бесіді з ОСОБА_15 , яка відбулась в його робочому кабінеті відразу після скасування даних результатів аукціонів, повідомив, що не дасть йому можливості в подальшому перемагати в аукціонах, де КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » буде їх організатором. Крім того, ОСОБА_14 зажадав від їх підприємства заяву про відсутність претензій до КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » як організатора даних аукціонів, де свідок був змушений написати вказані заяви, які були надані до КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Останній раз приймав участь в електронному аукціоні, який відбувся 17.05.2024, де мав намір перемогти та отримати в оренду нежитлове приміщення загальною площею 41,7 квадратних метрів за адресою: АДРЕСА_4 , з початковою стартовою вартістю оренди за місяць всього приміщення на рівні 246,38 грн. без ПДВ. Учасниками даного аукціону, окрім його як фізичної особи, були ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 ». У ході аукціону його пропозиція виросла до 12 000 грн., але він не став переможцем даного аукціону, оскільки зазначені учасники в третьому раунді аукціону поставили ціну 12 008 та 12 011 грн., відповідно, а через пару годин після закінчення даного аукціону його було скасовано на підставі того, що в КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було відсутнє погодження від ІНФОРМАЦІЯ_10 на проведення даного аукціону.
З метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання майна, яке здобуте у результаті його вчинення, встановлення осіб, які безпосередньо причетні до вчинення злочину, 14.10.2024 проведено санкціонований обшук за місцем проживання ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_5 , під час якого виявлено та вилучено майно, яке знаходиться на балансі КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Чернігівської обласної ради: ноутбук «Mac Book Air Model A3113» s/n F7J49C4R31, ноутбук «HP RTL 8723BE» s/n 8CG6431H52, системний блок в корпусі чорного кольору «Vinsa» із сервісною книжкою до материнської плати «ASRock 2370 Pro 4», а також інші багатофункціональні пристрої, речі та предмети, у тому числі ті, котрі вилучені з цивільного обігу.
Органом досудового розслідування встановлено, що оригінали первинних бухгалтерських та фінансово-господарських документів щодо постановки на баланс комп`ютерної техніки та частини інших предметів, вилучених під час обшуку 14.10.2024 у ОСОБА_5 , а також положення про облікову політику, накази про методи рахування амортизації, документація щодо інвентаризації на відповідні накази, журнали реєстрації наказів, документація щодо оренди приміщень у будівлі за адресою: АДРЕСА_4 (де фактично здійснює свою діяльність КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »), знаходяться у розпорядженні КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Чернігівської обласної ради.
Серед іншого, вилучені документи являтимуться речовими доказами у кримінальному провадженні та можуть бути використані в якості доказу під час досудового розслідування та судового розгляду кримінального провадження, а також матимуть суттєве значення для встановлення всіх обставин вчиненого кримінального правопорушення.
Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що викладені в клопотанні доводи про необхідність тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Чернігівської обласної ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме документів за період часу з 01.01.2020 по 06.12.2024, зокрема: положення про облікову політику КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; накази про методи рахування амортизації КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; інвентаризаційні картки обліку основних засобів на технічні прилади (техніку) та на будівлю за адресою: АДРЕСА_1 ; накази з основної діяльності КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; журнали реєстрації наказів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; договори оренди, додатки до зазначених договорів; угоди (додаткові угоди), що укладались до договорів, зміни, доповнення та специфікації до них щодо приміщень у будівлі за адресою: АДРЕСА_2 за період часу з 2022 по 2024 рік, з можливістю вилучення їх оригіналів, є обґрунтованими та підлягають задоволенню, оскільки є підстави вважати, що інформація наявна в даних документах, в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, має суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, слідчий довів можливість використання як доказів відомостей, що міститься в цих документах та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, а також коло осіб, які мають право здійснювати тимчасовий доступ до речей і документів.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст.159-164, 166, 309 КПК України,-
УХВАЛИВ:
Клопотання - задовольнити.
Надати слідчим відділу СУ ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_3 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 та заступнику начальника відділу СУ ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_22 та ОСОБА_23 - тимчасовий доступ до документів, а саме: документів за період часу з 01.01.2020 по 06.12.2024, зокрема: положення про облікову політику КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; накази про методи рахування амортизації КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; інвентаризаційні картки обліку основних засобів на технічні прилади (техніку) та на будівлю за адресою: АДРЕСА_1 ; накази з основної діяльності КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; журнали реєстрації наказів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; договори оренди, додатки до зазначених договорів; угоди (додаткові угоди), що укладались до договорів, зміни, доповнення та специфікації до них щодо приміщень у будівлі за адресою: АДРЕСА_2 за період часу з 2022 по 2024 рік, - які перебувають у володінні Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Чернігівської обласної ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення їх оригіналів.
На вимогу володільця особою, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, має бути залишено копію вилучених оригіналів документів. Копії документів, які вилучаються або оригінали яких вилучаються, виготовляються з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів.
Згідно вимог ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала підлягає виконанню не пізніше чотирнадцяти днів з дня постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий cуддя ОСОБА_1
Суд | Новозаводський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124107949 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Новозаводський районний суд м.Чернігова
Деркач О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні