Ухвала
від 26.12.2024 по справі 367/13325/24
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 367/13325/24

Провадження по справі № 2-о/367/554/2024

У Х В А Л А

Іменем України

про відмову у відкритті провадження

26грудня 2024року суддя Ірпінського міського суду Київської області ШестопаловаЯ.В., розглянувши заяву ОСОБА_1 , заінтересовані особи: Орган опіки і піклування виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області про призначення опікуна, -

в с т а н о в и в:

До Ірпінського міського суду Київської області надійшла заява ОСОБА_1 , заінтересовані особи: Орган опіки і піклування виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області про призначення опікуна.

Дослідивши матеріали заяви, суд приходить до висновку про повернення її заявнику з наступних підстав.

Відповідно до заяви, заявник просить призначити ОСОБА_1 опікуном над недієздатним, ОСОБА_2 .

Фізичні особи, над якими встановлюється піклування, визначені ст. 59 ЦК України, відповідно до якої піклування встановлюється над неповнолітніми особами, які є сиротами або позбавлені батьківського піклування, та фізичними особами, цивільна дієздатність яких обмежена.

Згідно ч.ч.2, 4 ст.60 ЦК України, суд встановлює піклування над фізичною особою у разі обмеження її цивільної дієздатності і призначає піклувальника за поданням органу опіки та піклування. Суд встановлює піклування над неповнолітньою особою, якщо при розгляді справи буде встановлено, що вона позбавлена батьківського піклування, і призначає піклувальника за поданням органу опіки та піклування.

Частиною 1 ст. 63 ЦК України передбачено, що опікуна або піклувальника призначає орган опіки та піклування, крім випадків, встановлених статтею 60 цього Кодексу.

Отже з наведеного слідує, що випадки встановлення піклування саме судом передбачено ст.60 ЦК України, яка не передбачає встановлення піклування над особою з інвалідністю, яка потребує стороннього догляду та у встановленому законом порядку не визнана обмежено дієздатною.

Як вбачається з матеріалів заяви ОСОБА_2 був визнаний недієздатним рішенням Ялтинського народного суду від 02.07.2002 року, тобто строк дії цього рішення вже сплив.

ОСОБА_2 , про встановлення піклування над яким подана заява, до жодних із осіб вказаних у ст.ст.59,60 ЦК Українине відноситься, а тому подана заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Крім наведеного, слід зазначити, що згідно п.6 ч.1ст.1 Закону України «Про соціальні послуги»визначено, що надавачами соціальних послуг є - юридичні та фізичні особи, фізичні особи - підприємці, включені до розділу "Надавачі соціальних послуг" Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.

Пунктами 3 та 4 ч.6 ст. 13 даного Закону встановлено, що для фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цьогозакону, передбачена можливість надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачем соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки, та є: громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями; невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися.

Проте, для отримання відповідного статусу, надавач та отримувач соціальних послуг повинні бути включені до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, незалежно від того, претендує надавач соціальної послуги на отримання компенсації від держави чи ні.

Формування Реєстру здійснюється шляхом внесення до нього відповідної інформації уповноваженими органами системи надання соціальних послуг та надавачами соціальних послуг (крім фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цьогоЗаконубез здійснення підприємницької діяльності).

Порядок формування, ведення та доступу до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг затвердженийПостановою КМ України від 27 січня 2021 року № 99.

Відповідно до п.1 ч.1ст.186ЦПК Українисуддя відмовляє у відкритті провадження, якщо заява не підлягає розгляду в судах в порядку цивільного судочинства.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що подана ОСОБА_1 , про призначення опікуна не підлягає судовому розгляду в порядку цивільного судочинства і слід відмовити у відкритті провадження у справі.

На підставі викладеного, керуючись ст.186 ч.1 п.1, 260, 293 ЦПК України, -

п о с т а н о в и в:

У відкритті провадження в справі за заявою ОСОБА_1 , заінтересовані особи: Орган опіки і піклування виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області про призначення опікуна - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в 15-денний строк з дня її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Київського апеляційного суду.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи за веб-адресою: http://ip.ko.court.gov.ua/sud1013/.

Суддя: Я. В. Шестопалова

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення26.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124111927
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Інші справи окремого провадження

Судовий реєстр по справі —367/13325/24

Ухвала від 26.12.2024

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Шестопалова Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні